وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حضور دکتر قالیباف در مهم ترین رویداد شهری جهان

«ششمین مجمع جهانی شهری» به عنوان مهم ترین رویداد شهری جهان، در حالی آغاز به کار  کرد، که ظرف چند روز اخیر این رویداد بین المللی مهم، در داخل کشور با استقبال چندانی روبرو نشده و حتی بهانه ای شده است، تا بسیاری از جریانهای سیاسی مختلف از مدعیان اصولگرایی گرفته تا اصلاح طلبان از آن به عنوان دستمایه ای جهت تخریب شهردار تهران استفاده نمایند.

حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران در راس هیئتی هشت نفره متشکل از نایب رئیس شورای اسلامی شهر و برخی مدیران شهری در مجمع جهانی شهری که به ریاست مرکز اسکان بشر ملل متحد هر دوسال یک بار تشکیل می‌شود، در حالی صورت می گیرد، که شهرداری تهران به عنوان یکی از شهرداری های برگزیده جهانی در سالهای اخیر به گونه های مختلف از سوی اجلاسیه ها و اتحادیه های مطرح شهری مورد تقدیر قرار گرفته است.
 
انتخاب دکتر قالیباف در سال ۲۰۰۸ به عنوان هشتمین شهردار برتر جهان، دریافت جایزه حمل و نقل پایدار شهری توسط شهرداری تهران درسال ۲۰۱۰توسط موسسه سیاست‌های حمل و نقل و توسعه موسوم به ITDP ، انتخاب تهران در دهمین اجلاس متروپلیس (اتحادیه کلانشهرها و پایتخت‌های جهان) در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و اخیرا راهیابی دکتر محمد باقر قالیباف به جمع شهرداران برتر جهان در سال جاری میلادی،  بخش هایی از توفیقات عملکرد شهرداری تهران در بعد جهانی است که حضور شهردار تهران را در اجلاسیه های مهم و سرنوشت سازی نظیر “مجمع جهانی شهری”، ضروری می سازد، حضوری که می تواند با توجه به تحریم های موجود، زمینه های تقویت دیپلماسی و حضور ایران را در  همکاری های بین المللی تقویت نماید.
 
اما حضور دکتر محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار مهمترین کلانشهر ام القرای جهان اسلام و هیات همراه وی به ششمین مجمع جهانی شهری با توجه به چنین مقتضیاتی، در روزهای اخیر نه تنها مورد استقبال جریانهای سیاسی و بالتبع آن رسانه های خبری این جریانها قرار نگرفت، که با بی مهری، این سفر و دستاوردهای مهم آن به عنوان یک سفر تبلیغاتی و تفریحی توسط این جریانها منعکس شد. نکته قابل توجه در پوشش خبری این رویداد مهم شهری، همگرایی بیشتر جریانهای سیاسی موجود در تخریب شهردار تهران بود.  بگونه ای که این جریانها، سفر قالیباف به «ششمین مجمع جهانی شهری» را دارای اهداف تبلیغاتی و مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آینده ذکر کردند! و از اینکه قالیباف در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهد ها در کشور ایتالیا حضور داشته، با نگاهی انتقادی و بعضا بغض آلود برخورد کردند. نکته ای که جز تخریب هدف دیگری را نمی توانست در پس خود داشته باشد، چرا که مردم تهران و میهمانان حاضر در نشست بین المللی غیرمتعهد ها در تهران، تمیزی، آراستگی و نظم و انظباط شهری که بخش زیادی از آن مرهون خدمات شهرداری تهران بوده است را در جریان برگزاری نشست غیرمتعدها شاهد بودند.
 
اما آنچه که می توان از پیام این روزهای برخی جریان های سیاسی در جریان سفر قالیباف به اجلاس مهم «مجمع جهانی شهری» برداشت کرد، ادامه دار بودن خط تخریب و سیاه نمایی هایی است که می توان آن را با تحولات هفت سال گذشته در شهر تهران (که با مدیریت جهادی قالیباف بوجود آمده) و افزایش مقبولیت این چهره نزد مردم مرتبط دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد