وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

میرحسین چکار خواهد کرد؟

میرحسین موسوی، کاندیدای تحول خواهان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با شعار تغییر سازنده پا به میدان گذاشته است در اولین مصاحبه رسانه ای خود سیاست های کلان دولت آینده خود را اعلام کرد.

برخی مخالفان میرحسین، به ویژه رسانه های برون مرزی چنین وانمود می کنند که آقای موسوی قادر به اجرای شعارهای اصلی خود یعنی، آزادی، عدالت و تغییر نیست.

با مراجعه به سوابق اجرایی میرحسین و نیز با مطالعه توانمندی های مشاوران و تیم حامیان ایشان می توان به سوالات منتقدان پاسخ داد.


 

میرحسین اهل شعار دادن نیست وقدرت اجرایی بالایی دارد. او در صورت پیروزی در انتخابات، می تواند اقدامات زیر را انجام دهد. البته بالا بودن آرای میرحسین برابر با برخورداری او از پشتوانه مردمی قوی تر است:


 

  


 

1-با استفاده از اصل 44 قانون اساسی به سازمان های دولتی (مانند شهرداری ها و تربیت بدنی) و بخش خصوصی اجازه تاسیس رادیو و تلویزیون می دهد. در صورت مقاومت برخی ارکان قدرت، میرحسین می تواند لوایح مربوطه را تهیه و به مجلس بفرستدو یا درخواست مراجعه به آرای عمومی نماید.


 

  


 

2-با توجه به اینکه طرح امنیت اخلاقی و گشت های نیروی انتظامی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است میرحسین این طرح ها را لغو می کند تا جوانان در خیابان ها احساس آرامش روانی داشته باشند.ضمناً نیروی انتظامی نیز زیرنظر شورای تامین فعالیت می کند که وابسته به وزارت کشور است.


 

  


 

3-دولت موسوی از واردات کالاهای مصرفی به ویژه کالاهای چینی جلوگیری می کند و باعث رشد تولید داخلی می شود.دولت موسوی از طریق مبارزه با فساد اقتصادی، ایجاد ثبات سیاسی و آزادسازی اقتصاد از تولید ملی حمایت می کند و بر اساس مزیت نسبی، سرمایه گذار داخلی و خارجی را تشویق می کند.


 

آزادسازی اطلاعات و آزادی بیان باعث گسترش نظارت مردمی بر عملکرد دستگاه های دولتی شده و مانع پنهان کاری و فساد اقتصادی می شود.


 

  


 

4- آقای موسوی در کشور ثبات مدیریتی ایجاد کرده و از تغییرات مکرر سیاست ها جلوگیری می کند.


 

  


 

5-دولت موسوی با کشورهای جهان و به ویژه سازمان های بین المللی گفتگو می کند و سیاست خارجه مبتنی بر تعامل و دیپلماسی اقتصادی را در پیش رو می گیرد. ماجراجویی در سیاست خارجی باعث بی ثباتی سیاسی در جامعه می شود.


 

  


 

6-آقای موسوی با منتقدان و مخالفان سیاسی خود برخورد نمی کند و حقوق مخالفان را محترم می شمارد تا دولت او را نقد کنند.


 

  


 

7-در دولت موسوی آزای آکادمیک دانشگاه ها عملی خواهد شد؛ زیرا میرحسین یک چهره دانشگاهی روشنفکر است.نهادهای دانشجویی به فعالیت سیاسی و اجتماعی خواهند پرداخت و پدیده بسیار تاسف بار " دانشجویان ستاره دار " یا درگیر شدن با دانشجویان منتقد تکرار نخواهد شد.ضمناً آقای موسوی مخالف سهمیه بندی جنسیتی دانشگاه ها است.


 

  


 

8- چون خود آقای موسوی کرامت انسانی دارد اجازه نمی دهد وزیران و معاونین رئیس جمهور مدرک تحصیلی جعل کنند و یا وام هایی میلیاردی به بهانه سرمایه گذاری دریافت نمایند . مدیران میرحسن از تعهد، تخصص و تجربه کافی برخوردار خواهند بود.


 

  


 

9-آقای موسوی برای جمع آوری آرای مردم سیب زمینی رایگان توزیع نخواهد کرد زیرا  عوامفریبی را توهین به ملت می داند.


 

  


 

10-همسر آقای موسوی یک زن روشنفکر و فیلسوف است که برای تامین مطالبات زنان بهترین مشاور خواهد بود.


 

  


 

11- آقای موسوی صنعت، ورزش، هنر، توریسم، نشر و چاپ را از رکود فعلی نجات خواهد داد و مبادلات فرهنگی ایران با دنیای خارج را تسهیل خواهد کرد.


 

  


 

12-در دولت میرحسین از همه نخبگان توانا صرفنظر از گرایشات سیاسی آنان استفاده خواهد شد و شهروندان به خودی و غیرخودی تقسیم نخواهند شد.


 

  


 

13-میرحسین نهادهای مدنی و احزاب را تقویت  کرده و در صورت درخواست مردم قوانین مطبوعات و احزاب را اصلاح خواهد کرد . به طور کلی دولت آقای موسوی اقداماتی انجام خواهد داد که با منافع ملی سازگار باشد.


 

  


 

14-دولت موسوی به ایرانیان مقیم خارج از کشور توجه بیشتری مبذول خواهد داشت و برای بازگشت آنان یا ممانعت از خروج نخبگان تلاش خواهد کرد.


 

  


 

15-آقای موسوی متعهد به توسعه مناطق محروم به ویژه استان های جنوبی، شرقی و شمال شرقی کشور است . از سوی دیگر میرحسین برای اجرای اصول 15، 19 و 43 قانون اساسی اقدام جدی به عمل خواهد آورد و هرجا مانعی را مشاهده کرد به آرای عمومی مراجعه خواهد کرد.


 

  


 

... میرحسین برای اجرای سیاست های خود به پشتوانه نخبگان و لایه های مختلف اجتماع نیاز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد