وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

واکنش غیرمنتظره جامعه روحانیت به خبرسازی ارگان دولت

در حالی که گفته می‌شود طی روزهای گذشته رایزنی‌های مهم و فشرده‌ای برای اعلام کاندیداتوری حسن روحانی آغاز شده است؛ خبرسازی ارگان رسمی دولت احمدی‌نژاد با هدف تخریب این رایزنی‌ها با واکنش فوری جامعه روحانیت مبارز مواجه شد.

جامعه روحانیت مبارز عصر چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب خبر روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت احمدی‌نژاد) نشان داد که ادعای این روزنامه درباره «مخالفت جدی اکثریت اعضای جامعه روحانیت» با کاندیداتوری حسن روحانی یک خبر دروغ و غیرواقعی است.

روزنامه ایران روز چهارشنبه در ستون اخبار ویژه خود (دیگه چه خبر) ادعا کرده بود در جلسه اعضای جامعه روحانیت مبارز؛ «اکثریت» اعضای این تشکل سیاسی ـ مذهبی مهم با کاندیداتوری دکتر حسن روحانی «مخالفت جدی» داشته‌اند.

ساعتی پس از انتشار این گزارش، جامعه روحانیت مبارز با صدور یک بیانیه رسمی به تکذیب خبرسازی ارگان رسمی دولت پرداخت و تاکید کرد که «جامعه روحانیت مبارز در مورد کاندیداتوری جناب آقای دکتر روحانی تاکنون نفیا و اثباتا بحثی نداشته است و اساسا این ارگان فرهنگی سیاسی تاکنون تصمیمی در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری نگرفته است». [اینجا]

در این بیانیه تاکید شده است: «به دنبال درج خبر در روزنامه ایران و سؤالات مکرر امت حزب‌الله در مورد عدم تمایل جامعه روحانیت مبارز با کاندیداتوری جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عضو محترم شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، به استحضار میرساند جامعه روحانیت مبارز در مورد کاندیداتوری جناب آقای دکتر روحانی تاکنون نفیا و اثباتا بحثی نداشته است و اساسا این ارگان فرهنگی سیاسی تاکنون تصمیمی در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری نگرفته است». 

رایزنی‌های مهم و فشرده برای کاندیداتوری روحانی
خبرسازی روزنامه ایران که تخطی صریح ارگان دولت از بیانات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود و با واکنش فوری جامعه روحانیت مواجه شد در حالی است که ظرف چند روز گذشته رایزنی‌های مهم و فشرده‌ای از سوی برخی چهره‌های شاخص جهت اعلام کاندیداتوری رسمی حسن روحانی آغاز شده است.

با آن که نام افرادی چون حسن روحانی از حدود یک سال قبل در لیست نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری وجود داشته، اما تحولات سیاسی اخیر از جمله انصراف سید محمد خاتمی، کناره‌گیری رسمی محمد باقر قالیباف و ... باعث شده است که اصرار برخی از حامیان روحانی به کاندیداتوری وی به شدت افزایش یابد.

گفته می‌شود که برخی از حامیان روحانی که در میان آن‌ها چند چهره شاخص و مطرح نیز وجود دارد؛ این گونه استدلال می‌کنند که جریان میانه‌روی کشور متشکل از سه طیف «اصلاح‌طلبان میانه‌رو»، «اصولگرایان معتدل» و نهایتاً «هواداران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» یک جریان واقعی و اثرگذار است حال آن که با تحولات سیاسی اخیر می‌توان گفت این جریان هیچ کاندیدای اختصاصی‌ای در عرصه رقابت‌ها ندارد. به اعتقاد این افراد، کاندیداتوری روحانی فرصت مناسبی است تا جریان میانه‌رو خود را در عرصه معادلات سیاسی کشور تثبیت کند و به همین دلیل، مسایلی مانند پیروزی یا شکست روحانی در انتخابات یا تعداد آرای وی در مرتبه دوم قرار دارد. هواداران این دیدگاه در مذاکرات اخیر خود با روحانی به وی تاکید کرده‌اند که نکته مهم در اعلام کاندیداتوری وی، تثبیت جریان اعتدال‌گراست و او نباید به مسایلی مانند پیروزی یا شکست بیندیشد.

در همین حال و در شرایطی که گفته می‌شود برخی از فعالان سیاسی درصدد برنامه‌ریزی برای دیدار میرحسین موسوی و روحانی هستند؛ تعدادی از چهره‌های سیاسی ـ مذهبی شاخص نیز ظرف روزهای اخیر با روحانی دیدار کرده و از نامزدی وی حمایت کرده‌اند. ظاهراً این دیدارها به حدی جدی بوده که برخی محافل سیاسی را نگران کرده است که حسن روحانی به دلیل برخورداری از برخی ویژگی‌های خاص نظیر عضویت در جامعه روحانیت مبارز، عضویت در مجلس خبرگان و ... از حمایت صریح و بی‌پرده تشکل‌هایی چون جامعه روحانیت و برخی شخصیت‌های مذهبی ریشه‌دار و مطرح اصولگرا برخوردار شود. احتمالاً این نگرانی همان دلیلی است که خبرسازی ارگان مطبوعاتی دولت را در پی داشته است؛ پروژه‌ای که به دلیل واکنش غیرمنتظره جامعه روحانیت عملاً ناکام ماند و نقش یک بومرنگ را ایفا کرد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد