وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لاریجانی رئیس موقت مجلس نهم شد

علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق مجلس در دوره هشتم با 173 رای از مجموع 275 رای ماخوذه از نمایندگان حائز اکثریت آرا شد و بدین ترتیب وی تا انتخاب هیئت رئیسه دائم مجلس نهم رئیس مجلس خواهد بود.غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق مجلس در دوره هفتم دیگر کاندیدای ریاست مجلس بود که وی نیز توانست 100 رای کسب کند.


با رای نمایندگان مجلس نهم علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس نهم انتخاب شد.

علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق مجلس در دوره هشتم با 173 رای از مجموع 275 رای ماخوذه از نمایندگان حائز اکثریت آرا شد و بدین ترتیب وی تا انتخاب هیئت رئیسه دائم مجلس نهم رئیس مجلس خواهد بود.

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق مجلس در دوره هفتم دیگر کاندیدای ریاست مجلس بود که وی نیز توانست 100 رای کسب کند.

به گزارش مهر، طبق اعلام محمدرضا مرندی رئیس هیت رئیسه سنی مجلس، سیستم الکترونیکی مجلس از کار افتاده و اعداد مختلفی از 235 تا 282 نفر به عنوان تعداد حضار تا قبل از رای گیری اعلام شد.

نمایندگان بلافاصله پس از رای به رئیس موقت مجلس سایر اعضای هیئت رئیسه موقت مجلس نهم را انتخاب خواهند کرد.

علی لاریجانی در ابتدای مجلس هشتم با 237 رای از مجموع 256 رای ماخوذه به عنوان رئیس مجلس انتخاب شده بود.

باهنر و ابوترابی‌فرد نائب رئیس موقت اول و دوم مجلس نهم شدند

محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی‌فرد به عنوان نائب رئیس موقت اول و دوم مجلس نهم انتخاب شدند.

پس از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس نهم با 173 رأی، ‌حجت‌الاسلام احمد سالک منتخب اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، ‌محمدرضا باهنر ‌و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم منتخبان ‌تهران به عنوان کاندیدای تصدی نواب رئیس موقت مجلس نهم داوطلب شدند.

پس از رأی‌گیری، باهنر با 177 رأی و محمدحسن ابوترابی‌فرد با 167 رأی به ترتیب به عنوان نائب رئیس موقت اول و نائب رئیس موقت دوم مجلس نهم انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس نهم پس از انتخاب نواب رئیس موقت‌، وارد انتخاب دبیران و کارپردازان هیئت رئیسه موقت مجلس نهم شدند.

نمایندگان در بحث تعیین هیات رئیسه موقت مجلس نهم 6 کاندیدای این سمت از میان 15 نماینده ای که برای دبیری هیات رئیسه موقت انتخاب شده بودند رای لازم را به دست آوردند.

بر اساس این گزارش، حسین سبحانی نیا با 147 رای، علیرضا منادی با 147 رای، شاهین محمد صادقی با 144 رای، محمد حسین فرهنگی با 135 رای، جواد جهانگیرزاده با 127 رای و محمد دهقان با 123 رای به عنوان 6 دبیر هیات رئیسه موقت انتخاب شدند.همچنین شجاعی کیاسری 105 رای، قاضی زاده 94 رای، کاتب 87 رای، ضرغام صادقی 85 رای، سید مرتضی حسینی 64 رای، موسوی لارگانی 53 رای، کامران 49 رای و کوچک زاده 20 رای را به خود اختصاص دادند و از ورود به هیات رئیسه مجلس بازماندند.

منتخبان مجلس نهم همچنین عبدالرضا مصری، سیدشریف حسینی و محمد عاشوری را به عنوان سه عضو ناظر هیات رئیسه موقت مجلس نهم انتخاب کردند.

 
پس از تعیین هیات رئیسه موقت مجلس شورای اسلامی12  عضو هیات رئیسه موقت با حضور در پشت تریبون طبق ماده 17 آیین نامه داخلی مجلس سوگند یاد کردند که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین نامه داخلی مجلس به کار گیرند و از هرگونه اقدام مخالف آیین نامه مجلس اجتناب کنند.
 
متن سوگند اعضای هیات رئیسه به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی طرفی کامل بر انجام وظایف به کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین نامه اجتناب کنم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد