وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

رویترز: ایران مطمئن از پیروزی در جنگ تحریم‌هاست

خبرگزاری رویترز در یک یادداشت تحلیلی ابراز داشته که اگرچه تحریم‌ها اثراتی بر صادرات نفت ایران داشته‌اند اما این اثرات چندان سخت نبوده‌اند.

خبرگزاری رویترز که سعی دارد به مخاطبان خود بقبولاند که روزانه در حدود یک میلیون بشکه از صادرات نفت ایران کاسته شده است، اذعان کرده است که قیمت فروش نفت ایران نشان می‌دهد که ایران تقریبا مطمئن است که می‌تواند از تحریم‌های غربی خلاصی یابد.

در این گزارش که تحت عنوان «ایران مطمئن از پیروزی در جنگ تحریم‌هاست» منتشر شده و به قلم «کلاید راسل» نوشته شده، تصریح شده است که وقتی مشتریان برای نخریدن نفت یک کشور تحت فشار باشند، یک تاکتیک طبیعی پیشنهاد تخفیف به آنهاست تا میزان خرید خود را افزایش دهند اما به نظر می‌رسد که اگر ایرانی‌ها تخفیفی هم داده باشند، چندان زیاد نبوده است.

در ماه جولای، چین به عنوان یک واردکننده بزرگ نفت ایران 98.49 دلار برای هربشکه نفت ایران پرداخت کرده است و در همین مدت قیمت نفت عربستان سعودی نیز بشکه‌ای 98.85 دلار بوده است.

بنابراین گزارش، آمارهای موجود نشان می‌دهند که در بهترین حالت، نفت ایران تنها اندکی از نفت عربستان سعودی ارزان‌تر شده است.

رویترز تاکید دارد که آسیایی‌ها از جمله چین مشتریان عمده نفت ایران هستند اما مدعی است که خرید نفت آنها از ایران نیز تاحدودی کاهش یافته است، از جمله چین 22 درصد خرید نفت خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داده است.

ژاپن برای خرید نفت از ایران بیمه‌ در نظر گرفته است و چین نیز این مشکل را با تحویل گرفتن نفت از تانکرهای ایرانی برای خود حل کرده است. البته مشکل بیمه فروش نفت ایران به هند را تا حدی به ادعای رویترز با مشکل مواجه کرده و آن را 40 درصد کاهش داده است.

به تصریح رویترز، در حالی که چین تنها 22 درصد از خرید نفت خود از ایران را کاسته و ژاپن و کره جنوبی نیز واردات خود از ایران را از سر گرفته‌اند، تهران احتمالا ممکن است مطمئن باشد که دست‌کم فعلا می‌تواند از تحریم‌ها خلاص شود.

رویترز مدعی شد، این بدان معناست که ایالات متحده و اروپا باید فشار بیشتری را بر مشتریان آسیایی نفت ایران وارد کنند تا ایران از تحریم‌ها رنج بیشتری را متحمل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد