وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

عواقب حمله نظامی اسرائیل به ایران

روزنامه‌گار هاآرتص در یادداشتی به بررسی آثار و عواقب منفی حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

"آری شاویت" خبرنگار ارشد و عضو هیات دبیران روزنامه صهیونیستی هاآرتص در یادداشتی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، آثار و عواقب منفی حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران را برشمرد و عنوان کرد چنین اقدامی منجر به ایجاد بحرانی بزرگ در عصر پس از جنگ سرد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تبادل آتش میان ایران و اسرائیل، خاورمیانه را به لرزه درخواهد آورد، افزود که این موضوع موجب تنش در میان دوستان ایران یعنی روسیه، چین و هند و دوستان اسرائیل یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نیز خواهد شد.

شاویت تاکید کرد که رویارویی ایران و اسرائیل، قیمت نفت را به بیش از بشکه‌ای 250 تا 300 دلار خواهد رساند؛ بازار‌های مالی را بی‌ثبات و اقتصاد جهانی را دچار رکود می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد حمله اسرائیل موجب شعله ور شدن آتش جنگ در منطقه شده که نتایج آن فاجعه‌بار خواهد بود. ایران با تمام امکانات خود شامل حزب‌الله، حماس، موشک‌های شهاب و ساز و کار‌های استراتژیک این حمله را پاسخ می‌دهد. ایران تنگه هرمز را خواهد بست و از تمام مسلمانان جهان می‌خواهد تا از آن حمایت کنند.

روزنامه‌نگار هاآرتص افزود اگرچه رژیم‌های عربی به طور مخفیانه از عملیات اسرائیلی‌ها علیه ایران حمایت کنند اما ملت‌های عربی در حمایت از ایران به پا می‌خیزند. میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان، حمله اسرائیل به ایران را تهاجم علیه شرافت و عزت اسلامی خود می‌دانند. کینه‌ای که از اقدام اسرائلی‌ها ایجاد شود برای دهه‌ها باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد آغاز حمله پیش‌دستانه اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران، پای آمریکا را نیز به این جنگ باز می‌کند چرا که قدرت هوایی اسرائیل محدود است. شهر‌های اسرائیل با 200 هزار موشک تهدید می‌شوند. اگر شهروندان اسرائیل با این موشک‌ها تهدید شوند آمریکا وظیفه می‌داند تا در این جنگ مداخله کند.

شاویت افزود به جای یک حمله برنامه‌ریزی شده و باحمایت بین‌المللی، آمریکا خود را درگیر جنگی می‌کند که خارج کنترل است. این درحالی‌ است که ارتش این کشور به تازگی از باتلاق جنگ عراق خارج شده و سعی می‌کند خود را از بیابان افغانستان رهایی بخشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد