وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تبریز به عنوان پایلوت برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای انتخاب شد

فرماندار تبریز از انتخاب حوزه انتخابیه تبریز،اسکو و آذرشهر به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی ) برای برگزاری ‪۱۰۰‬درصد رایانه‌ای دور دوم انتخابات خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی ذبیحیان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران ،شناخته شدن تبریز به‌عنوان برترین حوزه‌انتخابیه کشور در برگزاری انتخابات رایانه‌ای‌ازسوی وزارت کشور را دلیل برگزاری کامل انتخابات رایانه‌ای در این شهرستان اعلام کرد.

وی گفت: تفاوت دوردوم‌انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو با دور اول در این است در مرحله اول آرای اخذ شده ابتدا به صورت دستی شمارش شده و بعد به رایانه وارد می‌شد اما در این مرحله نتایج ابتدا توسط اسکنر رایانه شمارش شده و سپس به صورت دستی نیز شمارش می‌شود.

وی افزود: در صورت تفاوت نتایج حاصل از شمارش دستی با شمارش رایانه‌ای ، آرای اخذ شده بازشماری می‌شود ، اما در صورت تطابق نتایج این دو نوع شمارش ، برگزاری انتخابات به صورت ‪ ۱۰۰‬درصد رایانه‌ای از انتخابات بعدی گسترش می‌یابد.

ذبیحیان ، کاهش احتمال اعمال نفوذ در تغییر نتایج شمارش آرا و از بین- رفتن امکان تعدد رای دهی توسط واجدین شرایط به دلیل ثبت کد ملی آنان در رایانه را از جمله مزایای برگزاری انتخابات رایانه‌ای اعلام کرد.

وی‌اضافه کرد:اگرشرایط برای برگزاری انتخابات رایانه به صورت کامل مهیا بوده و مشکلاتی از قبیل قطعی ارتباط یا پایین بودن سرعت شبکه رخ نداد ، اعلام نتایج شمارش رایانه‌ای آرا چهار ساعت بعد از اتمام رای‌گیری ممکن خواهد بود.

وی اظهار داشت: در دور دوم انتخابات مجلس هشتم در حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو ‪ ۸۳۴‬شعبه اخذ رای ، پیش بینی شده که از این تعداد ‪۷۹۸‬ شعبه ، ثابت و بقیه سیار هستند.

فرماندار تبریز تشریح کرد: در کلان‌شهر تبریز نیز ‪ ۶۷۰‬شعبه ثابت و ‪۱۳‬ شعبه سیار برای اخذ آرای رای‌دهندگان در دور دوم هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در مجموع ‪ ۱۳‬هزار نفر اعم از عوامل اجرایی ، انتظامی ، نظارت و بازرسی در برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هشتم در حوزه انتخابیه تبریز ، اسکو و آذرشهر مشارکت خواهند کرد.

از مجموع شش نماینده حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو تنهایک نفر در دور اول انتخابات موفق به راهیابی به خانه ملت شد.

در دور دوم انتخابات مجلس هشتم در شهرستان تبریز ‪ ۱۰‬داوطلب راه‌یافته به دور دوم برای کسب پنج صندلی باقی‌مانده شهرستان در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد