وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نظرات اعلمی درباره اننخاب رییس مجلس هشتم



آفتاب: اکبر اعلمی نماینده تبریز در مجلس هفتم در یادداشتی در وبلاگ شخصی اش با انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان مدعی شد که اصلاح طلبان فاقد هرگونه برنامه و استراتژی هستند. وی در ادامه این یادداشت به بررسی نحوه انتخاب رییس مجلس هشتم می پردازد و از اصلاح طلبانی که از لاریجانی حمایت کرده اند انتقاد می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، متن یادداشت اکبر اعلمی این‌گونه آغاز شده است:
پیش از این بارها در قالب نطق و مصاحبه و سخنرانی های خود گفته ام مادامیکه شاخص های اصلاح طلبی، سنگ محک شناسائی اصلاح طلبان و وجه تمایز آنها با سایر جریانات سیاسی و خودی های تصمیم گیران اصلی حاکمیت تعریف و تبیین نشده است، حتی در صورت جلب نظر افکار عمومی به خود هم، برای مدت طولانی نمی توان آنرا حفظ کرد و همان اتفاقی خواهد افتاد که پس از پیروزی های چشمگیر طیف موسوم به اصلاح طلبان در دوم خرداد سال 1376 رخ داد، یعنی به همان راحتی که قدرت را در اختیار گرفته بودند ، به همان راحتی نیز از چنگشان خارج شد!

واقعیت این است که جریان موسوم به اصلاح طلب مانند جریان اصولگرائی فاقد هرگونه ایده و برنامه و استراتژی است و به همین دلیل نیز ایده خود را اغلب از طرف مقابل می گیرد. بنابراین مادامیکه اشخاص موسوم به اصلاح طلب خود هم نمی دانند که در پی دست یافتن به چه چیزی هستند و یا سیاست های راهبردی آنان چیست، روند به همین منوال ادامه خواهد یافت.
به همین سبب ملاحظه می شود که کف و سقف خواسته های اصلاح طلبان را همیشه رقیب تعیین می کند و لاجرم دامنه انتخاب حداقلی و حداکثری آنها را هم از خوب و خوبتر، به انتخاب میان بد و بدتر تنزل می دهد. به عبارت دیگر اصلاح طلبان بر خلاف اقتضائات تابلو و عنوانی که برای خود اختیار کرده اند، بجای آنکه با یک استراتژی مشخص اهتمام خود را صرف تغییر وضع موجود جهت دستیابی به وضع مطلوب کنند، تسلیم وضع موجود و واقعیت هائی می شوند که اندیشه اصلاح طلبانه تغییر آنرا ایجاب می کند.

از همین روست که مقولات وپدیده هائی مانند آمدن و یا نیامدن لاریجانی به میهمانی حداد عادل و اینکه آیا ریاست مجلس سهم حداد عادل خواهد شد و یا لاریجانی، بزرگترین دغدغه و دلمشغولی اصلاح طلبان می شود، بنحوی که تیتر اول روزنامه های انگشت شماری که خود را مدعی و پرچمدار اصلاحات تلقی می کنند، به جای پوشش دادن اخبار مهم و متناسب با خاستگاه اصلاحات، به این قبیل خبرها اختصاص پیدا می کند و این در حالی است که پیش از این علی لاریجانی بخاطر تهیه و پخش برنامه هائی نظیر:"کارناوال عاشورا" ،"هویت"، "برلین" و" چراغ" و زادگاه غیر ایرانی اش همواره مورد شماتت و انتقاد اصلاح طلبان بود! براستی چه فرقی می کند که حداد عادل رئیس مجلس باشد و یا لاریجانی؟

اعلمی در بخش پایانی یادداشت خود آورده است:
از اینرو کسانی که برای آمدن لاریجانی و امثال او فرش قرمز پهن می کنند نباید فراموش کنند که حداد عادل،قالیباف،لاریجانی، احمدی نژاد و ... به رغم همه صفات و امتیازات خوبی که دارند،همه تخم مرغ های یک سبد هستند و با به قدرت رسیدن هر یک از آنان شاهد تغییر خوشایند و مطبوعی نخواهیم بود.

تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس هشتم

منتخب مردم مینودشت و کلاله در مجلس هشتم گفت: «ما تحت عنوان حزب اعتدال و توسعه، فراکسیون تشکیل نمی‌دهیم ،بلکه قصد داریم «فراکسیون‌ اعتدال» را در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم».

سید نجیب حسینی منتخب مردم مینودشت و کلاله در مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به ویژگی‌های رئیس‌مجلس هشتم گفت: «درصددیم که فردی را انتخاب کنیم که مورد تایید همه نمایندگان مجلس بوده و با رای قاطعی در میان نمایندگان انتخاب شود تا شاهد مجلس مقتدری باشیم که در مسائل داخلی و خارجی کشور به جد تاثیرگذار باشد».

وی افزود: «رئیس‌مجلس هشتم باید چهره‌ای ملی باشد،در سطح بین المللی خوشنام باشد، سوابق اجرایی درخشانی داشته باشد و از یک بینش بالای سیاسی برخوردار باشد و از همه مهمتر بتواند جایگاه مجلس را طبق فرموده امام که "مجلس در راس امور است" محقق کند».

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال وتوسعه درباره حکم اخیر رئیس‌جمهور برای علی لاریجانی و دیدار محرمانه لاریجانی با احمدی‌نژاد اظهار کرد: «حکم آقای لاریجانی که مربوط به توسعه استان قم است و یک مقوله‌ کاری است و درباره دیدار لاریجانی با احمدی‌نژاد به نظرم این دیدارها اثری بر روی نمایندگان مجلس ندارد، زیرا نمایندگان مجلس دنبال یک رئیس مقتدر هستند. چون اگر رئیس یک مجلس مقتدر باشد نمایندگان هم در عرصه ملی اقتدار لازم را خواهند داشت».

وی در خصوص اولویت‌های کاری مجلس هشتم نیز گفت: «اولین اولویت مجلس کنترل تورم و گرانی است. مجلس باید با یک برنامه‌ریزی مناسب زمینه افزایش تولید در کشور را فراهم کند و همچنین باید با یک سیاست‌گذاری احساس امنیت را برای سرمایه‌داران فراهم کند که آنها به راحتی بتوانند سرمایه‌شان را وارد کشور کرده و برای فعالیت در کشورمان احساس امنیت کنند».

حسینی ادامه داد: «60 درصد جمعیت ما زیر 30 سال است و این افراد همگی نیازمند کار هستند. ما امیدواریم در مجلس هشتم با یک برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم مشکل جوانان را حل کنیم».

منتخب مردم مینودشت و کلاله در مجلس هشتم تصریح کرد: «مجلس هشتم باید در راستای چشم‌انداز 20 ساله، برنامه توسعه پنجم را تصویب کند و همچنین در بحث بودجه نیز باید سعی کنیم بودجه سنواتی را در جهت تحقق سند چشم‌انداز تدوین کنیم».

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال وتوسعه در خصوص اینکه آیا فراکسیون حزب اعتدال و توسعه در مجلس هشتم تشکیل خواهد شد گفت: «ما تحت عنوان فراکسیون اعتدال و توسعه فراکسیون تشکیل نمی‌دهیم،بلکه قصد داریم که فراکسیون «اعتدال» را در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم».

نظر حداد عادل درباره انتخاب رئیس مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا برای هیئت مدیره موقت فراکسیون اصولگرایان کاندیدا نشده‌اید، گفت: قبل از تشکیل جلسه فراکسیون اصولگرایان یک نگرانی‌هایی بود که برخی از گرایش‌های اصولگرایان در این جلسه شرکت نکنند، ولی نتیجه تلاش‌هایی که این جانب انجام دادم، تشکیل منسجم جلسه اصولگرایان بود.

وی تأکید کرد: اصل برای بنده، حضور یکپارچه اصولگرایان در این همایش سراسری بود.

حداد عادل با بیان این مطلب که در حال حاضر بنده رئیس مجلس هفتم هستم، گفت: کاندیدا شدن برای فراکسیون اصولگرایان و پذیرفتن مسئولیت در آن را برای خودم صحیح نمی‌دانستم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ریاست مجلس هشتم گفت: تکلیف ریاست مجلس هشتم را خود نمایندگان مشخص می‌کنند و کسی برای نمایندگان تصمیم‌گیری نمی‌ک

ممنوعیت تبلیغات از شبکه‌های ماهواره‌ای

معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارج از کشور و به تبع آن تبلیغات آنها غیرقانونی و فاقد اعتبار است .

به گزارش ایرنا، علیرضا کریمی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی این معاونت گفت: از آنجا که شبکه‌های مورد اشاره فاقد مجوز از مراجع ذیصلاح هستند، فعالیت این قبیل شبکه‌ها غیرقانونی و به تبع آن تبلیغاتی که از طریق آنها پخش و انتشار می‌یابد، فاقد اعتبار و صحت می‌باشد.

وی یادآورشد: پخش برنامه‌های فوق از خارج از کشور و عدم دسترسی به عوامل آن سبب پخش تبلیغات خلاف واقع از این شبکه‌ها شده و متاسفانه از این طریق ضرر و زیان زیادی متوجه هموطنان می‌شود.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی گفت: درهمین ارتباط و به منظور جلوگیری از فعالیت موسسه‌های غیر مجاز و صیانت از حقوق شهروندان ، موضوع پیگیری و جلوگیری از پخش آگهی‌های مذکور از سال گذشته در دستور کار این دفتر قرار گرفته است .

کریمی افزود: در همین مدت بیش از ‪ ۲۰‬واحد صنفی - آرایشی -بهداشتی متخلف در تهران شناسایی و با همکاری سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان نظام پزشکی و اماکن عمومی ناجا با آنها برخورد شد.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با تاکید بر غیرقانونی بودن هرگونه همکاری و بخصوص سفارش آگهی به این شبکه ها، از مردم خواست که به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و ضرر و زیان مالی و جانی نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

هاشمی رفسنجانی: زمان سعی و خطا نیست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت کار کارشناسی برای اداره کشور از اراده این مجمع برای نظارت جدی بر میزان پایبندی دستگاههای دولتی به سند چشم انداز در سال جاری خبر داد و گفت : زمان سعی و خطا به پایان رسیده است.

اعضای مجمع مدیران کل امور اداری و منابع انسانی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی صبح امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با تاکید بر اهمیت کار کارشناسی برای اداره کشور به صورت مطلوب گفت: اقدامات جزیره ای برای حل مسائل باعث می شود تا آن مشکل از سمتی به سمت دیگر حرکت کند و خود را در جایی دیگر بروز دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رسمیت و شناسایی ظرف کار تخصصی می تواند برای کشور مفید باشد و کارشناسان و صاحبان فن و تخصص را به کار دلگرم نماید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اولویت بندی خلاء های موجود در زمینه منابع انسانی و مسائل اداری و تلاش برای حل آنها توسط دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام از طریق قانونگذاری ، سیاستگذاری و نوشتن آئین نامه ها را یکی از موضوعاتی عنوان کرد که مجمع مدیران کل امور اداری می تواند از این راه به حل مسائل کمک نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مجمع مدیران کل امور اداری و منابع انسانی را برای مشاوره و رفع مشکلات ساختاری در حوزه منابع انسانی حائز اهمیت خواند و افزود: در اجرای اصل 44 قانون اساسی و سند چشم انداز تکیه زیادی بر منابع انسانی و دانایی محوری صورت گرفته و معنای آن این است که زمان سعی و خطا به پایان رسیده است و باید با برنامه و هدایت به صورت تخصصی حرکت کرده و از این مرحله نسبتا مهم تاریخ انقلاب عبور کنیم.

وی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی و سند چشم انداز که از طرف مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده است را در سال جاری مهم عنوان کرد و گفت : مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش خواهد کرد تا ارزیابی دقیقی از میزان پایبندی دستگاههای دولتی به سند چشم انداز و اجرای سیاست های کلی در طول سال صورت گیرد و این به معنای دخالت در کار دستگاههای اجرایی نخواهد بود.

در ابتدای این دیدار مختاری دبیر اول مجمع مدیران کل امور اداری و منابع انسانی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی و گزارشی را از روند اقدامات و اهداف این مجمع ارائه کرد.

شروع به کار مجلس هشتم با فراکسیون نمایندگان ساحل نشین

با اتمام انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن نمایندگان راه یافته به این مجلس ، جهت حمایت هر چه بیشتر از صنایع دریایی ، فراکسیونی متشکل از نمایندگان استانهای ساحلی کشور در مجلس تشکیل خواهد شد. یک منبع آگاه ضمن بیان این مطلب افزود : با توجه به اهمیت گسترش و توسعه صنایع دریایی و نقش آن در پیشرفت و شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور ، تصمیم بر آن است که فراکسیونی مرکب از نمایندگان استانهای ساحلی کشور در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.
وجود مرزهای آبی در کشور و همچنین حجم بالای مبادلات کالا از طریق دریا ، اهمیت پرداختن به توسعه صنایع دریایی را در کشورمان دوچندان کرده است. پایین بودن هزینه های حمل ونقل دریایی نسبت به حمل ونقل جاده ای، ریلی و هوایی و نقش مؤثر آن در کاهش قیمت تمام شده کالاهای عبوری ،صرفه جویی در مصرف سوخت ، ایجاد اشتغال گسترده و ورود ارز به کشور از جمله مزایای مهم گسترش سیستم حمل و نقل دریایی می باشد. امیدواریم مجلس هشتم با جدیت ، بحث توسعه و پیشرفت صنایع دریایی را دنبال نموده تا هر چه زودتر شاهد تحول در این صنعت مهم و حیاتی کشور باشیم.

نزاع زودهنگام در اردوگاه اصلاح‌طلبان برای انتخابات 88

در پی اعلام آمادگی عارف، معاون اول دولت سابق برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، یک روزنامه صبح در حمله شدیدی به وی، این حرکت را نوعی "تکروی" دانست و پیشاپیش در موضعی شتاب زده اعلام کرد اجماع حول وی، اصلاح طلبان را با مشکل جدی مواجه کرده است.



به گزارش رجانیوز، روزنامه اعتماد که نگران تکرار تکثر کاندیداهای جریان اصلاحات در انتخابات دوره نهم و ثبت شکستی دیگر در کارنامه اصلاح طلبان است، در این باره می نویسد: "عارف هفته گذشته در گفتگویی با سایت ستاد انتخابات اصلاح طلبان تهران در موضع گیری جالب توجه اگر چه "آقای خاتمی" را از نظر خود "بهترین شخص برای اداره امور کشور" دانسته اما در مقابل، خود را گزینه بعدی اصلاح طلبان معرفی کرده است.



اعتماد در ادامه این تحلیل با حمله به عارف بخاطر سکوت در قبال اقدامات دولت و با اشاره به اعلام انصراف وی از حضور در انتخابات مجلس بدون مشورت با ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و شخص خاتمی و اینکه مشخص نیست به چه دلیلی این کار انجام شد، می نویسد: "عارف طی 3 سال گذشته آنچنان که باید و شاید در صحنه حاضر نبوده است. ظاهراً محمد رضا عارف یکی از چهره هایی است که باید برای سکوت خود توضیح دهد، چرا که خبرنگاران و روزنامه نگاران اصلاح طلب هر بار برای مصاحبه با عارف اقدام می کردند، با یک جواب مواجه بودند: دکتر مصاحبه نمی کنند…"



این روزنامه در پایان با یادآوری داستان تعدد کاندیداها در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری با کنایه موقعیت ضعیف دکتر معین در انتخابات ریاست جمهوری قبلی را به وی گوشزد و تلویحاً سرانجام عارف را شبیه معین دانست: "اصلاح طلبان یک بار در انتخابات ریاست حمهوری نهم تجربه ناخوشاید حمایت از کاندیداهای فاقد کاریزما و بدنه حامی در دانشگاه و هواداران اصلاح را تجربه کردند."



از سوی دیگر کاندیداهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری دهم در اردوگاه اصلاح طلبان چهره هایی نیستند که بتوان به راحتی بر روی نام آنها خط کشید. به نظر می رسد عارف در میان مسیر با رقابت درون جناحی نفسگیری روبرو خواهد شد. شاید کنایه "مبارک باشد" خاتمی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص کاندیداتوری عارف مسایل بسیاری را روشن کند."



پیش از این نیز افراطیون اصلاح طلب با تهدید عارف مبنی بر قرار ندادن نام وی به عنوان سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، اعتراض به روند صلاحیت ها، عنوان کردند. اعتماد که روزنامه نزدیک به کروبی می باشد اما دیدگاه طیف های تندرو جریان دوم خرداد را نیز منعکس می کند، چندی پیش در ویژه نامه هفتگی خود به این نکته اشاره کرده و انصراف عارف را در اعتراض به عدم قرار دادن نام او به عنوان سرلیست، عنوان کرده بود.



افراطیون اصلاح طلب تلاش دارند با تهدید و فشار، عارف را از کاندیداتوری منصرف و راه برای حضور افراد دیگری فراهم کنند. به نظر می رسد جنگ کاندیداها در اردوگاه اصلاح طلبان با تهدید عارف آغاز شده است.

ائتلاف اصلاح‏طلبان درپی کاندیداتوری خاتمی

جهانبخش خانجانی مسئول تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با آفتاب گفت:«اصلاح‌طلبان با توجه به شرایطی که بر کشور حاکم است باید در انتخابات ریاست جمهوری حضور پررنگی داشته باشند».

وی افزود:‌ «احزاب اصلاح‌طلب در آینده نزدیک برای انتخابات ریاست جمهوری جلسه خواهند داشت و برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم‌گیری خواهند کرد».

خانجانی اضافه کرد: «به نظرم همین ترکیب شورای سیاستگذاری ستاد ائتلاف برای انتخابات مجلس در انتخابات ریاست جمهوری هم حفظ شود و امیدواریم که احزاب دیگر اصلاح‌طلب هم وارد ائتلاف شوند».

معاون تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان اظهار داشت: «در شرایط کنونی بهترین فرد که واجد همه شرایط برای احراز کرسی ریاست جمهوری می‌باشد و می‌تواند ضمن ایجاد اتحاد و همدلی در جریان اصلاحات برای کل کشور مفید باشد و همچنین در عرصه داخلی و بین‌المللی می‌تواند نقش‌آفرین باشد و همچنین براساس نظرسنجی‌ها از محبوبیت بیشتری میان افرادی که برای ریاست جمهوری مطرح هستند برخوردار است آقای خاتمی است».

وی ادامه داد:‌ «به نظرم اصلاح‌طلبان روی هیچ مولفه دیگری نباید فکر کنند و باید به طور قاطع بر روی کاندیداتوری خاتمی تاکید کنند و خاتمی تنها مولفه تاثیرگذار برای نجات کشور است و هر فرد دیگری به جز خاتمی بخواهد در انتخابات وارد شود قطعا اقبال عمومی با او همراه نخواهد بود و تنها فردی که می‌تواند با کمک مردم کشور را نجات دهد خاتمی است».

سخنگوی سابق وزارت کشور تاکید کرد:‌ «خاتمی فردی است که واجد تمامی صفت‌های مناسب برای رئیس جمهوری است که ایران را سربلند کند و علیرغم اینکه ایشان گفته‌اند بازنشست شده‌ام اصلاح‌طلبان خاتمی را از بازنشستگی خارج خواهند کرد و مجموعه حاکمیت هم باید سرافراز باشد که مجددا خاتمی وارد عرصه انتخابات می‌شود و آبرو و عزتی مجدد به ایران اسلامی می‌دهد».

وی ادامه داد: «ما با حضور خاتمی قطعا یک انتخابات پرشوری را خواهیم داشت و امیدوارم فضای انتخابات با وجود خاتمی گرم شود. البته خاتمی نگرانی هایی دارد اما آقای خاتمی باید بداند عرصه سیاست عرصه نگرانی نیست بلکه عرصه مبارزه است و ما هم باید مبارزه کنیم و بایستیم تا پیروز شویم».


خانجانی خاطرنشان کرد: «یک حقی خاتمی به عهده اصلاح‌طلبان دارد و یک حقی هم اصلاح‌طلبان به عهده خاتمی دارند و این یک تعامل دوسویه است. همانطور که مردم در دوم خرداد خاتمی را آوردند امروز هم شخصیتی که می‌تواند این فضا را مناسب کند خاتمی است و خاتمی باید خواسته‌های شخصی خودش و تهدیدهایی که می‌شود را کنار بگذارد و برای عزت ایران و اسلام وارد صحنه انتخابات شود».

وی در پایان گفت : «من یقین دارم مجموعه جوانان، دانشجویان، فرهنگیان، بانوان، هنرمندان ، احزاب و ... از اینکه خاتمی وارد عرصه انتخابات شود سر از پا نخواهند شناخت و اگر این مردم در دوم خرداد حماسه 20 میلیونی را آفریدند قطعا در انتخابات دهم ریاست جمهوری حماسه 30 میلیونی را خواهند آفرید و این بار باز شاهد خواهیم بود که مقام معظم رهبری خواهند گفت که حماسه‌ای بزرگتر از حماسه پیشین در انتخابات رخ داده است چرا که مردم خاتمی را دوست دارند و به او عشق می‌ورزند»

اسامی و گرایش منتخبین ملت در مجلس هشتم

گرایش منتخبان مردم در سراسر کشور به تفکیک استان‌ها در خانه ملت بدین شرح است:استان آذربایجان شرقی:

مراغه، عجب‌شیر: یوسف نجفی ـ مستقل

مرند و جلفا: سیروس سازدار ـ اصلاح طلب

هشترود و چاراویماق: غفار اسماعیلی ـ اصولگرا

بناب: ضیاالله اعزازی ـ اصولگرا

تبریز، اسکو و آذرشهر: مسعود پزشکیان - مستقل، محمدرضا میرتاج الدینی ، محمدحسین فرهنگی (اصولگرا) ، علیرضا منادی سفیدان (مستقل) و شکور اکبرنژاد (اصولگرا)

ورزقان، خادوانا: رضا علیزاده ـ اصولگرا

بستان آباد: احد خیری ـ اصولگرا

میانه: محمد رضا حاج اصغری ـ مستقل، سیدحسین هاشمی (اصلاح طلب)


ملکان: سلمان خدادادی ـ اصولگرا

اهر و هریس: غلامحسین مسعودی ریحان ـ مستقل

سراب: مجید نصیرپور ـ اصلاح طلب

شبستر: علی مطهری ـ اصولگرا

کلبیر و بخش هوراند: ارسلان فتحی پور ـ اصولگرا



آذربایجان غربی:

سلماس: علی اکبر آقایی مغان جوقی ـ اصولگرا

ماکو: سلیمان جعفرزاده ـ اصولگرا

میاندوآب، شاهین دژ و تکاب: جهانبخش محبی و محمد میرزایی هر دو نفر اصولگرا

ارومیه: سید سلمان ذاکری و نادر قاضی پور جواد جهانگیرزاده هرسه نفر اصولگرا

مهاباد: جلال محمود زاده ـ مستقل

بوکان: محمد قسیم عثمانی ـ مستقل

خوی: حسینی صد ـ مستقل

پیرانشهر و سردشت: محمد علی پرتوی ـ مستقل

نقده و اشنویه: علی زنجانی حسن لویی ـ مستقل نزدیک به اصولگرایان



استان اردبیل:

خلخال و کوثر : بشیر خالقی ـ مستقل

گرمی: ولی اسماعیلی ـ اصولگرا

مشگین شهر: یونس اسدی ـ اصلاح طلب

پارس آباد: وکیل سپه (مستقل)

اردبیل: قاسم محمدی، جواد صبور هر 2 نفر اصولگرا و سیدکاظم موسوی (مستقل)


استان اصفهان

خمینی شهر: سیدمحمد جواد ابطحی ـ اصولگرا

اصفهان: حسن کامران، نیره اخوان بیطرف، حمیدرضا فولادگر محمد تقی رهبر و محمد کریم شهرزاد همگی اصولگرا

فلاورجان: سیدناصر موسوی لارگانی ـ مستقل

سمیرم: بهروز جعفری ـ اصولگرا

نطنز و قمصر: محمد ضابطی طرقی ـ مستقل

نایین: حسین حسنی بافرانی - اصولگرا

شهرضا: عوض حیدرپور شهرضایی ـ اصولگرا

برخوار و میمه: سید محمود حسینی دولت آبادی ـ اصولگرا

مبارکه: سید محمد موسوی مبارکه ای ـ‌ مستقل نزدیک به اصولگرایان

نجف آباد، تیران و کرون: حمید سعادت ـ‌اصولگرا

اردستان: سید مصطفی طباطبایی نژاد ـ اصولگرا

لنجان: محسن کوهکن ـ اصولگرا

کاشان آران و بیدگل: اصغر گرانمایه پور ـ اصولگرا

گلپایگان و خوانسار: محمدابراهیم نکونام - اصولگرا

چادگان فریدن و فریدون شهر: بهمن محمدی ـ اصولگرا



استان ایلام:

دهلران، دره شهر و و آبادانان: علی عزتی ـ مستقل نزدیک به اصلاح طلبان

ایلام، شیروان،چرداول، ایوان و مهران: شاپور فولادی ـ مستقل، داریوش قنبری ـ اصلاح طلب



استان بوشهر:

دشتی و تنگستان: محمد مهدی پورفاطمی ـ اصلاح طلب

بوشهر گناوه و دیلم: غلامعلی میگلی نژاد ـ مستقل

کنگان دیر و جم: عسکر جلالیان (مستقل)



استان چهارمحال و بختیاری:

بروجن: سیروس برنا ـ اصولگرا

اردل و فارسان،کیار وکوهرنگ: نورالله حیدری ـ اصولگرا

شهرکرد: نصرالله ترابی قهفرخی ـ اصلاح طلب

لردگان: جعفرعلی پور بهزادی ـ اصلاح طلب



استان خراسان رضوی

نیشابور: سید علی حسینی ـ مستقل و حسین سبحانی نیا ـ اصولگرا

تربت جام و تایباد: غلامرضا اسداللهی ـ اصولگرا

تربت حیدریه: محمد علی رضایی ـ اصولگرا

سبزوار: علی بروغنی ـ اصولگرا

فریمان و سرخس: سید حسین حسینی ـ اصولگرا

گناباد: مهدی مهدی زاده ـ اصولگرا

مشهد و کلات: محمدرضا فاکر، جواد آرین منش، عفت شریعتی کوهبانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و جواد کریمی همگی اصولگرا

کاشمر بردسکن و خلیل آباد: محمد رضا خباز ـ اصلاح طلب

قوچان و فاروج: هادی شوشتری ـ اصلاح طلب

درگز: محمد علی دلاور ـ اصلاح طلب

خواف و رشتخوار: محمدرضا سجادیان - اصولگرا

چناران و طرقبه: محمد دهقانی ـ اصولگرا



استان خراسان شمالی

اسفراین: هادی قوامی ـ اصولگرا

شیروان: محمدرضا حسین‌نژاد ـ اصولگرا

بجنورد، جاجرم و سملقان و مانه: موسی الرضا ثروتی - اصولگرا، محمد مهدی شهریاری - اصلاح طلب



استان خراسان جنوبی

بیرجند:حسین ابراهیمی ـ اصولگرا

قائنات: موسی قربانی ـ اصولگرا

نهبندان و سربیشه: محمدرضا صابری ـ اصولگرا

فردوس، طبس و سرایان: محمدکریم عابدی ـ اصولگرا



استان خوزستان

دزفول: سید احمد آوایی ـ اصولگرا

آبادان: عبدالله کعبی ـ اصلاح طلب ، سید علی موسوی جرف و سید حسین دهدشتی ـ اصولگرا

اندیمشک: فریدون حسنوند ـ اصولگرا

بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان: خلیل حیات مقدم ـاصولگرا
مسجد سلیمان ، لالی و هفتگل: امیدوار رضایی ـ اصولگرا

اهواز: شبیب جویجری و ناصر سودانی هر دو نفر اصولگرا

شوش: سید جاسم ساعدی ـ اصولگرا

بهبهان: سیدحاجی محمد موحد ـ مستقل

شوشتر: سید محمد سادات ابراهیمی ـاصولگرا
ایذه و باغملک: علیرضا دهقانی ـ اصولگرا.

خرمشهر: مصطفی مطورزاده ـ اصولگرا

رامهرمز: سید ناصر موسوی ـ مستقل

دشت آزادگان: هاشم سواری ـ اصولگرا

شادگان: مجید ناصری نژاد ـ اصولگرا



استان زنجان

ابهر و خرمدره: احمد مهدوی ـ اصولگرا

ماهنشان،انگوران و ایجرود: رضا عبدالهی ـ اصولگرا

زنجان، طارم علیا: سعدالله نصیری قیداری و جمشید انصاری هر دو نفر اصلاح طلب

خدابنده: سید فاضل موسوی ـ اصلاح طلب



استان سمنان

گرمسار: عبدالرضا ترابی ـ اصولگرا

سمنان: مصطفی کواکبیان ـ اصلاح طلب

دامغان: حسن ملک محمدی ـ اصولگرا

شاهرود: کاظم جلالی ـ اصولگرا


استان سیستان و بلوچستان

ایرانشهر و سرباز: محمدقیوم دهقانی کریم زایی ـ مستقل

خاش، نصرت‌ آباد، میرجاوه و کورین: حمیدرضا پشنگ ریگی ـ مستقل

زابل: احمد علی کیخا ـ مستقل نزدیک به اصولگرایان

زاهدان: حسین علی شهریاری ـ اصولگرا ؛ پیمان فروزش ـ اصلاح طلب

سراوان: عبدالعزیز جمشیدزهی ـ مستقل


استان فارس:

ممسنی: عبدالرضا مرادی ـ اصولگرا

جهرم: محمدرضا رضائی کوچی ـ مستقل نزدیک به اصولگرایان
استهبان و نی‌ریز: محمد سقایی ـ اصولگرا

لامرد و مهر: محمد علی حیاتی ـ اصولگرا

فسا: محمد حسین دوگانی آقاچوغلو ـ اصولگرا

شیراز: سید احمدرضا دستغیب فرزند سید علی اصغر ـ مستقل و سید حسین ذوالانوار ـ اصولگرا، جعفر قادری اصولگرا و احمدرضا دستغیب ـ اصلاح طلب

داراب و زرین دشت: محمد مهدی افشاری ـ مستقل

سروستان،کربال و کوار: نصرالله کوهی ـ مستقل

مرودشت و ارسنجان: حسن شبانپور ـ‌ اصولگرا

لارستان: علی اصغر حسنی ـ اصولگرا

کازرون: غلامرضا دهقان منصور آبادی ـ مستقل

آباده،بوانات و خرم بید: داوود محمدجانی ـ مستقل

فیروزآباد،قیر،کارزین و فراشبند: سید یونس موسوی سرچشمه ـ اصولگرا

سپیدان: سید عنایت‌الله هاشمی ـ اصولگرا

اقلید: ابوالقاسم رحمانی ـ اصولگرا


استان قزوین:

قزوین و آبیک: سید محمدحسن ابوترابی ـ اصولگرا و قدرت‌الله علیخانی ـ اصلاح طلب

تاکستان: امیر طاهرخانی ـ اصلاح طلب

بوئین زهرا و آوج: روح‌الله جانی عباسپور ـ اصولگرا


استان قم:

اردشیر (علی) لاریجانی ـ اصولگرا

محمدرضا آشتیانی عراقی ـ اصولگرا

علی بنایی ـ اصولگرا


استان کردستان:

سنندج، دیواندره و کامیاران: دیواندره و کامیاران: امین شعبانی(مستقل نزدیک به اصولگرایان)

سقز و بانه: فخرالدین حیدری ـ اصولگرا

قروه : سیدعماد حسینی ـ اصولگرا

مریوان و سرو آباد: اقبال محمدی ـ اصلاح طلب

بیجار: بهمن مراد نیاـ اصلاح طلب



استان کرمان:

بم: موسی غضنفرآبادی ـ اصولگرا

رفسنجان: حسین هاشمیان ـ اصلاح طلب

سیرجان و بردسیر: شهباز حسن پور بیگلری ـ مستقل

زرند و کوهنبانه: حسین امیری خامکانی ـ اصلاح طلب

کهنوج و منوجان: محمد رضا امیری کهنوج ـ اصولگرا

کرمان و راور: محمدعلی کریمی ـ اصلاح طلب، غلامرضا کرمی ـ اصولگرا

جیرفت و عنبرآباد: علی اسلامی پناه ـ اصلاح طلب

بافت: محمدتقی بختیاری ـ اصلاح طلب

شهر بابک: مصطفی رضاحسینی قطب آبادی ـ اصولگرا



استان کرمانشاه:

کرمانشاه: جهانبش امینی ـ اصلاح طلب و محمدرضا شعبانی و محمد کرمی راد ـ‌ اصولگرا

سنقر و کلیایی: محمد حسین حیدریان ـ مستقل

کنگاور، صحنه و هرسین سید جواد زمانی ـ اصولگرا

قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب: فرهاد تجری ـ اصولگرا

اسلام آباد غرب: حشمت‌الله فلاحت پیشه ـ اصولگرا

پاوه ،جوانرود، جوانرود و ثلاث باباجانی: سیدفتح‌الله حسینی ـ اصولگرا



استان کهگیلویه و بویر احمد:

کهگیلویه: سید علی بزرگواری ـ اصولگرا

بویراحمد و دنا: ستار هدایتخواه ـ اصولگرا

گچساران: سید قدرت‌الله حسینی ـ اصولگرا



استان گلستان:

مینودشت، کلاله،مراوه تپه وگالیکش: سیدنجیب حسینی ـ اصولگرا

علی‌آباد کتول: اسدالله قره‌خانی ـ اصولگرا

گرگان وآق‌قلا: سیدعلی طاهری ـ اصولگرا و عبدالناصر ایزدی ـ مستقل

کردکوی،بندرترکمن، بندرگز: محمدجواد نظری ـ اصولگرا

گنبدکاووس: عبدالله رستگار ـ اصولگرا

رامیان،آزادشهر و فندرسک: مرادعلی منصوری رضی ـ اصولگرا

استان گیلان:

رشت: جبار کوچکی نژاد، حسن تأمینی لیچایی و سیدعلی آقازاده هر سه نفر اصولگرا

بندرانزلی: حسن خسته بند ـ اصولگرا

رودبار: صمد مرعشی ـ اصلاح طلب

صومعه سرا: سید کاظم دلخوش ـ اصولگرا

لنگرود: مهرداد لاهوتی ـ اصلاح طلب

آستانه اشرفیه: سیدمهدی صادق ـ‌ مستقل نزدیک به اصولگرایان

فومن و شفت: علی میرزائی فلاح آبادی ـ مستقل

رودسر و املش: اسدالله عباسی ـ اصولگرا

تالش، رضوانشهر و ماسال: بهمن محمدیاری ـ اصولگرا

آستارا: فرهاد دلق پوش ـ اصلاح طلب

لاهیجان و سیاهکل: یوسف قاسمی ـ اصولگرا



استان لرستان:

کوهدشت: علی شاهرخی قبادی ـ اصولگرا

خرم آباد: محمدرضا ملکشاهی راد و رضا رحیمی نسب( اصولگرا)

بروجرد: علاءالدین بروجردی و هادی مقدسی هر دو نفر اصولگرا

دورود و ازنا: عزت‌الله دهقان ـ اصولگرا

سلسله و دلفان: محمد محمدی ـ اصولگرا

ملاوی و پلدختر: علی کاییدی ـ مستقل

الیگودرز: حجت الله رحمانی ـ اصولگرا


استان مازندران:

بهشهر و نکا: احمدعلی مقیمی ـ اصولگرا

تنکابن و رامسر: ابوالفتح نیکنام ـ اصولگرا

بابلسر و فریدونکنار: مقداد نجف نژاد ـ اصولگرا

ساری: علی اصغر یوسف نژاد ـ اصلاح طلب؛ سید رمضان شجاعی ـ اصولگرا

قائمشهر ، سوادکوه و جویبار: سیدعلی ادیانی راد و عزت‌الله اکبری تالار پشتی هر 2 نفر اصولگرا

بابل: محسن نریمان ـ اصلاح طلب؛ علی کریمی فیروزجایی ـ اصولگرا

نوشهر و چالوس: انوشیروان محسنی بندپی(اصلاح طلب)

نور و محمود آباد: احمد ناطق نوری ـ اصولگرا

آمل و لاهیجان: عزت‌الله یوسفیان ملا ـ اصولگرا



استان مرکزی:

ساوه و زندیه: حسین اسلامی ــ اصولگرا

خمین: محمد حسین مقیمی ـ اصلاح طلب

تفرش، آشتیان و فراهان: بهمن اخوان ـ اصولگرا

اراک و کمیجان: عباس رجایی و سیداحمد لطفی هر 2 نفر اصولگرا

محلات و دلیجان: علیرضا سلیمی ـ اصولگرا

شازند: محمود احمدی بیغش ـ اصولگرا



استان هرمزگان:

بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی: سید مصطفی ذوالقدر ـ اصلاح طلب، محمد آشوری و محمد امین فرج‌زاده ـ مستقل

بندر لنگه و بستک: احمد جباری ـ اصولگرا

میناب، رودان و جاسک: سیدعلی میرخلیلی ـ اصولگرا



استان همدان :

تویسرکان: شهریار طاهرپور ـ مستقل

رزن: محمد مهدی مفتح ـ اصولگرا

نهاوند: مهدی سنایی ـ اصلاح طلب

اسدآباد: اکبر رنجبرزاده ـ مستقل

ملایر: امین حسین رحیمی ـ اصولگرا و حسن ونایی ـ مستقل

همدان: حمیدرضا حاجی بابائی و سیدمحمد کاظم حجازی هر دو نفر اصولگرا

بهار و کبودر آهنگ: عیسی جعفری ـ مستقل



استان یزد:

یزد و صدوق: علی اکبر اولیا ـ اصلاح طلب

اردکان: محمدرضا تابش ـ اصلاح طلب

مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم: کاظم فرهمند ـ مستقل نزدیک به اصولگرایان

تفت و میبد: سید جلال یحیی زاده فیروز آباد ـ اصولگرا

طبس: محمد کریم عابدی ـ اصولگرا


تهران:
الیاس نادران ، لاله افتخاری ، مهدی کوچک زاده، علیرضا زاکانی، علی‌اصغر زارعی،طیبه صفایی ، پرویز سروری، حمید رسایی، حسین فدایی آشتیانی ،زهره الهیان، غلامعلی حداد عادل، مرتضی آقا تهرانی، علی مطهری، احمد توکلی، حسن غفوری فرد، محمدرضا باهنر، بیژن نوباوه، سید شهاب‌الدین صدر، سید علی رضا مرندی، حمیدرضا کاتوزیان، علی عباس‌پور طهرانی فر، اسماعیل کوثری، سید رضا اکرمی، غلامرضا مصباحی مقدم، فاطمه رهبر، فاطمه آلیا، روح الله حسینیان، حسین نجابت، اسدالله بادامچیان همگی اصولگرا و علیرضا محجوب ـ‌ اصلاح طلب

شهریار: حسین گروسی ـ مستقل

پاکدشت: فرهاد بشیری ـ مستقل

ورامین: سید حسن نقوی ـ اصولگرا

ساوجبلاغ: محمد حسین نژاد فلاح ـ مستقل

دماوند و فیروز کوه: شاهرخ رامین ـ اصولگرا

کرج: فاطمه آجرلو و عزیز اکبریان ـ اصولگرا

رباط کریم: حسن نوروزی ـ اصولگرا



اقلیت‌های دینی:

اسفندیار اختیاری ـ زرتشتی

سیامک مره صدق ـ کلیمی

گیورک وارتان ـ ارامنه شمال

یوناتن بتکلیا ـ آشوری کلدانی

روبرت بگلریان ـ ارامنه جنوب

برپایه این گزارش آرای سه حوزه انتخابیه دشتستان، ورزقان و چابهار،نیکشهر و کنارک در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی به تائید شورای نگهبان نرسید و تکلیف نمایندگان مجلس هشتم این حوزه‌ها به انتخابات میان دوره‌ای مجلس هشتم که احتمالاً با انتخابات ریاست جمهوری دولت دهم برگزار می‌شود، بستگی دارد.

اعلام آمادگی احمدی نژاد برای تعامل با مجلس هشتم

رییس‌جمهور با قدردانی از حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مثل گذشته آمادگی دارد در تعامل و همکاری با مجلس هشتم به پیشرفت و اصلاح امور کشور سرعت بخشد.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز یک‌شنبه در جلسه هیات وزیران با اشاره به این‌که " مردم بزرگوار شهرهایی که انتخابات آن به دور دوم کشیده شده بود با حضور خود انتخاب نمایندگان مجلس را تکمیل کردند" ابراز امیدواری کرد: مجلس هشتم نیز با رویکرد خدمتگزاری و صیانت از عزت و حقوق ملت و آرمان‌های الهی به حرکت خودش سازمان دهد.

رییس‌جمهور هماهنگی و تعامل دولت و مجلس را مورد تاکید قرار داد و گفت: بدون تردید هماهنگی قوای مجریه و مقننه در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها عامل بسیار مهمی در سرعت بخشیدن به پیشرفت و اصلاح امور کشور خواهد بود.

رییس قوه مجریه روند برگزاری انتخابات مجلس هشتم را در هر دو مرحله مثبت ارزیابی کرد و با تشکر از زحمات دست‌اندرکاران و مجریان این انتخابات، اظهار کرد: انتخابات در هر دو مرحله بسیار خوب و پرشور برگزار شد و این نشان‌دهنده بالندگی و نشاط مردم کشورمان است

اعلام آمادگی احمدی نژاد برای تعامل با مجلس هشتم

رییس‌جمهور با قدردانی از حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مثل گذشته آمادگی دارد در تعامل و همکاری با مجلس هشتم به پیشرفت و اصلاح امور کشور سرعت بخشد.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز یک‌شنبه در جلسه هیات وزیران با اشاره به این‌که " مردم بزرگوار شهرهایی که انتخابات آن به دور دوم کشیده شده بود با حضور خود انتخاب نمایندگان مجلس را تکمیل کردند" ابراز امیدواری کرد: مجلس هشتم نیز با رویکرد خدمتگزاری و صیانت از عزت و حقوق ملت و آرمان‌های الهی به حرکت خودش سازمان دهد.

رییس‌جمهور هماهنگی و تعامل دولت و مجلس را مورد تاکید قرار داد و گفت: بدون تردید هماهنگی قوای مجریه و مقننه در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها عامل بسیار مهمی در سرعت بخشیدن به پیشرفت و اصلاح امور کشور خواهد بود.

رییس قوه مجریه روند برگزاری انتخابات مجلس هشتم را در هر دو مرحله مثبت ارزیابی کرد و با تشکر از زحمات دست‌اندرکاران و مجریان این انتخابات، اظهار کرد: انتخابات در هر دو مرحله بسیار خوب و پرشور برگزار شد و این نشان‌دهنده بالندگی و نشاط مردم کشورمان اس

روایت پورمحمدی از آرایش سیاسی مجلس هشتم

مصطفی پورمحمدی وزیر کشور در یک کنفرانس خبری گفت: در انتخابات مجلس هشتم بیش از 69 درصد اصولگرا، 38/16 درصد کاندیداهای اصلاح طلب و 29/14 درصد نمایندگان مستقل به مجلس راه یافتند.

پورمحمدی ترکیب منتخبین مجلس هشتم در دو مرحله اول و دوم را به این شکل اعلام کرد که از مجموع 287 کرسی نمایندگی مجلس که تکلیف آنها مشخص شده است بیش از 69 درصد اصولگرا، 38/16 درصد کاندیداهای اصلاح طلب و 29/14 درصد نمایندگان مستقل هستند.

وزیر کشور در ادامه با بیان این که در سه انتخاباتی که در دولت نهم برگزار شد در هر انتخابات با افزایش مشارکت عمومی روبرو بودیم، افزود: در انتخابات شوراها مشارکت از ‌٢٣ میلیون در دوره‌ی قبل به بیش از ‌٢٨ میلیون نفر افزایش یافت و در انتخابات خبرگان که در دوره‌ی قبلی مشارکت ‌١٨ میلیون نفر بوده است به بیش از ‌٢٨ میلیون نفر رسید. در انتخابات مجلس در دور اول ‌٨ – ‌٩ درصد نسبت به مجلس هفتم رشد داشتیم و مشارکت از ‌٥١ درصد به نزدیک ‌٦٠ درصد رسید. در دور دوم هم با جمع‌بندی نهایی 21.1 درصد که در دور دوم مجلس هفتم داشتیم، به بیش از ‌٢٦ درصد شرکت‌کننده در دور دوم مجلس هشتم رسیدیم.

نتایج نهایی و قطعی انتخابات در تمام 54 حوزه انتخابیه

نتایج قطعی و رسمی تمام 54 حوزه انتخابیه‌ای که انتخابات دور دوم مجلس هشتم در آن‌ها برگزار شده بود، مشخص شد
، اسامی نمایندگان تمام این 54 حوزه انتخابیه به انضمام تعداد آرای آن‌ها به شرح زیر است:

1- حوزه انتخابیه نجف آباد، تیران و کرون: حمید سعادت با 32371 رای

2- حوزه انتخابیه مبارکه: سید علی محمد موسوی مبارکه با 12759 رای

3- حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه: سید مهدی صادق با 12602 رای

4- حوزه انتخابیه ملایر: حسن ونایی با 31233

5- حوزه انتخابیه سراب: مجید نصیرپور سردهایی با 27139 رای

6- حوزه انتخابیه اقلید: ابوالقاسم رحمانی با 20917 رای

7- حوزه انتخابیه بستان آباد: احد خیری با 17989 رای

8- حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر و آبدانان: علی عزتی با 40011 رای

9- حوزه انتخابیه شبستر: علی مطهری با 25473 رای

10- حوزه انتخابیه زنجان: جمشید انصاری با 37991 رای

11- حوزه انتخابیه میانه: سید حسین هاشمی با 38955 رای

12- حوزه انتخابیه سبزوار: علی بروغنی با 71364 رای

13- حوزه انتخابیه قوچان و فاروچ: هادی شوشتری با 45220 رای

14- حوزه انتخابیه رامیان و آزاد شهر: مراد علی منصوری رضی با 32989 رای

15- حوزه انتخابیه آباده: داوود محمد جانی با 29996 رای

16- حوزه انتخابیه گنبد کاووس: عبدالله رستکار با 48134 رای

17- حوزه انتخابیه رشت: جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با 37345 رای، حسن تامینی لیچائی 34844 رای و سید علی آقازاده دافساری با 33570 رای

18- حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس: انوشیروان محسنی بند پی با 42417 رای

19- حوزه انتخابیه لردگان: جعفر علیپور بهزادی با 51593 رای

20- حوزه انتخابیه اهر و هریس: غلامحسین مسعودی ریحان با 35066 رای

21- حوزه انتخابیه ارومیه: جواد جهانگیرزاده با 59754 رای و نادر قاضی پور با 47276 رای

22- حوزه انتخابیه اردبیل، نمین و نیر: سید کاظم موسوی با 50696 رای

23- حوزه انتخابیه بروجرد: هادی مقدسی با 37959 رای

24- حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم: کاظم فرهمند با 25985 رای

25- حوزه انتخابیه یزد و صدوق: علی اکبر اولیاء با 51961 رای

26- حوزه انتخابیه همدان: سید محمد کاظم حجازی با 41978 رای

27 - حوزه انتخابیه شهرکرد: نصرالله ترابی قهفرخی با 45769 رای

28- حوزه انتخابیه قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب: فرهاد تجری با 36859 رای

29- حوزه انتخابیه خوی: موید حسینی صدر با 36859 رای

30- حوزه انتخابیه زابل و زهک: احمد علی کیخا با 44352 رای

31- حوزه انتخابیه دیر، کنگان و جم: عسگر جلالیان با 27120 رای

32- حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد: حسن شبان پور با 60066 رای

33- حوزه انتخابیه خدا بنده: سید فاضل موسوی با 35837 رای

34- حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب: محمد میرزایی با 50683 رای

35- حوزه انتخابیه مشهد و کلات: سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با 154028 رای و جواد کریمی قدوسی با 128250 رای

36- حوزه انتخابیه شوشتر: سید محمد سادات ابراهیمی با 27743 رای

37- حوزه انتخابیه شیراز: جعفر قادری با 61752 رای و سید احمد رضا دستغیب با 52533 رای

38- حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان: خلیل حیات مقدم با 47515 رای

39- حوزه انتخابیه آبادان: عبدالله کعبی با 20316 رای، سید علی موسوی جرف با 20134 رای و سید حسین دهدشتی با 20086 رای

40- حوزه انتخابیه کرمانشاه: جهانبخش امینی با 39720 رای، محمدرضا شعبانی با 38543 رای و محمد کرمی راد با 37575 رای

41- حوزه انتخابیه جهرم: محمدرضا رضایی کوجی با 36851 رای

42- حوزه انتخابیه اصفهان: محمد تقی رهبر با 68217 رای و محمد کریم شهرزاد با 61364 رای

43- حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن و بندر گز: محمد جواد نظری مهر با 44818 رای

44- حوزه انتخابیه تبریز، آذر شهر و اسکو: سید محمدرضا میر تاج‌الدینی با 70970 رای، محمد حسین فرهنگی با 70514 رای و رضا رحمانی با 69897 رای، علیرضا منادی سفیدان با 68038 رای و شکور اکبرنژاد با 55439 رای

45- حوزه انتخابیه نقده و اشنویه: علی زنجانی حسنلویی با 36005 رای

46- حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران: امین شعبانی با 24099 رای و عبدالجبار کرمی با 23960 رای

47- حوزه انتخابیه ایذه و باغملک: علیرضا دهقانی با 96991 رای

48- حوزه انتخابیه اهواز: ناصر سودانی با 70570 رای و سید شریف حسینی با 59598 رای

49- حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار: وکیل سپه اجیرلو با 50876 رای

50- حوزه انتخابیه گرگان وآق قلا: عبدالناصر ایزدی با 63150 رای

51- حوزه انتخابیه خرم آباد: محمدرضا ملکشاهی راد با 48018 رای و رضا رحیمی نسب با 46012 رای

52- حوزه انتخابیه الیگودرز: حجت الله رحمانی با 21792 رای

53- حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران: شاپور پولادی و داریوش قنبری

54 ـ حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر: 1-الیاس نادران / 2-لاله افتخاری / 3-مهدی کوچک زاده / 4-علیرضا زاکانی / 5-علی‌اصغر زارعی / 6-طیبه صفایی / 7-پرویز سروری / 8-زهره الهیان / 9-حمید رسایی / 10-حسین فدایی آشتیانی / 11-علیرضا محجوب.

نامه اعتراض جبهه متحد اصولگرایان به سردار افشار

تعدادی از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان با ارسال نامه‌ای خطاب به علیرضا افشار، رئیس ستاد انتخابات کشور ضمن اعتراض به نصب غیرقانونی بنرهای تبلیغاتی ، خواستار جمع‌آوری آنها شدند.

در این نامه آمده است: چنانکه مشهود است طی یک هفته زمان مجاز تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تبلیغات گسترده‌ای با توسل به روشهای غیرقانونی و مخالف صریح ماده 61 اصلاحی مصوب مجلس شورای اسلامی نظیر نصب بنر حاوی اسامی نامزدها در معابر عمومی صورت گرفته است که علی‌رغم اعتراضات مکرر قبلی متأسفانه هیچ نوع برخوردی با این تخلفات مشهود صورت نگرفته است.

نویسندگان این نامه خطاب به رئیس ستاد انتخابات کشور آورده‌اند: اکنون ضمن ارسال این مکتوب به عنوان شکایت ، درخواست امحای سریع اعلام تبلیغاتی مذکور از سطح شهر و رسیدگی قانونی به تخلفات متخلفین را داریم.

اطلاعیه شماره 11 ستاد انتخابات کشور

نحوه اخذ رای در شعب سیار هیچ تفاوتی با شعب اخذ رای ثابت ندارد
ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای خطاب به اعضای محترم شعب اخذ رای سیار کلیه حوزه های انتخابیه مرحله دوم اعلام کرد: نحوه اخذرأی در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذرأی ثابت ندارد.
به گزارش حیات پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور متن اطلاعیه شماره 11 ستاد انتخابات کشور به این شرح است :
«به آگاهـی اعضای محترم شعب اخذرأی سیار کـلیه حـوزه های انتـخابیه مرحلـه دوم می رساند که نحوه اخذرأی در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذرأی ثابت ندارد و لذا از رأی دهنـدگان گرامی حتی در بیمارستـانها و پادگانها نیز صـرفاً در قبال ارائه شـناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی رأی گیری بعمل می آیـد . ضمناً مجموعه هایی که افراد آن امکان ترک محل و رفتن به محل شعبه اخذرأی را ندارند می توانند با ستاد انتخابات حوزه انتخابیه مربوطه تماس گرفته و درخواست صندوق سیار نمایند .»

آخرین حضور پورمحمدی در ستاد انتخابات

دقایقی پیش مصطفی پورمحمدی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

به گزارش فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور مصطفی پور محمدی وزیر کشور دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور از بخش‌های مختلف این ستاد بازدید کرد

هدف نهایی انتخابات،حفظ اسلام است

انتخابات مجلس شورای اسلامی
امام خمینی رحمت الله تعالی علیه در پیامی به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمودند:باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت،حفظ اسلام است رهبر کبیر انقلاب اسلامی افزودند:سعی کنید فعالیت‌های انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شوون اسلام منافات دارد،جلوگیری گردد.

معمار انقلاب اسلامی فرمودند:اگر در انتخابات،حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب،حافظ اسلام می‌شود؟ باید سعی شود تا خدای ناکرده به کسی توهین نگردد و در صورتی که رقیب انتخاباتی به مجلس راه یافت،به دوستی و برادری ،که چیزی شیرین تر از آن نیست،لطمه‌ای نخورد.

رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی افزودند:ملت شهیدپرور ایران بدانند این روزها روز امتحان الهی است،روز پرخاش علیه کسانی است که بااسلام کینه دیرینه دارند،روز انتقام از کفر و نفاق است،روز فداکاری است.

امام خمینی در ادامه فرمودند:باید توجه داشت که هنوز خیلی از مسائل وجود دارد که به نفع محرومین باید حل و فصل شود و تمیز بین کسانی که در تفکر خود،خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرارداده اند،با دیگران کار مشکلی نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی رایشان را به صندوق انداختند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه ) در نخستین ساعت اخذ رای دومین مرحله انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، رای خودشان را به صندوق شماره ‪ ۱۱۰‬مستقر در حسینیه امام خمینی (ره) انداختند.

اطلاعیه شماره 3 ستاد انتخابات کشور

ستاد در اطلاعیه شماره 3 خود با تاکید بر الزامی بودن ارائه شناسنامه برای دادن رأی آورده است: اخذ رأی با حضور صاحب شناسنامه امکان‌پذیر می‌باشد و اگر اعضای شعبه هویت رأی‌دهنده را احراز نمایند عکس‌دار بودن شناسنامه ضروری نیست.
ستاد انتخابات کشور در این اطلاعیه خواسته است کارت ملی خود و یا شماره ملی را حتماً همراه داشته باشد.

اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار موج مستقر در ستاد انتخابات کشور این ستاد در اطلاعیه شماره 2 خود آورده است به تمام حوزه‌های انتخابیه اصلی وفرعی وشعب اخذ رای سراسر کشور تاکید می‌شود که حتماً در محل شعبه یک دستگاه رادیو در دسترس داشته و در تمام طول مدت اخذ رأی روشن نگه دارند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد مورد عمل قرار دهند.
این ستاد تاکید کرده است این اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آنها الزامی‌ می‌باشد

اطلاعیه شماره ‌١ ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره 1 ستاد انتخابات کشور صادر شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا در این اطلاعیه آمده است: در سالی که شکوفه‌های نوآوری بر درخت انقلاب اسلامی ثمرات ارزشمندی را به ارمغان می‌آورد، با نام مبارک حضرت زهرا (س) برنامه مرحله دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را آغاز می‌کنیم به آگاهی هم‌میهنان عزیز می‌رساند که طبق دستورالعمل صادره و بر اساس گزارش دریافتی از تمامی ستادهای انتخابات کلیه شعب ثبت‌نام و اخذ رای در 54 حوزه انتخابیه سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط هستند.

رای‌گیری در ‪۲۱‬استان کشور

کار رای‌گیری در مرحله دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با رقابت ‪ ۱۶۴‬داوطلب نمایندگی برای کسب ‪ ۸۲‬کرسی مجلس در ‪ ۵۴‬حوزه انتخابیه از ساعت ‪۸‬صبح امروز جمعه ششم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان ساعت اولیه با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) رای خودشان را به صندوق انداختند و به واجدان شرایط رای دادن توصیه کردند که همت کنند و به پای صندوق‌های رای بروند تا هم رای خوبی جمع شود و هم مجلس خوبی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رای‌گیری در ‪۱۰۰‬شهرستان از ‪ ۲۱‬استان جریان دارد.

انتخابات مرحله دوم هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی (تبریز و آذرشهر و اسکو- سراب- شبستر - بستان آباد- میانه - اهر وهریس)، آذربایجان غربی (ارومیه - خوی - میاندوآب و شاهین دژ و تکاب- نقده و اشنویه)، اردبیل (پارس آباد و بیله سوار - اردبیل و نیر و نمین)، اصفهان (اصفهان - مبارکه - نجف آباد و تیران و کرون)، ایلام (ایلام و ایوان و شیروان و چرداول و مهران- دهلران و دره شهر و آبدانان) ، بوشهر(دیر و کنگان و جم)، تهران (تهران و ری و شمیرانات و اسلامشهر)، چهارمحال و بختیاری (شهرکرد- لردگان)، خراسان رضوی (قوچان و فاروج - مشهد و کلات - سبزوار) ، خوزستان(آبادان - ایذه و باغملک - اهواز- بندرماهشهر و امیدیه و هندیجان - شوشتر) ،زنجان (خدابنده - زنجان و طارم ) ، سیستان و بلوچستان (زابل و زهک)، فارس (آباده و بوانات و خرم بید - اقلید - شیراز - مرودشت ارسنجان و پاسارگاد - جهرم)، کردستان (سنندج و دیواندره و کامیاران)، کرمانشاه (قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب - کرمانشاه) ، گلستان (گنبد کاووس - کردکوی و ترکمن و بندرگز - گرگان و آق قلا - رامیان و آزادشهر)، گیلان (آستانه اشرفیه - رشت)، لرستان (بروجرد - خرم آباد - الیگودرز)، مازندران (نوشهر و چالوس)، همدان (ملایر - همدان) و یزد (مهریز و بافق و ابرکوه و خاتم - یزد و صدوق) در حال برگزاری است.

در مرحله اول انتخابات مجلس هشتم رقابت‌های انتخاباتی در ‪ ۲۰۷‬حوزه انتخابیه برای تعیین ‪ ۲۹۰‬کرسی مجلس برگزار شد که تکلیف ‪ ۲۰۸‬کرسی آن مشخص شد و رقابت برای انتخاب ‪ ۸۲‬کرسی باقی مانده که داوطلبان نمایندگی دراین حوزه‌ها نتوانستند یک چهارم آرا صحیح ماخوذه را کسب کنند، به مرحله دوم موکول شد.

نباید‌ فضاى ‌اختلا‌ف ‌وجود‌ داشته‌باشد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلا‌ب اسلا‌می‌در دیدار کارگران نمونه و مسئولا‌ن وزارت کار و امور اجتماعی، ضمن تجلیل از نقش کارگران در دستیابی کشور به عزت و استقلا‌ل و تاکید بر لزوم تکریم واقعی کارگر، به در پیش بودن دور دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلا‌می‌و اهمیت بسیار بالا‌ی آن اشاره و تصریح کردند: ملت ایران همان‌گونه که در دور اول انتخابات با هوشیاری و حرکت عظیم خود پاسخ قاطعی به جنجال‌ها و تبلیغات دشمنان داد، در دور دوم انتخابات نیز با حضور پرانگیزه و انتخاب نمایندگان اصلح، بار دیگر ثابت خواهد کرد که انگیزه‌ ملت ایران تمام‌نشدنی است. به گزارش ایسنا رهبر معظم انقلا‌ب اسلا‌می، اصل حضور در انتخابات و نشان دادن انگیزه‌تمام‌نشدنی ملت را خیلی مهم ارزیابی و تاکید کردند: وظیفه‌بسیار مهم دیگر، انتخاب نمایندگان اصلح و افرادی است که به فکر مردم و دلسوز آنان باشند و برای همکاری و همدلی با دولت، قوه‌قضاییه و بخش‌های دیگر به منظور پیشرفت کشور و اجرای کارهای بزرگ تلا‌ش کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که پیشرفت کشور با اتحاد مسئولا‌ن و هم‌چنین همدلی مردم و مسئولا‌ن امکان‌پذیر است خاطرنشان کردند: دشمنان همواره از کوچک‌ترین اختلا‌ف برداشت و سلیقه میان مسئولا‌ن بهره‌برداری و خوشحالی می‌کنند و با تبلیغات گسترده سعی در جنجال‌سازی دارند.
ایشان افزودند: این امر نشان‌دهنده اهمیت اتحاد و همدلی در کشور است و همان گونه که امام خمینی(ره) بارها تاکید می‌کردند باید در جهت اتحاد و همدلی حرکت کرد و به هیچ وجه نباید فضای اختلا‌ف، درگیری، مچ‌گیری و ایراد‌گیری‌های بی‌اهمیت وجود داشته باشد. رهبر انقلا‌ب اسلا‌می‌با یادآوری هوشیاری ملت ایران در مقاطع مختلف تاکید کردند: به لطف خداوند ملت ایران ملتی با اتحاد و هوشیار است و این هوشیاری ملت از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند متعال است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استقلا‌ل را مسئله اصلی کشور دانستند و افزودند: ملت ایران به برکت پیروزی انقلا‌ب اسلا‌می‌به استقلا‌ل سیاسی دست یافت و حفظ این استقلا‌ل سیاسی در گرو تحکیم پایه‌های اقتصادی کشور است که این مسئله نیز به کار، تولید، شکوفایی کار و نوآوری در بخش‌های مختلف بستگی دارد. ایشان با اشاره به تبلیغات گسترده نظام استکباری آمریکا و شبکه شیطانی صهیونیسم بر ضد ملت ایران خاطرنشان کردند: به دلیل کار و تلا‌ش و حرکت رو به جلوی کشور دشمنان در میدان عمل از مقابله با ملت ایران ناامید شده‌اند و به همین دلیل به لفاظی، جنجال‌آفرینی و اتهام‌زنی روی آورده‌اند.
رهبر انقلا‌ب اسلا‌می‌همچنین با اشاره به روی کار بودن دولت کار و تلا‌ش خاطرنشان کردند: عناصر اصلی دولت دائما در تلا‌ش و تحرک برای کارهای با ارزش و پراهمیت هستند و اعضای دولت به معنای حقیقی کلمه کارگری می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جایگاه و نقش کارگران در توسعه و تولید و پیشرفت و استقلا‌ل کشور افزودند: یکی از وظایف مسئولا‌ن برطرف کردن مشکلا‌ت جامعه کارگری از جمله مساله اشتغال و رونق دادن به کارآفرینان و ایجاد زمینه برای بنگاه‌های کاری و تولیدی است .
ایشان با تاکید بر دیدگاه اسلا‌م درباره کارآفرینان و بنگاه‌های کارآفرین خاطرنشان کردند: در نظام اسلا‌می‌، ‌کارآفرین و بنگاه کارآفرینی دو بازوی لا‌زم و ضروری هستند که دولت باید با ایجاد یک خط عادلا‌نه و میانه، ‌زمینه همکاری صحیح میان این دو را بدون آن که به حقوق یکدیگر تعرض کنند، فراهم نماید.
رهبر انقلا‌ب اسلا‌می‌لزوم توجه بیش از پیش به وجدان‌کاری و درستکاری و همچنین نوآوری در مجموعه‌های تولیدی را یادآور شدند و تاکید کردند: تقدس کار و تکریم کارگر باید در راس برنامه‌ها باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تجلی وجدان دینی و ملی جامعه کارگری کشور در دوران انقلا‌ب اسلا‌می‌و همچنین سال‌های دفاع مقدس، بر لزوم قدرشناسی ملت ایران از جامعه کارگری تاکید کردند و افزودند: در منطق اسلا‌م، کار، عمل صالح وعبادت است که این جایگاه و ارزش کارگر را در نظام اسلا‌می‌نشان می‌ دهند

صدورحکم برکناری وزیر کشور ازسوی رئیس جمهور

برکناری پورمحمدی و تصدی رحیمی بر وزارت کشور، اگرچه از چندی پیش توسط برخی سایت های خبری پیش بینی شده بود اما زمان این جابه‌جایی را بعد از برگزاری انتخابات دور دوم مجلس هشتم می دانستند، چرا که اقدام به تغییر وزیر، آن هم در وزارتخانه‌ای که باید فردا مهم ترین فعالیت خود را در سال 87 انجام دهد به هیچ وجه قـابل توجیه نیست. البته بعضی از سایت‌های خبری از احتمال تعویق در مراسم تودیع و معارفه تا روز یکشنبه خبر دادند، اما به هر حال با توجه به تعیین سرپرست برای وزارت کشور، پورمحمدی فاقد هر گونه مسئولیتی در وزارت کشور بوده و تعویق مراسم تودیع و معارفه تاثیری در روند امور وزارت کشور نخواهد داشت. در این رابطه رئیس جمهور طی حـکـمـی، مـحـمـدرضـا رحـیـمی را به سـمـت ســرپـرسـت وزارت کـشـور منصوب کرد.‌به گزارش مهر، مراسم تودیع و معارفه مصطفی پورمحمدی و معارفه محمدرضا رحیمی ‌روز شنبه آینده در ساختمان وزارت کشور برگزار می شود.‌در عین حال برخی خبرها از احتمال به تعویق افتادن این مراسم تا روز یکشنبه به دلیل اعلام نتایج مرحله دوم ‌انتخابات مجلس هشتم حکایت دارد.‌محمدرضا رحیمی در حال حاضر ریاست دیوان محاسبات کشور را نیز برعهده دارد.‌حکم رئیس جمهور در حالی صادر شده که تنها یک روز به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس باقی ‌مانده است.

گرایش سیاسی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس

در این مرحله از انتخابات در مجموع 162 نفر برای تصاحب 81 کرسی نمایندگی مجلس روز جمعه ششم اردیبهشت ماه با هم به رقابت خواهند پرداخت.
از این تعداد 51 نفر از جبهه متحد اصولگرایان، 18 نفر از گروه های اصولگرای غیر عضو جبهه متحد، 28 نفر از ائتلاف اصلاح طلبان، 32 نفر مستقل با گرایش اصولگرایی، 20 نفر مستقل دیگر با گرایش اصلاح طلبی 12 نفر از ائتلاف های اصلاح طلبان غیر عضو جبهه اصلاحات هستند.
بررسی گرایش سیاسی راه یافتگان به مجلس هشتم در مرحله اول انتخابات که در 24 اسفند سال گذشته برگزار شد نشان می دهد که از 204 نماینده منتخب بدون احتساب نمایندگان اقلیت های دینی 119 نفر از جبهه متحد اصولگرایان، 11 نفر از سایر ائتلاف های اصولگرا، 21 نفر از ائتلاف اصلاح طلبان، 7 نفر از حزب اعتماد ملی و 8 نفر از سایر ائتلاف های اصلاح طلب، 24 نفر افراد مستقل با گرایش اصولگرایی و 14 نفر افراد مستقل با گرایش اصلاح طلبی هستند.
همچنین از این تعداد راه یافته به مجلس در دور اول، 77 نفر جزو نمایندگان فعلی و 132 نفر دیگر نمایندگان جدید هستند. یعنی بیش از 63 درصد نمایندگان منتخب به مجلس هشتم جزو نمایندگان فعلی نیستند.
در نگاهی دیگر به دور دوم انتخابات از 81 کرسی باقیمانده مجلس هشتم برای 12 کرسی رقابت بین اصولگرایان، 3 کرسی رقابت بین اصلاح طلبان، 34 کرسی رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان، 24 کرسی رقابت بین اصولگرایان و مستقل ها، 3 کرسی رقابت بین اصلاح طلبان و مستقل ها و برای 4 کرسی نیز رقابت بین مستقل ها خواهد بود.
در حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات از مجموع 30 کرسی نمایندگی در مجلس 19 نفر در دور اول که همگی از لیست جبهه متحد اصولگرایان (6+5) بودند به مجلس راه یافتند و تکلیف 11 کرسی دیگر روز جمعه مشخص خواهد شد.
اسامی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در دور دوم حوزه انتخابیه تهران به ترتیب حروف الفبا بدین شرح است:
1- دکتر لاله افتخاری
2ـ دکتر زهره الهیان
3ـ حمید رسایی
4ـ دکتر علی اصغر زارعی
5 -دکتر علیرضا زاکانی
6 ـ پرویز سروری
7 -دکتر نسرین سلطانخواه
8-دکتر طیبه صفایی
9ـ حسین فدایی
10-دکتر مهدی کوچک زاده
11-دکتر الیاس نادران
بر اساس این گزارش، یازده کاندیدای دیگر حوزه انتخابیه تهران با این گرایش در انتخابات حضور دارند:
محمد خوش چهره (اصولگرا) مجید انصاری ، علیرضا محجوب،سهیلا جلودار زاده ،سید محمود دعایی، اسحاق جهانگیری،الیاس حضرتی،الهه راستگو ،سیدمحمد صدر،محمد قمی، محمد اشرفی اصفهانی(اصلاح طلب)

عارف: خاتمی نیاید، نامزد ریاست جمهوری می شوم

محمدرضا عارف گفت:"از نظر من آقای خاتمی بهترین شخص برای اداره امور کشور است اما اگر ایشان بنابه هر دلیلی نخواهند در صحنه حضور یابند برای حضور در صحنه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمادگی دارم." محمدرضا عارف، معاون اول رییس جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به مشکلات موجود در کشور و ضرورت اصلاح امور جامعه و بازگرداندن امور در مسیر صحیح خود که همان اجرای سیاست های بالادستی تصویب و تایید شده مجموعه نظام می باشد با تاکید بر اصلح بودن آقای خاتمی برای حضور در صحنه انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: "از نظر من آقای خاتمی بهترین شخص برای اداره امور کشور است اما اگر ایشان بنا به هر دلیلی نخواهند در صحنه حضور یابند با توجه به مشکلات و تهدیدات موجود پیش روی کشور برای حضور در صحنه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمادگی دارم".به گزارش آفتاب، معاون اول دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک ترین و اصیل ترین جناح سیاسی کشور به خط امام و آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی را اصلاح طلبان می داند، افزود: "ما همه سرباز این نظام و این کشور هستیم و در هر صحنه ای که حضور ما نیاز باشد حاضریم وارد شویم و به نظام و مردم خدمت کنیم". وی با اشاره به انصراف خود از حضور در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: "با توجه به روندی که بر انتخابات مجلس هشتم حاکم شد و ردصلاحیت گسترده نیروهای اصلاح طلب معنادارترین کاری که می توانستیم در آن برهه انجام دهم انصراف بود و انصراف من دارای یک پیام جدی بود".عارف در پاسخ به سوالی در مورد میزان همکاری مجلس هشتم با ترکیب اصولگرایان با دولت دهم در صورتی که اصلاح طلبان بتوانند در انتخابات آتی ریاست جمهوری پیروز شوند، اظهار داشت: "اصلاح طلبان خوشبختانه ثابت کرده اند که نیروهایی انحصارطلب نیستند و مایل و قادرند با تمامی جناح های سیاسی کشور تعامل و همکاری داشته باشند. از سوی دیگر تجربه همکاری تقریبا موفق دولت اول اصلاحات با مجلس پنجم خود اثبات گر این مدعاست. ما معتقدیم که در جناح مقابل نیز نیروهای مومن و منطقی کم نیستند و می توانیم با آنها همکاری کنیم". وی در پایان با دعوت مجدد از مردم به حضور گسترده در مرحله دوم انتخابات افزود: "مردم عزیز ما باید بدانند که عدم حضور در انتخابات به مفهوم انتخاب شدن نیروی مخالف است. بنابراین مردم باید با حضور گسترده در صحنه و انتخاب نامزدهای مورد نظر خود بر سرنوشت خود و کشور حاکم باشند".دیروز همزمان با اعلام آمادگی عارف برای نامزدی در دور دهم ریاست جمهوری در صورت نامزد نشدن خاتمی ، معاون تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات اصلاح طلبان از تشکیل شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در آینده ای نزدیک خبر داد . جهانبخش خانجانی در گفتگو با مهر ، گفت : اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم برنامه ویژه ای دارند و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم تشکیل می شود.وی افزود: ستاد اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم این بار زودتر از گذشته و به صورت منسجم تر و با برنامه مدون تر تشکیل خواهد شد.این عضو ستاد انتخابات اصلاح طلبان درباره ترکیب شورای سیاستگذاری جبهه اصلاحات برای تصمیم گیری درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت: همان ترکیب شورای سیاستگذاری ائتلاف اصلاح طلبان که در مرحله اول انتخابات مجلس هشتم تشکیل شد برای انتخابات ریاست جمهوری هم کار خواهد کرد و تصمیم گیری های لازم را اتخاذ می کند.خانجانی همچنین درباره عنوان ستاد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز گفت: این عنوان پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مشخص می شود.بر اساس این گزارش، در مرحله اول انتخابات مجلس هشتم اعضای شورای سیاستگذاری متشکل از سید عبدالواحد موسوی لاری، مجید انصاری، سیدصفدر حسینی، محمد سلامتی، اشرف بروجردی، حبیب الله بیطرف و حسین مرعشی بود که این افراد به ترتیب ریاست این شورا، رئیس کمیته حقوقی و تضمین سلامت انتخابات، رئیس کمیته امور استان ها و مناطق، رئیس کمیته احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی، رئیس کمیته اموز زنان و جوانان، رئیس کمیته تدوین برنامه مجلس و رئیس کمیته امور پشتیبانی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان را برعهده داشتن

تبریز به عنوان پایلوت برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای انتخاب شد

فرماندار تبریز از انتخاب حوزه انتخابیه تبریز،اسکو و آذرشهر به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی ) برای برگزاری ‪۱۰۰‬درصد رایانه‌ای دور دوم انتخابات خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی ذبیحیان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران ،شناخته شدن تبریز به‌عنوان برترین حوزه‌انتخابیه کشور در برگزاری انتخابات رایانه‌ای‌ازسوی وزارت کشور را دلیل برگزاری کامل انتخابات رایانه‌ای در این شهرستان اعلام کرد.

وی گفت: تفاوت دوردوم‌انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو با دور اول در این است در مرحله اول آرای اخذ شده ابتدا به صورت دستی شمارش شده و بعد به رایانه وارد می‌شد اما در این مرحله نتایج ابتدا توسط اسکنر رایانه شمارش شده و سپس به صورت دستی نیز شمارش می‌شود.

وی افزود: در صورت تفاوت نتایج حاصل از شمارش دستی با شمارش رایانه‌ای ، آرای اخذ شده بازشماری می‌شود ، اما در صورت تطابق نتایج این دو نوع شمارش ، برگزاری انتخابات به صورت ‪ ۱۰۰‬درصد رایانه‌ای از انتخابات بعدی گسترش می‌یابد.

ذبیحیان ، کاهش احتمال اعمال نفوذ در تغییر نتایج شمارش آرا و از بین- رفتن امکان تعدد رای دهی توسط واجدین شرایط به دلیل ثبت کد ملی آنان در رایانه را از جمله مزایای برگزاری انتخابات رایانه‌ای اعلام کرد.

وی‌اضافه کرد:اگرشرایط برای برگزاری انتخابات رایانه به صورت کامل مهیا بوده و مشکلاتی از قبیل قطعی ارتباط یا پایین بودن سرعت شبکه رخ نداد ، اعلام نتایج شمارش رایانه‌ای آرا چهار ساعت بعد از اتمام رای‌گیری ممکن خواهد بود.

وی اظهار داشت: در دور دوم انتخابات مجلس هشتم در حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو ‪ ۸۳۴‬شعبه اخذ رای ، پیش بینی شده که از این تعداد ‪۷۹۸‬ شعبه ، ثابت و بقیه سیار هستند.

فرماندار تبریز تشریح کرد: در کلان‌شهر تبریز نیز ‪ ۶۷۰‬شعبه ثابت و ‪۱۳‬ شعبه سیار برای اخذ آرای رای‌دهندگان در دور دوم هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در مجموع ‪ ۱۳‬هزار نفر اعم از عوامل اجرایی ، انتظامی ، نظارت و بازرسی در برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هشتم در حوزه انتخابیه تبریز ، اسکو و آذرشهر مشارکت خواهند کرد.

از مجموع شش نماینده حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو تنهایک نفر در دور اول انتخابات موفق به راهیابی به خانه ملت شد.

در دور دوم انتخابات مجلس هشتم در شهرستان تبریز ‪ ۱۰‬داوطلب راه‌یافته به دور دوم برای کسب پنج صندلی باقی‌مانده شهرستان در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتشار لیست مردانه ازسوی جمعیت زنانه

جمعیت متعلق به دخترامام(ره) نام اعضای شورای حزب اعتماد ملی را ازلیست جمعیت زنان جمهوری اسلامی حذف کرد.

به گزارش البرز زهرا مصطفوی دبیرکل این جمعیت ازحذف سرلیستهای این حزب درلیست ارایه شده ازسوی تشکل مرتبط با خود خبرداده است .

دراین لیست که نام 6کاندیدای موردحمایت جمعیت مذکور دیده میشود نامی ازقمی وحضرتی وجود ندارد.

درلیست موردحمایت این جمعیت نام یک زن و5مرد دیده میشود.

توهین یک کاندیدابه مجلس وستاد انتخابات

یکی ازکاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دراستان همدان بااستفاده ازکلمات نامناسب شعور مردم را نشانه رفت.
به گزارش البرز وی که دریک حسینیه برای مردم سخنرانی میکرد ازکلماتی مانند "لجنزار"و"بوی تعفن"بعنوان مصادقهای انتخابات درکشوروبرگزارکنندگان آن درکنار لفظ "چمنزار " برای مجلس شورای اسلامی استفاده کرد.
وی دراین سخنرانی میگوید :مردم! صحنه تبلیغات نامزدهابه لجنزارتبدیل شده است و بوی تعفن از آن به مشام می رسد.
وی افزود: اگر مجلس شورای اسلامی,مجلس شورای چمنزار باشد برای رسیدن به این چمن زار باید از یک تبلیغات لجن زار عبور کرد .
این توهین ها که گویا پیش ازاین نیز ازسوی این کاندیدا طرح شده است موجب واکنش های مختلف ازسوی مردم ومسوولین شده است.
امام جمعه این شهرنیزباانتقاد ازوی خواستارپایان دادن به این فحاشی ها ازسوی این کاندیدا شد.

جمعیت حامیان ولایت موج سوم مجلس هشتم خواهد شد

دبیر کل جمعیت حامیان ولایت عنوان کرد: جمعیت حامیان ولایت با توجه به ایده ها و نگرش های خاص خود، موج سوم مجلس هشتم خواهد بود و ضمن ارتباط قوی و نزدیک با مردم، در جهت رفع مشکلات جامعه از همه توان خود بهره خواهد گرفت.
دلاور صیامی دبیرکل جمعیت حامیان ولایت روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، با اشاره به تلاش همه جانبه این جمعیت برای راهیابی کاندیداهای اصلح و درد آشنا به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی می توان برای مردم مثمرثمر بود که در بطن جامعه حضور داشته و مشکلات مردم را لمس کرد، از پشت شیشه های قطور ریاست نمی شود با حقایق آنگونه که هست آشنا شد و برای آن چاره اندیشی کرد.
وی تصریح کرد: جمعیت حامیان ولایت پشتیبان و حامی همه افرادی است که در خط امام، رهبری و ولایت قرار دارند و برای خدمت بی منت به مردم در تلاشند و اگر کسی در خلاف این مسیر قرار داشته باشد ولو اینکه از نزدیکترین دوستان ما هم باشند راهش از ما جداست.
صیامی با اشاره به رقابت فشرده تر کاندیداها در دور اول انتخابات گفت: به تبع فشردگی انتخابات و تعدد کاندیداها میزان تخلفات در مرحله اول مسیر صعودی داشت اما در مرحله دوم به لحاظ کاهش تعداد نامزدها، نظارت ها دقیق تر بوده و مردم نیز دچار سردرگمی انتخاب نخواهند شد.
وی پیش بینی کرد که درصد بالایی از کاندیداهای جمعیت حامیان ولایت به مجلس هشتم راه یابند و ادامه داد: البته تعدادی از افرادی که جمعیت حامیان ولایت از آنها حمایت می کنند در جبهه متحد اصولگرایان نیز حضور دارند و از دو سو مورد حمایت هستند.
دبیرکل جبهه حامیان ولایت ضمن اشاره به حضور 9 کاندیدای این جمعیت در انتخابات مجلس برای حوزه تهران اظهار داشت: علیرغم نوپا بودن این جمعیت ما توانستیم با سرعت و جدیت در بیشتر حوزه های انتخابیه نامزد داشته باشیم و شمار زیادی از این افراد یا در مرحله اول به مجلس راه یافتند و یا اینکه به دور دوم انتخابات کشیده شدند.
وی مبارزه با تورم، گرانی، مسکن و مسایل معیشتی اقتصادی مردم را جزو ضروریات مجلس هشتم برشمرد گفت: رضایت مردم زمانی محقق خواهد شد که مردم از این همه گرانی و مسایل اقتصادی در ابعاد گوناگون رهایی یابند و گرنه مجلس هشتم نیز مجلسی ناموفق خواهد بود.
دبیرکل جمعیت حامیان ولایت خواستار بازنگری در سیاست خارجی کشور شد و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با توجه به اختیاراتی که توسط قانون به آن داده شده باید علاوه بر تصویب قوانین، بعد نظارتی خویش را نیز قوت بخشد و پیگیر اجرای قوانین مصوب باشد.
وی رضایت مردم را لازمه یک حکومت خوب دانست و افزود: در صورتی که برای اداره کشور به رضایت مردم و منافع ملت توجه نشود موج نارضایتی باعث بی اثر ماندن سایر اقدامات خواهد شد بنابر این باید دولتمردان ما قبل از هر چیز، به فکر جلب رضایت مردم باشند.
صیامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید از دخالت در کار سایر قوا اجتناب کرده و هم و غم خود را به وظایف خویش معطوف دارند زیرا با تصویب یک قانون جامع و فراگیر و با نظارت بر یک قانون جهت اجرای صحیح ،می توان مشکلات بسیاری از مردم را حل کند.
وی ضمن یادآوری اینکه انداختن مساله گرانی به گردن دولت بی انصافی است اظهار داشت: درهر کشور سازمان ها و نهادهای زیادی هستند که بر روند امور تاثیر می گذارند در ایران هم اوضاع به همین صورت است عده ای با کارشکنی قصد دارند اوضاع اقتصادی کشور را نابسامان کرده و بر نارضایتی مردم دامن بزنند.
دبیر کل جمعیت حامیان ولایت افزود: این افراد می توانند هم از بدنه دولت باشند و هم می توانند در سایر قوا و نهادها به فعالیت مخربانه خود بپردازند اما مهم آن است که این افراد شناسایی شده و جلو اقدامات آنها گرفته شود.
صیامی گفت: برای مهار و کنترل تورم، تلاش یک قوه یا سازمان راه به جایی نمی برد اینکار نیازمند عزمی جزم و اراده ملی است تا اقتصاد کشورمان بهبود یابد و خیال قشر گسترده ای از مردم از این معضل آسوده شود.
وی داشتن یک برنامه ریزی همه جانبه که درآن همه زوایای پیدا و نهان مبارزه با تورم لحاظ شده باشد را یکی از اهرم های قوی و موثر مبارزه اقتصاد بیمار کشور برشمرد و گفت: درصورتی که به چند بعد این مساله توجه شده و از سایر مسایل غفلت شود این مشکلات با شکل نو و جدیدی رخ می نماید و به شیوه ای متنوع فکر و ذهن مردم را درهم خواهد ریخت.