وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اول فروردین 1387 دو روز خواهدبود


مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی وابسته به دفتر آیت الله سیستانی بیان داشت: اول فروردین 1387 دو روز خواهدبود.

وی گفت: زمان قرار گرفتن ستاره خورشید بر نقطه اعتدال بهاری لحظه تحویل سال هجری شمسی است و براین اساس، تقویم نویسان وقتی این لحظه بعد از ظهر باشد روز بعد را اول فروردین قرار داده و اگر قبل از ظهر باشد، همان روز را اول فروردین قرار میدهند.
امسال در افق شهرهای مختلف ایران این لحظه از ساعت حدود 8:50 ذقیقه تا 9:50 صبح پنجشنبه رخ داده به همین دلیل همان روز ، روز اول فروردین سال ۱۳۸۶ هجری خورشیدی خواهد بود. این درحالیست که لحظه تحویل سال در مناطق شرقی کره زمین از جمله ژاپن ، چین ، کشورهای جنوب شرق آسیا و نیز استرالیا یک تا دو ساعت ، بعد از ظهر پنجشنبه رخ خواهد داد و در غرب آمریکا زمان وقوع این رویداد شامگاه چهارشنبه خواهد بود. به همین دلیل روز اول فروردین برای مناطق آسیای میانه ، آفریقا ، اروپا ، کانادا و امریکا پنج شنبه وبرای شرق آسیا جمعه خواهد بود.

علاقمندان برای دیدن لحظه تحویل سال در شهرهای جهان می توانند به سایت www.nojumi.org مرجعه نمایند.

مشارکت در انتخابات مجلس هشتم، بیشتر از مجلس هفتم

با پایان یافتن شمارش کل آرای گرفته شده در تهران، میزان کل آرای ریخته شده به صندوق‌های رأی در سراسر کشور معلوم و مشخص شد که قریب 24 میلیون و 400هزار نفر در این انتخابات شرکت کرده‌اند که حدودا یک میلیون بیش از مجلس هفتم است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در انتخابات مجلس هفتم، حدود 23 میلیون و دویست هزار نفر شرکت کردند که با توجه به رقم 46 میلیون و 350 هزار واجد شرایط، به معنای مشارکت بیش از 50 درصد واجدان شرایط در انتخابات است.

حتی در صورت در نظر گرفتن آمار 43 میلیون و 800 هزار نفری اعلام شده در این دوره توسط وزارت کشور، 71/55 درصد در انتخابات مجلس هشتم مشارکت داشته‌اند.

این درصد در مقایسه با دیگر کشورهای دارای رای‌گیری و دموکراسی آمار خوبی است و نشان‌دهنده حساسیت مردم ایران به شرکت در سرنوشت خویش است.

احمدی‌نژاد:20 پیروزی ایران در سال 86 آرایش دشمن را به هم ریخت

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه با بیش از بیست پیروزی بزرگی که در سال جاری نصیب ملت بزرگ ایران شده آرایش سیاسی دشمنان به هم ریخته است، تصریح کرد: به فضل الهی این پیروزی‌ها در سال 87 مضاعف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر محمود احمدی‌نژاد دیشب در دیدار کارکنان یگان حفاظت ریاست جمهوری، ایستادگی، توکل به خدا و کار برای خدا را لازمه تداوم پیروزی‌ها دانست و اظهار داشت: همه قله‌ها فتح شدنی است به شرط آنکه همگی برای خدا کار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه راه خدا، راه امام راحل و راه امام هستی پیروز است، گفت: آرزوهای شهیدان و امام راحل در حال محقق شدن است و یقیناً سران آمریکا و صهیونیست، نیز سرنوشت ذلالت‌باری مانند سرنوشت صدام خواهند داشت.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های یگان حفاظت ریاست جمهوری گفت: گرچه گمنام هستید و معمولاً اسمی از شما برده نمی‌شود، اما در همه اتفاقات تاریخ‌ساز، شریک هستید.

وی لباس سبز کارکنان یگان حفاظت را بالاترین افتخار دانست و اظهار داشت : در کنار هم و به صورت تن واحد در حال انجام یک مأموریت هستیم و باید آن را تا آخر پیش ببریم.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در دو و نیم سال گذشته شبانه‌روز در همه صحنه‌ها و حوادث و مناطق گوناگون ایران و جهان با هم بودیم، خاطر نشان کرد: می‌دانم که فشار زیادی را تحمل می‌کنید، اینکه محافظان بخواهند در عین حفاظت، ممانعت نکنند، خیلی سخت و دشوار است. ولی خدمت من و شما این است که در راه انقلاب جانفشانی و فشارها را تحمل کنیم و به فضل خدا هیچ وقت خسته نخواهیم شد.

رئیس جمهور مردم را سرمایه جاوید انقلاب دانست و تصریح کرد: عشق مردم به انقلاب و آرمان‌های امام راحل همواره دشمن را شکست داده و انقلاب را جلو می‌برد و اگر قرار باشد اتفاقی در دنیا رخ دهد، خدای متعال آن را از مجرای حرکت مردم مقرر کرده است.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه زیباترین رخدادها در جریان تعامل با مردم شکل می‌گیرد، خاطر نشان کرد: کسانی که خیال می‌کنند، مردم پرتوقع هستند،‌ افراد کج‌فهمی هستند. مردم به یک سلام و ابراز محبت و اطلاع از تلاش‌ها نه تنها قانع می‌شوند، بلکه حاضرند سرمایه خود را در این راه خرج کنند.

رئیس‌جمهور رابطه عاطفی بین ملت و مسؤولین را پایه و اساس انقلاب دانست و گفت: اگر عشق و علاقه به امام راحل وجود نداشت، حرکت و انقلابی شکل نمی‌گرفت و عشق به امام راحل تجلی عشق به اباعبدالله و پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین علی(ع) است.

وی اضافه کرد: رابطه عاطفی، اساس انسجام و استحکام کشور و اساس حضور در صحنه و فداکاری است و مقدمه آن این است که واقعاً مردم را دوست داشته باشیم.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خلقت انسان از سوی خدای متعال بیهوده نبوده است، تصریح کرد: خداوند انسان را خلق نکرد که در همین عالم در جا بزند یا مشغول حواشی باشد بلکه با این خلقت فرصتی در اختیارمان قرار داده تا جوهره حقیقی الهی در ما شکوفا شده و شایسته لقاالله و رسیدن به اوج کمال انسانی شویم.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دوران عمر در اختیار است تا برای زندگی جاوید آماده شویم، تأکید کرد: البته در این دنیا هم باید تلاش کنیم تا حاکمیت خداپرستی و عدالت و حاکمیت خلیفة الله محقق شود.

در ابتدای این دیدار سردار نجفی فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) گزارشی از ماموریت های یگان حفاظت ریاست جمهوری ارایه کرد و گفت: میزان ماموریت های این یگان نسبت به دوران 8 ساله رئیس جمهور پیشین هزار درصد رشد داشته است.

فرمانده سپاه انصار المهدی خاطر نشان کرد : با رهنمودهای رئیس جمهور الگوی جدیدی در مجموعه حفاظت شکل گرفته و این مدل در کل مجموعه در حال گسترش است.

سامی یوسف میهمان نوروزی سیما؟

وبلاگ فارسی «دوستداران سامی یوسف» نوشت:
سامی یوسف در روز اول عید در مصاحبه اختصای با تلویزیون ایران میهمان سفره هفت سین ایرانیان خواهد بود. این مصاحبه فردا در شهر دوبی انجام می‌شود و مجری برنامه احسان علیخانی مجری برنامه جزر و مد خواهد بود.

در چند روز اخیر شنیده‌ها حاکی از سفر سامی به ایران در عید بود که با مخالفت مدیر برنامه‌های سامی یوسف لغو شد . در یک سال اخیر از طرف تلویزیون ایران دعوتنامه‌هایی برای حضور و مصاحبه برای این خواننده ارسال شده بود.

سامی یوسف اکنون یکی از محبوب‌ترین چهره‌های مسلمان در غرب و دنیای اسلام است. وی یک مسلمان شیعه مذهب ایرانی الاصل است که در سال ۱۳۵۹ در تهران در یک خانواده آذری به دنیا آمد. پدر سامی یوسف یکی از آهنگسازان و موسیقیدان‌های ایرانی است. سامی یوسف در سه سالگی به همراه خانواده از ایران مهاجرت کرد و ساکن بریتانیا شد.

او سال گذشته با انتشار کلیپ المعلم از برنامه کوله پشتی در ایران محبوب شد. سامی یوسف در تیر ماه آلبوم بعدی خود را منتشر می‌کند

نوروز نماد اندیشه توحیدی و همبستگی ملی ایرانیان است

محمود احمدی نژاد در آخرین جلسه هیئت دولت که دیشب برگزار شد، با بیان اینکه در طول تاریخ ایرانیان مدافع ارزش‌ها بوده و همواره پاک و موحد زیسته‌اند، اظهار امیدواری کرد در سال جدید وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با انرژی مضاعف به مردم خدمتگزاری کنند.
براساس این گزارش، در جلسه هیئت دولت تعدادی از پیشنهادها و درخواست‌های دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

تمایل کلینتون و اوباما برای همکاری دیپلماتیک با ایران

خوباراک اوباما و هیلاری کلینتون، کاندیداهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردند، در صورتی که به قدرت برسند، برای حل مشکل عراق، با ایران و سوریه همکاری دیپلماتیک خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، باراک اوباما با تاکید بر این که خواستار «خروج تدریجی نیروها» از عراق است، در مصاحبه‌ای تلویزیونی اطلاع داد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور آمریکا، خروج نیروها «سبب تحکیم استراتژی دیپلماتیک آمریکا در داخل عراق و نیز با مهره‌های منطقه‌ای، از جمله ایران و سوریه خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «نوویستی»، هیلاری کلینتون نیز در سخنرانی خود اعلام داشت که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، نیروهای آمریکایی را از عراق خارج می کند و ابتکارات فعالانه دیپلماتیک در منطقه را جایگزین نیروها می سازد.

وی گفت که برای این کار نشست «گروه تثبیت کننده منطقه‌ای، متشکل از متحدین اصلی آمریکا و سایر شرکت کنندگان جهانی، و نیز کشورهای همسایه با عراق» را برگزار می کند.
کلینتون افزود که در ترکیب این گروه ایران و سوریه نیز قرار خواهند داشت.

در عین حال جان مک کین، سناتور جمهوری خواه و کاندیدای ریاست جمهوری اعلام داشت که مخالف خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

سال آینده می‌خواهیم مدیریت جهانی کنیم

کمتر از دو روز مانده به پایان سال کاری دولت، رییس جمهور در جمع اعضای هیات دولت گفت: حضور در عرصه‌های مدیریت جهانی اولویت کاری دولت در سال آینده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری احمدی نژاد در همایش"فرصت های خدمت" تصریح کرد: افزایش ارتباطات مردمی، هدفمند کردن یارانه ها، توسعه سرمایه گذاری در داخل و خارج کشور و حضور در عرصه های مدیریت جهانی اولویت های کاری دولت در سال آینده خواهد بود .

محمود احمدی نژاد در جمع اعضای هیات دولت و معاونان وزارتخانه ها با بیان اینکه دولت برای اتخاذ تصمیم های بزرگ آمادگی دارد، اظهار داشت: سال آینده سال تحولات بزرگ اقتصادی است و تمام تلاش ها باید در جهت توزیع عادلانه خدمت میان قشرهای مختلف جامعه صورت گیرد .

رییس جمهور ساماندهی و مدیریت پرداخت یارانه در نظام اقتصادی کشور را ضروری خواند و گفت: نباید به گونه ای باشد که 80 هزار میلیارد تومان یارانه در سال از سوی دولت پرداخت شود اما 70 درصد آن نصیب 3 دهک برخوردار تر جامعه شود .

احمدی نژاد با بیان اینکه دولت اسلامی دولت مردم است و هر مسوولی که ارتباط قوی با بدنه مردم دارد موفق است ، تاکید کرد: مسوولان اجرایی کشور باید به گونه ای طراحی و عمل کنند که مردم به راحتی به آنان دسترسی داشته باشند زیرا قطع ارتباط با مردم به گرفتن تصمیمات ناپخته و گرفتار شدن در محدوده های خاص مدیریتی منجر می شود .

احمدی نژاد با اشاره به تحرک اقتصاد کشور از جمله صادرات به میزان 18 میلیارد و 800 میلیون دلار در یازده ماه گذشته امسال اظهار داشت: 48 درصد واردات کشور نیز مواد اولیه و پایه ای است که پس از تبدیل به کالای جدید صادر می شود .

رییس جمهور در ادامه سخنان خود سال 86 را سالی پر تلاش و پرتحرک و با آثار بسیار ارزنده و فراوان برای خدمتگزاران مردم در دولت برشمرد و اظهار داشت : امروز جمهوری اسلامی ایران درخشانتر از همیشه حضوری تعیین کننده در جهان دارد و نقطه امید و اتکای ملت ها است .

دکتر احمدی نژاد فضای کنونی جهان را جدید و در حال تحول خواند و تاکید کرد با توجه به جایگاه و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران در میان ملت ها و کشورها باید به دنبال مدیریت و حضور در عرصه های گوناگون جهان باشیم .

رییس جمهور با بیان اینکه ابرقدرت ها با بزرگنمایی و مرعوب کردن حکومت می کنند، گفت : قدرت های بزرگ امروز در ارایه راهکار برای حل مسایل جهان ناتوانند و در مشکلات و مصائب ناشی از رفتارها و تصمیمات خود گرفتار شده اند.

احمدی نژاد با اشاره به نگاه آرمانی جمهوری اسلامی ایران به جهان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید راه را برای حضور همه دستگاه ها در عرصه های جهانی هموار کند تا ایران وارد عرصه مدیریت جهان شود .

رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود در همایش "فرصت های خدمت" از خانواده های مسوولان اجرایی کشور قدردانی و تاکید کرد : همسران و فرزندان خادمان ملت در دولت نقشی موثر در خدمت رسانی دارند که از اجر معنوی بسیار بالایی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، دکتر پرویز داودی معاون اول رییس جمهور نیز در همایش "فرصت های خدمت" با اشاره به اقدامات دولت نهم در یکسال گذشته ، اظهار داشت : دولت نهم در بخش های مختلف پیش قدم و پیشتاز بوده است که امیدواریم این روند با صدق و صفا و تلاش در سال آینده نیز ادامه یابد.

همچنین آقایان افشار ، صفارهرندی و متکی نیز گزارشی از برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیاست خارجی دولت نهم در سال 86 بیان کردند .

وعده های اصولگرایان برای مجلس هشتم

جبهه متحد اصولگرایان بر عملی کردن وعده های انتخاباتی ازجمله کاهش قیمت ها و ایجاد اشتغال در دوره جدید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

بنابراین گزارش "شهاب الدین صدر" دبیر هیأت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در گفت و گو با شبکه خبری "العالم" گفت: کاهش قیمت ها، ایجاد فرصت های شغلی و مبارزه با تورم و مفاسد اقتصادی و اجتماعی در صدر برنامه های آتی ما در کشور قرار دارد.

صدر افزود: ما از طرح چشم انداز بیست ساله کشور و حقوق ملی خود در سطح بین الملل حمایت می کنیم.

بنابر این گزارش "محمد حسین موسی پور" رییس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات در وزارت کشور دیروز دوشنبه اعلام کرد که جبهه اصولگرا در خارج از تهران 74 درصد آرا را به دست آورده است و این در حالی است که احزاب اصولگرا تاکید کردند که این جبهه تنها در تهران 16 کرسی از 30 کرسی را به خود اختصاص داده است.

آرایش سیاسی مجلس هشتم که 290 نماینده دارد اینک به پایان رسیده و دور دوم این انتخابات در اردیبهشت (ماه می) برگزار خواهد شد.

امکان دریافت پرس‌تی‌وی از سال آینده در ایران

قائم مقام سازمان صداوسیما از فراهم شدن امکانات فنی پخش شبکه جهانی سیمای «پرس تی وی ایران» در داخل کشور خبر داد.

علی دارابی در مراسم معارفه مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ، ضمن بیان مطلب فوق افزود: در سال آینده شبکه جهانی سیمای «پرس تی وی» از طریق فرستنده های زمینی در داخل کشور دریافت خواهد شد.

وی اظهار داشت: شبکه فوق نخستین شبکه زبان انگلیسی ایران است که در حال حاضر از طریق ماهواره قابل دریافت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ارزنده رسانه ها در نگهداشتن ارزشها و نهادینه کردن باورهای اسلامی اشاره کرد و متذکر شد؛ این رسانه تاثیرگذار باید ناتوی فرهنگی را مدنظر داشته باشد.

وی اعتبار مورد نیاز برای دیجیتالی کردن سیستم های صداوسیما را تا سال 2015 میلادی بیش از 1000 میلیارد ریال اعلام کرد. قائم مقام سازمان صداوسیمای نظام جمهوری اسلامی ایران سیاست رسانه ملی را تولید و پخش مجموعه های متنوع و توسعه و تاسیس شبکه های جدید در سیمای کشور اعلام کرد.

وی خاطر نشان ساخت: در این سازمان بیش از 700 فیلم و سریال، 107 شبکه رادیویی و تلویزیونی با بیش از 32 زبان فراملی، تولید و پخش می شود.

در حوزه‌هایی که جبهه متحد کاندیدا ندارد از دیگر اصولگرایان حمایت

علی‌اصغر زارعی عضو هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر اینکه در حوزه‌هایی که کاندیداها به دور دوم راه یافته‌اند جبهه متحد نامزد دارد، گفت: جبهه متحد اصولگرایان در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده‌ است از نامزدهای اصولگرا حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد: در حوزه‌هایی که نامزدهای جبهه متحد به مرحله دوم راه نیافته و دوستان دیگر اصولگرا به این مرحله راه‌یافته‌اند جبهه متحد از آنها حمایت خواهند کرد.
عضو هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: امیدواریم مردم با انتخاب مجدد خود چرخه انتخابات مجلس هشتم را با اکثریتی اصولگرا کامل کنند.
زارعی تصریح کرد: جبهه متحد در حال حاضر برنامه‌ای تنظیم کرده‌اند و با نامزدهای اصولگرایی که به مرحله دوم راه‌ یافته‌اند ارتباط خود را برقرار کرده تا در مرحله دوم با تمام توان وارد عرصه رقابت شوند.
وی تاکید کرد: انگیزه شرکت در مرحله دوم در انتخابات پایین است و کم‌توجهی اصولگرایان در این مرحله می‌تواند آسیب‌زا باشد

مردم روند انتخاب اصولگرایان را در مرحله دوم ادامه خواهند داد

حسین فدایی آشتیانی عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: ملت شریف ایران با بصیرت و آگاهی در صحنه حاضر شدند و یکبار دیگر اقتدار خود را در قبال دشمنان نظام به اثبات رساندند.
وی تصریح کرد: مردم عزیز ایران با حضور گسترده خود در انتخابات با ظرفیت بالا گامی موثر در جهت ساختن تمدن بزرگ اسلامی برداشتند.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت: در مسیر انتخابات مردم رویکردی را انتخاب کردند که افرادی با گفتمان اصولگرایی امکان فعالیت خالصانه را یافتند و با فراهم آمدن این فرصت اصولگرایان نیز مهیای خدمت به ملت شده‌اند.
وی تاکید کرد: ‌اصولگرایان منتخب مردم در مجلس هشتم بر عدالت‌خواهی و پیشرفت کشور تاکید دارند و آماده خدمت هستند.

اعلام نتیجه نظرسنجی

اعلام نتیجه نظرسنجی ریاست جمهوری آینده ایران روزهای اول و پانزدهم هر ماه اعلام خواهد شد

احمدی نژاد رای اعتماد مسلم توده های مردم را دریافت کرد

رادیو مسکو دیشب در گزارشی گفت: روزنامه راسیسگایا گازتا چاپ مسکو در شماره هفدهم مارس خود مقاله ای را درباره پیروزی محافظه‌کاران ایران در انتخابات پارلمانی این کشور به چاپ رسانده و در آن نوشت: در انتخابات پارلمانی روز جمعه در ایران هیچ گونه رویداد غیرمنتظره ای رخ نداد همانطوری که انتظار می رفت اصولگرایان در این انتخابات پیروز شدند. این به معنای آن است که سیاست های محمود احمدی نژاد، رای اعتماد مسلم توده های مردم را دریافت کرده است.
بنا بر این گزارش، کارزار انتخاباتی نشان داد که ایرانی‌ها انتخاب میان دو ایدئولوژی گوناگون را در پیش داشته اند اصلاح طلبان درباره قصد خود برای مبارزه با تورم و مسائل اجتماعی و اما اصولگرایان درباره ضرورت وحدت و تشکل در مقابل خطر خارجی صحبت کرده و به طور مشخص به احتمال تجاوز آمریکا به ایران اشاره می نمودند.
رادیو مسکو تاکید کرد: اگر چنین مبارزه ای در یک کشور غربی انجام می گرفت هواداران اصلاحات اقتصادی به احتمال زیاد به پیروزی می رسیدند با این حال بینش شرقی در ایران غلبه کرد. طبق این بینش، سفتتر بستن کمربندها بهتر از تسلیم شدن در مقابل دشمن است.
این گزارش یادآور شده است: شعار ماقبل انتخاباتی "ما با آمریکا دوستی نخواهیم کرد" دارای بیشترین تاثیر در اکثریت انتخاب کنندگان بود. واشنگتن و بروکسل از چنین نتیجه گیری هایی خوششان نیامد. آنها در ارزیابی های خود درباره رای‌گیری انجام یافته در ایران داری وحدت نظر بوده و بسیار قاطع هستند.

آمریکا با اعلام نتیجه انتخابات وارد مذاکره با ایران می شود

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از رادیو فارسی زبان بی بی سی، فایننشال تایمز نگاهی به تاثیر و نتیجه انتخابات بر روابط خارجی انداخته و نوشته که احمدی نژاد نشان داده است که با تبدیل موضوع هسته ای به چالش ملی و نشان دادن استقامت در مقابل فشارهای خارجی دست از غنی سازی برنخواهد داشت.
این گزارش افزود: در اینجا فایننشال تایمز در مقاله اش یک موضوع جالبی را که تازگی دارد مطرح کرده و نوشته است که شاید آمریکا با یک اقدام جدید برای مذاکره با ایران وارد صحنه بشود.
به عقیده این روزنامه، پذیرفتن نقش و مقام ایران در منطقه و اینکه تضمین امنیت ایران هم جزو سیاست‌های آمریکا باشد و در قبالش نظارت کامل بین‌المللی بر فعالیت‌های هسته ای ایران را طلب کند که می بینیم که همچنین پیش شرطی قبلا وجود نداشت و قصد غنی‌سازی هم از خواسته های اصلی بود

پیروزی اصولگرایان در شرایط فشارهای سیاسی و نظامی علیه ایران بود

میخائیل مارگلوف رئیس کمیته امور بین المللی مجلس شورای فدراسیون یا مجلس سنای پارلمان فدرال روسیه معتقد است که اگر موفقیت اصولگرایان را فقط در رابطه با قدرت امکانات اداری بدانیم اشتباه خواهد بود.
وی گفت: جذب بخش اعظم انتخاب کنندگان ایران از جمله جوانان با مطرح کردن شعارهای اصولگرایان این کشور حتی در شرایط تقسیم شدن آنها به دو حزب دشوار نبود.
مارگلوف معتقد است که فشار فعلی سیاسی و نظامی بر ایران این کشور را در افکار عمومی اکثریت ایرانیان به دژ تحت محاصره مبدل کرده است.
چنین موفقیت چشمگیری در انتخابات پارلمانی، مقام های ایران را به وضوح دلگرم و خوشحال ساخته است.

تهرانی ها هم کاندیداهای جبهه اصولگرایان را به بهارستان فرستادند

تنها یک نفر از 30 نفر نامزد برتر مردم تهران از لیست جبهه متحد اصولگرایان نیست که نامزد مشترک مجمع روحانیون مبارز، حزب اعتماد ملی، ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، ائتلاف مردمی اصلاحات، اصلاح‌طلبان جوان بوده و در رتبه 29 تهران قرار گرفته است.
نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان که به دور دوم رفته‌اند (9 نفر اول) از فهرست جبهه متحد اصولگرایان می‌باشند.
11 نامزد دور دوم از لیست واحد جبهه متحد اصولگرایان و مابقی از لیست‌های حزب‌ اعتماد ملی، ائتلاف اصلاح‌طلبان، ائتلاف مردمی اصلاحات، اصلاح‌طبان جوان و ائتلاف فراگیر هستند.
به این ترتیب از کلیه 19 نفری که در مرحله اول به عنوان منتخبین مردم تهران به مجلس ورود پیدا کردند، جملگی از فهرست جبهه متحد اصولگرایان هستند و این نمادی از نتیجه آرای کل کشور می باشد.
جبهه متحد در سراسر کشور با شعار انتخاباتی "پروا مکن بشتاب همت چاره‌ساز است"‌در عرصه تبلیغات انتخاب وارد ‌شد.
رای مردم تهران به جبهه متحد اصولگرایان رای به گفتمان عدالتخواهی، صیانت از ارزش های نظام اسلامی، خدمت بی منت به مردم، آرامش، پرهیز از افراطی گری، استکبار ستیزی، استقلال خواهی و پیشرفت بود.
در این دوره از انتخابات، با وجود آنکه شیوه های تبلیغاتی نامزدها تغییریافته و تبلیغات شهری آنان کمتر به چشم می آمد، مردم با مطالعه و بررسی هایی که انجام دادند، با حضور آگاهانه و چشمگیر خود ثابت کردند که دنبال تحقق آرمانهای اسلام و انقلاب بوده و خود را حافظ استقلال و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانند.مردم ما ثابت کردند که برای ادای دین، تکلیف شرعی و وظیفه ملی خود همواره ثابت قدم بوده و جنگ روانی دشمن و سیاه نمایی عناصر داخلی آنان، ذره ای در اراده استوارشان تزلزل ایجاد نخواهد کرد. علیرغم مشکلات ریز و درشتی که حتی مسئولان بلندپایه کشور نیز به آن اذعان دارند، مردم نجیب و انقلابی بار دیگر انگشتان جوهری خود را پای برگه های تایید نظام زدند و از آن سو، آن را در چشم نانجیب دشمن فرو کردند. آنچه مسلم است فارغ از گرایش های فکری و سیاسی منتخبان ملت، مردم در واقع به اصولگرایی و آنچه مبتنی بر ارزش ها و اهداف والای انقلاب اسلامی است، رای داده اند. بدون شک مردمی که در آخرین جمعه سال، حماسه 24 اسفند را آفریدند، دغدغه ای جز اسلام و انقلاب در سینه و سودایی جز حفظ راه امام راحل(ره) در سر نداشتند. آنان فارغ از نام ها و نشانه ها، دنبال نمایندگانی بودند که "خدمت" و "عدالت خواهی" را آرمان و سرلوحه کار خویش قرار دهند.
نمایندگانی که به مجلس راه می یابند بایستی در جهت حل مشکلات مردم تدبیر کنند چرا که دغدغه مردم شریف ایران همواره رشد و پیشرفت کشور بوده و برای آن انصافاً هر هزینه ای را نیز پذیرفته اند.حضور فزاینده مردم در این دوره از انتخابات، حاکی از امید آنان به رفع مشکلات، مبارزه با فساد و هم چنین تحول و بهبودی اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. این همان چیزی است که همواره بایستی جلوی چشمان نمایندگان ملت باشد.
در غوغای آن همه ناسازگاریهای جعلی و دروغین میان جمهوریت و اسلامیت، اینک نظام مردمی و اسلامیِ شما، همه‌ مدلهای ضدّ دینی یا ضد مردمی را به چالش کشیده است. با همت و هشیاری شما یکبار دیگر همه‌ ترفندهای شیطانی، از صدور قطعنامه و تحریم انتخابات تا دعوت ناظران بیگانه به دخالت در حقوق و زندگی مردم، از سیاه‌نمائی در خصوص مدیریت کشور تا ترساندن مردم از خطر حمله‌ی دشمن، از تهمت سالم‌ نبودن انتخابات تا تلقین دلسردی و بی‌تفاوتی مردم، و بخصوص پیشگوئیهای تبلیغاتی و شیطانی درباره‌ مشارکت نکردن جوانان،‌ همه و همه به سنگ خورد و درهم شکست."
پررنگ شدن شعارهای دینی و استفاده از نمادهای انقلابی را در این دوره از انتخابات باید به فال نیک گرفت. شعارها و برنامه های جریان های سیاسی و نتیجه انتخابات نشان داد که گفتمان غالب در کشور دفاع از ارزش ها و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض می باشد و فرهنگ سازی و گفتمان رهبر معظم انقلاب که اصلاحات را به معنای مبارزه مستمر با فقر، فساد و تبعیض دانستند، بر تار و پود این کشور بافته شده است .
عبرت های انتخابات نهم ریاست جمهوری، باعث گردید تا در انتخابات اخیر کمتر نشانی از شعارهای ساختارشکن، خودمحوری، تنگ نظری، تخریب چهره ها و افراطی گری مشاهده شود. به جرأت می توان ادعا کرد یکی از دلایل مشارکت بالای مردم در انتخابات 24اسفند، فضای نسبتاً سالم تبلیغاتی و اخلاق مداری و آرامش حاکم بر فضای رقابت های سیاسی بود هوشیاری و هوشمندی مردم در انتخاب هشتم نشان داد که تأکید بر شیوه های خلاف مصالح و منافع عمومی ، طرح شعارهای انتزاعی و فاقد پشتوانه علمی و عملی ، دامن زدن به عملیات روانی و پولاریزه کردن جامعه (دو قطبی سازی و داستان دیو و فرشته ) دیگر شگردی نخ نما و مستعمل می باشد.
برنده انتخابات 24 اسفند مردم بودند که بار دیگر در آزمون اقتدار ملى نمره قبولى گرفتند و عزت ایران اسلامى را به رخ جهانیان کشیدند. مجلس هشتم، مجلسى باید باشد که راه را براى خدمت رسانى صادقانه دولت پر تلاش و خدمتگزار احمدى‌نژاد هموار کند. بصیرت و بلوغ سیاسى ملت ایران در روز24 اسفند نشان داد که به الزامات فضاى حاکم بر کشور بیش از هر جریان سیاسى که بعضا مدعى درایت سیاسى نیز هستند، واقفند.
راى قاطع ملت ایران به اصولگرایى نویدبخش مجلسى مقتدر، شجاع و خدوم است که ضمن همراهى با دولت نهم مى‌تواند سر منشا تحولات بسیارى در کشور گردد و مسیر خدمت به مردم را بیش از گذشته هموار کند. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 24اسفند، به یقین ضامن ثبات سیاسی نظام در داخل و خارج، تقویت اعتماد به نفس در مسئولان و ایجاد شور ونشاط در آحاد مردم خواهد بود.

چرخش VOA پس از انتخابات ایران؟

پس از مشخص شدن شرکت بالای 50 درصدی مردم ایران در انتخابات 24 اسفند، تلویزیون صدای آمریکا که در ماه‌های گذشته، تلاش خود را بر کاستن از رونق انتخابات ایران گذاشته بود، شب گذشته، مدعی شد این تلویزیون درباره این انتخابات موضع بی‌طرفانه‌ای داشته است.

گویا تحلیلگر این شبکه، بیش از همه از گزارش «تابناک» متأثر شده که در آن آمده بود: «صدای آمریکا طی ماه‌های گذشته برنامه‌های خود را در راستای کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس و بی‌اهمیت نشان دادن این مشارکت تنظیم نموده است» و در واکنش به این خبر اظهار داشت: VOA هیچ‌گاه از مردم ایران نخواسته است که انتخابات را تحریم کنند. اصلا VOA قصد دخالت در مسائل سیاسی هیچ کشوری را ندارد.

وی افزود: قصد هیچ‌گونه دخالتی در اوضاع سیاسی کشورها به ویژه مخالفان آمریکا و باز هم به ویژه ایران را ندارند و کاملا مواضعی بی‌طرفانه و صادقانه دارند و اقدام به پخش ایمیل‌ها و تلفن‌ها می‌کند و هیچ‌گونه سانسور و فیلتری در بیان نظرات و دیدگاه‌های مردم ایران ندارد.

گفتنی است، هفته گذشته، «تابناک» در خبری به انتقاد از اظهارات نورالدین پیرمؤذن، نماینده کنونی اردبیل در مجلس پرداخته بود.

در پی این اظهارات، رسانه‌های رسمی همچون صداوسیما با ادبیات متفاوتی به نماینده مردم اردبیل حمله کردند که چرا با صدای آمریکا گفت‌وگو کرده است و وزیر اطلاعات نیز وعده برخورد با وی را به خاطر آنچه خیانت می‌نامید، داد.

جالب آن‌که دیشب، افشین قطبی، سرمربی پرسپولیس نیز در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه، به انتقاد از عدم معرفی نشدن خود به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت. وی با ابراز تأسف از وضعیت فوتبال ایران و حاکمیت رابطه به جای ضابطه، همچنین به دفاع از حبیب کاشانی پرداخت و با اعلام حمایت‌های کاشانی از وی، برای دایی و تیم ملی آرزوی موفقیت کرد.

وی گفت: من سرمربی تیم ملی شده بودم و تمام مسائل ظرف دو ساعت تغییر کرد و من از تیم ملی کنار گذاشته شدم.

وی همچنین گفت: علی دایی جوان است و هنوز فرصت زیادی برای ورود به تیم ملی دارد و هم‌اکنون برای وی زود است، اما من که این همه سابقه دارم و در مجامع بین‌المللی حضور داشتم، قطعا بهتر و اصلح بودم

166کرسی به اصولگرایان رسید

از مجموع این 223کرسی، 166کرسی به اصولگرایان، 32کرسی اصلاح طلبان و 24کرسی نیز به نمایندگان مستقل رسید که اغلب آنها گرایش اصولگرایانه دارند.
بر اساس این گزارش،انتخابات مجلس در 51حوزه به دور دوم کشیده شده است و رقابت برای 67 کرسی همچنان ادامه خواهد داشت.
بر این اساس 112 کاندیدا در مرحله دوم در حوزه های فوق به رقابت می پردازند که 67 نفر از آنها اصولگرا، 31نفر مستقل و تنها 36 تن از کاندیداهای دور دوم اصلاح طلب هستند.

نتیجه قطعی انتخابات تهران اعلام شد

با شمارش آرای 3904 صندوق تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر 19 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس هشتم از تهران به مجلس راه یافتند.


بر اساس شمارش یک میلیون و 909 هزار و 562 رای ماخوذه و همچنین یک میلیون و 740 هزار و941 رای صحیح از 3904 صندوق در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، اسلامشهر و ری اسامی نمایندگان تهران به شرح ذیل می‌باشد:
1- غلامعلی حداد عادل 844هزار و 230 رای - 49/48 درصد
2- مرتضی آقا تهرانی 584 هزار و 198 رای - 56/33 درصد
3- علی مطهری 571 هزار و 71 رای- 80/33 درصد
4- احمد توکلی 568 هزار و 459 رای- 65/32 درصد
5- حسن غفوری فرد 556 هزار و 217 رای - 95/31 درصد
6- محمدرضا باهنر 549 هزار و280 رای - 55/31 درصد
7- بیژن نوباوه 537 هزار و 179رای- 86/30 درصد
8- سید شهاب‌الدین صدر 533 هزار و 565 رای - 65/30 درصد
9- سید علی رضا مرندی 528 هزار و 256رای - 34/30 درصد
10- حمیدرضا کاتوزیان 500 هزار و 644 رای - 76/28 درصد
11- علی عباس‌پور طهرانی فر 485 هزار و 771رای - 90/27 درصد
12- اسماعیل کوثری 471هزار و 936رای - 11/27 درصد
13- سید رضا اکرمی 448 هزار و 498 رای - 76/25 درصد
14- غلامرضا مصباحی مقدم 444 هزار و 128 رای - 51/25 درصد
15- فاطمه رهبر 443 هزار و 128 رای - 48/25 درصد
16- فاطمه آلیا 443 هزار و 314 رای - 46/25 درصد
17- روح الله حسینیان 437 هزار و 107 رای - 11/25 درصد
18- حسین نجابت 437 هزار و 105رای - 11/25 درصد
19- اسدالله بادامچیان 436 هزار و 611 رای - 08/25 درصد

تعداد 22 کاندیدای انتخابات تهران که به دور دوم راه یافتند، به شرح زیر است:
20- علی اصغر زارعی 423 هزار و 142 رای - 31/24 درصد
21- الیاس نادران 421 هزار و 63 رای - 19/24 درصد
22- لاله افتخاری 420 هزار و 28 رای - 13/24 درصد
23- مهدی کوچک زاده 419 هزار و641رای - 10/24 درصد
24- علیرضا زاکانی 418 هزار و836 رای - 06/24 درصد
25- حسین فدایی آشتیانی 390 هزار و 983 رای - 46/22 درصد
26- حمید رسایی 380 هزار و 887 رای - 88/21 درصد
27- پرویز سروری 372 هزار و 626 رای - 40/21 درصد
28- نسرین سلطانخواه حقیقی 352 هزار و 697 رای - 26/20 درصد
29- مجید انصاری 346 هزار و 261 رای - 89/19 درصد
30- زهره الهیان 345 هزار و 862 رای - 87/19 درصد
31- طیبه صفایی 345 هزار و 30 رای - 82/19 درصد
32- علیرضا محجوب 308 هزار و 429 رای - 72/17 درصد
33- سهیلا جلودار زاده 303 هزار و308رای - 42/17 درصد
34- سید محمود دعایی 259 هزار و 293 رای - 89/14 درصد
35 - اسحاق جهانگیری 257 هزار و560 رای - 79/14 درصد
36- الیاس حضرتی 233 هزار و312 رای - 40/12 درصد
37- الهه راستگو 228 هزار و 571 رای - 13/13 درصد
38- سید محمد صدر 227 هزار و 786 رای - 08/13 درصد
39- محمد خوش چهره 210 هزار و571 رای - 10/12 درصد
40- محمد قمی 209 هزار و 469 رای - 03/12 درصد
41- محمد اشرفی اصفهانی 208 هزار و981 رای - 12 درصد
به این ترتیب از کلیه 19 نفری که در مرحله اول به عنوان منتخبین مردم تهران به مجلس ورود پیدا کردند، جملگی از فهرست جبهه متحد اصولگرایان هستند و این نمادی از نتیجه آرای کل کشور می باشد.

قیمت بنزین آزاد مشخص شد

براساس آخرین اطلاعیه، از بامداد چهارشنبه - 29 اسفند - بنزین معمولی به صورت آزاد هر لیتر 500 تومان و بنزین سوپر در قالب آزاد هر لیتر 600 تومان عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بیژن حاج محمدرضا - رییس سندیکای جایگاه داران - با اعلام این خبر اظهار کرد:‌ به این ترتیب به کمک کارت‌های ویژه سوخت با ظرفیت‌های 5 تا 10 هزار لیتر که در تعداد مختلف در اختیار جایگاه‌ها قرار گرفته است، امکان تحویل بنزین آزاد بدون محدودیت حجم تا 29 فروردین 1387 میسر خواهد بود.

وی افزود: در راستای توزیع بنزین آزاد، کارمزد جایگاه‌داران براساس درجه جایگاه، دو برابر حالت معمول خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که روز گذشته شرکت‌ملی پالایش و پخش اعلام کرده بود که بنزین آزاد از بامداد سه‌شنبه - 28 اسفند - عرضه خواهد شد.

مرحله دوم انتخابات؛ نیمه اردیبهشت

معاون وزیر کشور خبر داد : مرحله دوم انتخابات مجلس در نیمه اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین موسی پور معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور ظهرامروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه نتایج قطعی تهران تا پایان امروز اعلام خواهد شد اظهار داشت : بر اساس نتایج بدست آمده تا کنون در 164 حوزه انتخابیه نمایندگان مردم به مجلس راه یافته اند و در 43 حوزه انتخابیه ، انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

وی افزود : با احتساب تهران 189 نماینده تا کنون در دور اول توسط مردم انتخاب شدند.

موسی پور تصریح کرد : علی رغم همه تبلیغات گسترده ای که از حدود یک سال قبل از سوی رسانه های غربی برای زیر سئوال بردن انتخابات آغاز شده بود، همچنین علی رغم همه فاکتورهایی که می توانست در حضور مردم و انتخابات هشتمین دوره مجلس تاثیر منفی داشته باشد در این انتخابات شاهد افزایش 10 درصدی مشارکت مردم بودیم.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور با بیان اینکه رسانه های غربی از هیچ اقدامی در جهت کاهش حضور مردم دریغ نکردند و سعی کردند انتخابات را بایکوت کنند گفت : آنها با بزرگ کردن گروههای کوچک سیاسی و برجسته کردن اظهارات آنها سعی کردند این اظهارات را خواست و اراده مردم ایران جلوه دهند.

موسی پور تاکید کرد : انتخابات مجلس هشتم در فضای کاملا رقابتی و سالم برگزار شد به طوری که تمام گروهها و جریانات سیاسی در این انتخابات حضور و دو جناح اصلی کاندیداهای فراوانی در حوزه های انتخابیه داشتند.

به گفته وی 1700 کاندیدا مربوط به یک جناح و 1100 کاندیدای دیگر مربوط به جناح دیگر در انتخابات حضور داشتند.

موسی پور فضای رقابتی انتخابات را فضای سالم و کم تنش و آرام توصیف کرد و یاد آور شد : بر اساس گزارشات واصله بیش از 90 درصد کاهش تخلفات را نسبت به دوره های قبل شاهد بودیم .

وی افزود : از 207 حوزه انتخابیه 90 شکایت رسید که 70 مورد آن در حال بررسی است.همچنین شکایات مکتوب مربوط به روز رای گیری 40 مورد است که در حال بررسی آنها هستیم .

رئیس هیات بازرسی انتخابات با بیان اینکه از روز اخذ رای، داوطلبان 7 روز برای ارائه شکایات خود وقت دارند از داوطلبان خواست که شکایات خود را به صورت مستند ارائه کنند.

وی در عین حال افزود : به شکایات غیر مستند نیز رسیدگی می شود.
موسی پور تاکید کرد : پس از رسیدگی و تایید شورای نگهبان نتایج نهایی انتخابات اعلام می شود

واکنش ایران به بیانیه اروپا درباره انتخابات

سید محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ،‌ بیانیه‌ی ریاست دوره‌ای اتحادیه‌ی اروپا درباره‌ی انتخابات دموکراتیک، مشارکت گسترده و شورانگیز مردم و طیف‌های مختلف در هشتمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را عجولانه و با اغراض سیاسی، فرصت‌طلبانه و غیر قابل قبول دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمدعلی حسینی صدور بیانیه و ارایه‌ی ارزیابی از انتخابات را در شرایطی که هنوز نتایج نهائی و رسمی تمامی حوزه‌های انتخابیه اعلام نشده و پروسه شمارش آراء به پایان نرسیده را مایه تعجب خواند و تاکید نمود: بهتر بود ریاست اتحادیه‌ی اروپائی به جای انتشار این قبیل پیش‌داوری‌های شتابزده و مغرضانه به بررسی پیام‌های متعدد نتایج انتخابات دموکراتیک ملت بزرگ ایران برای اروپا و اصلاح رویکردهای ناعادلانه و غیر سازنده خویش بپردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، افزود: انتخابات هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی با رعایت کلیه‌ مفاد قانون اساسی و دیگر قوانین موضوعه کشور که توسط اکثریت قاطع ملت ایران مورد تائید قرار گرفته است در کمال صحت، سلامت و آرامش و حضور فراگیر رسانه‌های مختلف خارجی برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، مشارکت بیش از چهار هزار و هفتصد و پنجاه کاندیدا در سراسر کشور برای انتخاب 290 نماینده مجلس را نشانگر حضور گسترده کاندیداها با سلیقه‌ها و گرایشات مختلف دانست و افزود: این قبیل کم‌بینی‌ها و اقدامات مداخله‌جویانه در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند و خللی در عزم راسخ آنها ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: شایسته است ریاست اتحادیه‌ی اروپا به نتایج برخاسته از آراء و اراده مردم ایران احترام گذارده و کژروی و انگیزه‌های بدخواهانه را کنار گذارند

جزئیات 193 کرسی قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی در مجلس هشتم

بر اساس دو لیستی که رسما" توسط ائتلاف اصلاح طلبان و اعتماد ملی در سراسر کشور به عنوان لیستهای رسمی این دو گروه اصلاح طلب منتشر شده است، این دو گروه در کل کشور 193 کرسی قابل رقابت داشتند که جزئیات آن به تفکیک استانها و بر اساس اسامی حوزه های انتخابیه و اسامی نامزدها به شرح زیر است.

*آذربایجان شرقی

در آذربایجان شرقی 13 حوزه با 19 کرسی قابل رقابت وجود دارد که اصلاح طلبان و اعتماد ملی 11 کرسی قابل رقابت داشتند و جزئیات آن به شرح زیر است: (از حوزه انتخابیه تبریز شش نماینده به مجلس می روند)
بناب: رسولی صدیقی
سراب: مجید نصیرپور سردهانی
هشترود: محبوب حضرتی
میانه: سیدحسین هاشمی
مرند: سیروس سازدار
تبریز: دکتر مسعود پزشکیان، محمدرضا اسلامی، شکور اکبرنژاد، هادی غفاری، حسین لولسانی، عیسی علمی


*آذربایجان غربی

در استان آذربایجان غربی 12 نماینده از 9 حوزه انتخابیه به مجلس می روند که شهرهای ارومیه سه نماینده و میاندوآب دو نماینده به مجلس می فرستند.
گروههای اصلاح طلب و اعتماد ملی در این استان 8 کرسی قابل رقابت برای ورود به مجلس هشتم به شرح زیر داشتند.
میاندوآب: دکتر محسن رائی ، ظفر محمدی
خوی: سیدابوالحسن موسوی
ارومیه: جواد آقازاده ، علی ملازاده
ماکو: غلامرضا جلیل زاده
مهاباد: عبدالرحیم نوربخش
پیرانشهر: محمد علی پرتوی


*استان اردبیل

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 7 کرسی مجلس هشتم در پنج حوزه این استان 5 کرسی به شرح زیر بوده است. (اردبیل دو نماینده در مجلس دارد)
اردبیل: ولی آذروش، مالک رضایی
گرمی: نصیری، میرقسمت موسوی اصل
پارس‌آباد و بیله‌سوار: عباس‌ جهانگیرزاده
خلخال: مهرانگیز مروتی


* استان اصفهان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 19 کرسی مجلس هشتم در 15 حوزه این استان 10 کرسی به شرح زیر بوده است. (شهر اصفهان پنج نماینده در مجلس دارد)
اردستان: دکتر احمد رمضانی
خمینی‌شهر: آقای اللهیاری
نائین: سید طباطبائی
نجف‌آباد: مجتبی طاهری
لنجان: آقای بزرگی
اصفهان: علی کردآبادی، مجتبی هاشمی
فریدن: شجاعی
کاشان : مجتبی شریعتی نیا سر ، محمد زارع
نطنز: باغبانیان


* استان ایلام

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 3 کرسی مجلس هشتم در دو حوزه این استان دو کرسی به شرح زیر بوده است. (شهرایلام شیروان چرداول ایوان مهران دو نماینده در مجلس دارد)
ایلام شیروان چرداول ایوان مهران: دکتر داریوش قنبری ، معروف بسطانی


* استان بوشهر

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 4 کرسی مجلس هشتم در چهار حوزه این استان 4 کرسی به شرح زیر بوده است.
بوشهر و دیلم و کناره: حسن قائدزاده
دشتستان: جهانشیر کدخداپور
دشتی: سیدمحمدمهدی پورفاطمی
دیر و کنگان: علی کرمی


*استان تهران

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 37 کرسی مجلس هشتم در هشت حوزه این استان 35 کرسی به شرح زیر بوده است. (شهر تهران 30 نمانیده و کرج دو نماینده در مجلس دارد)
دماوند: محسن صفری
ساوجبلاغ و هشتگرد: سیدعلی حسینی
ورامین: علاء
کرج: احمد علی مختاری، شفیع خورشیدی
تهران: ائتلاف اصلاح طلبان و اعتماد ملی برای شهر تهران لیست 30نفره منتشر کردند.
فهرست 30 نفره ائتلاف اصلاح طلبان در تهران به شرح زیر است:
مجید انصاری، اسحاق جهانگیری، سیدمحمد صدر، اسدالله کیان ارثی، نجفقلی حبیبی، سیدمحمود دعایی، نرگس کریمی،محمد اشرفی اصفهانی، جواد اطاعت، سیدکامل تقوی نژاد، سهیلا جلودارزاده، محمد جمشیدی گوهری، افشین حبیب زاده، الیاس حضرتی، حسن خلیل آبادی، نیراعظم خوش خلق سیما، الهه راستگو، علیرضا رحیمی، عباسعلی زالی، ابوالفضل شکوری، حسن عابدی جعفری، سیدحبیب عجایبی، بهزاد قره یاضی، محمد قمی، طیبه گلپایگانی، علیرضا محجوب، وحید محمودی، سعید معیدفر، سیدافضل موسوی و فرحناز مینایی پور.
فهرست 30 نفره اعتماد ملی در تهران به شرح زیر است:
1- رسول منتجب‌نیا 2- اسحاق جهانگیری 3- فاطمه کروبی 4- مسعود سلطانی‌فر 5- اسماعیل گرامی‌مقدم 6- ابوالفضل شکوری 7- جواد اطاعت 8- الیاس حضرتی 9- وحید محمودی 10- ابراهیم اصغرزاده 11- محمد قمی 12- اسدالله کیان‌ارثی 13- مجید انصاری 14- اعظم سقطی 15- نجمه گودرزی 16- سیدکامل تقوی‌نژاد 17- محمدرضا راه‌چمنی 18-دکتر حسن عابدی‌جعفری 19-علیرضا رحیمی 20-رضا طلایی‌نیک 21-اختر درخشنده 22- مهدی رسول‌پناه 23-سیدمحمد صدر 24- عباسعلی زالی 25- نجفقلی حبیبی26-بهزاد قره‌یاضی 27-الهه راستگو 28- سیدرحمان صفوی29- آرش حبیبی 30- عادل آذر


* استان چهارمحال و بختیاری

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 4 کرسی مجلس هشتم در چهار حوزه این استان 3 کرسی به شرح زیر بوده است.
شهرکرد: نصرالله ترابی
لردکان: آقای علیپور
اردل و فارسان: محمد مراد رئیسی


* استان خراسان شمالی

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 4 کرسی مجلس هشتم در سه حوزه این استان 2 کرسی به شرح زیر بوده است.
بجنورد: شهریاری، مرتضی صادقی


* استان خراسان رضوی

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 19 کرسی مجلس هشتم در 13 حوزه این استان 14 کرسی به شرح زیر بوده است. (شهر مشهد 5 نمانیده و سبزوار و نیشابور دو نماینده در مجلس دارد)
نیشابور: غلامحسین مظفری، خانم مطهره سخاوتی
قوچان: هادی شوشتری ، علی اکبر شعبانپور
کاشمر: محمدعلی خباز
مشهد: آقای آفریده، آقای امینی، آقای موهبتی، معصومه فریدونی، غلامرضا تندیسه
درگز: محمد دلاور
فریمان: آقای مهندس شریفی
سبزوار: علی سبحانی
تربت حیدریه: علی خوشخو
چناران و طرقبه: سید علی افخمی


*استان خراسان جنوبی

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 3 کرسی مجلس هشتم در سه حوزه این استان 2 کرسی به شرح زیر بوده است.
بیرجند: محمود آیتی
قائنات: علی اسماعیلی


*استان خوزستان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 18 کرسی مجلس هشتم در چهارده حوزه این استان 11 کرسی به شرح زیر بوده است. (شهر اهواز 3 نمانیده و آبادان دو نماینده در مجلس دارد)
رامهرمز: آقای بهمنی ، مان گشتی
ماهشهر: جلال درویش
شادکان: دکتر عیسی مقدمی‌زاده
آبادان: عبدالله کعبی بهبهان ، عبدالمهدی فقهی زاده ، غلامرضا فیروزی، فرحناز داوری
شوش: علی رحیمی فر
اهواز: محمد تقی زاده، رسول موسوی، محمدرضا موالی زاده
ایذه: محسن تورکی
بهبهان: محمودرضا ضرغامی


* استان زنجان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 5 کرسی مجلس هشتم در چهار حوزه این استان 3 کرسی به شرح زیر بوده است. (شهر زنجان دو نماینده در مجلس دارد)
زنجان و طارم: آقای دکتر سعداله نصیری، جمشید انصاری
خدابنده: سید ابوالحسن خدابنده


*استان سمنان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 4 کرسی مجلس هشتم در چهار حوزه این استان 2 کرسی به شرح زیر بوده است.
سمنان: کواکبیان
گرمسار: اقایان غندالی و شیخ طاهری


* استان سیستان و بلوچستان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 7 کرسی مجلس هشتم در شش حوزه این استان 6 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر زاهدان دو نماینده در مجلس دارد)
زاهدان: پیمان فروزش ، عادل مزاری
چابهار: یعقوب جدگان
سراوان: حمیدرضا کبدانی
خاش: سعید شهنوازی
ایرانشهر: غلام محمد جهانگیری


*استان فارس

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 18 کرسی مجلس هشتم در پانزده حوزه این استان 9 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر شیراز 4 نماینده در مجلس دارد)
آباده: علیرضا فرود
لامرد و مهر: سیدحبیب حسینی المدنی،
فسا: یحیی تهمتن
فیروزآباد: ابوذر کرمپور حقیقی
کازرون:غلامرضا دهقان ناصرآبادی
شیراز: عبدالرزاق موسوی، احمدرضا دستغیب، جواد عرفان منش، مسعود رضایی


*استان قزوین

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 4 کرسی مجلس هشتم در سه حوزه این استان 3 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر قزوین دو نماینده در مجلس دارد)
قزوین - آبیک: قدرت‌الله علیخانی،ایوب رحیمی، داوود محمدی
تاکستان: امیر طاهرخانی


* استان کردستان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 6 کرسی مجلس هشتم در پنج حوزه این استان 3 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر سنندج دو نماینده در مجلس دارد)
مریوان : اقبال محمدی
سنندج: عیسی آذرگر، عبدالجبار کرمی


* استان کرمان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 10 کرسی مجلس هشتم در 9 حوزه این استان 10 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر کرمان دو نماینده در مجلس دارد)
کرمان وراور: محمدعلی کریمی، دکتر محمود جواد فدایی
رفسنجان: شیخ حسین هاشمیان
شهر بابک: جعفر رضازاده ، سالاری
بافت: محمدتقی بختیاری ، سلطانی نژاد
سیرجان: حسین دعاگویی ، محمد نادری
بم: دکتر اصغر مکارم
جیرفت: آقای اسلام‌پناه ، یحیی کمالی پور
کهنوج: مختار وزیری
زرند: دکتر حسین امیری خانمکانی


* استان کرمانشاه

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 8 کرسی مجلس هشتم در شش حوزه این استان 5 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر کرمانشاه سه نماینده در مجلس دارد)
کرمانشاه: هدایت‌الله فرهادی، دکتر جهانبخش امینی، جهانگیر کرمی
اسلام‌آباد: شهریار منصوری
کنگاور: حجت‌الله رستگار


* استان کهگیلویه و بویراحمد

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 3 کرسی مجلس هشتم در سه حوزه این استان 2 کرسی به شرح زیر بوده است.
گچساران: غلامرضا تاجگردون
بهمئی: لطیف رستاد


* استان گلستان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 7 کرسی مجلس هشتم در شش حوزه این استان 6 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر گرگان دو نماینده در مجلس دارد)
گرگان: عبدالله میراکبری، سید سبحان حسینی، محمود ربیعی ، حسینعلی اصغری
علی‌آباد کتول: عین‌الله علاء
رامیان و آزادشر: غلامعلی کوهساری
گنبد کاوس: نقدی گل چشمه
بندر ترکمن و کردکوی: یوسفعلی رستمانی


* استان گیلان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 13 کرسی مجلس هشتم در یازده حوزه این استان 6 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر رشت سه نماینده در مجلس دارد)
رشت: رمضانعلی صادق زاده، محمد علی کیوان محمدی
لاهیجان: کامران احمدیان
رودسر: کاظم کسرایی
انزلی: هادی حق شناس
فومن: زهرا نظری


* استان لرستان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 9 کرسی مجلس هشتم در هفت حوزه این استان 6 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهرهای خرم آباد و بروجرد هر کدام دو نماینده در مجلس دارد)
خرم‌آباد: محمد بهاروند، نورمحمد فردی بیراموند
درود و ازنا: آقای غلامرضا عبدالوند
بروجرد: محمد حسن ستاری
کوهدشت: آقای علی‌محمد سوری لکی
سلسله و دلفان: علی آل کاظمی


* استان مازندران

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 12 کرسی مجلس هشتم در 9 حوزه این استان 10 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهرهای ساری، بابل و قائمشهر هر کدام دو نماینده در مجلس دارد)
ساری: علی اسدی، علی‌اصغر یوسف نژاد
نوشهر - چالوس: آقای دکتر محسنی
قائم‌شهر: آقای بزرگ‌نیا، آقای ولی‌الله رعیت
بابل: محسن نریمان ، سید مظاهر کیانژاد
تنکابن و رامسر: حمید شکوهی
بهشهر: علی اصغر رحمانی
بابلسر: رحمت الله قلی پور


* استان مرکزی

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 7 کرسی مجلس هشتم در شش حوزه این استان یک کرسی به شرح زیر بوده است.
خمین: آقای مقیمی


* استان هرمزگان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 5 کرسی مجلس هشتم در سه حوزه این استان 5 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر بندر عباس سه نماینده در مجلس دارد)
میناب: دکتر علی‌ معلمی‌پور
بندرلنگه: آقای عبداله حسینی
بندرعباس - قشم و حاجی‌آباد: سیدمصطفی ذوالقدر، علائدین عزیزی، علی دیرباز


* استان همدان

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 9 کرسی مجلس هشتم در هفت حوزه این استان 7 کرسی به شرح زیر بوده است.(شهر همدان دو نماینده در مجلس دارد)
ملایر: عباس آریازند
اسدآباد: آقای خزایی
نهاوند: دکتر مهدی سنایی
بهار و کبودرآهنگ: علی یعقوبی
همدان: محمود نیلی، غلامحسین مجذوبی
تویسرکان: محمد امین جلیلوند


* استان یزد

تعداد حوزه های قابل رقابت اصلاح طلبان و اعتماد ملی از 4 کرسی مجلس هشتم در چهار حوزه این استان 2 کرسی به شرح زیر بوده است.
اردکان: محمدرضا تابش
یزد: علی‌اکبر اولیاء

نتایج فارس از شمارش 3900 صندوق رای تهران

اسامی افرادی که در دور اول موفق به کسب آرای لازم شده اند به شرح ذیل است.
1-غلامعلی حداد عادل
2-مرتضی آقاتهرانی
3-احمد توکلی
4-علی مطهری
5-حسن غفوری فرد
6-محمدرضا باهنر
7- بیژن نوباوه
8- سیدعلی رضا مرندی
9-سیدشهاب‌الدین صدر
10-حمیدرضا کاتوزیان
11-اسماعیل کوثری
12-سیدرضا اکرمی
13-غلامرضا مصباحی مقدم
14- فاطمه آلیا
15- فاطمه رهبر
16-روح‌الله حسینیان
این گزارش می افزاید آقای حسین نجابت 97/24 درصد آرا را به دست آورده که اگر در چهار صندوق باقیمانده بتواند 3صدم درصد رای لازم را به دست آورد در مرحله اول به مجلس راه خواهد یافت.

نتایج شمارش آرای تهران در 3هزار صندوق

اسامی تعداد و درصد آرای 50 کاندیدای اول تهران بزرگ در 2 هزار و 880 صندوق شمارش شده از مجموع 3 هزار و 904 صندوق حوزه انتخابیه تهران- ری- شمیرانات و اسلام‌شهر اعلام شد.

اسامی تعداد آرا و درصد آرای 50 نفر از کاندیداهایی که تاکنون در میان سایر کاندیداهای حوزه انتخابیه تهران- ری- شمیرانات و اسلام‌شهر حایز اکثریت آرا شده‌آند به این شرح است:

این آرا از نتایج شمارش 2 هزار و 880 صندوق از 3 هزار و 904 صندوق تهران بزرگ می‌باشد و مجموع آرای مأخوذه از صندوق‌های شمارش شده یک میلیون و 385 هزار و 286 رأی است.

1-غلامعلی حداد عادل 605 هزار و 885
2-مرتضی آقاتهرانی 414 هزار و 408
3-احمد توکلی 406 هزار و 16
4-علی مطهری 398 هزار و 863
5-حسن غفوری فرد 395 هزار و 666

6-محمدرضا باهنر 391 هزار و 834
7-سیدشهاب‌الدین صدر 378 هزار و 693
8-بیژن نوباوه وطن 378 هزار و 482
9-سیدعلی رضا مرندی 373 هزار و 913
10-علی عباسپور تهرانی فرد 363 هزار و 896

11-حمیدرضا کاتوزیان 354 هزار و 944
12-اسماعیل کوثری 332 هزار و 504
13-سیدرضا اکرمی 319 هزار و 843
14-فاطمه آلیا 316 هزار و 15 رای
15-فاطمه رهبر 313 هزار و 970

16-غلامرضا مصباحی مقدم 312 هزار و 73
17-روح‌الله حسینیان 311 هزار و 69
18-اسدالله بادامچیان 307 هزار و 318
19-حسین نجابت 305 هزار و 514
20-علی اصغر زارعی 300 هزار و 567

21-لاله افتخاری 298 هزار و 899
22-علیرضا زاکانی 296 هزار و 711
23-الیاس نادران 296 هزار و 258
24-مهدی کوچک‌زاده 295 هزار و 539
25-حسین فدایی آشتیانی 270 هزار و 173

26-حمید رسایی 267 هزار و 474
27-پرویز سروری 262 هزار و 493
28-زهره الهیان 250 هزار و 29
29-مجیدانصاری 249 هزار و 534
30-نسرین سلطانخواه حقیقی 248 هزار و 496

31-طیبه صفایی 244 هزار و 926
32-سهیلا جلودارزاده 213 هزار و 911
33-علی رضا محجوب 212 هزار و861
34-سیدمحمود دعایی 187 هزار و 574
35-اسحاق جهانگیری 187 هخزار و 113

36-الیاس حضرتی 168 هزار و 336
37-الهه راستگو 164 هزار و 813
38-سیدمحمدصدر 163 هزار و 879
39-محمدخوش‌چهره 153 هزار و 653
40-محمد اشرفی اصفهانی 150 هزار و 807

41-عباس‌ علی زالی 146 هزار و 339
42-محمدقومی 146 هزار و 57
43-نجفقلی حبیبی 144 هزار و 874
44-حسن عابدی جعفری 138 هزار و 570
45-جواد اطاعت 134 هزار و 557

46-سیدکامل تقوی‌نژاد 121 هزار و 486
47-اسدالله کیان‌ارثی 120 هزار و 834
48-نفیسه فیاض‌بخش 113 هزار و 203
49نرگس کریمی 111 هزار و 726
50-بهزاد قره‌یاضی 111 هزار و 131

بر اساس این گزارش هنوز نتایج اعلام نشده آراء 1024 صندوق در حوزه انتخابیه تهران- ری - شمیرانات و اسلام‌شهر شمارش نشده و نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد

کدخدایی: کمترین تخلف در انتخابات نبود

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این‌که انتخابات بدون کمترین تخلف و مشکلی برگزار شد، عنوان کرد که تا پایان این هفته فرصت دریافت شکایت است و از هفته‌ آینده بررسی صحت حوزه‌های انتخابیه در شورای نگهبان شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست مطبوعاتی صبح امروز که اکثر آنها از رسانه‌های خارجی بودند، با تشکر از مردم عزیز و شریف کشورمان به خاطر مشارکت و حضور گسترده در هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شورای نگهبان به عنوان وظیفه‌ نظارتی خود بر اساس اصل 99 قانون اساسی در دو مرحله نظارت بر انتخابات را پیگیری می‌کند.

وی افزود: در مرحله‌ اول بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات است و در مرحله‌ دوم نظارت بر چگونگی و اخذ رأی که در 24 اسفند (جمعه گذشته) انجام شد.

کدخدایی ادامه داد: در خصوص بررسی صلاحیت‌ها شورای نگهبان بر اساس قانون صلاحیت بیش از 63 درصد داوطلبان را مورد تأیید قرار داد و تنها تعداد اندکی صلاحیت‌شان مورد تأیید واقع نشد که بیشتر این افراد هم به دلیل فقدان مدارک تحصیلی یا عدم استعفای به موقع و این‌گونه مسائل بود.

انتخابات بدون کمترین تخلف و مشکل برگزار شد
سخنگوی شورای نگهبان افزود: در خصوص نظارت بر چگونگی اخذ رأی که از روز جمعه آغاز شد با حضور ناظران آموزش‌دیده بین 3 تا 7 نفر در پای هر صندوق شورای نگهبان نظارت خود را آغاز کرد و خوشبختانه هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون کمترین تخلف و مشکل در روز جمعه برگزار شد و امیدواریم در هفته‌ آینده که مهلت دریافت شکایت‌ها به پایان می‌رسد شورای نگهبان بتواند صحت انتخابات را در بیشترین حوزه‌های انتخابیه اعلام کند.

حدود سیصد هزار نفر از نمایندگان داوطلبان بر چگونگی اخذ آراء نظارت داشتند
وی در ادامه به بیان نکات قابل توجه در انتخابات پرداخت و گفت: از جمله نکات قابل توجه در انتخابات حضور نمایندگان داوطلبان در پای صندوق‌های رأی بود که خود آن‌ها شاهد چگونگی اخذ رأی باشند و بر اساس قانون حدود سیصد هزار نفر از نمایندگان داوطلبان در کل کشور بر چگونگی اخذ آراء نظارت داشتند.

بیش از 40 درصد از رأی‌دهندگان از قشر جوان هستند
پیش‌بینی ما این است نسبت به انتخابات مجلس هفتم 10 درصد افزایش حضور داشته باشیم
کدخدایی ادامه داد:‌ بر اساس اصلاح قانون انتخابات سن رأی‌دهندگان از 15 به 18 سال افزایش یافت. با این حال شاهد حضور گسترده‌تر مردم در پای صندوق‌ها بودیم. پیش‌بینی ما این است که نسبت به انتخابات مجلس هفتم 10 درصد افزایش حضور داشته باشیم و نکته‌ دیگر این است که بیش از 40 درصد از رأی‌دهندگان از قشر جوان هستند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره درباره‌ این‌که پاسخ شما به کروبی که گفته است برخی مشکلات در برخی از حوزه‌های انتخابیه وجود دارد، چیست؟ گفت: بنده عرض کردم با کمترین مشکل بوده البته از روز جمعه تا پایان پنجشنبه این هفته از جهت قانونی وقت داریم تا شکایت معترضان را دریافت و بررسی کنیم.

وی ادامه داد: نسبت به انتخابات گذشته انتخابات مجلس هشتم از جمله انتخاباتی بود که کمترین تخلف به ما گزارش شده و اگر تخلفی به ما برسد رسیدگی خواهد شد و نتیجه‌ آن هم اعلام خواهد شد.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار العربیه مبنی بر این‌که اصلاح‌طلبان ردصلاحیتشان را که موجب کاهش رقابت شده برعهده شورای نگهبان می‌دانند، عنوان کرد: من پاسخم را قبلا عرض کردم که تنها حدود 27 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان صلاحیت‌شان مورد تأیید واقع نشد که تعداد زیادی از آن‌ها هم به دلیل فقدان مدارک تحصیلی و عدم استعفای به موقع بوده است. خوشبختانه بررسی شورای نگهبان نشان می‌دهد در بین کسانی که صلاحیت‌شان تأیید نشده از همه‌ گروهها، اقشار و بخش‌های مختلف هستند و این‌چنین اتهامی وارد نیست.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ملی ژاپن مبنی بر این‌که آیا اول وزارت کشور اعداد و ارقام را اعلام می‌کند و بعد به تأیید شما می‌رسد یا برعکس؟ گفت: طبق قانون وظیفه‌ اعلام نتایج اولیه بر عهده‌ وزارت کشور است. امیدواریم با پایان شمارش آراء در همه‌ حوزه‌ها و اعلام نتایج نهایی از سوی وزارت کشور، شورای نگهبان بررسی خود را آغاز کند و با دریافت آمار از سوی وزارت کشور و بررسی شکایت‌ها نتایج نهایی و صحت و یا عدم صحت حوزه‌ها ان‌شاءالله در نوبت‌های بعدی از سوی شورای نگهبان اعلام شود.

از هفته‌ آینده بررسی صحت حوزه‌های انتخابیه در شورای نگهبان شروع می‌شود
وی افزود: تا پایان این هفته فرصت دریافت شکایت است و از هفته‌ آینده بررسی صحت حوزه‌های انتخابیه در شورای نگهبان شروع می‌شود و مهلت دریافت شکایت تا یک هفته است اما بررسی شکایت مهلتی ندارد و باید هرچه زودتر با بررسی شکایت‌ها نتایج را اعلام کنیم.

تاریخ برگزاری دور دوم با توافق وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان است
کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ این‌که زمان برگزاری دور دوم انتخابات چه زمانی است؟ گفت: تا زمانی که صحت همه‌ حوزه‌ها اعلام نشود تاریخ هم مشخص نمی‌شود. تاریخ برگزاری دور دوم با توافق وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان است و امیدواریم در پایان فروردین و اوایل اردیبهشت برگزار شود.

کدخدایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار الجزیره مبنی بر این‌که اگر تخلفی دیده شود طبق قانون چه برخوردی با آن خواهد شد؟ گفت: تخلفات در قانون دو بخش دارد اول اگر تخلفات مؤثر در سرنوشت انتخابات در آن حوزه‌ انتخابیه نباشد به دادگستری ارسال می‌شود و دادگستری با متخلفان برخورد می کند اما اگر به گونه‌ای باشد که در صحت و سرنوشت انتخابات در آن حوزه مؤثر باشد انتخابات آن حوزه ممکن است در آن حوزه ابطال شود و انتخابات مجدد در دوره‌های بعدی را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره‌ رد صلاحیت‌های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان عنوان کرد: گرایش‌های افرادی که صلاحیت‌شان مورد تأیید واقع نشده یا در بخش‌هایی که صلاحیت‌شان مورد تأیید واقع شده نشان‌دهنده‌ این است که این مطلب صحت ندارد.

حضور همه‌ طیف‌ها در مجلس در همه‌ ادوار گواهی بر صحت کار شورای نگهبان است
وی افزود: شورای نگهبان یک مرجع قانونی است و بدون نگاه به نوع تفکر افراد و صرفا بر اساس مستندات قانونی بررسی صلاحیت‌ها را بر عهده دارد و بنابراین در همه‌ ادوار شاهد هستند که از همه‌ طیف‌ها در مجلس حضور دارند و این گواهی بر صحت کار شورای نگهبان است.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره‌ این‌که بسیاری از اصلاح‌طلبان معتقدند که در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه رقابت وجود نداشته و انتقادشان به انتخابات از این جهت است، گفت: بر اساس آماری که خود اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند، گفته‌اند که از بین 207 حوزه‌ آماری در 190 حوزه برای ما امکان رقابت وجود داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره‌ این‌که بسیاری از کسانی که رد صلاحیت شده‌اند در دوره‌های قبلی، وزیر و نماینده‌ مجلس بودند، عنوان کرد: انسان در معرض خطا و لغزش است. با توجه به قانون انتخابات که شرایط و موانعی را برای حضور در نهادهای سیاسی در نظر گرفته چنانچه فردی در طول تصدی در یک کار مرتکب تخلفی شود یا اقدامی انجام دهد که مخالف شرایط مندرج در قانون باشد طبعا در نوبت‌های بعدی این مسأله مد نظر قرار می‌گیرد همانطور که در بین نمایندگان مجلس هفتم هم تعدادی صلاحیت‌شان مورد تأیید واقع نشد و این بر اساس مستندات جدیدی است که به دست شورای نگهبان می‌رسد یا از مراجع قانونی برای ما ارسال می‌شود

پیام تشکر رهبری از ملت حماسه ساز ایران

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، در پیام مهمی ضمن تشکر و سپاسگزاری صمیمانه از ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان که با حضور پرقدرت و حماسه آمیز خود در انتخابات 24 اسفند ، صحنه باشکوهی از اتحاد ملی را به نمایش گذاشت ، تصریح کردند: ملت شریف و مسئولیت شناس ایران باردیگر به نام خدا به میدان آمدند و با همت و هوشیاری خود همه ترفندهای شیطانی و حجم سنگین جنگ روانی دشمن را درهم شکستند و نشان دادند که انقلاب اسلامی زنده است و با گذر زمان بالنده تر می شود.


متن پیام به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

ملت آزاده و سربلند! هم‌میهنان عزیز

این بار نیز حضور پر قدرت و حماسه‌آمیز شما بر مکر دشمنان غلبه کرد و حجم سنگینِ جنگ‌ روانی دشمن برای بی‌رونق ساختن انتخابات را به حبابی پوچ و هرزه‌گرد ، بدل ساخت.

اینک جمهوری اسلامی با برگزاری حدود 30 انتخابات مردمی و آزاد در کمتر از 30 سال و در شرائط سخت و آسان ، نشان داده است که صادق‌ترین نظام مردمسالار در جهان جدید است و بدینگونه است که الگوهای مادی ، از دموکراسی های دین‌گریز تا استبدادهای فردی و حزبی و صنفی، بتدریج در چشم هوشمندان جامعه‌ی جهانی، مورد سئوال و تردید اساسی قرار خواهد گرفت.

در غوغای آن همه ناسازگاریهای جعلی و دروغین میان جمهوریت و اسلامیت ، اینک نظام مردمی و اسلامیِ شما ، همه‌ی مدلهای ضدّ دینی یا ضد مردمی را به چالش کشیده است.

با همت و هشیاری شما یکبار دیگر همه‌ی ترفندهای شیطانی ، از صدور قطعنامه و تحریم انتخابات تا دعوت ناظران بیگانه به دخالت در حقوق و زندگی مردم ، از سیاه‌نمائی در خصوص مدیریت کشور تا ترساندن مردم از خطر حمله‌ی دشمن، از تهمت سالم‌ نبودن انتخابات تا تلقین دلسردی و بی‌تفاوتی مردم ، و بخصوص پیشگوئیهای تبلیغاتی و شیطانی درباره‌ی مشارکت نکردن جوانان،‌ همه و همه به سنگ خورد و درهم شکست.

ملّت شریف و مسئولیت‌شناس ایران، از زن و مرد ، پیر و جوان، شهری و روستائی، بار دیگر به نام خدا به میدان آمدند تا مجلس شورای اسلامی را به نمایندگان خود بسپرند و مجلسی آگاه ، متدین ، نخبه ، ضد استکبار ، مقتدر، دردشناس و مردم‌گرا برای چهار سال آینده فراهم آوردند.

اینجانب خاشعانه و با همه‌ی وجود خداوند حکیم و عزیز را سپاس می گویم و از شما مردم بزرگوار عمیقاً تشکر می کنم که به توفیق الهی و با عزم راسخ خود چنین صحنه‌ی باشکوهی را رقم زدید و اتحاد ملی را در پایان سالی که به این نام ، نامیده شده ،‌ به نمایش درآوردید.

بویژه باید از جوانان عزیز تشکر کنم که برابر آمار ، سهم بزرگی از این مشارکت همگانی را بر دوش گرفتند و با اینکه حداقلِ سن انتخاب ، سه سال ارتقاء یافت و چند میلیون نوجوان کمتر از هجده سال از شرکت در انتخابات محروم شدند ، میلیونها جوان زیر 30 سال به سوی صندوقهای رأی شتافتند و با حضور شور انگیز خود نشان دادندکه پسران و دختران نسل بعد ، آماده‌ی تحویل گرفتن این جمهوری مقدس می باشند که خونبهای دهها هزار شهید و محصول مبارزه سالهای متمادی ملت ایران است.

شما نشان دادید که انقلاب اسلامی زنده است و با گذر زمان بالنده‌تر می شود.

لازم می دانم از همه‌ی جریانهای سیاسی که با احساس مسئولیت در این آزمون بزرگ شرکت کرده‌اند ، و نیز از مجریان و ناظران انتخابات که با تلاش طاقت‌فرسا ، بار این مسئولیت قانونی را بر دوش کشیدند و با صداقت و امانت ،‌ آراء مردم را صیانت نمودند ، و از رسانه‌ی ملی که با هنرمندی و ابتکار ، فضای حماسه وحضور را رونق بخشید، و از متصدیان نظم و امنیت که آسایش ذهنی مردم را تأمین کردند و از دیگر رسانه‌ها که به هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات کمک کردند، و از نامزدهای رأی آورده و یا رأی نیاورده و سرانجام از نمایندگان مجلس هفتم که دوره‌ی نمایندگی را در خدمت مردم گذرانیدند ، صمیمانه سپاسگزاری کنم.

امید است با کمک و توفیق الهی و با توجهات حضرت بقیة‌الله‌ ارواحنا فداه مجلس هشتم با احساس بار مسئولیت دینی و انقلابی خود ، به پیشرفت روزافزون کشور و عزت ملی و شادابتر کردن جمهوری اسلامی نائل گردد ، انشاءالله.

سیّدعلی خامنه‌ای

25/اسفند/1386

تبریک رئیس جمهور به رهبر انقلاب و ملت ایران

رئیس جمهوردر پیام تبریک به رهبر انقلاب و ملت ایران تاکید کرد: حضورغرورآفرین ملت ایران در انتخابات، داغ پشیمانی و ننگ را بر پیشانی دشمنان نشاند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر احمدی نژاد در پیامی حضور گسترده، کم‌نظیر و غرورآفرین مردم به ویژه جوانان را در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چشمگیر خواند و تصریح کرد: ملت تاریخ‌ساز ایران با هوشمندی و عزم راسخ به میدان آمد و از هویت، آرمان و همه حقوق خود به ویژه حق بهره‌مندی از همه ظرفیت انرژی هسته‌ای با اقتدار مثال زدنی پاسداری کرد.

رئیس جمهورهمچنین در این پیام، پیروزی شیرین مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگوار ایران تبریک و اظهار امیدواری کرد منتخبان ملت، فرصت خدمت به مردم فهیم و انقلابی را مغتنم شمارند.

متن کامل پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

به فضل الهی در آخرین جمعه اسفند ماه 1386 یکبار دیگر سرزمین آسمانی ایران نور باران شد و زمین از حمل قدوم زنان و مردان آگاه، مصمم و مؤمن در دیار پاکی و سرافرازی به خود بالید.

ملت تاریخ‌ساز ایران با هوشمندی و عزم راسخ به میدان آمد و از هویت، آرمان و همه حقوق خود به ویژه حق بهره‌مندی از همه ظرفیت انرژی هسته‌ای با اقتدار مثال زدنی پاسداری کرد.

در اوج جنگ روانی دشمن و در حالی که شرایط پایان سال و شیوه جدید اخذ رأی دشواری‌هایی را فرارو نهاده بود، حضور گسترده، کم‌نظیر و غرور‌آفرین مردم به ویژه جوانان در یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سرنوشت، داغ پشیمانی، ننگ و یأس را بر پیشانی دشمن بدسگال کوبید و مهر تأیید دیگری بر پیشتازی رهبری و ملت ایران در مسیر تعالی، خداپرستی و عدالت‌طلبی جهانیان گردید و نشان داد که این ملت از مناسبات تحمیلی قدرت‌های سلطه‌گر عبور کرده است.

اینجانب ضمن مباهات به خدمتگزاری چنین ملتی، این پیروزی شیرین را به رهبری عزیز و گرانقدر و ملت بزرگوار ایران صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

در پایان از تمامی کسانی که در خلق این حماسه ماندگار مجاهدت کردند اعم از داوطلبان، مجریان، ناظران و رسانه‌ها تقدیر می‌کنم و امیدوارم منتخبان ملت فرصت خدمت به مردم فهیم و انقلابی را مغتنم شمارند و همگان با همدلی و همراهی در مسیر شکوفایی و تعالی کشور عزیزمان گام بردارند.

نتایج آرای انتخابات مجلس هشتم

آخرین نتایج اعلام شده حوزه های مختلف انتخابیه بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور بدین شرح است؛ و نتایج انتخابات در ‪ ۱۶۴‬حوزه انتخابیه قطعی و در ‪ ۴۲‬حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد:

1ـ در حوزه انتخابیه مرند و جلفا از مجموع 127081 آراء مأخوذه، سیروس سازدار 38527 رأی حائز اکثریت آراء شد.

2ـ در حوزه انتخابیه بویین زهرا از مجموع 68831 آراء ماخوذه، روح‌الله جانی عباس پور با 36171 رأی حائز اکثریت آراء شد.

3ـ در حوزه انتخابیه فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند از مجموع 133718 آراء ماخوذه، سید یونس موسوی سرچشمه با 36475 رأی حائز اکثریت آراء شد.

4ـ در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر از مجموع 85080 آراء مأخوذه، سیدناصر موسوی با 22754 رأی حائز اکثریت آراء شد.

5ـ در حوزه انتخابیه سپیدان از مجموع 60836 آراء مأخوذه، سید عنایت‌الله هاشمی با 27138 رأی حائز اکثریت آراء شد.

6ـ در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان از مجموع 80140 آراء ماخوذه ، سیدمحمد مهدی پور فاطمی با 23686 رأی حائز اکثریت آراء شد.

7ـ در حوزه انتخابیه اسفراین از مجموع 56655 آراء ماخوذه، هادی قوامی با 38357 رأی حائز اکثریت آراء شدند.

8ـ در حوزه انتخابیه کلیبر و بخش هوراند از مجموع 60996 آراء ماخوذه، ارسلان فتحی‌پور با 28293 رأی حائز اکثریت آراء شدند.

9- در حوزه انتخابیه شازند از مجموع 60 هزار و 429 آرای ماخوذه، محمود احمدی بیغش با 18 هزار و 186 رای حائز اکثریت آرا شدند.

10- در حوزه انتخابیه آستارا از مجموع 42 هزار و 875 آرای ماخوذه، فرهاد دلقپوش با 18 هزار و 269 رای حائز اکثریت آرا شد.

11- در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود از مجموع 48 هزار و 730 آرای ماخوذه، رضا عبداللهی با 18 هزار و 450 رای حائز اکثریت آرا شد.

12- در حوزه انتخابیه لارستان و خنج از مجموع 109 هزار و 251 آرای ماخوذه، علی‌اصغر حسنی با 32 هزار و 865 رای حائز اکثریت آرا شد.

13- در حوزه انتخابیه رفسنجان از مجموع 119 هزار و 25 آرای ماخوذه، حسین هاشمیان با 750 هزار و 86 رای حائز اکثریت آرا شد.

14- در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و نیکشهر از مجموع 133 هزار و 955 آرای ماخوذه، یعقوب جدگال با 71 هزار و 448 رای حائز اکثریت آرا شد.

15 - در حوزه انتخابیه بابل از مجموع 192670 آراء ماخوذه، محسن نریمان با 66423 رای و علی کریمی فیروزجایی با 57151 رای حائز اکثریت آراء شدند.

16- در حوزه انتخابیه سراوان از مجموع 94685 آراء ماخوذه، عبدالعزیز جمشیدزهی با 33494 رای حائز اکثریت آراء شدند.

17 - در حوزه انتخابیه گناباد از مجموع 64315 آراء ماخوذه، مهدی مهدی‌زاده با 23012 رای حائز اکثریت آراء شد.

18 ـ در حوزه انتخابیه خرمشهر از مجموع 53923 آراء ماخوذه، مصطفی مطورزاده با 14678 رای حائز اکثریت آراء شد.

19 - در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از مجموع 145286 آراء ماخوذه، ستار هدایت خواه با 71988 رای حائز اکثریت آراء شد.

20 - در حوزه انتخابیه دزفول از مجموع 126622 آراء ماخوذه، سیداحمد آوایی با 37281 رای حائز اکثریت آراء شد.

21- در حوزه انتخابیه کنگاور ، صحنه و هرسین از مجموع 87399 آراء ماخوذه، سیدجواد زمانی با 34402 رای حائز اکثریت آراء شد.

22 - در حوزه انتخابیه تربت حیدریه و مه ولات از مجموع 132700 آراء مأخوذه، محمدعلی رضایی با 64908 رای حائز اکثریت آراء شد.

23 - در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر از مجموع 54404 آراء ماخوذه، بشیر خالقی با 14547 رای حائز اکثریت آراء شد.

24- در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله از مجموع 102410 آراء ماخوذه، محمد محمدی با 29596 رای حائز اکثریت آراء شد.

25ـ در حوزه انتخابیه تویسرکان از مجموع 54670 آراء مأخوذه ، آقای شهریار طاهرپور با 23652 رأی حائز اکثریت آراء شدند.

26 - در حوزه انتخابیه خاش از مجموع آراء ماخوذه 80429 رای حمیدرضا پشنگ با 40688 رای حائز اکثریت آراء شد.

27- در حوزه انتخابیه رودبار از مجموع آراء ماخوذه 63505 رای صمد مرعشی با 26623 رای حائز اکثریت آراء شد.

28 - در حوزه انتخابیه ماکو و چالدران از مجموع آراء ماخوذه 97282 رای سلیمان جعفرزاده با 27561 رای حائز اکثریت آراء شد.

29- در حوزه انتخابیه ملکان از مجموع آراء ماخوذه 63118 رای سلمان خدادادی با 26240 رای حائز اکثریت آراء شد.

30 - در حوزه انتخابیه مینودشت و کلاله از مجموع آراء ماخوذه 132024 رای سیدنجیب حسینی با 41657 رای حائز اکثریت آراء شد.

31 - در حوزه انتخابیه شوش از مجموع آراء ماخوذه 81610 رای سیدجاسم ساعدی با 27431 رای حائز اکثریت آراء شد.
32- در حوزه انتخابیه پاکدشت از مجموع 70142 رای فرهاد بشیری با 24785 رای حائز اکثریت آراء شد.

33 - در حوزه انتخابیه شهرستان گنبد کاووس از مجموع آرای ماخوذه131 هزار و 814 رای بایرام گلدی برمک با 24 هزار و 647 رای و عبدالله رستگار با 22 هزار و 252 رای به دوره دوم راه یافتند.

34 - در حوزه انتخابیه شهرستان رامیان و آزادشهر از مجموع آرای ماخوذه 80 هزار و 428 رای مرادعلی منصوری رضی با 17 هزار و 284 رای و عباس حق‌پرست با 14 هزار و 695 رای به دور دوم راه یافتند.

35 - در حوزه انتخابیه شهرستان بستان‌آباد از مجموع آرای ماخوذ 47 هزار و 660 رای محمد وحدتی هلان با 9 هزار و 251 رای و احد خیری 8 هزار و 149 رای به دوره دوم راه یافتند.

36 - در حوزه انتخابیه شهرستان نقده از مجموع آرای ماخوذه 76 هزار و 271 رای جمال خضری با 18 هزار و 436 رای و علی زنجانی حسنلویی با 14 هزار و 760 رای به دوره دوم راه یافتند.

37- در حوزه انتخابیه شهرستان ملایر از مجموع آرای ماخوذه 105 هزار و 352 رای امین حسین رحیمی با 34 هزار و 343 رای حائز اکثریت آرا شدند و برای تعیین یک نماینده دیگر سیدمحمد حسن فاضلیان با 24 هزار و 764 رای و حسن ونایی با 21 هزار و 842 رای به دوره دوم راه یافتند.

38 - در حوزه انتخابیه شهرستان مبارکه از مجموع آرای ماخوذه 37 هزار و 124 رای سیدمحمد جعفر سادات موسوی با 8 هزار و 341 رای و سیدعلی محمد موسوی مبارکه با 6 هزار و 645 رای به دوره دوم را یافتند.

39 - در حوزه انتخابیه بروجرد از مجموع 108 هزار و 823 رای علاءالدین بروجردی با 53 هزار و 661 رای حائز اکثریت آرا و هادی مقدسی با 26 هزار و 145 رای و هادی گودرزی 25 هزار و 357 رای به دوره دوم راه یافتند.

40 -در حوزه انتخابیه شهرستان مشکین شهر از مجموع آراء ماخوذه 69723 رای یونس اسدی 25123 رای حائز اکثریت آراء شد.

41 -در حوزه انتخابیه شهرستان کازرون از مجموع آراء ماخوذه 130674 رای غلامرضا دهقان ناصرآبادی 55289 رای حائز اکثریت آراء شد.

42 -در حوزه انتخابیه شهرستان نور و محمودآباد از مجموع آراء ماخوذه 91552 رای احمد ناطق نوری 43558 رای حائز اکثریت آراء شد.

43 -در حوزه انتخابیه شهرستان صومعه سرا از مجموع آراء ماخوذه 64694 رای سیدکاظم دلخوش اباتری 20121 رای حائز اکثریت آراء شدند.

44 - درحوزه انتخابیه شهرستان زابل و زهک از مجموع آراء ماخوذه 153255 را آقایان عباسعلی نورا 48841 و نظر دهمرده قلعه نو 40135 رای حائز اکثریت آراء شدند.

45 -در حوزه انتخابیه شهرستان فومن از مجموع آراء ماخوذه 46026 رای علی میرزائی 22963 رای حائز اکثریت آراء شد.

46 - در حوزه انتخابیه شهرستان خمینی شهر از مجموع آراء ماخوذه 73105 رای سیدمحمد جواد ابطحی 24101 رای حائز اکثریت آراء شد.

47 - در حوزه انتخابیه شهرستان شهربابک از مجموع آراء ماخوذه 43703 رای مصطفی رضا حسینی 15947 رای حائز اکثریت آراء شد.

48 - در حوزه انتخابیه شهرستان گلپایگان و خوانسار از مجموع آراء ماخوذه 46984 رای محمدابراهیم نیکونام 19704رای حائز اکثریت آراء شد.

49 - در حوزه انتخابیه شهرستان فسا از مجموع آراء ماخوذه89874 رای محمدحسن دوگانی آغچقلو 48016 رای حائز اکثریت آراء شد.

50 - در حوزه انتخابیه شهرستان هشترود و چاراویماق از مجموع آراء ماخوذه 47506 رای غفار اسماعیلی 13812رای حائز اکثریت آراء شد.

51 - در حوزه انتخابیه شهرستان بابلسر از مجموع آراء ماخوذه 75494رای آقای مقداد نجف‌زاده 29796 رای حائز اکثریت آراء شد.

52 - در حوزه انتخابیه شهرستان نی‌ریز و استهبان از مجموع آراء ماخوذه 83970 رای محمدسقایی 37205 رای حائز اکثریت آراء شد.

53- در حوزه انتخابیه تفت و میبد از کل آرای ماخوذه 46 هزار و 823 برگ رای سیدجلال یحیی‌زاده فیروزآباد با 31 هزار و 51 رای حائز اکثریت آرا شد.

54 - در حوزه انتخابیه قائنات از کل آرای ماخوذه 87 هزار و 376 برگ رای موسی قربانی با 44 هزار و 654 رای حائز اکثریت آرا شد.

55 - در حوزه انتخابیه نطنز و بخش قمصر از کل آرای ماخوذه 32 هزار و 757 برگ رای محمد ضابطی طرقی با 11 هزار و 631 رای حائز اکثریت آرا شد.

56 - در حوزه انتخابیه لنگرود از کل آرای ماخوذه 62 هزار و 884 برگ رای مهرداد یائوج لاهوتی با 24 هزار و 172 رای حائز اکثریت آرا شد.

57 - در حوزه انتخابیه بهشهر و نکاء و گلوگاه از کل آرای ماخوذه 140 هزار و 940 برگ رای احمد علی مقیمی با 46 هزار و 243 رای حائز اکثریت آرا شد.

58 - در حوزه انتخابیه بندرانزلی از کل آرای ماخوذه 54 هزار و 31 برگ رای حسن خسته‌بند با 24 هزار و 557 رای حائز اکثریت آرا شد.

59 - در حوزه انتخابیه لاهیجان از کل آرای ماخوذه 82 هزار و 469 برگ رای یوسف قاسمی گولک با 21 هزار و 552 رای حائز اکثریت آرا شدد.

60 - در حوزه انتخابیه بیجار از کل آرای ماخوذه 46 هزار و 552 برگ رای بهمن مرادنیا با 12 هزار و 400 رای حائز اکثریت آرا شدند.

61 - در حوزه انتخابیه دشتستان از کل آرای ماخوذه 109 هزار و 145 برگ رای جوانشیر کدخداپور با 29 هزار و 305 رای حائز اکثریت آرا شدند.

62 - در حوزه تنکابن و رامسر از مجموع آرا 107 هزار 135 رای ابوالفضل نیک نام با تعداد 35 هزار و 959 رای حائز اکثریت آرا شد.

63- در شهرستان مهاباد از مجموع آرا 59 هزار و 966 رای جلال محمودزاده با تعداد 30 هزار و 799 رای حائز اکثریت آرا شد.

64 - در شهرستان آمل از مجموع آرا 127 هزار 963 رای عزت‌الله یوسفیان ملا با تعداد 50 هزار و 240 رای حائز اکثریت آرا شد.

65 - در حوزه انتخابیه شهرستان اردستان از مجموع 24 هزار و 78 رای سیدمصطفی طباطبایی‌نژاد با تعداد 11 هزار و 447 رای حائز اکثریت آرا شد.

66 - در شهرستان قروه از مجموع 81 هزار و 446 رای سیدعماد حسینی با تعداد 29 هزار و 524 رای حائز اکثریت آرا شد.

67 - در شهرستان خمین از مجموع 51 هزار و 540 رای محمدحسین مقیمی با تعداد 29 هزار و 244 رای حائز اکثریت آرا شد.

68 - در حوزه انتخابیه شهرستان درگز از مجموع آرا ماخوذه 41 هزار و 56 رای محمدعلی دلاور با 15 هزار و 100 رای حائز اکثریت آرا شد.

69 - در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان از مجموع آرا ماخوذه 35 هزار و 954 رای علیرضا سلیمی با 12 هزار و 346 رای حائز اکثریت آرا شد.

70 - در حوزه انتخابیه شهرستان اردکان از مجموع آرا ماخوذه 35 هزار و 712 رای محمدرضا تابش با 14 هزار و 562 رای حائز اکثریت آرا شد.

71 - در حوزه انتخابیه شهرستان شهرضا و سمیرم و سفلی از کل آرا ماخوذه 57 هزار و 261 رای عوض حیدرپورشهرضایی با 24 هزار و 65 رای حائز اکثریت آرا شد.

72 - در حوزه انتخابیه شهرستان سنقر و کلیایی از مجموع آرا ماخوذه 48 هزار و 3 رای محمد حسین حیدریان با تعداد 15 هزار و 696 رای حائز اکثریت آرا شده است.

73 - در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب از مجموع 91 هزار و 539 را ی ماخوذه فرهاد تجری با 20 هزار و 71 رای و فتح الله حسینی با 13 هزار و 224 رای حائز اکثریت آرا شدند و به دور دوم راه یافتند.

74 - در حوزه انتخابیه گرمی از مجموع 50 هزار و 220 رای ماخوذه ولی اسماعیلی 13 هزار و 405 رای رای حائز اکثریت آرا شد.

75 - در حوزه انتخابیه سمنان از مجموع 67 هزار و 936 رای مصطفی کواکبیان با مجموع 20 هزار و 789 رای حائز اکثریت ارا شد.

76 - در حوزه انتخابیه رزن از مجموع 46 هزار و 697 رای محمد مهدی مفتح با مجموع 33 هزار و 19 رای حائز اکثریت آرا شد.

77 - در حوزه انتخابیه آباده بوانات و خرم دید از مجموع 79 هزار و 380 رای داود محمد جانی با مجموع 12 هزار و 370 رای و محمود محمدی با 10 هزار و 442 رای به دور دوم راه یافتند.

در حووزه انتخابیه قم علی لاریجانی، محمدرضا آشتیانی و علی بنایی کاندیداهای اصولگرایان در قم و نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توانستند به ترتیب با کسب حدود 76، 47 و28 درصد آرای مردم قم، به عنوان نمایندگان مردم این شهر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند

78- در حوزه انتخابیه زرند و کوه بنان از مجموع 72 هزار و 456 رای حسین امیری خامکانی با مجموع 29 هزار و 802 رای حائز اکثریت آرا شد.

79- در حوزه انتخابیه دامغان از مجموع 41 هزار و 764 رای حسن ملک محمدی با 10 هزار و 649 رای حائز اکثریت آرا شد.

80- در حوزه انتخابیه بم از 142 هزار و 691 رای موسی غضنفر آبادی با 104 هزار و 496 رای حائز اکثریت آرا شد.

81- در حوزه انتخابیه اقلید از 50 هزار و 350 رای ابوالقاسم رحمانی با 11 هزار و 295 رای و الیاس طاهری با 11 هزار و 43 رای دور دوم راه یافتند.

82 - در حوزه انتخابیه فریدون، فریدون شهر و چادگان از 78 هزار و 653 رای بهمن محمدی با 21 هزار و 280 رای حائز اکثریت آرا شد.

83 - در حوزه انتخابیه شیروان از 75 هزار و 189 رای محمدرضا حسینی‌نژاد با 31 هزار و 700 رای حائز اکثریت آرا شد.

84 - در حوزه انتخابیه اسدآباد از 56 هزار و 446 رای اکبر رنجبرزاده با 15 هزار و 594 رای حائز اکثریت آرا شد.

85 - در حوزه انتخابیه تفرش از 41 هزار و 103 رای بهمن اخوان با 17 هزار 746 رای حائز اکثریت آرا شد.

86 - در حوزه انتخابیه سلماس از 71 هزار و 618 رای علی اکبر آقایی مقانجویی با 34 هزار و 935 رای حائز اکثریت آرا شد.

87 - در حوزه انتخابیه پل دختر از 46 هزار و 587 رای علی کائیدی با 22 هزار و 376 رای حائز اکثریت آرا شد.

88 - در حوزه انتخابیه نائین از 33 هزار و 121 رای حسین حسنی بافرانی با 17 هزار و 478 رای حائز اکثریت آرا شد.

89 - در حوزه انتخابیه نهاوند از مجموع 84 هزار و 864 رای مهدی سنایی با 25 هزار و 716 رای حائز اکثریت آرا شد.

90 - در حوزه انتخابیه چناران و طرقبه از 85 هزار و 79 رای محمد دهقانی نقندر با 38 هزار و 857 رای حائز اکثریت آرا شد.

91 - در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشر از 48 هزار و 766 رای محمدرضا صابری با 14 هزار و 809 رای حائز اکثریت آرا شد.

92- در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات از 82 هزار و 16 رای سید فتح الله حسینی با 31 هزار و 367 رای حائز اکثریت آرا شد.

93- در حـوزه انتخابیه کاشان از مجموع 134934 آراء مأخوذه، اصغر گرانمایه پور با 44762 رأی حائز اکثریت آراء شد.

94 - در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب از مجموع 97791 آراء مأخوذه، حشمت الله فلاحت پیشه با 35051 رأی حائز اکثریت آراء شد.

95- در حوزه انتخابیه تربت جام و تایباد از مجموع 213498 آراء مأخوذه، غلامرضا اسدالهی با 111866 رأی حائز اکثریت آراء شدند.

96-در حوزه انتخابیه نیشابور از مجموع 187176 آراء مأخوذه، سیدعلی حسینی با 71991 رأی و حسین سبحانی نیا با 65900 رأی حائز اکثریت آراء شد.

97-در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه از مجموع 87584 آراء مأخوذه، حسین اسلامی با 41633 رأی حائز اکثریت آراء شد.

98-در حوزه انتخابیه زاهدان از مجموع 173959 آراء مأخوذه ، حسینعلی شهریاری با 85380 رأی و پیمان فروزش با 73518 رای حائز اکثریت آراء شدند.

99-ر حوزه انتخابیه مرودشت و ارسنجان و پاسارگاد از مجموع 137567 آراء مأخوذه، آقایان علی اکبر قبادی حمزه خانی 31860 رأی و حسن شباپور با 29072 به دوره دوم راه یافتند.

100-در حوزه انتخابیه سراب از مجموع 69091 آراء مأخوذه ، یوسف داوری با 14547 رأی و مجید نصیرپور سردهایی با 13354 رأی به دوره دوم راه یافتند.

101-در حوزه انتخابیه دیر و کنگان و جم از مجموع 76975 آراء مأخوذه ، قیصر صالحی با 18022رأی و عسگر جلالیان با 15472رأی به دوره دوم راه یافتند.

102-در حوزه انتخابیه بندرهاشهر، امیدیه و هندیجان از مجموع 128318 آراء مأخوذه، کمال دانشیار با 18646 رأی و خلیل حیات مقدم با 18637 رأی به دوره دوم راه یافتند.

103-در حوزه انتخابیه جهرم از مجموع 100675آراء مأخوذه، محمد مهدی شجاعی فر با 23566 رأی و محمدرضا رضایی کوچی با 19953 رأی به دوره دوم راه یافتند.

104-در حوزه انتخابیه اهر - هریس از مجموع 94794 آراء مأخوذه ، غلامحسین مسعودی ریحان با 15666 رأی و عباس فلاحی بابا جان با 14680 رأی به دوره دوم راه یافتند .

105-در حوزه انتخابیه میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب از مجموع 170598 آراء مأخوذه ، آقای جهانبخش محبی نیا با 54007 رأی حائز اکثریت آراء شد. محمدعلی میرزایی با 41909 رأی و علی نقی اقدسی با 31826 رأی به دوره دوم راه یافتند.

106-در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا از مجموع 214584 آراء ماخوذه ، آقای سیدعلی طاهری با 790066 رأی حائز اکثریت آراء شد و عبدالحسین ناصری با 46395 رأی و عبدالناصر ایزدی با 44326 رأی به دور دوم راه یافتند.

107-در حوزه انتخابیه همدان از مجموع 200575 آراء ماخوذه، حمید رضا حاجی بابایی با 109975 رأی حائز اکثریت آراء شد و سید محمد کاظم حجازی با 39024 رأی و سیدمرتضی حسنی حلم با 29457 رأی به دور دوم راه یافتند.

108-در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند از مجموع 93875 آراء ماخوذه سید محمد سادات ابراهیمی با 9299 رأی و حیدر سیدی با 9015 رأی به دور دوم راه یافتند .

109-در حوزه انتخابیه خوی از مجموع 120095 آراء ماخوذه ایوب ایوبی با 23779 رأی و مؤید حسینی صدر با 22161 رأی به دور دوم راه یافتند.

110-در حـوزه انتخابیه شاهین شهر ، برخوار و میمه از مجموع 67935 آراء مأخوذه ، آقای سید محمود حسینی دولت آباد با 26410 رأی حائز اکثریت آراء شد .

111-در حـوزه انتخابیه بندرلنگه ، بستک و پارسیان از مجموع 89730 آراء مأخوذه ، آقای احمد جباری با 50788 رأی حائز اکثریت آراء شد.

112-در حـوزه انتخابیه بیرجند و درمیان از مجموع 132514 آراء مأخوذه ، آقای حسین ابراهیمی با 55382 رأی حائز اکثریت آراء شد .

113-در حـوزه انتخابیه رودسر و املش از مجموع 10733 آراء مأخوذه ، آقای اسداله عباسی با 34252 رأی حائز اکثریت آراء شد

114-در حـوزه انتخابیه علی آباد کتول از مجموع 61805 آراء مأخوذه ، آقای اسداله قره خانی آکوستانی با 22186 رأی حائز اکثریت آراء شد .

115-در حـوزه انتخابیه فریمان ، سرخس و احمدآباد رضویه از مجموع 111018 آراء مأخوذه ، آقای سید حسین حسینی با 35803 رأی حائز اکثریت آراء شد .

116-در حـوزه انتخابیه بجنورد ، جاجرم ، مانه و سملقان از مجموع 188076 آراء مأخوذه ، آقایان محمد مهدی شهریاری با 59017 رأی و موسی الرضا ثروتی با 57579 رأی حائز اکثریت آراء شدند .

117-در حـوزه انتخابیه کاشمر ، بردسکن و خلیل آباد از مجموع 136916 آراء مأخوذه ، آقای محمدرضا خباز با 70961 رأی حائز اکثریت آراء شد.

118-در حوزه انتخابیه اردبیل،نیر و نمین از مجموع 465 هزار و 365 رای ماخوذه، قاسم محمدی با کسب 51 هزار و 292 رای و جواد صبور با کسب 45 هزار و 353 رای حائز اکثریت آراء شدند،سید کاظم موسوی با 41 هزار و 589 رای و حسن نوعی اقدم با 35 هزار و 375 رای به دور دوم راه یافتند.

119-در حوزه انتخابیه فردوس، سرایان و طبس از مجموع 83661 آراء مأخوذه ، محمدکریم عابدی با 31325 رأی حائز اکثریت آراء شد.

120-در حـوزه انتخابیه خواف و رشتخوار از مجموع 89318 آراء مأخوذه، محمدرضا سجادیان با 28907 رأی حائز اکثریت آراء شد.

121-در حـوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر از مجموع 250340 آراء مأخوذه ، سید مصطفی ذوالقدر با 81261 رأی، محمد عاشوری تازیانی با 78974 رأی و محمدامین فرج زاده با 63938 رأی حائز اکثریت آراء شدند .

122- در حوزه انتخابیه کردکوی ،ترکمن و بندرگز از مجموع 118610 آراء مأخوذه ، آقایان محمدجواد نظری مهر با 19782 رأی و عبدالحکیم فیروزی با 19162 رأی به دوره دوم راه یافتند .

123- در حوزه انتخابیه آبادان از مجموع 86927 آراء مأخوذه ، آقایان جواد سعدون زاده با 20239 رأی و سیدعلی موسوی حرف با 19361 رأی و سید حسن دهدشتی با 17841 رأی و عبداله کعبی با 15384 رأی و محمد گذاری با 12194 رأی و محمد سعید انصاری با 12186 رأی به دوره دوم راه یافتند .

124- در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک از مجموع 139443 آراء مأخوذه ، آقایان سید هادی طباطبایی با 22690رأی و علی رضا دهقانی با 21141 رأی به دوره دوم راه یافتند .

125- در حوزه انتخابیه دهلران ، دره شهر و آبدانان از مجموع 91340 آراء مأخوذه ، آقایان علی عزتی با 14856 رأی و ماجد نظری با 11499 رأی به دوره دوم راه یافتند .

126- در حوزه انتخابیه نجف آباد ، تیران و کرون از مجموع 107214آراء مأخوذه ، آقایان حمید سعادت با 17135 رأی و محمد مهدی مظاهری تهرانی با 16561 رأی به دوره دوم راه یافتند .

127- در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج از مجموع 113069 آراء مأخوذه ، آقایان عباسعلی رستمی ثانی با 27719 رأی و هادی شوشتری با 22172 رأی به دوره دوم راه یافتند.

128- در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه از 47 هزار و 689 رای ماخوذه "محمد حسین قربانی" با 9 هزار و 303 رای و "سید مهدی صادق" با پنج هزار و 927 رای به مرحله دوم راه پیدا کردند.

129- در حوزه انتخابیه رشت از 208 هزار و 859 رای ماخوذه به ترتیب "جبار کوچکی نژاد" با 48 هزار و 416 رای، "سید علی آقازاده" با 45 هزار و 154 رای، "حسن تامینی" با 32هزار و 338 رای، "هاجر تحریری نیک صفت" با 27 هزار و 858 رای، "رمضانعلی صادق زاده" با 26 هزار و 92 رای و"علی نعیمی" 5 2 هزار و 675 رای به مرحله دوم راه پیدا کردند.

130- در حوزه انتخابه شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال از 153 هزار و 791 برگ رای ماخوذه "بهمن محمد یاری" با 49 هزار و هفت رای منتخب مردم شد.

131- در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل از 82 هزار و 469 رای ماخوذه "یوسف قاسمی " با 21 هزار و 552 رای منتخب مردم شد.

132- در حـوزه انتخابیه سمیرم : بهروز جعفری

133- در حـوزه انتخابیه میناب، رودان و جاسک : سیدعلی میرخلیلی

134- در حوزه انتخابیه خرم آباد از مجموع 182395 آراء مأخوذه ، آقایان محمدرضا ملکشاهی راد با 38055 رأی و رضا رحیمی نسب با 31341 رأی و ایرج عبدی با 26391 رأی و ابراهیم آقا محمدی با 24196 به دوره دوم راه یافتند .

135- در حوزه انتخابیه ارومیه از مجموع 248644 آراء مأخوذه ، آقای سید سلمان ذاکر با 66698 رأی حائز اکثریت آراء شد و آقایان جواد جهانگیر زاده با 57539 رأی و عبدالرحمن افشین با 56396 رأی و نادر قاضی پور با 44631 رأی و فرامرز فتح نژاد با 32554 رأی به دوره دوم راه یافتند .

136- در حوزه انتخابیه زنجان و طارم از مجموع 170828 آراء مأخوذه ، آقای سعداله نصیری قیداری با 56288 رأی حائز اکثریت آراء شد و آقایان جمشید انصاری با 37173 رأی و علی وقفچی با 27394 به دوره دوم راه یافتند .

137- در حوزه انتخابیه شهرکرد از مجموع 123585 آراء مأخوذه ، آقایان صادق سلیمی نبی با 22504 رأی و نصراله ترابی قهفرخی با 19699 رأی به دوره دوم راه یافتند .

138- در حـوزه انتخابیه شادگان : مجید ناصری نژاد

139- در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی و بخش هفتگل : امیدوار رضایی میرقائد

140- در حـوزه انتخابیه اندیمشک از مجموع 86614 آراء مأخوذه ، آقای فریدون حسنوند با 26720 رأی حائز اکثریت آراء شد.

141- در حـوزه انتخابیه کوهدشت از مجموع 110900 آراء مأخوذه ، آقای علی شاهرخی قبادی با 49584 رأی حائز اکثریت آراء شد.

142- در حـوزه انتخابیه درود و ازنا از مجموع 101886 آراء مأخوذه ، آقای عزت اله دهقانی با 33127 رأی ، حائز اکثریت آراء شد.

143- در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد از مجموع 130399 آراء مأخوذه ، آقای علی اسلامی پناه با 37174 رأی ، حائز اکثریت آراء شد.

144- در حوزه انتخابیه ورزقان از مجموع 41697 آراء مأخوذه ، آقای رضا علیزاده با 20091 رأی ، حائز اکثریت آراء شد .

145-در حوزه انتخابیه بوشهر ، گناوه و دیلم از مجموع 101143 آراء مأخوذه ، آقای غلامعلی میگلی نژاد با 25234 رأی ، حائز اکثریت آراء شد .

146- در حوزه انتخابیه داراب و زرین از مجموع 108512 آراء مأخوذه ، آقای محمد مهدی افشاری با 27611 رأی ، حائز اکثریت آراء شد .

147- در حوزه انتخابیه فلاورجان از مجموع 73869 آراء مأخوذه ، آقای سیدناصر موسوی لارگانی با 18067 رأی ، حائز اکثریت آراء شد .

148- در حوزه انتخابیه شیراز، احمد رضا دستیغب موفق به کسب 92 هزار و 642 رای و ذوالانوار موفق به کسب 83هزار و 934 رای شد. همچنین جعفر قادری با 60هزار و 685 رای، محمد علی خورسندیان با 47 هزار و 574 رای، احمد رضا دستغیب فرزند فخرالدین با 46 هزار و 24رای و کریم زارع با 45هزار و 574رای برای دور دوم انتخابات رقابت خواهند کرد.

149- در حـوزه انتخابیه بندرعباس، قشم ، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر : سید مصطفی ذوالقدر، محمد عاشوری تازیانی و محمدامین فرج زاده

150- در حوزه انتخابیه تبریز،اسکو و آذرشهر، از 834 صندوق اخذ رای و بیش از 383 هزار رای ماخوذه در مرحله اول مسعود پزشکیان با کسب آرای لازم به مجلس راه یافت. محمدرضا میرتاج الدینی، محمدحسین فرهنگی، عشرت شایق، رضا رحمانی، علیرضا منادی سفیدان، شکور اکبر نژاد، محمد حسن لواسانی، هادی غفاری، ایران آهور و ایوب بنی نصرت بترتیب بیشترین آرا را کسب کرده و به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.
151- در حـوزه انتخابیه بهار و کبودآهنگ از مجموع 117957 آراء مأخوذه ، آقای عیسی جعفری با 30740 رأی حائز اکثریت آراء شد .

152- در حـوزه انتخابیه بهبهان از مجموع 89267 آراء مأخوذه ، آقای سید حاجی محمد موحد با 30713 رأی حائز اکثریت آراء شد .

153- در حـوزه انتخابیه اردل، فارسان و کوهرنگ و بخش کیار از مجموع 125129 آراء مأخوذه ، آقای نوراله حیدری با 32090 رأی حائز اکثریت آراء شد .

154- در حـوزه انتخابیه دشت آزادگان از مجموع 49773 آراء مأخوذه ، آقای هاشم سواری با 14036 رأی حائز اکثریت آراء شد .

155- در حـوزه انتخابیه کهگیلویه و بویر احمد از مجموع 124654 آراء مأخوذه ، آقای سیدعلی محمد بزرگواری با 42795 رأی حائز اکثریت آراء شد.

156- در حـوزه انتخابیه گچساران از مجموع 82819 آراء مأخوذه ، آقای سید قدرت الله حسینی پور با 23064 رأی حائز اکثریت آراء شد .

157- در حـوزه انتخابیه بافت از مجموع 79423 آراء مأخوذه ، آقای محمد تقی بختیاری با 23441 رأی حائز اکثریت آراء شد.

158- در حـوزه انتخابیه کرمان و راور از مجموع 217483 آراء مأخوذه ، آقایان محمدعلی کریمی102103 رأی و غلامرضا کرمی با 83288 رأی حائز اکثریت آراء شد .

159- در حـوزه انتخابیه ایرانشهر ، سرباز و بخشهای فنوج ، لاشار و بند از مجموع 169332 آراء مأخوذه ، آقای محمد قیوم دهقانی با 103874 رأی حائز اکثریت آراء شد .

160- در حـوزه انتخابیه بناب از مجموع 72688 آراء مأخوذه ، آقای ضیاء اله اغرازی ملکی با 31767 رأی حائز اکثریت آراء شد .

161- در حوزه انتخابیه اهواز از مجموع 304306 آراء مأخوذه ، آقای شبیب جویجری با 77225 رأی حائز اکثریت آراء شد و آقایان ناصر سودانی با 66393 رأی و محمد جعفر فلسفی با 53094 رأی و سید شریف حسینی با 33778 رأی ، خانم زیبا صالح پور با 29834 رأی به دوره دوم راه یافتند .

162- در حوزه انتخابیه ایلام ، ایوان ، شیروان ، چرداول و مهران از مجموع 177513 آراء مأخوذه، آقایان علی اکبر متین با 31649 رأی و داریوش قمری با 26131 رأی و علی اکبر بسطامی با 25410 رأی و شاپور پولادی با 24886 رأی به دوره دوم راه یافتند .

163- در حوزه انتخابیه یزد و صدوق از مجموع 156926 آراء مأخوذه، آقایان علی اکبراولیاء با 36397 رأی و سید مهدی صدرالساداتی با 32887 رأی به دوره دوم راه یافتند.

164- در حوزه انتخابیه الیگودرز از مجموع 59408 آراء مأخوذه، آقایان حجت اله رحمانی با 9808 رأی و محمدتقی توکلی با 9415 رأی به دوره دوم راه یافتند .

165- در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار از مجموع 111091 آراء مأخوذه ، آقای سلیمان نهیمی گیگلو با 24605 رأی و آقای وکیل سپه اجیرلو با 20353 رای حائز اکثریت آراء شدند .

166- در حوزه انتخابیه خدابنده از مجموع 84704 آراء مأخوذه ، آقایان محمد پیران با 17706 رأی و سید فاضل موسوی با 15346 رأی به دوره دوم راه یافتند .

167- در حوزه انتخابیه سبزوار از مجموع 179165 آراء مأخوذه ، آقایان محمدرضا محسنی ثانی با 49275 رأی حائز اکثریت شد و آقایان علی بروغنی با 37860 رأی و رمضانعالی سبحانی فربا 28162 رأی به دوره دوم راه یافتند .

168- در حوزه انتخابیه قزوین از مجموع 236 هزار و 533 رأی مأخوذه سیدمحمدحسن ابوترابی فرد با 79 هزار و 83 رأی و قدرت الله علیخانی با 74 هزار و 366 رأی حائز اکثریت آراء شدند. داود محمدی، عباس محمددوست و غلامحسن فرجی در رتبه‌های بعدی آرای مردم هستند.

169- در حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان از مجموع 128318 آراء ماخوذه، کمال دانشیار با 18646 رای و خلیل حیات مقدم با 18637 رای به دوره دوم راه یافتند.

170- در حوزه انتخابیه اقلیت های دینی زرتشتیان از مجموع 7155 رای مأخوذه ، آقای اسفندیار اختیاری کسنویه با 3607 رأی حائز اکثریت آراء شد.

171- در حوزه انتخابیه اقلیت های دینی کلیمیان از مجموع 2845 رای مأخوذه ، آقای سیامک مره صدق با 2374 رأی حائز اکثریت آراء شد.

172- در حوزه انتخابیه اقلیت های دینی ارامنه شمال از مجموع 14053 رای مأخوذه ، آقای وارطان گیورک با 11311 رأی حائز اکثریت آراء شد.

173- در حوزه انتخابیه اقلیت های دینی آشوری کلدانی از مجموع 4032 رای مأخوذه ، آقای بت کلیا یوناتن با 3560 رأی حائز اکثریت آراء شد.
174- در حوزه انتخابیه اقلیت های دینی ارامنه جنوب از مجموع 2583 رای مأخوذه ، آقای روبرت بگلریان با 2503 رأی حائز اکثریت آراء شد.

175- در حوزه انتخابیه شهریار از مجموع 209 هزار و 183 رای مأخوذه ، آقای حسین گرومی با 58550 رأی حائز اکثریت آراء شد .

176- در حوزه انتخابیه رباط کریم از مجموع 112 هزار و 718 رای مأخوذه ، آقای حسن نوروزی با 34980 رأی حائز اکثریت آراء شد.

177- در حوزه انتخابیه ورامین از مجموع 137 هزارو 145 رای مأخوذه ، آقای سید حسین نقوی حسینی با 77768 رأی حائز اکثریت آراء شد .

178- در حوزه انتخابیه مهریز ، بافق ، ابرکوه و خاتم از مجموع 77 هزارو 339 رای مأخوذه ، آقایان کاظم فرهمند با 15490 رأی و محمد شیخ شاب بافقی با 11329 رای به دور دوم راه یافتند.

179- در حوزه انتخابیه طوالش ، رضوانشهر و ماسال از مجموع 153 هزارو 791 رای مأخوذه ، آقای بهمن محمد یاری با 49007 رأی حائز اکثریت آراء شد .

180- در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر از مجموع 123 هزارو 32 رای مأخوذه ، آقای شهباز حسن پور بیگلری با 78247 رأی حائز اکثریت آراء شد .

181- در حوزه انتخابیه تاکستان از مجموع 83 هزارو 994 رای مأخوذه ، آقای امیر طاهرخانی با 27022 رأی حائز اکثریت آراء شد .

182- در حوزه انتخابیه لامرد و مهر از مجموع 91 هزارو 922 رای مأخوذه ، آقای محمدعلی حیاتی با 59015 رأی حائز اکثریت آراء شد .

183- در حوزه انتخابیه بروجن از مجموع 56 هزار و 410 رای مأخوذه ، آقای سیروس برنا بلداجی با 17797 رأی حائز اکثریت آراء شد .

184- در حوزه انتخابیه ابهر و خرمدره از مجموع 102 هزارو 307 رای مأخوذه ، آقای احمد مهدوی ابهری با 33075 رأی حائز اکثریت آراء شد .

185- در حوزه انتخابیه شاهرود از مجموع 102 هزارو 161 رای مأخوذه ، آقای کاظم جلالی با 34754 رأی حائز اکثریت آراء شد .

186- در حوزه انتخابیه گرمسار از مجموع 30 هزار و 669 رای مأخوذه ، آقای عبدالرضا ترابی با 12132 رأی حائز اکثریت آراء شد .

187- در حوزه انتخابیه سروستان از مجموع 107 هزارو 657 رای مأخوذه ، آقای نصراله کوهی باغ اناری با 46810 رأی حائز اکثریت آراء شد .

188- در حوزه انتخابیه ممسنی از مجموع 110 هزارو 128 رای مأخوذه ، آقای عبدالرضا مرادی با 51563 رأی حائز اکثریت آراء شد.

189- در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر از مجموع 133 هزار و 687 رای مأخوذه ، آقای یوسف نجفی با 54823 رأی حائز اکثریت آراء شد.

190- در حوزه انتخابیه میانه از مجموع 85 هزارو 679 رای مأخوذه ، آقای سید محمدرضا حاجی اصغری با 21150 رأی حائز اکثریت آراء شده و آقایان محمدعلی مددی با 20566 رای و سید حسین هاشمی با 19538 رای به دور دوم
راه یافتند.

191- در حوزه انتخابیه کردکوی ،ترکمن و بندرگز از مجموع 118610 رای مأخوذه ، محمدجواد نظری مهر با 19782 رأی و عبدالحکیم فیروزی با 19162 رأی به دوره دوم راه یافتند .

192-در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ، طالقان و نظرآباد از مجموع 110530 آراء مأخوذه ، آقای محمدحسین نژادفلاح با 31427 رأی حائز اکثریت آراء شد.

193-در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه از مجموع 48828 آراء مأخوذه ، آقای شاهرخ رامین با 15765 رأی حائز اکثریت آراء شد.

194-در حوزه انتخابیه ساری از مجموع 165397 آراء مأخوذه ، آقای علی اصغر یوسف نژاد با 48772 رأی و آقای سید رمضان شجاعی کیاسری با 43747 رای حائز اکثریت آراء شدند.

195-در حوزه انتخابیه کهنوج ، منوجان و قلعه گنج از مجموع 149142 آراء مأخوذه ، آقای محمدرضا امیری با 80324 رأی حائز اکثریت آراء شد.

196-در حوزه انتخابیه بوکان از مجموع 70972 آراء مأخوذه ، آقای محمد قسیم عثمانی با 36940 رأی حائز اکثریت آراء شد.

197-در حوزه انتخابیه سقز و بانه از مجموع 77704 آراء مأخوذه ، آقای فخرالدین حیدری با 35061 رأی حائز اکثریت آراء شد.

198-در حوزه انتخابیه اراک و کمیجان از مجموع 179488 آراء مأخوذه ، آقای عباس رجایی با 62514 رأی و سید احمد لطفی با 56646 رای حائز اکثریت آراء شد.

199-در حوزه انتخابیه لنجان از مجموع 63744 آراء مأخوذه ، آقای محسن کوهکن ریزی با 16738 رأی حائز اکثریت آراء شد.

200-در حوزه انتخابیه شبستر از مجموع 51963 آراء مأخوذه ، آقایان علی مطهری با 12088 رأی و کریم غیاثی مرادی با 9160 رای به دور دوم راه یافتند.

201-در حوزه انتخابیه لردگان از مجموع 100133 آراء مأخوذه ، آقایان جعفر علیپور بهزادی با 23334 رأی و ظاهر خالدی سردشتی با 19838 رای به دور دوم راه یافتند.

202-در حوزه انتخابیه اصفهان از مجموع 417555 آراء مأخوذه ، آقای حسن کامران دستجردی با 162145 رأی و خانم نیره اخوان بیطرف با 122187 رای و آقای حمیدرضا فولادگر با 108255 رای حائز اکثریت آراء شدند و آقایان محمدتقی رهبر با 90300 رای و محمد کریم شهرزاد با 74465 رای و اکبر پرورش با 65824 رای و فیروز اصلانی با 60951 رای به دور دوم راه یافتند.

203-در حوزه انتخابیه سنندج ، دیواندره و کامیاران از مجموع 147020 آراء مأخوذه ، آقایان امین شعبانی با 28097 رأی و هوشنگ حمیدی با 21599 رای و آقای عبدالجبار کرمی با 21159 رای و سید احسن علوی با 17559 رای به دور دوم راه یافتند.

204-در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس از مجموع 117067 آراء مأخوذه ، آقایان قاسم احمدی لاشکی با 27651 رأی و انوشیروان محسنی بندپی با 26561 رای به دور دوم راه یافتند.

205-در حوزه انتخابیه کرمانشاه از مجموع 255396 آراء مأخوذه ، آقایان جهانبخش امینی با 38469 رأی و محمد کرمی راد با 35627 رأی و محمدرضا شعبانی با 32388 رأی و خانم حاجیه فکوریان با 23818 رأی و آقایان جلال صفری با 22063 رأی و بهزاد حاتم زاده با 19057 رأی به دور دوم راه یافتند.

206-در حوزه انتخابیه مشهد و کلات از مجموع 714384 آراء مأخوذه ، آقایان محمدرضا فاکر با 211433 رأی و جواد آرین منش با 206606 رأی و خانم شریعتی کوهبنانی با 169639 رأی حائز اکثریت آراء گردیده و آقایان سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با 153890 رأی و حسین آفریده با 151219 رأی و عبدالرضا رحمانی فضلی با 120063 رأی و جواد کریمی قدوسی با 117604 رأی به دور دوم راه یافتند.

گفتنی است، تنها نتایج قطعی حوزه انتخابیه تهران باقی مانده است.

قرار بود نتایج تدریجی اعلام نشود اما ...

نحوه اطلاع رسانی درباره نتایج انتخابات تهران باعث به وجود آمدن ابهاماتی شده است.

به گزارش «فردا»، در حالیکه مسئولین برگزاری انتخابات از جمله مصطفی پورمحمدی وزیر کشور قبلا گفته بودند نتایج انتخابات به صورت تدریجی اعلام نخواهد شد و تنها در صورت طول کشیدن به صورت تدریجی این اتفاق می افتد اما خبرگزاری فارس از اواسط روز شنبه اقدام به انتشار اخبار نتایج انتخابات در تهران کرد.

پورمحمدی نهایت زمان اعلام نتایج تهران را قبل از نوروز اعلام کرده بود.

این در حالی است که محمد لاریجانی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در خصوص نتایج اعلام شده از سوی برخی سایت ها در خصوص انتخابات تهران معتقد است از طرف ما آماری ارائه نشده است، لذا من این خبرها را نه تایید و نه رد می‌کنم.

این اظهارات در حالی است که خبرگزاری مذکور اطلاعات خود را به نقل از منابع آگاه منتشر می کند.

همچنین صداوسیما نیز با استناد به این اخبار اطلاع رسانی می کند.

گفتنی است نحوه اطلاع رسانی فارس باعث ایجاد نگرانی در خصوص شائبه خبرسازی این رسانه در نتایج انتخابات شده است.

در این خصوص شنیده شده است با اعتراض اصلاح طلبان و موافقت پورمحمدی برخی صندوق های تهران بازشماری خواهند شد.

این در حالی است که تا لحظه انتشار این خبر هنوز پورتال رسمی وزارت کشور هیچ نتیجه ای از شهر تهران را منتشر نکرده است.

پیش از این در اطلاعیه فرمانداری تهران آمده بود: اعلام رسمی آمار نتایج در حوزه انتخابیه فوق توسط ستاد انتخابات کشور یا ستاد انتخابات فرمانداری تهران متعاقبا به حضور مردم شریف حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر خواهد رسید