وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آخرین خبرها درباره امام موسی صدر

گفتگوهای هیئت بلندپایه لبنانی در طرابلس برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر همچنان ادامه دارد و مقامات جدید لیبی بر اهتمام خود برای دستیابی به نتایج مثبت در این زمینه تاکید کردند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، هیئت بلندپایه لبنانی به ریاست عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان همچنان به مذاکرات خود با مقامات جدید لیبی برای روشن شدن راز ناپدید شدن امام موسی صدر و دو همراهش ادامه می دهد.

عدنان منصور در این زمینه با مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی لیبی دیدار کرد . 

منصور با ابلاغ سلامهای گرم میشل سلیمان رئیس جمهوری و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان برای شورای انتقالی، انقلابیون و مردم لیبی گفت در لبنان به شورای انتقالی و دولت جدید لیبی برای پیگیری این مسئله انسانی امید بسته شده است.

عبدالجلیل هم گفت : در ارتباط با جناب آقای موسی صدر و همراهانش، از همان ابتدا به آن اهتمام نشان دادیم، وقتی استقلال کامل لیبی برای ما محرز شد، اعتقاد داشتیم که در هر شهری، مفقودان شهرهای دیگر را پیدا خواهیم کرد، اما تا این لحظه به هیچ اثری از آنها(امام موسی صدر و همراهانش) دست نیافته ایم.

وی افزود : بار دیگر تاکید می کنم که به این مسئله اهتمام کامل نشان می دهیم و کمیته ای از سوی دادستان کل برای تحقیق تشکیل شده است که این کمیته با برادران لبنانی همکاری خواهند کرد، یکی از قضات لبنانی نیز با این کمیته ارتباط دارد تا هر گونه کمکهای فنی برای روشن شدن حقیقت ارائه شود، از خدا می خواهیم که ایشان در قید حیات باشد، ما از زمان آزادی طرابلس در 23 آگوست نتوانسته ایم به حقیقت امور مشخصی دست یابیم، شاید این مسئله مستلزم کمکهای فنی یا اطلاعات دیگری از سوی لبنان باشد.

اما عدنان منصور گفت با توجه به دیدارهایی که انجام داده ایم می توانیم بگوییم که شاهد تعامل مثبت طرف لیبیایی با مسئله ناپدید شدن سید(امام موسی صدر) و همراهانش بوده ایم، مقامات لیبی تحقیقات لازم را تقریبا از یک ماه پیش آغاز کرده اند و کمیته پیگیری مشترک لیبیایی و لبنانی از طریق وزارت دادگستری لبنان تشکیل خواهد شد و یک قاضی لبنانی مامور پیگیری این مسئله از طریق همکاری با کمیته تحقیقات لیبی و دادستان این کشور شده است.

هیئت لبنانی همچنین با عبدالرحیم الکیب نخست وزیر و عاشور بن خیال و فوزی عبدالعال وزیران امور خارجه و کشور و همچین اسامه الجبیلی وزیر دفاع لیبی برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر دیدار کرد.
 
نخست وزیر لیبی در این زمینه گفت : مسئله امام موسی صدر و برادرانش یک مسئله اساسی برای ما به شمار می رود و اولویت دارد، ما علیه ظلم به پا خواستیم، به همین سبب مسائل را اینگونه به حال خود رها نخواهیم کرد، از برادران خود در وزارت کشور می خواهیم تحقیقات مربوطه را تسریع ببخشند تا به نتایج مثبتی که همه ما امیدواریم دست یابیم.

شایان ذکر است امام موسی صدر و همراهانش  که در سفری رسمی به دعوت معمر قذافی در لیبی حضور داشتند در روز ۹ شهریور ۱۳۵۷ناپدید شدند و از آن زمان تاکنون گزارشهای متعددی درباره شهادت و حیات این شخصیت برجسته شیعیان و یکی از بنیانگذاران مقاومت علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده است، با این حال برخی منابع پس از کشته شدن قذافی به دست انقلابیون، اعلام کردند قذافی با مرگ خود بسیاری از اسرار مهم از جمله راز ناپدید شدن امام موسی صدر را به گور برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد