وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

موقعیت دشوار برای حمایت حوزه از احمدی‌نژاد

با سفر موفق میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست‌جمهوری به قم و دیدار وی با مراجع تقلید و علمای برجسته حوزه علمیه، اعلام حمایت رسمی حوزه از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو با دشواری‌های جدی مواجه شده است. 
دیدار مهندس موسوی در سفر روز پنجشنبه با تعدادی مراجع تقلید از جمله آیات ‌عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی و صانعی و همچنین برخی علمای شاخص حوزه علمیه به ویژه آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله امینی، حاوی عدم نظر منفی مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه نسبت به شخصیت و کاندیداتوری میرحسین موسوی بوده است و این اقدام حمایت آشکار جامعه مدرسین حوزه عملیه قم از دکتر احمدی‌نژاد را در انتخابات پیش‌رو ، با دشواری‌های جدی مواجه ساخته است.
 

اکثر مراجع و علما در این دیدارها ضمن بیان تحلیل خود از شرایط کشور، دوران مدیریت موسوی را دورانی موفق ارزیابی کردند.

سخنان بهمن ماه گذشته آیت‌الله یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر فقدان مجوز شرعی برای عبور از احمدی‌نژاد در انتخابات که در محافل سیاسی به عنوان حمایت آشکار جامعه مدرسین از رئیس‌جمهور فعلی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری دوره آینده تعبیر شد، هفته‌های اخیر تکرار نشده است و به نظر می‌رسد با وجود عدم نظر منفی مراجع تقلید و علمای شاخص حوزه نسبت به مهندس موسوی، اعلام حمایت جامعه مدرسین از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات، به نوعی تفکیک خط سیاسی جامعه مدرسین از مراجع تقلید و چهره‌هایی مانند آیت‌الله جوادی آملی باشد که از مدرسین آن محسوب می‌شود.

از سوی دیگر جریانات موجود در جامعه روحانیت مبارز تهران نیز حمایت مهم‌ترین تشکل سیاسی روحانیت در کشور را از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات با تردید مواجه کرده است.

مخالفت صریح حجت‌الاسلام ناطق نوری با حمایت جامعه روحانیت مبارز از دکتر احمدی‌نژاد و همچنین ابهامات جدی آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران درباره پیامدهای حمایت این جامعه از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات موجب شده است تا احتمال سکوت جامعه روحانیت مبارز تهران و عدم حمایت از یک کاندیدای خاص در انتخابات افزایش یابد.

در این شرایط به نظر می‌رسد خودداری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران از حمایت از دکتر احمدی‌نژاد، ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور فعلی را برای ایجاد تکلیف شرعی در سایه‌های متدین و سنتی جامعه برای لزوم حمایت از دکتر احمدی‌نژاد با دشواری‌های جدی مواجه خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد