وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نزاع زودهنگام در اردوگاه اصلاح‌طلبان برای انتخابات 88

در پی اعلام آمادگی عارف، معاون اول دولت سابق برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، یک روزنامه صبح در حمله شدیدی به وی، این حرکت را نوعی "تکروی" دانست و پیشاپیش در موضعی شتاب زده اعلام کرد اجماع حول وی، اصلاح طلبان را با مشکل جدی مواجه کرده است.



به گزارش رجانیوز، روزنامه اعتماد که نگران تکرار تکثر کاندیداهای جریان اصلاحات در انتخابات دوره نهم و ثبت شکستی دیگر در کارنامه اصلاح طلبان است، در این باره می نویسد: "عارف هفته گذشته در گفتگویی با سایت ستاد انتخابات اصلاح طلبان تهران در موضع گیری جالب توجه اگر چه "آقای خاتمی" را از نظر خود "بهترین شخص برای اداره امور کشور" دانسته اما در مقابل، خود را گزینه بعدی اصلاح طلبان معرفی کرده است.



اعتماد در ادامه این تحلیل با حمله به عارف بخاطر سکوت در قبال اقدامات دولت و با اشاره به اعلام انصراف وی از حضور در انتخابات مجلس بدون مشورت با ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و شخص خاتمی و اینکه مشخص نیست به چه دلیلی این کار انجام شد، می نویسد: "عارف طی 3 سال گذشته آنچنان که باید و شاید در صحنه حاضر نبوده است. ظاهراً محمد رضا عارف یکی از چهره هایی است که باید برای سکوت خود توضیح دهد، چرا که خبرنگاران و روزنامه نگاران اصلاح طلب هر بار برای مصاحبه با عارف اقدام می کردند، با یک جواب مواجه بودند: دکتر مصاحبه نمی کنند…"



این روزنامه در پایان با یادآوری داستان تعدد کاندیداها در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری با کنایه موقعیت ضعیف دکتر معین در انتخابات ریاست جمهوری قبلی را به وی گوشزد و تلویحاً سرانجام عارف را شبیه معین دانست: "اصلاح طلبان یک بار در انتخابات ریاست حمهوری نهم تجربه ناخوشاید حمایت از کاندیداهای فاقد کاریزما و بدنه حامی در دانشگاه و هواداران اصلاح را تجربه کردند."



از سوی دیگر کاندیداهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری دهم در اردوگاه اصلاح طلبان چهره هایی نیستند که بتوان به راحتی بر روی نام آنها خط کشید. به نظر می رسد عارف در میان مسیر با رقابت درون جناحی نفسگیری روبرو خواهد شد. شاید کنایه "مبارک باشد" خاتمی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص کاندیداتوری عارف مسایل بسیاری را روشن کند."



پیش از این نیز افراطیون اصلاح طلب با تهدید عارف مبنی بر قرار ندادن نام وی به عنوان سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، اعتراض به روند صلاحیت ها، عنوان کردند. اعتماد که روزنامه نزدیک به کروبی می باشد اما دیدگاه طیف های تندرو جریان دوم خرداد را نیز منعکس می کند، چندی پیش در ویژه نامه هفتگی خود به این نکته اشاره کرده و انصراف عارف را در اعتراض به عدم قرار دادن نام او به عنوان سرلیست، عنوان کرده بود.



افراطیون اصلاح طلب تلاش دارند با تهدید و فشار، عارف را از کاندیداتوری منصرف و راه برای حضور افراد دیگری فراهم کنند. به نظر می رسد جنگ کاندیداها در اردوگاه اصلاح طلبان با تهدید عارف آغاز شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد