وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

واکنش تهران به احتمال تحریم نفت ایران

همواره بزرگ‌ترین و بالاترین تحریم علیه ایران از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی تحریم بانک مرکزی و نفت بود. جدا ازاینکه این تحریم‌ها کارساز باشد یا نه، سوال این است که اتحادیه اروپا و آمریکا که بزرگ‌ترین تهدیدشان تحریم بانک مرکزی است اگر این اقدام را انجام داده و به نتیجه‌ای نرسند، چه اقدام دیگری می‌توانند انجام دهند؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اعمال تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: یکی از اهداف حاشیه‌ای آن‌ها کنار زدن رقبای اقتصادی آسیایی‌شان است و فکر می‌کنم کشورهای آسیایی باهوش‌تر از آن هستند که به خاطر فشار‌های سیاسی آمریکا، منافع ملی خود را به خطر بیندازند.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعمال تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: این موضوعات در فضای تبلیغاتی و در قالب جنگ نرم مطرح می‌شود. همواره بزرگ‌ترین و بالاترین تحریم علیه ایران از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی تحریم بانک مرکزی و نفت بود. جدا ازاینکه این تحریم‌ها کارساز باشد یا نه، سوال این است که اتحادیه اروپا و آمریکا که بزرگ‌ترین تهدیدشان تحریم بانک مرکزی است اگر این اقدام را انجام داده و به نتیجه‌ای نرسند، چه اقدام دیگری می‌توانند انجام دهند؟ زیرا ملت ایران به هر شکل ممکن این آمادگی را به دست‌آورده‌اند که از همه چالش‌ها به عنوان فرصت استفاده کنند و تاکنون نشان داده‌اند که در این باره بسیار هم موفق بودند. بحث تحریم منابع انرژی مساله‌ای نیست که بتوان عنوان کرد و آن را به اجرا در آورد.

وی با بیان اینکه ایران دارای دومین منابع گازی و چهارمین منابع نفتی است، ادامه داد: درواقع یکی از اهداف آمریکا از تحریم نفت ایران حذف رقبای اقتصادی‌شان درجهان است، زیرا درآینده نزدیک، بزرگ‌ترین رقبای اقتصادی آمریکا در آسیا کشورهایی مانند چین، ژاپن و هند هستند که این کشورهای آسیایی نیاز به تامین انرژی به شکل بلندمدت و پایدار دارند، آمریکایی‌ها می‌خواهند این منابع انرژی را از حالت بلندمدت خارج کرده و به حالت بی‌ثباتی برسانند تا آن‌ها رشد اقتصادی نداشته باشند، بر همین اساس بهانه آن‌ها این است که می‌خواهند با تحریم‌، با ایران مقابله کنند در صورتیکه یکی از اهداف حاشیه‌ای آن‌ها کنار زدن رقبای اقتصادی آسیا است و فکر می‌کنم کشورهای آسیایی باهوش‌تر از آن هستند که به خاطر فشار‌های سیاسی آمریکا، منافع ملی خود را به خطر بیندازند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهار کرد: ما هیچ نگرانی درباره تحریم‌ آمریکا نداریم؛ زیرا که مشتری به اندازه کافی برای نفت ایران وجود دارد وهیچ مساله‌ای در این باره وجود ندارد.

وی درباره اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر پیروی نکردن از تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران و ادامه مبادلات نفتی آنکارا ـ تهران افزود: هر کشوری که به منابع اقتصادی و در تامین منافع ملی خود جدی باشد فریب توطئه آمریکا را نخواهد خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد