وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

در حکومت علوی محور کار و تلاش بر بستر معنویت و عقلانیت است

دکتر محمدباقر قالیباف‏‏ْْْ‏ْ‏ٌُ‏ٌ‏‎ْ، شهردار تهران، در مراسم تودیع و معارفه شهرداران منطق ٢، ٩ و ١٦ گفت: یک مدیر اجرایی باید در هر فرصتی به تعالیم نهج البلاغه در زمینه مدیریت اسلامی توجه داشته باشد و تفاوت های میان حکومت علوی و حکومت اموی را بشناسد. یکی از ویژگی های حکومت علوی آن است که مدیران بر اساس تدبیر حرکت می کنند و از طریق عقلانیت و برنامه ریزی مسیر کار خود را مشخص می نمایند.



 

دکتر قالیباف تصریح کرد: ما در شهرداری باید با تاسی به نهج البلاغه بیشترین منفعت را به بیشترین مردم برسانیم و اگر بیشترین منفعت به کمترین مردم رسید باید بدانیم از مقیاس های مدیریت علوی فاصله گرفته ایم.

 

شهردار تهران گفت: در مدیریت اسلامی باید به مردم پاسخگو باشیم. باید بدانیم وقتی می توانیم به مردم پاسخگو باشیم که با آنان رفتار صادقانه اشته باشیم، اگر مدیری قول بی ربطی داد و با مردم صادقانه برخورد نکرد مجبور به فرار از مردم می شود و مسئولی که از مردم فرار کند در مدیریت علوی جایی ندارد.

 

دکتر قالیباف اعتدال را از دیگر ویژگی های مدیریت علوی دانست و گفت: افرادی که تندروی یا عقب ماندگی دارند از مسیر مدیریت علوی خارج هستند و باید بدانیم تند روی خطرناکتر از عقب ماندگی است .

 

شهردار پایتخت مدیر موفق را مدیری دانست که به پست و مقام دلبستگی نداشته باشد و خاطرنشان کرد: اگر مدیری دلبستگی نداشت و عزت و ذلت را در اختیار خداوند دانست خداوند نیز برای او این گونه تقدیر می کند که در عرصه مدیریت موفق باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تهمت، دروغ، خلف وعده و ... از نتایج تندروی است، خاطرنشان کرد: با دروغ ، خلف وعده ، تهمت و آبروریزی نمی توان نردبانی ساخت و به بام سعادت رسید، این نرده بان انسان را به شیطان نزدیک می کند.

 

دکتر قالیباف با بیان تفاوت بین تندروی و تصمیم انقلابی و عاشقانه گفت: در دوران دفاع مقدس با تدبیر و عقلانیت به این نتیجه می رسیدیم که اگرچه نیروی ما نصف نیروی دشمن است اما امکان عملیات وجود دارد و ضرورتهای متعددی بر این تصمیم مهر تایید می زد. در این شرایط رزمندگان با عقلانیت و تدبیر عاشقانه و انقلابی عمل می کردند و با توکل به خدا به پیروزی می رسیدند این با تندروی تفاوت دارد.

 

شهردار تهران شاخصه دیگر مدیریت علوی را جلوگیری از ظلم دانست و افزود: در حکومت علوی ظلم به مردم مساوی اعلام جنگ با خداست. به همان میزان که باید از بیت المال دفاع کنیم وظیفه داریم از ظلم به مردم جلوگیری کنیم.

 

دکتر قالیباف دیگر شاخصه مدیریت علوی را توجه به ابعاد تربیت و اخلاق مداری دانست و گفت: اساسی ترین تفاوت فرهنگ اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) با مکاتب ساخته دست انسان همین نکته است. ما در شهرداری باید بدانیم اگر تمامی تغییرات و اقدامات خدماتی و عمرانی منجر به دگرگونی در احوال شهروندان و سیر تکامل و تعالی آنان نشود  از مدار مدیریت علوی خارج هستیم. مفهوم تاکید من بر رویکرد فرهنگی، اجتماعی و تربیتی همین نکته است. ما فقط مامور به ساخت ساختمان خوب نیستیم. باید این اقدام ما منجر به تغییر در احوالات مردم شود.

 

وی در پایان گفت: افرادی را می شناسم که زمانی مسئولیت های مهمی داشتند اما امروز افسوس زمانی را می خورند که می توانستند گره ای از کار مردم باز کنند و اکنون چنین موقعیتی ندارند. فرصت ها مثل ابر می گذرند و ما باید از این فرصت ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد