وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ضعف سیستم دفاعی آمریکا در برابر موشک‌های دوربرد ایران

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، شورای تحقیقات ملی آمریکا اعلام کرد، سیستم دفاع موشکی آمریکا دچار نقص است بنابراین این کشور مقابل حملات موشک‌های دور بُرد ایران آسیب‌پذیر است.

بر اساس این گزارش،‌ این گروه 16 نفره که متشکل از دانشمندان ارشد، مهندسان و کارشناسان تسلیحاتی است، به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده، روش استراتژی دفاعی خود را تغییر دهد. در واقع،‌ این گروه پیشنهاد داد، اوباما سیستمی را گسترش دهد که از جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا به ارث برده تا به این طریق بهتر بتواند برای مقابله با موشک‌های دوربرد ایران آماده شود.


به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز،‌ اوباما در سال 2009 تصمیم گرفت مسیر طرح دولت بوش را تغییر دهد و بر تهدید موشک‌های کوتاه بُرد برای نیروهای آمریکایی و متحدان واشنگتن در اروپا و خاورمیانه متمرکز شود.

شورای تحقیقات ملی آمریکا در گزارش خود،‌ تسلیحات ضدموشکی موجود را «ضعیف» و «مملو از نقص» خواند که به باور این گروه، تاثیرگذاری آنها علیه تهدیدات موجود را محدود کرده است.

«دیوید مونتاگو»، رئیس این گروه گفت: مدتهاست، آمریکا خود را به گسترش استراتژی دفاع موشکی متعهد کرده، بدون اینکه هزینه‌ها و پیامدهای آن را به اندازه کافی بررسی کند. نکته اینکه پنتاگون این گزارش را «مبتذل» خواند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد