وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قبل از شکل‌گیری حزب فراگیر، باید نگاه جامعه به تحزب را تغییر داد

دلاور صیامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نبود احزاب فراگیر در داخل کشور را یکی از خلاءهایی دانست که امروز احساس می‌شود و گفت: متاسفانه با وجود اینکه بیش از یک قرن از حضور و فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در داخل کشور می‌گذرد، شاهدیم که این احزاب تنها در ایام نزدیک به انتخابات مثل آفتاب طلوع کرده و پس از انتخابات نیز غروب می‌کنند.

  

این فعال سیاسی اضافه کرد: امروز با توجه به نبود ساختار و تشکیلات مناسب برای انجام کادرسازی‌ها و تجمیع تخصص‌ها در کنار هم، خلاء نبود احزاب فراگیر در کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

 

وی با اشاره به احزاب و گروه‌های سیاسی فعال در کشور گفت: احزابی که امروز در کشور در حال فعالیت هستند تنها در زمان انتخابات ظهور پیدا می‌کنند و هیچ‌گاه نیز خود را مقید به پاسخگویی در برابر مردم نمی‌دانند. این در حالی است که چنانچه احزاب و تشکل‌های فراگیر و شناسنامه‌دار روی کار بیایند، هم کادرسازی‌های لازم فراهم می‌شود و هم مردم می‌توانند به این احزاب و تشکل‌های شناسنامه‌دار اعتماد کنند.

 

صیامی با بیان اینکه “احزاب فراگیر مانند ائتلاف‌هایی هستند که میان احزاب و گروه‌های سیاسی کوچک به وجود می‌آیند”، افزود: زمانی که تعدادی از احزاب در یک حزب جمع شوند و جمعیتی فراگیر را تشکیل دهند و اهداف این حزب فراگیر را در اولویت اهداف خود قرار دهند، می‌توان گفت که یک حزب فراگیر تشکیل شده است. این احزاب فراگیر می‌توانند با ثبت نام خود در وزارت کشور به احزابی ریشه‌دارو کارآمد تبدیل شوند.

 

دبیرکل جبهه حامیان ولایت با تاکید بر ضرورت تلاش برای تغییر نگاه جامعه به احزاب، ابراز عقیده کرد: قبل از شکل‌گیری احزاب فراگیر در داخل کشور، نخبگان بویژه افرادی که بحث شکل‌گیری احزاب فراگیر را مطرح کرده‌اند وظیفه دارند اهداف، مرامنامه‌ها و جزئیات این احزاب را به طور روشن و شفاف به اطلاع عموم مردم برسانند.

 

این فعال سیاسی با اشاره به بدبینی مردم نسبت به مباحثی همچون حزب‌گرایی و تشکیلات حزبی ادامه داد: نخبگان باید تلاش داشته باشند تا با تشویق مردم برای حضور در فعالیت‌های حزبی، آنها را متوجه کنند که احزاب برای پیشبرد اهداف نظام و رفاه حال مردم به وجود می‌آیند.

 

وی با بیان اینکه “استقلال مالی احزاب و همچنین اداره خودگردان آنها می‌تواند به ریشه‌کن کردن رانت و فساد در جامعه کمک کند”، اظهار کرد: چنانچه در قوانین مربوط به احزاب و البته در جهت حمایت از آنها یک بازنگری کلی توسط مجلس صورت بگیرد، احزاب و تشکلات سیاسی می‌توانند به دور از رانت و به صورت خودگردان به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد