وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مرحله دوم انتخابات؛ نیمه اردیبهشت

معاون وزیر کشور خبر داد : مرحله دوم انتخابات مجلس در نیمه اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین موسی پور معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور ظهرامروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه نتایج قطعی تهران تا پایان امروز اعلام خواهد شد اظهار داشت : بر اساس نتایج بدست آمده تا کنون در 164 حوزه انتخابیه نمایندگان مردم به مجلس راه یافته اند و در 43 حوزه انتخابیه ، انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

وی افزود : با احتساب تهران 189 نماینده تا کنون در دور اول توسط مردم انتخاب شدند.

موسی پور تصریح کرد : علی رغم همه تبلیغات گسترده ای که از حدود یک سال قبل از سوی رسانه های غربی برای زیر سئوال بردن انتخابات آغاز شده بود، همچنین علی رغم همه فاکتورهایی که می توانست در حضور مردم و انتخابات هشتمین دوره مجلس تاثیر منفی داشته باشد در این انتخابات شاهد افزایش 10 درصدی مشارکت مردم بودیم.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور با بیان اینکه رسانه های غربی از هیچ اقدامی در جهت کاهش حضور مردم دریغ نکردند و سعی کردند انتخابات را بایکوت کنند گفت : آنها با بزرگ کردن گروههای کوچک سیاسی و برجسته کردن اظهارات آنها سعی کردند این اظهارات را خواست و اراده مردم ایران جلوه دهند.

موسی پور تاکید کرد : انتخابات مجلس هشتم در فضای کاملا رقابتی و سالم برگزار شد به طوری که تمام گروهها و جریانات سیاسی در این انتخابات حضور و دو جناح اصلی کاندیداهای فراوانی در حوزه های انتخابیه داشتند.

به گفته وی 1700 کاندیدا مربوط به یک جناح و 1100 کاندیدای دیگر مربوط به جناح دیگر در انتخابات حضور داشتند.

موسی پور فضای رقابتی انتخابات را فضای سالم و کم تنش و آرام توصیف کرد و یاد آور شد : بر اساس گزارشات واصله بیش از 90 درصد کاهش تخلفات را نسبت به دوره های قبل شاهد بودیم .

وی افزود : از 207 حوزه انتخابیه 90 شکایت رسید که 70 مورد آن در حال بررسی است.همچنین شکایات مکتوب مربوط به روز رای گیری 40 مورد است که در حال بررسی آنها هستیم .

رئیس هیات بازرسی انتخابات با بیان اینکه از روز اخذ رای، داوطلبان 7 روز برای ارائه شکایات خود وقت دارند از داوطلبان خواست که شکایات خود را به صورت مستند ارائه کنند.

وی در عین حال افزود : به شکایات غیر مستند نیز رسیدگی می شود.
موسی پور تاکید کرد : پس از رسیدگی و تایید شورای نگهبان نتایج نهایی انتخابات اعلام می شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد