وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حمایت جامعه اسلامی مهندسین از احمدی‌نژاد

به گزارش باشگاه خبرنگاران،مهندس مهدی اسماعیلی با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی تشکل متبوع گفت: دفاتر استانی جامعه اسلامی مهندسین حمایت خود را از دکتر احمدی نژاد اعلام کرده‌اند و شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین به زودی تصمیم تشکیلات را اعلام خواهد کرد.

وی گفت: رمز پیروزی اصولگرایان در انتخابات و تداوم گفتمان عدالت و پیشرفت، اسجام اصولگرایان است.

 وی در واقع موج عدالت خواهی دولت نهم را از مهم ترین دلایل ورود موسوی به عرصه انتخابات دانست و گفت: هر چند موسوی دراظهار نظرهای اولیه موضع انتقادی و نسبتا تند به دولت نهم دارد، ولی این فضای ایجاد شده برای میرحسین موسوی به دلیل تغییراتی است که دولت نهم ایجاد کرده است.

عضو شورای مرکزی جام اظهار داشت: موج عدالت خواهی دولت نهم باعث شده که شخصی مانند میر حسین موسوی احساس کند که فضا طوری است که می تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود.

وی در ادامه گفت:موسوی مرزبندی مشخصی با اصولگرایان داشته و دارد، از طرفی دو دهه سکوتش قابل تامل می باشد، ولی باید دید موسوی دهه چهارم با دهه اول چه تفاوتی کرده است.

اسماعیلی تاکید کرد:اگر او به لحاظ فکری همان موسوی دهه اول باشد در جبهه رقیب قرار دارد و در این خصوص نیز ما باید رقابت شرافتمندانه ای با وی داشته باشیم.

وی اظهار داشت:موسوی از نیروهای انقلاب است و ورود او به صحنه رقابت، عامل مقوم نظام و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی است، نیروهای نظام، شیفته خدمتند و حتی رقابتشان هم برای استحکام نظام است و هم افزایی توانمندی‌های نیروهای نظام ثمره حضور مهندس موسوی است.

اسماعیلی تاکید کرد:رقابت ما متعهدانه به آرمانهای نظام و تعامل ما با یکدیگر هم افزا برای تعالی ایران خواهد بود، دست یکدیگر را به رقابت می فشاریم و تعالی ایران را در پرتوی همکاری سازنده پاس می‌داریم.

مواضع هسته ای میرحسین موسوی

مسئله پیشرفت تکنولوژی هسته‌ای در سطح دنیا به تدریج از مسئله حرکت به سمت تولید سلاح‌های هسته‌ای در حال جدا شدن است.

به گزارش ایلنا، مهندس میرحسین موسوی با بیان این مطلب گفت: الان بیشترین نگرانی‌ها درباره مسئله هسته‌ای، مربوط به تولید سلاح‌های هسته‌ای است که نوشته‌ها و اظهارنظرهای غربی‌ها بر آن تاکید دارد. بحث تعلیق و تحریم‌ها هم در این خصوص بوده، ولی هم اکنون امیدواری‌هایی در مورد تغییر نگرشی فضای بین‌المللی ایجاد شده است.

وی درباره میزان تاثیر انتخابات آتی در تصمیم‌گیری‌های کشورهای غربی در مورد مساله هسته‌ای گفت: البته رفتن و آمدن دولت‌ها، در تصمیمات آنها تاثیر می‌گذارد، ولی به طور کلی جامعه جهانی به سمت کنار آمدن با موضوع دستیابی ایران به تکنولوژی هسته‌ای و کاهش تنش‌ها حرکت می‌کند.

میرحسین موسوی درباره نحوه تعامل و برخورد دولت در خصوص مساله هسته‌ای افزود: باید امیدوار باشیم که دولت به دور از ماجراجویی، جامعه بین‌الملل را در این تصمیم همراهی کند.

همچنین موضوع هسته‌ای نباید به مسئله‌ای برای مصرف داخلی بدل شود که برای بهره‌گیری در برخی تبلیغات از آن استفاده شود. این موضوع ضایعاتی نیز برایمان به همراه داشته است.

وی در پایان تاکید کرد: با حرکت به سمت عدم بهره‌برداری تبلیغاتی و جلوگیری از شیوع تفکر حرکت به سمت تولید سلاح هسته‌ای در جامعه بین‌المللی، می‌توانیم مشکلات پیش‌رو را برطرف کنیم

همکاری شورای هماهنگی اصلاحات با ستاد موسوی

یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از بررسی نحوه همکاری این شورا با ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در جلسه اخیر این شورا خبر داد.

افشین حبیب‌زاده اظهار کرد: دستور جلسه یکشنبه شب شورای هماهنگی، بررسی نحوه‌ برقراری ارتباط و همکاری با ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود که چندین روش در جلسه ارایه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا بتوانیم بهترین روش را در این باره به کار ببندیم.

وی افزود: قرار است در جلسه‌ی هفته آینده شورای هماهنگی نیز نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری شود.

حمیات رقیب خاتمی در انتخابات ۷۶ از میرحسین موسوی

ناطق نوری عضو جامعه روحانیت مبارز و مشاور ارشد مقام رهبری، با حمایت از میرحسین موسوی خطاب به خاتمی گفته است: شما به سراسر کشور سفر کن و بگو که “من کنت مولاه فهذا میرحسین مولاه “! هرکاری می توانید بکنید تا میرحسین رای بیاورد.
به گزارش تریبون به نقل از سایت امید۸۸، ناطق نوری گفته که من در دولت میرحسین با اینکه با هم اختلافات داشتیم ولیکن وی احترام مرا همیشه داشت ولی احمدی نژاد هیچ احترامی برای من قائل نیست.
ناطق نوری همچنین گفته است که من یک تار موی هاشمی را به احمدی نژاد نمی دهم. من همانی هستم که اگر در دوم خرداد۷۶ با هاشمی بودم رای می آوردم و این همه مشکل دیگر وجود نداشت.


حمایت جبهه پیروان خط امام ورهبری از احمدی نژاد

جیهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات از احمدی نزاد حمایت خواهد کرد.

شنیده ها حاکی است پس از رایزنی های حبیب الله عسگر اولادی با گروه های تشکیل دهنده جبهه پیروان ،این جبهه در انتخابات از دکتر محمود احمدی نژاد حمایت خواهد کرد.

حمایت جمعیت ایثارگران از نامزدی احمدی‌نژاد

در جلسه شنبه شب شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، مقرر شد که این تشکل سیاسی اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری دهم از محمود احمدی نژاد حمایت کند. 

اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در جلسه ای که در نخستین روز هفته جاری به منظور انتخاب کاندیدای نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری دهم داشتند، تصمیم گرفتند تا به منظور معرفی یک کاندیدای واحد از سوی اصولگرایان محمود احمدی نژاد را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود در انتخابات آتی معرفی کنند.

در این جلسه همچنین بر این «ادعا» تاکید شد که بر اساس نظر سنجی ها در حال حاضر احمدی نژاد بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری داراست.

بر اساس اعلام سخنگو و قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در حال حاضر کاندیدای نهایی این تشکل اصولگرا توسط اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انتخاب شده و قرار است طی بیانیه ای که امروز یا فردا منتشر خواهد شد، رسما معرفی شود. 

میرحسین چکار خواهد کرد؟

میرحسین موسوی، کاندیدای تحول خواهان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با شعار تغییر سازنده پا به میدان گذاشته است در اولین مصاحبه رسانه ای خود سیاست های کلان دولت آینده خود را اعلام کرد.

برخی مخالفان میرحسین، به ویژه رسانه های برون مرزی چنین وانمود می کنند که آقای موسوی قادر به اجرای شعارهای اصلی خود یعنی، آزادی، عدالت و تغییر نیست.

ادامه مطلب ...

اکثر تشکل های جبهه پیروان متمایل به احمدی نژاد هستند

یک عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اکثریت تشکل های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری دهم متمایل به احمدی نژاد هستند، گفت: از احتمال بررسی موضوع حمایت از میرحسین در جبهه پیروان اطلاعی ندارم.

محمد عظیمی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب اظهار داشت: موضع قطعی تشکل های جبهه پیروان در انتخابات ریاست جمهوری دهم حمایت از احمدی نژاد است که این موضوع پس از بررسی در شورای دبیران ، اعلام خواهد شد.

وی که قائم مقامی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی را نیز بر عهده دارد، به جلسه اخیر این تشکل سیاسی اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر جمعیت وفاداران ، ملاقات با رئیس جمهور مصوب گردید.

عظیمی همچنین تصریح کرد: این تشکل سیاسی درصدد است در ملاقات با دکتر احمدی نژاد ، نظرات و دیدگاه های انتخاباتی خود را با وی مطرح کند

مسابقه وبلاگ نویسی « حامیان میرحسین موسوی»

استان سیستان و بلوچستان - ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌کند.

مسابقه وبلاگ نویسی « حامیان میرحسین موسوی»

کلیه علاقمندان به وبلاگ نویسی و وبلاگ نویسان می توانند با شرکت در این مسابقه نقش تاثیرگذاری در انتخابات دهم ریاست جمهوری و حمایت از دیدگاه‌های مهندس میرحسین موسوی داشته باشند.

شرایط شرکت در مسابقه:

وبلاگ‌هایی که در جهت حمایت از مهندس میرحسین موسوی و اطلاع‌رسانی دیدگاه‌های ایشان فعالیت می‌کنند، می توانند در مسابقه شرکت کنند.

ملاک‌های برگزیده شدن در این مسابقه: زمان شروع وبلاگ نویسی با موضوع حمایت از میرحسین موسوی ، خلاقیت در طراحی، تولید محتوا، به روز رسانی مرتب تا هفته پایانی انتخابات و سنجش میزان مراجعات و اثرگذاری وبلاگ‌ها می‌باشد.

وبلاگ نویسان می توانند از ویژگی‌های فرهنگی و زبانی مناطق خود در تولید محتوای وبلاگ‌ها استفاده کنند.

کلیه وبلاگ‌های حامی میرحسین موسوی در استان سیستان و بلوچستان در روزنامه زاهدان و ویژه نامه های استانی روزنامه آرمان معرفی خواهند شد.

شرکت کنندگان در مسابقه نشانی وبلاگ و مشخصات خود را برای ما به نشانی الکترونیکی

 gmail.com @ .election mousavi ارسال نمایند .

اصولگرایان در خفا به میرحسین موسوى راى مى دهند

تشکل هاى رسمى اصولگرا اجازه حمایت از موسوى را نخواهند داشت، با وجود این معتقدم به دلیل نگرانى از وضع موجود و تداوم مدیریت دولت نهم، بخش قابل توجهى از اصولگرایان به صورت پنهانى به موسوى رأى خواهند داد.تاج زاده،مشاور سیاسى خاتمى در روزهایى که حامیان رئیس جمهور اصلاحات از انصراف وى دلگیر هستند، خواستار توجه آنها به حسن هاى نخست وزیر دوران جنگ شد و تغییر در مدیریت اجرایى کشور را لازمه حفظ حقوق شهروندى و آزادى هاى مشروع دانست.وى در پاسخ به این سؤال که نقش و تأثیرگذارى خاتمى با توجه به انصراف ایشان از حضور در عرصه انتخابات را چگونه ارزیابى مى کنید؟ گفت:خاتمى از کاندیداتورى در انتخابات انصراف داد اما از تأثیرگذارى در انتخابات و تلاش براى موفقیت جبهه اصلاحات دست نکشیده است. وى از زمان انصراف تاکنون در ۲ یا ۳ نشست انتخاباتى حضور یافته و تا ۲۲ خرداد ماه هم در صحنه حضور خواهند داشت. هم از جهت سخن گفتن با مردم و هم تلاش  براى اینکه جبهه اصلاحات بتواند با نامزدى که توان جذب بیشترین آرا را دارد، در انتخابات حاضر شود تا انشاء الله شاهد تغییر در مدیریت اجرایى کشور باشیم. شعار خاتمى از زمانى که انصراف داد، این بود که باید تغییر سازنده در جامعه شکل گیرد و همان طور که در نامه انصراف ایشان آمده است، بخشى از این تغییر مربوط به این است که قطار مدیریت اجرایى کشور در ریل صحیح خود قرار گیرد و شعارشان این است که هر کس وضع موجود را مناسب نمى بیند، باید براى تغییر کمک کند. وجه دیگر تغییر سازنده به این مفهوم است که در کنار تغییر مدیریت اجرایى، رئیس جمهور آینده به تأمین حقوق و آزادى هاى اساسى مردم به خصوص در زمینه مطبوعات و انتخابات متعهد باشد زیرا اگر از حقوق و آزادى ها دفاع نشود و حداکثر مدیریت اجرایى کشور تغییر یابد، بسیارى از مشکلات کنونى تداوم مى یابد. با تأمین حقوق فردى و ملى ایرانیان مى توانیم به آینده بهترى براى کشور فکر کنیم.وى همچنین در پاسخ به اینکه کاندیداى دیگر اصلاح طلبان هم با شعار تغییر وارد عرصه رقابت شد. چه شرایطى لزوم تغییر در کشور را ایجاد کرده است؟ گفت:هر کدام از نامزدهاى اصلاح طلب راى بیاورند، تغییر سازنده صورت مى گیرد. اگر نامزد اصولگراها و فردى غیر از احمدى نژاد هم راى بیاورد تغییر صورت مى گیرد، هر چند سازنده تلقى نمى شود؛ زیرا که تنها مدیریت اجرایى کشور تغییر مى کند اما از حقوق و آزادى هاى مردم و مطبوعات دفاع نمى شود. وى در پاسخ به اینکه شانس کدام نامزد اصلاح طلب را براى پیروزى در انتخابات از لحاظ تغییراتى که اشاره کردید، بیشتر مى دانید؟ گفت:طبق اطلاعات کنونى شانس موسوى بیشتر است. آراى مثبت میرحسین در نظرسنجى ها نسبت به کروبى بیشتر و آراى منفى او هم کمتر است. وى در پاسخ به اینکه آیا روند به همین نحو ادامه مى یابد یا تغییر خواهد کرد؟ گفت:نمى توان در این مورد به صورت قطع و یقین نظر داد. به همین دلیل ما با اینکه اعلام کرده ایم که از موسوى حمایت قاطع مى کنیم و براى پیروزى ایشان تلاش خواهیم کرد در عین حال تأکید داریم که اصلاح طلبان باید در پایان اردیبهشت ماه براساس یک نظرسنجى که طرفین آن را قبول داشته باشند، میزان راى آورى کروبى و موسوى را بسنجند تا فرد داراى راى کمتر به نفع نامزد داراى راى بیشتر کنار رود.

احمدی‌نژاد ستاد انتخاباتی نخواهد داشت

مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور گفت: دکتر احمدی‌نژاد در این دوره از انتخابات ستاد انتخاباتی نخواهد داشت.

علی‌اکبر جوانفکر در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز افزود: ملت بزرگ ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در معادلات جهانی دارد و در هرجای دنیا نیز رد پایی از این ملت بزرگ دیده می‌شود و برای اداره دنیا نیز این ملت ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی دلیل اصلی نگاه ملتها به ایران را ناشی از آرمان‌های والای این ملت اعلام کرد و افزود: در جریان انقلاب آرمان‌های بزرگ بشری را دنبال کردیم، اصول اصیل اسلام را تعریف و درآن مسیر حرکت کردیم و پایش ایستادیم و به واسطه همین آرمانها نیز بعد از گذشت چهار سال ملت ایران به عزیزترین ملتهای جهان تبدیل شده است.

جوانفکر تصریح کرد: بخاطر عظمت ملت ایران است که امروز ابرقدرتها به ما التماس می‌کنند که بیایید با ما صحبت کنید و این نتیجه ی ایستادن بر سر اصول است.

ادامه مطلب ...

دورنمای پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات آینده قابل تصور است

به نقل از نوروز پایگاه اطلاع‌رسانی حزب مشارکت، این حزب در بخشی از بیانیه خود در حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم آورده است: 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، انقلابی که اساس آن مردمسالاری سازگار با دین رحمانی و مقابله با استبدادو استعمار بود.انقلابی که در پی رهائی انسان‌ها از هر قید و بندی جز عبودیت الهی بود و آینده‌ای ممزوج از رفاه و معنویت را نوید می‌داد.
"ملت بزرگ ایران به ندای حق‌طلبانه و آزادی خواهانه امام عظیم الشأن خود پاسخ گفت و با تمام وجود نه فقط در خلق بزرگ‌ترین انقلاب مردمی توفیق یافت بلکه برای حفظ آن در برابر تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان آن ایستاد و حماسه‌های بزرگ ایثار و فداکاری را آفرید بدان امید که ایران اسلامی سرآمد انسانیت و مروت، انصاف و عدالت، پیشرفت و کارآمدی در منطقه خود و الگویی برای انسان‌های به جان آمده از مادیت بی‌روح در سرتاسر جهان باشد. "

ادامه مطلب ...

پیشنهاد مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات

مدیر شبکه تهران گفت: پیشنهاد مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در قالب برنامه‌ای از این شبکه را به سازمان صداو سیما داده‌ایم.

مجید رجبی معمار در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: اعلام آمادگی کرده‌ایم که در دکوری بسیار بزرگ به صورت زنده یا تولیدی، فضای مناظره را برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فراهم کنیم چراکه آنان تعدادی محدود و معمولا افرادی برجسته و صاحب صلاحیت‌هایی متعددی هستند البته این برنامه باید با ستاد انتخابات کشور و ضوابط تبلیغاتی مطابقت پیدا کند.

مدیر شبکه‌ی تهران درزمینه‌ی دیگر برنامه‌های انتخاباتی این شبکه اظهار کرد: به این منظور گروه‌های سیاسی واجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی دارند که این برنامه‌ها ترکیبی و شامل بخش‌هایی مانند مصاحبه با مردم و فعالان سیاسی هستند. علاوه بر آن کارهای گرافیکی شادی را می‌سازیم.

او درباره‌ی امکان پخش جنگ‌هایی مانند «آبی‌شو» به مناسبت انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از این‌گونه برنامه‌ نیز پخش می‌کنیم. پس از رحلت حضرت امام (ره) و قیام 15 خرداد تا 22 خرداد (روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری) فضای کشور با جنب و جوش زیادی همراه می‌شود. ستاد تبلیغاتی انتخابات، عمده فعالیت تهییجی خود را در این زمان انجام می‌دهند طبیعتا رسانه‌ی ملی با حفظ بی‌طرفی و بیان ضرورت حضور گسترده‌ی مردم در صحنه برنامه‌ریزی کرده است.

مدیر شبکه تهران در ادامه گفت: برنامه‌ریزی انتخاباتی صداوسیما به تدریج آغاز شده است، پس از تعطیلات نوروز شیب جدی‌تری در جهت تبیین موضوع انتخابات و بیان ضرورت‌ها می‌گیرد. در خرداد‌ماه نیز شدت بیشتری می‌یابد، البته افکار عمومی نیز مایل هستند که از انتخابات بیشتر بدانند. در همه‌ی کشورها این‌گونه است که هرچه به‌روز انتخابات نزدیک‌تر می‌شوند، فضای عمومی و انتظار آن‌ها به این سمت سوق پیدا می‌کند

موقعیت دشوار برای حمایت حوزه از احمدی‌نژاد

با سفر موفق میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست‌جمهوری به قم و دیدار وی با مراجع تقلید و علمای برجسته حوزه علمیه، اعلام حمایت رسمی حوزه از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو با دشواری‌های جدی مواجه شده است. 
دیدار مهندس موسوی در سفر روز پنجشنبه با تعدادی مراجع تقلید از جمله آیات ‌عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی و صانعی و همچنین برخی علمای شاخص حوزه علمیه به ویژه آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله امینی، حاوی عدم نظر منفی مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه نسبت به شخصیت و کاندیداتوری میرحسین موسوی بوده است و این اقدام حمایت آشکار جامعه مدرسین حوزه عملیه قم از دکتر احمدی‌نژاد را در انتخابات پیش‌رو ، با دشواری‌های جدی مواجه ساخته است.
 

اکثر مراجع و علما در این دیدارها ضمن بیان تحلیل خود از شرایط کشور، دوران مدیریت موسوی را دورانی موفق ارزیابی کردند.

سخنان بهمن ماه گذشته آیت‌الله یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر فقدان مجوز شرعی برای عبور از احمدی‌نژاد در انتخابات که در محافل سیاسی به عنوان حمایت آشکار جامعه مدرسین از رئیس‌جمهور فعلی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری دوره آینده تعبیر شد، هفته‌های اخیر تکرار نشده است و به نظر می‌رسد با وجود عدم نظر منفی مراجع تقلید و علمای شاخص حوزه نسبت به مهندس موسوی، اعلام حمایت جامعه مدرسین از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات، به نوعی تفکیک خط سیاسی جامعه مدرسین از مراجع تقلید و چهره‌هایی مانند آیت‌الله جوادی آملی باشد که از مدرسین آن محسوب می‌شود.

از سوی دیگر جریانات موجود در جامعه روحانیت مبارز تهران نیز حمایت مهم‌ترین تشکل سیاسی روحانیت در کشور را از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات با تردید مواجه کرده است.

مخالفت صریح حجت‌الاسلام ناطق نوری با حمایت جامعه روحانیت مبارز از دکتر احمدی‌نژاد و همچنین ابهامات جدی آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران درباره پیامدهای حمایت این جامعه از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات موجب شده است تا احتمال سکوت جامعه روحانیت مبارز تهران و عدم حمایت از یک کاندیدای خاص در انتخابات افزایش یابد.

در این شرایط به نظر می‌رسد خودداری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران از حمایت از دکتر احمدی‌نژاد، ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور فعلی را برای ایجاد تکلیف شرعی در سایه‌های متدین و سنتی جامعه برای لزوم حمایت از دکتر احمدی‌نژاد با دشواری‌های جدی مواجه خواهد کرد.

موسوی فردا شب در جمع روحانیون مبارز

 میر حسین موسوی فردا شب (یکشنبه شب) در نشست شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز حضور می یابد.

اعضای مجمع روحانیون مبارز در انتخاب بین مهدی کروبی دبیرکل سابق این مجمع و یا میر حسین موسوی، دچار اختلاف شده اند.

احتمالا در نشست یکشنبه شب ، تصمیم مجمع روحانیون در حمایت از نامزدهای اصلاح طلب ، نهایی می شود.

اجماع موسوی و کروبی؛اردیبهشت

عضو شورای عالی حزب همبستگی گفت: در حال حاضر میرحسین و کروبی در حال وزن‌کشی هستند و در اردیبهشت ماه به اجماع خواهند رسید.

محمد کاظم کرمی عضو شورای عالی حزب همبستگی با بیان اینکه اجماع بین اصلاح‌طلبان در اردیبهشت ماه صورت می گیرد،اظهار داشت: در حال حاضر میرحسین و کروبی در حال وزن‌کشی هستند و در اردیبهشت ماه به اجماع خواهند رسید.

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به حضور مجدد خاتمی در عرصه انتخابات تصریح کرد: خاتمی با اراده مردم و بر حسب وظیفه وارد عرصه شده بود در حالیکه خودش میل به حضور در این عرصه را نداشت و پس از اعلام حضور میرحسین انصراف خود را اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: بازگشت خاتمی به عرصه انتخابات منتفی است چراکه وی انسانی اخلاقی است و با روحیات مردم بازی نخواهد کرد.

عضو شورای عالی حزب همبستگی در ادامه به احتمال کناره‌گیری میرحسین اشاره کرد و گفت: بعید میدانم که میرحسین کنار برود زیرا بعد از گذشت بیست سال سکوت اعلام کاندیداتوری کرده و کناره‌گیری وی بی معناست.

کرمی در مورد موضع حزب همبستگی اظهار داشت: حزب همبستگی درباره کروبی و میرحسین صحبت خواهد کرد اما مقبولیت میرحسین بیشتر از کروبی است.

جزئیات دیدار موسوی با آیت الله صافی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر یت الله صافی گلپایگانی: صبح روز پنج‌شنبه 20/1/88 مهندس میر حسین موسوی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو کرد.

معظم له در این دیدار ضمن ارائه‌ی دیدگاه‌ها و رهنمودهای خود فرمودند: از عصر غیبت کبرای حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تاکنون ولایت فقهاء، مطرح بوده و مومنان به آن معتقد بودند و اذن فقیه را در بسیاری موارد لحاظ می‌کردند و با همین عنوان بود که امثال سید محمد مجاهد و میرزای شیرازی و مرحوم امام عمل نمودند.

معظم له فرمودند: حتی اگر برخی کاستی‌ها در حیطه‌ی قانون باشد این نواقص با حسن عمل، قابل جبران است.

این مرجع تقلید به اهداف عالیه انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی اشاره کرده و افزودند: برای اداره حکومت و خدمت به اسلام و برقراری حاکمیت اسلامی باید همان‌گونه که از اول می‌خواستیم به نحوی عمل کنیم تا دنیا بداند که نظام اسلامی، نظامی جدای از نظام‌های سوسیالیستی و سرمایه‌داری بوده و نظامی خدایی و الاهی است و این خط مستقیم اسلام را انتخاب کنیم و به افکار شرقی و غربی متمایل نشویم تا حاکمیت دین به کمال برسد.

معظم له با اشاره به تلاش استعمار برای تغییر هویت مسلمانان فرمودند: آنها در کل عالم اسلام به دنبال تغییر هویت مسلمانان بودند و در بسیاری کشورهای اسلامی تا حدودی موفق شدند اما لطف خدای بزرگ، شامل این کشور شد تا در این مملکت، اسلام حاکم گردد و اکنون باید تلاش کرد تا در زمینه اسلامیت نظام خللی ایجاد نگردد.

این مرجع تقلید در پایان فرمودند: همه ما به عالم غیب معتقدیم پس باید امر را به خدای متعال واگذار کنیم و بدانیم که عالم غیب و باطن در عالم ظاهر، مؤثر است و دائما به سوی وجود مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف که قلوب همگان تحت تصرف ایشان است متوجه باشیم .

ایشان افزودند: هر کس می‌خواهد موفق شود باید خود را در خدمت امام زمان و نوکر ایشان بداند و بگوید من چه رییس جمهور باشم و چه پیشخدمت، در هر حال، نوکر شمایم؛ و البته نوکری امام زمان ـ حتی اگر به عنوان پیشخدمتی باشد ـ از امپراطوری دنیا بالاترست.

مهندس موسوی در ابتدای این دیدار، دلایل و انگیزه‌های حضور خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری را به استحضار معظم له رساند.

عدم بلاتکلیفی بخشی از اصولگرایان با حضور رضایی

دبیر اجرایی نیروهای مستقل انقلاب اسلامی گفت: اگر محسن رضایی برای حضور در عرصه انتخابات به تصمیم قطعی برسد و بتواند فرآیند اجرایی انتخابات خود را مدیریت کند به احتمال زیاد با یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلب به دور دوم راه خواهند یافت.

رفعت بیات گفت: ورود جناح اصلاح‌طلب با یک یا دو کاندیدا به صحنه انتخابات و تبیین مناسبت‌های لازم از سوی اصولگرایان جناحی و اصولگرایان غیرجناحی از جمله نیروهای مستقل انقلاب اسلامی نسبت به تصمیم محسن رضایی چند عاملی است که باید مورد تحلیل و حتی پیش‌بینی قرار گیرد؛ چرا که بخش اعظم اصولگرایان به دلیل اینکه کاندیدایی نداشته‌اند با حضور ایشان از بلاتکلیفی درخواهند آمد.

رفعت بیات ضمن تقدیر از شکل‌گیری ائتلاف برای دوره دهم ریاست‌جمهوری از همه نیروهای مستقل اصولگرا دعوت کرد تا برای بقای اصولگرایان و توسعه کشور در قدرت به این ائتلاف بپیوندند.

حمایت انجمن اسلامی مدرسین از میرحسین موسوی

متن اطلاعیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به این شرح است:


انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با صدور بیانیه‌ای ازمیرحسین موسوی حمایت کرد.

"بسمه تعالی

ملت شریف ایران،

جامعه سربلند ایران در شرایطی سال جدید را آغاز کرد که بهار طبیعت با امید و اراده ملی برای ایجاد تحول در شرایط جاری کشور همراه شده است. طروات این ایام بهاری وقتی افزون گشت که ملت ایران شاهد حضور دو جلوه زیبا و امیدآفرین از تبار شجره طیبه خط امام رحمت‌الله گردیدند. حجت‌الاسلام والملسین سیدمحمد خاتمی و مهندس میرحسین موسوی دو چهره محبوب و شناخته شده ملت ایران، علی‌رغم وقوف و آگاهی از وجود همه موانع و دشواری‌ها، شجاعانه و مسوولانه پا به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشتند و اینک با انصراف هوشیارانه و اخلاق‌گرایانه جناب آقای خاتمی، رسالت ایجاد تحول را جناب آقای مهندس میرحسین موسوی عهده‌دار شده است.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن احترام به دیگر شخصیت‌هایی که به این عرصه گام نهاده‌اند، با شناخت به آگاهی از صلاحیت‌ها، توانمندی‌ها و تجارب ارزنده جناب آقای میرحسین موسوی، ایشان را صالح‌ترین شخصیت برای سکان‌داری ایجاد تحول مطلوب می‌شناسد و امیدوار است با مدیریت این چهره خدوم و توانمند، کشور اسلامی ایران در مسیر توسعه همه جانبه، ارتقای اعتبار و جایگاه بین‌المللی و نیز بسط و تحکیم نهادمند ساختارهای عقلانی و دموکراتیک و گسترش عدالت و معنویت با توفیقات روز افزون مواجه گردد.

بیانیه حمایت جبهه مشارکت از مهندس میرحسین موسوی

جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای تحلیلی دلایل خود را برای حمایت از مهندس موسوی در انتخابات آتی ریاست جمهوری اعلام کرد.


بیانیه جبهه مشارکت در حمایت از کاندیداتوری مهندس میرحسین موسوی
 

متن کامل بیانیه جبهه مشارکت که در سایت نوروز منتشر شد، به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. انقلابی که اساس آن مردمسالاری سازگار با دین رحمانی و مقابله با استبدادو استعمار بود. انقلابی که در پی رهائی انسان‌ها از هر قید و بندی جز عبودیت الهی بود و آینده‌ای ممزوج از رفاه و معنویت را نوید می‌داد.

ملت بزرگ ایران به ندای حق‌طلبانه و آزادی خواهانه امام عظیم الشأن خود پاسخ گفت و با تمام وجود نه فقط در خلق بزرگ‌ترین انقلاب مردمی توفیق یافت بلکه برای حفظ آن در برابر تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان آن ایستاد و حماسه‌های بزرگ ایثار و فداکاری را آفرید بدان امید که ایران اسلامی سرآمد انسانیت و مروت، انصاف و عدالت، پیشرفت و کارآمدی در منطقه خود و الگویی برای انسان‌های به جان آمده از مادیت بی‌روح در سرتاسر جهان باشد.

ادامه مطلب ...

حضور 20 استاد جامعه‌شناسی در ستاد میرحسین موسوی

 اکنون جامعه‌شناسان هم وارد عرصه انتخابات شده‌اند تا کفه ترازو به نفع میرحسین موسوی سنگین‌تر از قبل شود.

روز چهارشنبه، 20 استاد جامعه‌شناسی دانشگاه‌های مختلف ایران به ستاد میرحسین موسوی رفتند و حمایت خود را از کاندیداتوری او اعلام کردند، اما نکته آنکه این حمایت تنها به انتشار یک بیانیه و چند سخنرانی انتخاباتی محدود نخواهد شد؛ قرار است این اساتید با تشکیل گروهی آسیب‌های اجتماعی ایران را شناسایی کرده و با ارائه برنامه‌ای به مهندس میرحسین موسوی او را در جهت برطرف کردن این آسیب‌ها یاری دهند.
از جمله اعضای این گروه می‌توان چهره‌های زیر را نام برد: دکتر تقی آزاد ارمکی (دانشگاه تهران)، دکتر محمدجواد غلامرضا کاشی (دانشگاه علامه طباطبایی)، دکتر سعید معیدفر (دانشگاه تهران)، دکتر هادی خانیکی (دانشگاه علامه طباطبایی)، دکترحمیدرضا جلایی‌پور (دانشگاه تهران)، دکتر عباس کاظمی (دانشگاه تهران)، دکتر علی‌محمد حاضری (دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر محمد رضایی (دانشگاه علم و فرهنگ)، دکتر سوسن باستانی (دانشگاه الزهرا)، دکتر خدیجه سفیری (دانشگاه الزهرا)، دکتر سیدیعقوب موسوی (دانشگاه الزهرا)، دکتر حسین سراج‌زاده (دانشگاه تربیت معلم)، دکتر محمدامین قانعی‌راد (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور)، دکتر علی ساعی (دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر غلام‌حیدر ابراهیم‌بای سلامی (دانشگاه تربیت مدرس) و دکتر مرضیه موسوی (دانشگاه الزهرا).

عباس کاظمی: جامعه‌شناسان پیروز میدان خواهند بود
اما دکتر عباس کاظمی در توصیف خود از حضور جامعه‌شناسان در ستاد میرحسین موسوی یادداشتی نوشت که آن را روز گذشته در وبلاگ خود منتشر کرد. در این یادداشت آمده‌است:
«بعد از انتشار نامه‌های اقتصاددانان علیه برنامه‌های اقتصادی دولت، همیشه جامعه‌شناسان در این فکر بودند که چرا نتوانسته‌اند به اندازه اقتصاددانان تاثیرگذار باشند. اما ظاهرا جامعه‌شناسان نیز در پی این هستند که به عنوان گروه تاثیرگذار در جامعه نقش خود را ایفا کنند...
دیروز در ستاد مهندس موسوی حدود 20 نفر از جامعه‌شناسان دور هم جمع شدند و به همفکری پرداختند. این جمع البته پایه اصلی و اولیه اجماع جامعه‌شناسان را شامل می‌شود و بسیاری از آنان به دلیل تعطیلات و شروع سال نتوانسته‌اند در جلسه حضور یابند. قرار است در قدم اول بیانیه‌ای از اوضاع اجتماعی و مسائل پیش رو تدوین شود و در طرفداری از مهندس موسوی این بیانیه توسط جمع کثیری از جامعه‌شناسان امضا شود.
طبیعتا انتشار این بیانیه می تواند فضا را تا اندازه‌ای به نفع جبهه اصلاحات تغییر دهد. و اندکی نشاط انتخاباتی را به جامعه دانشگاهی برگرداند و غبار ناامیدی را از جامعه بزداید، ناامیدی سیاسی که خود محصول نوعی گفتمان ایدئولوژیک است، نا امیدی‌ای که نتیجه آن چیزی جز پیروزی مخالفان اصلاحات نخواهد بود. این بیانیه به زودی آماده می شود و از کلیه جامعه‌شناسان مدافع تغییر انتظار می‌رود که این بیانیه را امضاء نمایند. این تنها نقطه شروعی برای تغییر در جامعه است. نتیجه انتخابات هر چه باشد جامعه‌شناسان پیروز میدان خواهند بود. برای اینکه کنشی جمعی‌ای را که آغاز کرده‌اند خود تغییرات بعدی را در پی خواهد داشت.»

 

بیانیه سازمان مجاهدین در حمایت از موسوی

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران بر اساس مصوبه دوازدهمین کنگره در تیرماه سال گذشته، ضمن دعوت از آقای خاتمی برای حضور در عرصة رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری دهم، ایشان را به عنوان نامزد انتخاباتی خود معرفی کرد. آنچه ما را به تأکید و پایفشاری بر این موضع مصمم می کرد، نگرانی از روند نامبارکی بود که از سه سال پیش به این سو در عرصه های اقتـصادی، اجتـماعی، سیـاسی و فرهنگی، مشکلات و بحران های مستمر و فزاینده ای را بر کشور تحمیل کرده و تداوم آن، بی تردید هزینه ها و لطمات جبران ناپذیری را برای کشور و ملت ایران در پی خواهد داشت. از این رو آنچنان که در قطعنامة کنگرة مذکور تأکید کرده ایم، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران انتخابات ریاست جمهوری آینده را به مثابه فرصتی مغتنم و راهکاری قانونی، مدنی، مسالمت آمیز و در عین حال کم هزینه، فراروی ملت ایران «برای پایان دادن به مدیریت ناکارآمد و ضعیف و نجات کشور از وضعیت نابسامان و نگران‌کننده کنونی و گامی مهم درجهت تحقق استراتژی محدود و پاسخگوکردن قدرت» ارزیابی می کند.

ادامه مطلب ...

کروبی به نفع موسوی کناره‌گیری می‌کند

مجتبی امیری در نخستین همایش سالانه‌ حلقه فکری فرهنگی موج حمایت موسوی (محام) با بیان اینکه نباید نگران حضور دو کاندیدا از سوی اصلاح‌طلبان بود، اظهار داشت: باید خود را ملزم به رعایت شأن افراد کنیم و بدانیم که تصمیم‌گیری خرد جمعی را به افکار شخصی ارجحیت دهیم.
وی با بیان اینکه وجود دو کاندیدا را باید به معنای شور و نشاط انتخاباتی و طرح مباحث عقلانی در جامعه در نظر گرفت، گفت: برای این جریان آینده‌ای روشن دیده می‌شود و باید همه چیز را به گذشت زمان سپرد.
مشاور عالی موسوی با اشاره به اینکه برخی اظهار نظرها در مورد اینکه نسل سوم، موسوی را نمی‌شناسد به نظر ابن‌خلدون اشاره کرد و ادامه داد: ابن‌خلدون نسل سوم هر انقلابی را بیگانه با آرمان‌های نسل نخست آن می‌داند در حالی که باید بپرسیم در این دوران چه کرده‌ایم که این نسل نماد اجرایی کشور خود در زمان جنگ را نمی‌شناسد.
امیری با بیان اینکه تصور حمایت از موسوی نوستالژی پیرمردهاست، تصوری القا شده به جامعه است، خاطرنشان کرد: این دقیقاً برخلاف چیزی است که در ستادهای وی مشاهده می‌شود زیرا موسوی و همراهانش به دلیل دانشگاهی بودن بیشترین ارتباط را با قشر جوان دارد.

ادامه مطلب ...

اقدام قالیباف پاسخ به تشنگان قدرت بود

مهندس میرحسین موسوی صبح روز پنج‌شنبه وارد شهر مقدس قم شد و پس از زیارت حرم حضرت معصومه (ص) با برخی مراجع معظم تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در ابتدای ورود خود به قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه (ص) با حجت الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه دیدار کرد.

دیدار با آیت الله‌العظمی موسوی اردبیلی

وی سپس به دیدار آیت الله‌العظمی موسوی اردبیلی رفت و در این دیدار براهمیت مرجعیت و روحانیت در مسائل مختلف کشور از جمله مسایل سیاسی و اجتماعی تاکید کرد.

موسوی گفت:« با توجه به اهمیتی که مرجعیت دارد، چه بخواهند و چه نخواهند در تصمیم‌های بزرگ کشور تاثیرگذار هستند. از قدیم مرجعیت و موضع‌گیری آنان تعیین کننده بوده و درحال حاضر نیز این تاثیر گسترده‌تر شده است.»

وی درباره انگیزه حضورش درعرصه انتخابات گفت:« درسال‌های اخیر مشکلاتی بوده است، طوری که در این دوره هر چه فکر کردم نتوانستم جواب نه! بگویم. وقتی مسائل را ارزیابی کردم احساس کردم که وظیفه دارم وارد این عرصه شوم. نتیجه به دست خداست، ولی من می‌خواستم که لااقل تلاش خود را در این زمینه کرده باشم.»

ادامه مطلب ...

انتقاد میرحسین از «هدفمندی یارانه ها»

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس با انتقاد از شیوه کنونی هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد : شیوه کنونی هدفمند کردن یارانه‌ها جز آشفتگی اقتصادی و ضربه زدن به مستضعفان و روستاییان نتیجه دیگری ندارد.

میرحسین موسوی بعد از پایان دیدار خود با مراجع تقلید در جمع رسانه‌های محلی استان قم حضور یافت و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

نخست‌وزیر دفاع مقدس در این کنفرانس مطبوعاتی با رد تبلیغاتی بودن دیدار خود با مراجع تقلید گفت: دیدار با مراجع تقلید پیشتر نیز صورت می‌گرفت و ارتباط من از قدیم با مراجع خوب بوده، امروز نیز به راحتی با این مراجع دیدار کردم.

وی همچنین از حضور مهدی کروبی در عرصه انتخابات استقبال کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که از وی درباره اظهارات فردی به نام امیری که به گفته این خبرنگار مشاور عالی میرحسین نامیده شده، مبنی بر کناره‌گیری کروبی به نفع وی گفت: من مشاور عالی به نام امیری ندارم.

میرحسین موسوی همچنین در این مصاحبه مطبوعاتی، از جلسه خود با 500 نفر تولیدگران، اقتصاددانان و صاحبان صنایع ظرف 10 روز آینده خبر داد.

رئیس دفتر دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد

سید ابراهیم رییسی به عنوان کارپرداز و رییس دفتر دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در تهران، جایگزین دکتر حسن روحانی شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در جلسه‌ای که روز چهارشنبه با حضور آیت الله محمد یزدی رییس دبیر خانه مجلس خبرگان رهبری و تعدادی از نمایندگان این مجلس و کارکنان برای معرفی مسئول جدید دفتر دبیرخانه در تهران تشکیل شد، آیت الله یزدی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس سابق دفتر دبیرخانه در تهران ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی را به عنوان کارپرداز مجلس و رئیس دفتر دبیرخانه خبرنگان رهبری در تهران معرفی کرد و توفیق وی را در ایفای وظایف قانونی خود طبق آیین نامه خواستار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی هم در سخنانی از اعتماد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نسبت به خود برای عضویت در هیات رئیسه این مجلس و تصمیم هیات رئیسه برای ارجاع مسئولیت دفتر تهرات تشکر کرد.

گزارش دبیر خانه مجلس خبرگان رهبری حاکی است با گذشت دو سال از فعالبت هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری، در اجلاس اخیر (این مجلس) طبق آئین نامه انتخابات جدید برگزار و در ترکیب اعضای هیات رئیسه و کمیسیون ها، تغییراتی حاصل شد.


پاسخ شورای نگهبان به کروبی

در پی برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای پیرامون انتخابات، اداره ‌کل روابط‌ عمومی شورای نگهبان اطلاعیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

بسمه تعالی

با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، برخی از گروه‌های سیاسی، رسانه‌ها، کاندیداهای احتمالی و هواداران آنها از روی ناآگاهی و یا با هدف تلاش برای جلب توجه افکار عمومی، مواضعی را له یا علیه برخی نهادها و ارکان نظام اتخاذ می‌کنند که نتیجه‌ای جز به طمع انداختن دشمنان و بدخواهان انقلاب و مردم را به دنبال نخواهد داشت.
متاسفانه در روزهای اخیر به بهانه سخنان اخیر آیت‌ا... جنتی دبیر محترم شورای نگهبان در جمع مردم در حوزه علمیه بوشهر، مجددا مطالبی پیرامون انتخابات از سوی برخی افراد مطرح شده است که ذکر توضیحات زیر ضروری به‌نظر می‌رسد:

ادامه مطلب ...

صدای میرحسین در جامعه، صدای صداقت است

استان هرمزگان - جمعی از دانشجویان و جوانان هرمزگانی با انتشار بیانیه ایی حمایت خود را از کاندیداتوری مهندس میرحسین موسوی اعلام کردند

 

به گزارش قلم نیوز ، در این بیانیه آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

صدای میرحسین در جامعه، صدای صداقت است.

« ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیّروا ما بأنفسهم»

مردم شریف و بزرگوار استان هرمزگان :

اکنون پس از گذشت سه دهه از تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، زمان مشارکت مردم در سرنوشت خویش، بار دیگر فرا رسیده و سال 88 انتخابات دهم ریاست جمهوری، این "جشنواره بزرگ جمهوریت نظام " را در خود جای داده است.

ادامه مطلب ...

محسن رضایی به زودی نامزدی اش را اعلام می کند

تصمیم محسن رضایی برای اعلام کاندیداتوری قطعی شده است و این چهره سیاسی قصد دارد به عنوان کاندیدای “دولت ائتلافی” وارد رقابت های انتخاباتی شود.

به گزارش عصرایران بعد از چند هفته فعالیت ستاد دولت ائتلافی که ایده شخص محسن رضایی بود، در نهایت قرار است این ستاد رضایی را به عنوان نامزد نهایی دولت ائتلافی معرفی کند.

هدف از تشکیل دولت ائتلافی این بود که افراد برجسته جریان اصولگرا گرد هم جمع شوند و از میان خود یک نفر را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری برگزینند و در ادامه بقیه اعضای دولت ائتلافی نیز از نامزد نهایی اعلام حمایت کنند ولی علی اکبر ولایتی، محمد باقر قالیباف و علی لاریجانی ،که از آنان به عنوان محورهای این ائتلاف نام برده می شد ، تمایلی به اعلام کاندیداتوری از خود بروز ندادند و حتی قالیباف نیز رسماً اعلام کرد که در این دوره ، نامزد نمی شود.

با این حال محسن رضایی قصد دارد خود را به عنوان نامزد نهایی دولت ائتلافی معرفی نماید و حتی گفته می شود بیانیه اعلام حضور وی نیز آماده شده است.

در این باره امیدوار رضایی برادر محسن رضایی و نماینده مجلس شورای اسلامی به خبرنگار عصرایران گفت : تصمیم اخوی این بود که از میان دیگر اعضای دولت ائتلافی یک نفر به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شود اما با توجه به اینکه هیچکدام از این افراد اعلام آمادگی نکردند احتمالا خود آقای رضایی در نهایت اعلام کاندیداتوری خواهد کرد.

ستاد دولت ائتلافی که تحت نظر رضایی فعالیت می کند ، پیش از این اعلام کرده بود که روز ۲۵ فروردین نامزد نهایی خود را معرفی خواهد کرد.
این ستاد، متشکل از نیروهای پیرامونی رضایی و برخی اصولگرایان منتقد دولت نهم است.
رضایی و همفکران سیاسی اش در انتخابات مجلس هشتم نیز ، لیست موازی اصولگرایان را در تهران منتشر کردند ولی هیچ کدام از کاندیداهای اختصاصی آنان به مجلس راه نیافت.

رضایی در انتخابات دور گذشته ریاست جمهوری نیز کاندیدا بود که در دقیقه ۹۰ تبلیغات ، با توجه به نظرسنجی هایی که نشان می دادند وی شانسی برای بردن ندارد ، انصراف داد.


واکنش غیرمنتظره جامعه روحانیت به خبرسازی ارگان دولت

در حالی که گفته می‌شود طی روزهای گذشته رایزنی‌های مهم و فشرده‌ای برای اعلام کاندیداتوری حسن روحانی آغاز شده است؛ خبرسازی ارگان رسمی دولت احمدی‌نژاد با هدف تخریب این رایزنی‌ها با واکنش فوری جامعه روحانیت مبارز مواجه شد.

جامعه روحانیت مبارز عصر چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب خبر روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت احمدی‌نژاد) نشان داد که ادعای این روزنامه درباره «مخالفت جدی اکثریت اعضای جامعه روحانیت» با کاندیداتوری حسن روحانی یک خبر دروغ و غیرواقعی است.

ادامه مطلب ...