وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لاریجانی:تنوع فکری در اصولگرایان بی‌اشکال است

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره به وحدت نرسیدن اصولگرایان در آستانه انتخابات با بیان اینکه تنوع فکری در اصولگرایان موضوع اشکال داری نیست گفت: اگر افراد نظر خاصی دارند یا گروه خاصی را دوست دارند و می خواهند با همان تابلو وارد عرصه شوند باید از آن استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران درپاسخ به سئوال خبرنگار مهر که  چه خبری از ارائه لایحه بودحه 91 به مجلس دارد گفت: همان قدر که شما خبر دارید ما هم خبر داریم!


وی افزود: مطابق قانون لایحه بودجه باید 15 آذر به مجلس داده می شد اما متاسفانه لایحه را به مجلس ندادند و کار را قدری مشکل کردند.

رئیس مجلس در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه زمان زیادی به برگزاری انتخابات مجلس نماینده اما علی‌رغم تاکیدات برای وحدت اصولگرایان هنوز اصولگرایان به وحدت مورد نظر نرسیده اند پیش بینی شما از روزهای آینده چیست، گفت: اینکه اصولگرایان تنوع فکری داشته باشند موضوع اشکال داری نیست.

وی افزود: اینکه در زمینه های مختلف چه اصولگرایان و چه دیگران آرا و افکار خود را متناسب مطرح کنند و بر همین اساس افرادی حضور داشته باشند فی نفسه اشکالی ندارد اما اینکه هی اصرار شود برای اینکه افراد در همان سیستم مد نظر این افراد بررسی شوند، این باید دلیل داشته باشد. اگر افراد نظر خاصی دارند، گروه خاصی را دوست دارند و می خواهند با همان تابلو بیایند باید استقبال کرد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: هر گروهی که می تواند و احساس می کند در مجلس می تواند فکری را عرضه کند و تلاشی را انجام دهد که به سرعت کارها و آبادانی کشور بهبود می بخشد باید از آن استقبال کرد. شرایط فعلی شرایط بسامانی است که گروه های مختلف می توانند حضور پیدا کنند و در سرنوشت خود نقش داشته باشند

دولت در آستانه انتخابات از اقدامات و تغییراتی که سوء تفاهم ایجاد می کند پرهیز کند

رئیس مجلس در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شما نسبت به تغییرات مدیریتی در آستانه انتخابات هشدار دادید، فکر می کنید این تغییرات در شرایط فعلی چه تبعاتی در جامعه خواهد داشت، گفت: قبلا هم با دولت صحبت شده بود که در آستانه انتخابات از اقدامات و تغییراتی که سوء تفاهم ایجاد می کند و مناقاشاتی در کشور ایجاد می کند پرهیز کند. و این به نظر کار معقولی است البته دوستان هم قبول داشتند. مخصوصا درباره تغییر فرمانداران، بخشداران و کسانی که مسئولیت اجرایی در انتخابات دارند زیرا این تغییرات همیشه می تواند تزلزل ایجاد کند.

وی گفت: پروسه انتخابات همیشه برای کشور یک امر مبارک است هر اقدامی که این پروسه را تخریب کند یا همراه با سوء تفاهم کند باید از آن پرهیز شود. انتخابات یک فرصت برای ارتقای فکر سیاسی کشور و برای جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور مردمسالار دینی است.

لاریجانی افزود: انتخابات باید به خوبی به انجام برسد و همیشه لوازم اطرافش در نظر گرفته شود حال اگر در هر بخشی کاری انجام شود که دیگران بخواهند از آن سوء استفاده کنند یا مناقشات حاشیه ای در حول و حوش انتخابات به وجود آید این کار مضری است.

وی تاکید کرد: توصیه من این است که این کار حتما صورت نگیرد تا انتخابات در ظرف زمانی درست با اقتدار و اطمینان در کشور انجام شود و زمینه جهش فکر سیاسی در کشور باشد.

در زمان تبعلیغات کاندیداها جلسات مجلس تعطیل است

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تعطیلات مجلس شورای اسلامی در آستانه انتخابات نیز گفت: قاعدتا در زمان یک هفته تا ده روزه تبعلیغات جلسات مجلس نیز تعطیل است.

وی در خصوص اولویت های کاری مجلس نهم نیز گفت: اولویت های کاری مجلس نهم و هشتم از نظر منظر بیرونی خیلی متفاوت نیست قصد این است که مسائل اصلی کشور رصد و برای آن برنامه ریزی و نظارت شود.

لاریجانی به کار نظارت و قانونگذاری مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس هشتم در حوزه قانونگذاری گام های خوبی برداشته جدای از بررسی برنامه پنجم که کار سنگینی بود طرح هایی مقل هدفمند کردن یارانه ها یا قانون مجازات اسلامی در مجلس به تصویب رسید لبته این مسیر تمام شده نیست حتما نیازهای مستمری داریم که باید به آن توجه کنیم.

مشکل اشتغال تا رونق اقتصادی در کشور به وجود نیاید قابل حل نیست

وی ادامه داد: کار اصلی در مجلس نهم تسهیل فضای کسب و کار برای رونق اقتصادی باید باشد البته این موضوع در مجلس هشتم پیگیری شد هر کسی می خواهد باری بردارد باید توجه کند تا رونق اقتصادی در کشور به وجود نیاید، مشکل اشتغال قابل حل نیست.

لاریجانی تصریح کرد: مسائلی از جنس گرانی ها تبعات همین موضوع است اگر رونق باشد و چرخ تولید فعال باشد اشتغال سامان می یابد. مجلس و دولت باید این خط فکری را دنبال کنند مخصوصا با افقی که در سند چشم انداز در نظر گرفته شده باید قاعدتا رشد 8 درصدی می داشتیم که در این سالها این رشد وجود نداشت بنابراین باید برای رشد بیشتر قدم بیشتری برداریم.

سئوال از وزیران دیگر حالت تفننی ندارد

رئیس مجلس در خصوص کارهای انجام شده در حوزه نظارت نیز گفت: در حوزه نظارت ساز و کار آئین نامه ای در مجلس هشتم فراهم شد و کمیسیون ها از قدرت نظارت برخوردار شدند معاونت نظارت برای مجلس طراحی شد به طوریکه سئوال از وزیران دیگر حالت تفننی ندارد. سئوال وقتی در مجلس انجام می شود یک پروسه جدی است نمایندگان وقتی که نظرات کمیسیون و وزیر را می شنوند نسبت به آن رای می دهند که قانع شدند یا نه بنابراین چنین نیست که صحبتی شود و پاسخ در فضا رها شود. بنابراین پروسه های نظارت تا حدی در مجلس هشتم تکمیل شد.

مجلس با حذف یارانه های بخشی از جامعه مخالف است

لاریجانی در خصوص تصمیم دولت برای عدم پرداخت یارانه نقدی به 10 میلیون نفر در فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: آنچه در قانون هدفمندکردن یارانه ها مد نظر است پرداخت یارانه نقدی به عموم مردم است البته دولت می تواند به عده ای بر حسب نیازشان بیشتر یارانه بدهد.

وی گفت: اگر حذف یارانه به معنای این است که می خواهند هیچ مبلغی ندهند مجلس مخالف آن است اما اگر بحث این است که ما می خواهیم به افراد نیازمند بیشتر یارانه بدهیم مجلس موافق آن است، چون در قانون هم آمده که دولت می تواند به افراد نیازمند یارانه بیشتری بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد