وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لبیک به «فرمان وحدت» رهبر

بعد از نامه‌نگاری‌هایی که در هفته‌های اخیر بین برخی سران قوا بر سر موضوعات غیرضروری صورت گرفت که بگو‌مگو‌هایی را بین آنها در پی داشت، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه هفته‌ای که گذشت در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان که در آستانه 13 آبان‌ماه و سالروز لانه جاسوسی آمریکا به دیدار ایشان رفته بودند، طی بیانات بسیار مهمی خطاب به مسئولان و سران سه قوه نظام فرمودند: «مسئولان بویژه سران سه قوه باید با وظیفه شناسی و درک شرایط حساس کنونی، از هرگونه کشاندن اختلافها به میان مردم خودداری کنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر کسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است.»


چند ساعتی از بازتاب فرمایشات مقام معظم رهبری در رسانه‌ها نگذشته بود که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیام خود را به محضر مقام معظم رهبری ارسال کرد که در آن ذکر شده بود: «رهنمودهای ناصحانه و خیرخواهانه حضرت عالی در باب توجه به حساسیت شرایط کشور بسیار ارزشمند، سنجیده و به موقع ایراد گردید و قطعا رعایت دستورات ولی امر مسلمین توسط مسئولین کشور در ایجاد فضای وحدت و اخوت مخصوصا در آستانه عید سعید غدیر که مظهر برادری اسلامی است، واجب و ان شالله باعث سعادت و سر افرازی ملی خواهد بود.»

فردای همان روز آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضایه نیز با ارسال نامه ای به محضر رهبرمعظم انقلاب سخنان ایشان در جمع دانشجویان خطاب به مسئولان و سران سه قوه را وحدت بخش و نشات گرفته از سر چشمه زلال ولایت دانست.

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران نیز با ارسال نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: «دولت ضمن استقبال کامل از این تذکر به موقع، مانند همیشه تمام هم خود را مصروف خدمتگزاری بی منت و پافشاری بر اصول و ارزش های انقلاب و صیانت از حقوق اساسی ملت خواهد کرد.»

سخنان مقام معظم رهبری که موکد ایجاد وحدت ملی و همدلی در جامعه بود، سبب شد تا بسیاری از مسئولان کشور نیز در مورد حفظ وحدت و نکشیدن اختلافات به مردم به اظهار نظر بپردازند.

* دلسرد کردن مردم همسو با سیاست‌های دشمنان نظام است

فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در سخنانی تاکیدات وحدت بخش مقام معظم رهبری و امام(ره) را به مسئولان یا‌دآور شده و گفته که در شرایط فعلی که دشمن با تهدیدها و تحریم‌ها به جان ملت ایران افتاده است، مسموم کردن فضا به نفع کشور نیست.

این نماینده مجلس اختلاف بین مسئولان نظام را از برنامه‌های استکبار جهانی دانسته و تاکید کرده که امروز در شرایطی هستیم که تا چندین ماه دیگر قرار است دو انتخابات را هماهنگ و همزمان با هم برگزار کنیم ولی وقتی بین مسئولان اختلاف وجود داشته باشد و این اختلاف به مردم کشیده شود، مردم را دلسرد می‌کند.

وی در پایان از مسئولان نظام خواسته تا با همدلی و برادری اختلافات شخصی و فکری را کنار بگذارند و در جهت رفع مشکلات مردم اهتمام لازم را انجام دهند.

* مسئولان کشور باید به توصیه رهبر انقلاب درباره وحدت توجه کنند

لاریجانی رئیس قوه مقننه که برای بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به مصلای تهران رفته بود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشته که  مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف نظر اشکالی ندارد اما اختلافات نباید رسانه‌ای شود.

نماینده مردم قم در بهارستان به این نکته تاکید داشته که عدم اختلاف تنها مربوط به سران قوا نیست بلکه مربوط به همه مسئولان است و در شرایط کنونی ما باید با یک نگاه مثبت کارها را جلو ببریم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در وحدت مسئولان دارند گفته که  رسانه‌ها نباید طوری فعالیت کنند که مسئولان را در شرایطی قرار بدهند که اطلاعاتی از آنها بگیرند و مشکل درست کنند تا این موضوع هم به یک مسئله تبدیل شود.

البته علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری فارس ارسال نامه به محضر مقام معظم رهبری را از وظیفه خود دانسته است و تاکید داشته که توجه به توصیه‌ مقام معظم رهبری برای همه مسئولان واجب است و انشاالله همه نیز توجه خواهند کرد.

* مسئولان باید به فرمان رهبری برای حفظ وحدت لبیک گویند

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وحدت میان مسئولان را از خواسته‌های مقام معظم رهبری دانسته و تصریح داشته: برخی اختلافات موجود در جامعه نشأت گرفته از اختلافات بین مسئولان و کارگزاران نظام در برهه‌های مختلف بوده است، همواره رهبر معظم انقلاب، مسئولین را به این امر مهم دعوت کردند که به جای درگیر شدن با یکدیگر، کار مملکت را انجام دهند ولی ما شاهد برخی از مسائل که در فرهنگ جامعه پذیرفته نیست، بودیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید وحدت برای مسئولین اسلامی باید به عنوان یک امر پذیرفته شده در رفتار و گفتار آنان تبلور یابد اما برخی رعایت نمی‌کنند و اختلافات را به سطح جامعه می‌کشانند.

وی با بیان اینکه خودداری کردن از بیان اختلافات در سطح جامعه، ولایت‌مداری مسئولان را نشان می‌دهد، اظهار داشته که همه مسئولان باید به فرمان رهبری لبّیک بگویند، البته جامعه نیز چنین انتظاری از کارگزاران نظام دارد.

آقامحمدی با ذکر این نکته که مسئولان و سران قوا اگر اختلاف نظری هم دارند، باید بدانند دشمن یکدیگر نیستند، گفته که دو قوه ممکن است در موضوعی اختلاف نظر داشته باشند اما نباید آن را به سطح جامعه بکشانند.

* سران قوا نباید اختلاف‌نظرات را به مردم و بدنه جامعه منتقل کنند

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در مورد سخنان مقام معظم رهبری در نکشاندن اخلافات به مردم گفته که اصل این است که سران قوا و مسئولین نظام و حکومت که به منزله ارکان و مکانیزم‌های اصلی جامعه محسوب می‌شوند، هماهنگ حرکت کنند واگر نارسایی و ناهماهنگی در یکی از ارگانهای بدن اتفاق بیفتد روی سایر ارگانیسم بدن هم اثر می‌گذارد و در کشور هم به همین صورت است، البته نباید توقع داشت که همه یکجور فکر کنند اما همدلی، همفکری و همزبانی، اصل و مبنای وحدت است.

ذوالنور با بیان اینکه نگاه‌ها ممکن است مختلف و نظرها به تعداد آدمها متفاوت باشد تاکید کرده: حالا اگر تفاوت و اختلاف نظری پیش آمد باید آن را محدود و رفع کرد و اگر قابل رفع نبود باید از ضرر بیشتر جلوگیری کرد و نگذاشت به بدنه جامعه منتقل شود و تاثیرات منفی بگذارد.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان داشته که اگر سران قوا و مسئولین نظام با هم اختلاف نظر دارند باید آن را در درون خودشان هضم کنند و اگر نشد آن را حفظ و ایزوله کنند و جلوی نفوذش را به پیکره و بدنه جامعه بگیرند.

ذوالنور با تاسف بر اینکه گاهی اوقات روابط مسئولین در نظام ما تبدیل به یک قیف وارونه می‌شود تاکید کرده که  اگر مسئولین اختلافی هم دارند آن را در درون خودشان و در اتاق‌های دربسته با تعامل رفع کنند و در نهایت اگر رفع نشد به حکمی رجوع کنند.

وی ادامه داده که  این راهکارها به خاطر عدم تاثیر در روحیه مردم و عدم استفاده دشمنان اسلام و انقلاب از برخی مسائل است و باید رابطه حسنه، احترام و تعامل در بیرون به نمایش گذاشته شود ولی گاهی متاسفانه برخی مسوولان در جلسات خصوصی که کنار هم می‌نشینند نسبت به هم تعارف، خوبش و بش و ابراز ارادت می‌کنند اما وقتی مسائل‌شان وارد جامعه می‌شود حاکی از اختلاف،‌ تنازع و درگیری است.

ذوالنور تصریح کرده: این همان قیف وارونه است که باید به حالت اصلی خود برگردد و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داده: اگر هم مشکل در بین خودشان قابل حل نیست در کشور ما حکم وجود دارد و آیت‌الله هاشمی شاهرودی از طرف مقام معظم رهبری برای هماهنگی قوا تعیین شده است ولی با کمال تاسف تاکنون هیچ درخواستی از ناحیه قوای سه‌گانه به ایشان منتقل نشده است و مشکلاتشان را به درون مردم می‌کشانند.

ذوالنور با بیان اینکه در کشور ما حکمیت و کانال‌های متعددی برای حل مشکلات وجود دارد، گفته سران قوای سه‌گانه باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند تا مسائل به درون مردم کشیده نشود.

* همه مسئولان خود را مخاطب هشدار رهبر معظم انقلاب بدانند

محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره ثبات و آرامش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اظهار داشته: اگر همه مسئولان خود را مخاطب هشدار رهبر معظم انقلاب فرض کنند خیلی از مشکلات حل می‌شود.

صفار هرندی با بیان اینکه پیش از این خیلی افراد خود را مخاطب این پیام‌ها نمی‌دانستند و ماجرا را به دیگری حواله می‌دادند، گفته که اتمام حجت مقام معظم رهبری جایی برای بهانه باقی نگذاشت و خوشبختانه سران قوا طبق سلیقه و ذوق خود دعوت ایشان را قبول کردند.

وی ابراز امیدواری کرده که مسئولان بیش از آنکه لفظاً به توصیه پیشوای خود که بازتاب‌دهنده حرف ملت است، اعلام وفاداری کرده باشند، در مقام عمل این کار را انجام داده و به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل کنند تا هیچ شائبه‌ای در مسیر تحقق خواسته‌های معظم‌له وجود نداشته باشد.

* مسئولان نباید با اختلافاتشان دل مردم را خالی کنند

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر نکشاندن اختلافات به میان مردم و لزوم پرهیز از هر گونه رفتار تنش‌آفرین در فضای انتخابات، گفته که انتظار از ولی‌فقیه این است که حکیمانه‌ترین و عادلانه‌ترین گفتار و رفتار را ارائه دهد که به لطف خدا رهبر معظم انقلاب همیشه اینگونه رفتار کردند و بهترین راهبری را در زمینه مسائل مختلف داشتند.

وی تاکید داشاته که قطعاً مسئولین قوا پیام ایشان را شنیدند و اگر مقلّد ایشا هستند به عنوان حجّت شرعی و اگر مقلّد هم نیستند باید به عنوان حکم حکومتی آن را بپذیرند و مسئولان نباید با اختلافاتشان دل مردم را خالی کنند.

* سران قوا تبعیت از ولایت را به یک واقعیت عملی تبدیل کنند

رضا صابری نماینده مردم آزادشهر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قالب گفتمان مقام معظم رهبری  در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان را با فرمایشات دیگرشان متفاوت دانست و تاکید داشته در فرمایشات مقام معظم رهبری هم قید زمان بود و هم میزان اهمیت موضوع را با بکار بردن واژه «خیانت» برجسته‌تر کردند.

وی گفته: کاملا مشخص بود که مقام معظم رهبری در یک آینده نزدیک نسبت به اختلاف‌هایی که بین قوا صورت گرفته عکس‌العمل نشان خواهند داد، چرا که آنچه که بین سران قوا اتفاق افتاد، هم دور از شأن مدیریت جامعه بود و هم در این مقطع حاضر، مشکلات اقتصادی برای مردم بسیار پررنگ‌تر شده بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هشدار مقام معظم رهبری به سران قوا هشدار بجایی بود، گفته که علیرغم اینکه سران هر 3 قوه پیام‌هایی را به رهبری دادند، اما انتظار ما این بود که با توجه به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری سخنان صریحی بود، پیام‌های آنان نیز بدون اما و اگر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرده: انتظار این است که در گفتمان‌های آینده سران قوا، تبعیت از ولایت استنباط شود و یک واقعیت عملی باشد.

* وحدت و همدلی راه نجات کشور از مشکلات است

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نامه‌نگاری‌های اخیری که بین سران قوا انجام شد را کار بسیار نادرستی خوانده و با اشاره به مطرح شدن طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس، تصریح کرده: این طرح از نظر تعداد امضا به حد نصاب رسیده اما به نظرم قطعاً فرمایشات رهبری در زمینه مطرح شدن این پرسش مدنظر قرار خواهد گرفت و با توجه به فضای پیش آمده به نظرم طرح سؤال از رئیس‌جمهور از دستور کار خارج مجلس خواهد شد.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه ما هم نسبت به ایجاد شکاف در جامعه که وحدت را دچار اختلال کند، منتقدیم و باید جلوی آن گرفته شود گفته بنده یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت هستم و بایستی وزیر بگوید ریشه مشکلات امروز مردم از کجاست و چه کسی باید برای گرانی‌ها تدبیری بیندیشد؟

به گفته وی، بیکاری در کشور در حال افزایش است و شهرک‌های صنعتی در حال تعطیل شدن هستند، باید وزیر صنعت پاسخ دهد که علت این مشکلات چیست؟

نماینده مردم نوشهر در خانه ملت در خاتمه با ذکر این نکته که ما باید در صفا و صمیمیت بتوانیم مشکلات را مطرح کنیم، یادآور شده: امروز فضای کشور به سمت انتخابات پیش می‌رود و کمیسیون امور شوراها هم بنا دارد تغییراتی در قوانین انتخابات ایجاد کند، باید بدانیم وحدت و همدلی راه نجات از مشکلات امروز کشور است.

* سخنان رهبر انقلاب نوعی اتمام حجّت با مسئولان کشور بود

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب مانند همیشه بسیار دقیق و جامع بود گفته که طبعاً این سخنان مسئولیت همه ما را مضاعف کرد و فکر می‌کنم سخنان اخیر رهبر انقلاب نوعی اتمام حجّت با مسئولین کشور بود که امیدوارم این اتمام حجّت مورد درک و دقت نظر مسئولین کشور قرار گیرد.

وی تاکید کرده: هشدارهای ایشان با توجه به شناخت و درک عمیق و دقیقی که نسبت به مسائل داخلی و بین‌المللی دارند، در جایگاه راهبری کشور و انقلاب اسلامی، بر اساس یک برداشت دقیق و درست از شرایط داخلی و بین‌المللی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین گفته: به نظر می‌رسد مسئولین باید به شکل عملی، التزام خودشان را به بیانات رهبر معظم انقلاب نشان دهند.

وی ادامه داده: رهبر انقلاب هم رؤسای قوا و هم مسئولان کشور را مورد خطاب قرار دادند، بنابراین از این پس نباید اختلافات بی‌حاصل سیاسی که سر جمع این اختلافات به کاهش توان ملی می‌انجامد آن هم در دوره حساسی که ما نیاز به هم‌افزایی داریم، به شکل علنی و رسانه‌ای در جامعه مطرح شود.

جلالی تأکید کرده: ما در دوران جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط، اگر همه توان و تلاش خودمان را هم برای حل مسائل کشور به کار گیریم، باز هم با کمبود زمان مواجه خواهیم شد، لذا در این دوران نیاز به وحدت داریم تا بتوانیم از این پیچ سنگین ایجاد شده توسط دشمنان انقلاب و کشور عبور کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرده که با توجه به اینکه در سال حساسی قرار و انتخابات 92 را پیش رو داریم، از این رو در شرایطی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم و از طرفی به سمت انتخابات ریاست جمهوری پیش می‌رویم، باز ایشان در هشدار و تذکر دیگری به دقت و ظرافت به ما مسئولین و همه دست‌اندرکاران و نیز تأثیرگذاران جامعه این تذکر را دادند که نباید با طرح برخی مسائل، احساسات مردم تحریک شود و یا به گونه‌ای موجب خلق حوادثی بشود، لذا از حکم و واژه بسیار سنگین «خیانت» که دارای بار مفهومی بسیار سنگینی هست، استفاده کردند، بنابراین باید در رفتارهایمان مراقب باشیم که خدایی ناکرده دچار چنین گناه عظیمی نشویم.

* دشمنان توطئه‌های رنگارنگی را علیه ما طراحی کردند/لزوم حفظ وحدت در شرایط فعلی

سید‌حسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم گفته که رهبر معظم انقلاب در سفرشان به خراسان شمالی به این موضوع اشاره فرمودند که همه باید از رفتارهایی که باعث تنش در جامعه می‌شود، پرهیز کنند و همگان را به سوی وحدت دعوت کردند و خواستار حرکت در مسیر اتحاد شدند.

وی با مکاتبان بین سران قوا اشاره و تصریح کرده: دشمنان ما امروز همه با هم متحد شدند و علیه ما توطئه‌های رنگارنگی را طراحی کردند و سعی می‌کنند مشکلات مردم را بیشتر کنند.

به گفته وی، یکی از این مشکلات «تحریم اقتصادی» است که باعث آزار، اذیت و فشار روی مردم شده، در این شرایط عقل و مصلحت ایجاب و شرع حکم می‌کند در مقابل دشمنان متحد باشیم و همفکری کنیم و از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم تا با این شرایط مقابله کنیم.

«وقتی دشمنان شبکه‌های ما را قطع می‌کنند، این موضوع نشان می‌دهد که آنان حتی تحمل ندارند پیام ما به مردم دنیا برسد، در این شرایط نباید وارد گفت‌وگوهای بی‌حاصل و حاشیه شویم و آن را باید خیانت به نظام و کشور تلقی کنیم.»

نقوی با ذکر این نکته که باید به سوی حل مشکلات مردم گام برداریم، اظهار داشت که  یکی از عرصه‌هایی که آرام آرام وارد آن می‌شویم، «انتخابات» است، فعالیت‌های انتخاباتی آرام آرام شروع می‌شود و فضای کشور به سوی انتخابات پیش می‌رود، بنابراین اگر مراقبت نکنیم، مسائل دیگری به وجود می‌آید، مباحث انتخاباتی از موضوعاتی است که تنش در جامعه ایجاد می‌کند و رقابت‌ها گاهی منجر به تخریب می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرده: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، از امروز تا روز انتخابات، هیچ کس حق ندارد رفتار، موضع یا مصاحبه‌ای داشته باشد که باعث ایجاد تنش و اختلاف در جامعه شود و اگر چنین کرد، خائن به ملت و کشور محسوب می‌شود.

 

به گزارش فارس، هرچند نحوه برخورد مسئولان مختلف خصوصا سران سه قوه با سخنان مهم و وحدت‌آفرین رهبر معظم انقلاب بسیار قابل تقدیر است اما چه خوب که تمامی مسئولان با سرلوحه کار قرار دادن تدابیر معظم له، ولایتمداری خود را در عرصه عمل نیز به مردم نشان دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد