وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

۶۰۰ میلیون یورو هزینه ترخیص واگن‌های مترو

شهردار تهران با بیان اینکه برای ترخیص واگن‌های مترو 600 میلیون یورو هزینه شده است، گفت: قرار بود 50 درصد این مبلغ توسط دولت و مابقی توسط شهرداری پرداخت شود ولی این توافق عملی نشد و شهرداری 100 درصد هزینه‌ها را پرداخت کرد.

محمد باقر قالیباف در مراسم بهره‌‌برداری از 90 واگن مترو اظهار داشت: پرسنل مترو از چشم مردم پنهان هستند اما روزانه 3 میلیون نفر زحمات این افراد را حس می‌کنند و قدر این پرسنل را هنگامی می‌دانند که مترو یک لحظه متوقف شود.

وی به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: همیشه آغاز مهر، آغاز جنب و جوش برای مدیریت شهری است.

همکاران از 45 روز قبل برای استقبال از مهر و نشاط علمی برای جوانان و کودکان که آینده توسط این قشر ساخته می‌شود آماده هستند.

قالیباف خاطرنشان کرد: با آغاز مهر موضوع حمل و نقل عمومی که موضوعی کلیدی است افزایش پیدا می‌کند.

شهردار تهران درباره سرویس مدارس بیان داشت: در تاکسیرانی و سرویس مدارس سعی شده است، سلامت خودرو، راننده و دانش‌آموزان در اولویت قرار گیرد.

قالیباف با اشاره به اینکه هجمه‌های مترو همیشه از دغدغه‌های اصلی بوده است گفت: از دوران دفاع مقدس آموخته‌ایم که با عقلانیت و معنویت هیچ کاری بر روی زمین نمی‌ماند. اکنون نیز کار سخت است ولی اجازه نمی‌دهیم پروژه‌ها و اقدامات با تمام مشکلاتی که وجود دارد بر روی زمین بماند.

وی بیان داشت: مردم تهران مطمئن باشند به لطف خدا با تمام فراز و نشیب‌های ارزی و بانکی وقفه‌ای در مسیر عدالت و پیشرفت تهران به وجود نمی‌آید و به هر حال این مشکل ماست و باید مسئولیت مشکلات را بر عهده بگیریم.

در ادامه این مراسم محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز 90 واگن شامل 20 واگن دو طبقه و 70 واگن یک طبقه وارد خطوط مترو می‌شود.

وی افزود: واگن‌های جدید از نسل پیشرفته واگن‌ها هستند و با بدنه آلومینیومی ساخته شده‌اند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه با ورود این واگن‌ها بین 8 تا 10 درصد ظرفیت حمل و نقل افزایش پیدا می‌کند گفت: در حال حاضر موضوع حمل و نقل یکی از مهمترین دغدغه‌های شهری است.

قالیباف با اشاره به اینکه ساخت مترو هزینه‌های بسیار سنگینی دارد گفت: برای ترخیص واگن‌ها 600 میلیون یورو هزینه شده است که قرار بود 50 درصد این مبلغ توسط دولت و مابقی توسط شهرداری پرداخت شود ولی این توافق عملی نشد و شهرداری 100 درصد هزینه‌ها را پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات با جنجال‌سازی حل نمی‌شود گفت: بهرحال قوانین و مقررات وجود دارد و دستگاه ذیربط باید به این موضوع ورود کنند و راه‌حل مناسبی برای تأمین اعتبارات شهری در نظر بگیرند.

قالیباف گفت: آنچیزی که مردم می‌خواهند حل مشکلات در ابعاد مختلف است؛ مدیریت شهری با سختی و مشکلات کارها را به پیش می‌برد.

شهردار تهران بیان داشت: با اطمینان کامل به مردم عرض می‌کنم روند توسعه خدمات شهری ادامه دارد و خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای حمل و نقل عمومی شهری در 6 ماهه دوم سال دارید گفت: حدود یکصد دستگاه اتوبوس دو کابینه در 6 ماهه دوم سال به خطوط بی‌آرتی اضافه می‌شود.

شهردار تهران اظهار داشت: 10 خط بی‌آر تی که در شورای شهر قطعی و تصویب شده تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه براساس قول‌های داده شده سالیانه 15 تا 20 کیلومتر خط مترو توسعه پیدا می‌کند گفت: امید است امسال 19 کیلومتر خط مترو به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه خط 3 مترو تا پایان امسال به اتمام می‌رسد گفت: این خط از جاده ساوه تا مصلای تهران ادامه دارد و حداکثر تا اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسد.

شهردار تهران گفت: تا پایان سال جاری حدود 80 واگن دیگر به مترو اضافه می‌شود.

قالیباف با اشاره به اینکه حدود 2 سال است جریمه‌های حمل و نقل عمومی که بر اساس قانون مجلس باید بین راهنمایی و رانندگی و شهرداری تقسیم شود پرداخت نشده است گفت: جریمه‌هایی که مردم پرداخت می‌کنند باید بین شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی تقسیم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد