وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حضور 20 استاد جامعه‌شناسی در ستاد میرحسین موسوی

 اکنون جامعه‌شناسان هم وارد عرصه انتخابات شده‌اند تا کفه ترازو به نفع میرحسین موسوی سنگین‌تر از قبل شود.

روز چهارشنبه، 20 استاد جامعه‌شناسی دانشگاه‌های مختلف ایران به ستاد میرحسین موسوی رفتند و حمایت خود را از کاندیداتوری او اعلام کردند، اما نکته آنکه این حمایت تنها به انتشار یک بیانیه و چند سخنرانی انتخاباتی محدود نخواهد شد؛ قرار است این اساتید با تشکیل گروهی آسیب‌های اجتماعی ایران را شناسایی کرده و با ارائه برنامه‌ای به مهندس میرحسین موسوی او را در جهت برطرف کردن این آسیب‌ها یاری دهند.
از جمله اعضای این گروه می‌توان چهره‌های زیر را نام برد: دکتر تقی آزاد ارمکی (دانشگاه تهران)، دکتر محمدجواد غلامرضا کاشی (دانشگاه علامه طباطبایی)، دکتر سعید معیدفر (دانشگاه تهران)، دکتر هادی خانیکی (دانشگاه علامه طباطبایی)، دکترحمیدرضا جلایی‌پور (دانشگاه تهران)، دکتر عباس کاظمی (دانشگاه تهران)، دکتر علی‌محمد حاضری (دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر محمد رضایی (دانشگاه علم و فرهنگ)، دکتر سوسن باستانی (دانشگاه الزهرا)، دکتر خدیجه سفیری (دانشگاه الزهرا)، دکتر سیدیعقوب موسوی (دانشگاه الزهرا)، دکتر حسین سراج‌زاده (دانشگاه تربیت معلم)، دکتر محمدامین قانعی‌راد (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور)، دکتر علی ساعی (دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر غلام‌حیدر ابراهیم‌بای سلامی (دانشگاه تربیت مدرس) و دکتر مرضیه موسوی (دانشگاه الزهرا).

عباس کاظمی: جامعه‌شناسان پیروز میدان خواهند بود
اما دکتر عباس کاظمی در توصیف خود از حضور جامعه‌شناسان در ستاد میرحسین موسوی یادداشتی نوشت که آن را روز گذشته در وبلاگ خود منتشر کرد. در این یادداشت آمده‌است:
«بعد از انتشار نامه‌های اقتصاددانان علیه برنامه‌های اقتصادی دولت، همیشه جامعه‌شناسان در این فکر بودند که چرا نتوانسته‌اند به اندازه اقتصاددانان تاثیرگذار باشند. اما ظاهرا جامعه‌شناسان نیز در پی این هستند که به عنوان گروه تاثیرگذار در جامعه نقش خود را ایفا کنند...
دیروز در ستاد مهندس موسوی حدود 20 نفر از جامعه‌شناسان دور هم جمع شدند و به همفکری پرداختند. این جمع البته پایه اصلی و اولیه اجماع جامعه‌شناسان را شامل می‌شود و بسیاری از آنان به دلیل تعطیلات و شروع سال نتوانسته‌اند در جلسه حضور یابند. قرار است در قدم اول بیانیه‌ای از اوضاع اجتماعی و مسائل پیش رو تدوین شود و در طرفداری از مهندس موسوی این بیانیه توسط جمع کثیری از جامعه‌شناسان امضا شود.
طبیعتا انتشار این بیانیه می تواند فضا را تا اندازه‌ای به نفع جبهه اصلاحات تغییر دهد. و اندکی نشاط انتخاباتی را به جامعه دانشگاهی برگرداند و غبار ناامیدی را از جامعه بزداید، ناامیدی سیاسی که خود محصول نوعی گفتمان ایدئولوژیک است، نا امیدی‌ای که نتیجه آن چیزی جز پیروزی مخالفان اصلاحات نخواهد بود. این بیانیه به زودی آماده می شود و از کلیه جامعه‌شناسان مدافع تغییر انتظار می‌رود که این بیانیه را امضاء نمایند. این تنها نقطه شروعی برای تغییر در جامعه است. نتیجه انتخابات هر چه باشد جامعه‌شناسان پیروز میدان خواهند بود. برای اینکه کنشی جمعی‌ای را که آغاز کرده‌اند خود تغییرات بعدی را در پی خواهد داشت.»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد