وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

دانشجویان فعال‌تر شوند

اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با حضور در خبرگزاری فارس با مدیرعامل این خبرگزاری دیدار و گفت‌وگو کردند.

اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با حضور در خبرگزاری فارس با سیدنظام‌الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار مهدی امیریان دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به نقاط مشترک جنبش دانشجویی و رسانه از نگاه متفاوت جامعه به دانشگاه و دانشجو و همچنین رسانه‌ها سخن گفت.

این فعال دانشجویی مهمترین فصل مشترک جنبش دانشجویی و رسانه‌ها را فعالیت بدون ملاحظات و منافع سیاسی و مصلحت اندیشه‌های کاذب عنوان کرد و در همین زمینه گفت: دانشجویان و رسانه‌ها بی‌پروا مسائل را مطرح می‌کنند که همین فصل مشترک رسانه و دانشجو به شمار می‌رود.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت به مسئولیت رسانه‌ها و دانشجویان اشاره کرد و بر لزوم تلاش برای انجام مسئولیت‌ها تاکید کرد.

امیریان با اشاره به وارد آمدن آسیب به جنبش دانشجویی در دهه 70 و در اوایل دهه 80 به دلیل برخی تندروی‌ها اظهار داشت: همین تندروی‌ها باعث از بین رفتن اعتماد عمومی نسبت به جنبش دانشجویی شد و به همین دلیل مسئولیت دانشجویان امروزی دو چندان شده است.

وی در ادامه سخنان خود پیشنهاداتی را در خصوص خبرگزاری فارس مطرح کرد و به بیان انتقادات خود پرداخت.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت همچنین کارنامه فارس را انقلابی توصیف کرد و خواستار انقلابی بودن سایر رسانه‌های کشورمان شد.

امیریان در انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌های کشور گفت که نبود دیدگاه‌های درست در رسانه‌ها نسبت به جنبش دانشجویی یک آفت محسوب می‌شود.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت همچنین عملکرد خبرگزاری فارس در قبال جنبش دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی را مثبت ارزیابی کرد و خواستار ادامه یافتن این روند مثبت از سوی این خبرگزاری شد.

بعد از امیریان، حجت‌ علمداری عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت طی سخنانی به طرح دغدغه‌های خود در خصوص رسانه‌ها پرداخت.

وی نسبت به عدم پوشش اخبار شهرستان‌ها در رسانه‌ها انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر به اخبار و اتفاقات و همچنین مسائل رخ داده در شهرهایی غیر از تهران شد.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیاز به توجه ویژه به مقوله فرهنگ از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و این مهم را دارای اهمیت فراوان ارزیابی کرد.

در ادامه این جلسه فاطمه خلیلی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به طرح انتقادات خود نسبت به عملکرد رسانه‌ها و همچنین خبرگزاری فارس پرداخت.

رضا قبادی دیگر عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بود که در جلسه یاد شده حضور داشت و از برگزاری این جلسه ابراز خرسندی کرد.

قبادی نیز مانند دیگر اعضای دفتر تحکیم وحدت به بیان نظرات و همچنین انتقادات خود در خصوص عملکرد خبرگزاری فارس پرداخت.

بعد از پایان یافتن سخنان اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، سیدنظام‌الدین موسوی مدیر‌عامل خبرگزاری فارس، طی سخنانی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص رسانه‌ها و همچنین این خبرگزاری ‌پرداخت.

وی همچنین اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را مخاطب سخنان خود قرار داد و گفت: امروز جنبش دانشجویی کشور مرجعیت اجتماعی خود را از دست داده است؛ زمانی جنبش دانشجویی راجع به موضوعات مختلف نظر داشتند و دانشجویان تولید مفهوم می‌کردند اما امروز دانشجویان وضعیت سابق را ندارند.

موسوی از دانشجویان خواست تا با رصد فضا اقدامات مؤثری انجام دهند و در ادامه افتادن در مسیر روزمرگی را آفتی برای جنبش دانشجویی توصیف کرد.

مدیر‌عامل خبرگزاری فارس‌ از دانشجویان خواست تا از درگیر شدن در مسائل روزمره خودداری کرده و پرداختن به امور کلان و دارای اهمیت را در دستورکار خود قرار دهند.

وی همچنین خودبسندگی را آفتی برای تشکل‌های دانشجویی دانست و از دانشجویان خواست اقداماتی در این زمینه انجام دهند ‌تا خود و سایر دانشجویان دچار آفت خودبسندگی نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد