وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

توصیه انتخاباتی رییس قضا به کاندیداهای مجلس

مسئولان عالی قضایی در جلسه روزچهارشنبه خود به ریاست آیت‌الله لاریجانی بررسی راه‌های پیشگیری از تکرار مفاسد اقتصادی کلان و تبیین نقش قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های مرتبط در پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار قرار دادند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با تاکید بر این‌که در فضای اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشور، قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های مرتبط و مسئول باید همزمان در دو محور مقابله و برخورد جدی و قاطع با مفاسد اقتصادی و نیز حمایت از سرمایه‌گذاری‌های سالم و فعالیت‌های اقتصادی قانونی حرکت کنند، با طرح این مساله که «این سوال مطرح است که چگونه می‌توان با ساز و کارهای نظارتی و قانونی مناسب جلوی تکرار مفاسد اقتصادی و مالی کلان را گرفت» گفت: باید مشخص و تحلیل شود که چگونه در روندی ناصحیح مجوزهایی در حیطه‌های اقتصادی و مالی صادر می‌شود و چگونه می‌توان با موارد خلافی که می‌تواند در بازکردن راه مفسدان اقتصادی و بروز تخلفات و جرایم اقتصادی مالی آن هم در سطح وسیع وکلان برخورد کرد.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به این‌که «نقش قوه قضاییه در برخورد و نظارت در جریان اقتصادی متخلف بسیار اساسی است» پیشگیری از تکرار تخلفات مالی سنگین را منوط به همکاری سایر قوا و تلاش برای اصلاح و تعدیل قوانین و مقررات اقتصادی و افزایش نظارت‌ها دانست و افزود: دستگاه‌ قضایی از طریق تحلیل وضعیت پرونده‌های اقتصادی موجود و بررسی ساز و کارها و روند ناصحیح دستیابی متخلفان به گلوگاه‌های اقتصادی تلاش دارد به راهکارهایی در پیشگیری از تکرار وقوع جرایم و تخلفات دست یابد.

وی با اشاره به «تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضایی و مسئولان رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر» از سرنوشت روشن این پرونده در اسرع وقت خبر داد وافزود: باتحلیل همزمان رسیدگی به پرونده این فساد بزرگ می‌خواهیم به جایی برسیم که بدانیم چگونه عده‌ای توانسته‌اند براحتی در شعبه‌های بانکی به میزان زیاد ال‌سی باز کنند و بتوانند به منابع مالی و بانکی کلان دست یابند چرا که وظیفه دستگاه قضایی دفاع از امنیت اقتصادی از طریق بستن راه‌های سوءاستفاده در نظام بانکی و اقتصادی است و دستگاه قضایی با همکاری سایر قوا حتما به این سمت حرکت خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌که «پیش بردن فعالیت‌های اقتصادی در روند ناصحیح و همراه با تخلف و غیرقانونی قطعا عده‌ای را از جذب به فضای اقتصادی و فعالیت و سرمایه‌گذاری اقتصادی مایوس می‌کند» اظهارکرد: قوه قضاییه عزم جدی دارد که با کمک دستگاه‌های اجرایی دیگر و در جریان یک فعالیت فراقوه‌ای کارهای لازم و اساسی را برای پیشگیری از تکرار مفاسد اقتصادی بویژه در سطح کلان انجام دهد و قوانین و مقررات مورد نیاز را نیز به تصویب برساند و امیدواریم در این جهت و گام اول پس از انجام اصلاحات لازم، لایحه پیشگیری از وقوع جرم که اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام است، به تصویب برسد.

وی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و خواستار نظارت قوی توأم با پرهیز از افراط و تفریط در روند بررسی صلاحیت کاندیداها شد و تاکید کرد در روند برگزاری انتخابات و رسیدگی به صلاحیت‌ها بویژه در امور مربوط به وظایف قوه قضاییه نیز باید از افراط و تفریط بپرهیزیم.

رئیس دستگاه قضایی افزود: انتخابات در همه کشورها بویژه جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و نشانه پیوند مردم با نظام است و از ابتدای انقلاب نیز حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره در برگزاری انتخابات آزاد و مردمی تاکید داشته‌اند.

آملی لاریجانی تاکید کرد: در کشور ما در طول سالیان گذشته گرایش‌ها و سلیقه‌های متفاوتی انتخاب شده‌اند و در مسند قدرت اجرایی و قانونگذاری قرار گرفته‌اند که این امر نشانگر آزادی و سلامت در تاریخ انتخابات ایران است.

رئیس قوه قضاییه افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران و فتنه‌گران و ضد انقلاب خارج‌نشین در تلاش است تا مشارکت در انتخابات را کم و مایوس‌کننده جلوه دهد و حتی ادعا شده که اگر میزان مشارکت در انتخابات بیش از 50 درصد اعلام شود، انتخابات زیر سوال است! در واقع مدعیان آزادی و انتخابات سالم خودشان از حالا برای مردم ایران تعیین تکلیف کرده‌اند اما مطمئنیم که با تلاش و حضور گسترده مردم و تمام دلسوزان نظام، این توطئه‌ها خنثی و انتخابات، سالم و بانشاط برگزار خواهد شد.

آملی لاریجانی از تمامی کاندیداهای انتخاباتی خواست برحسب موازین اخلاقی،‌ شرعی و انسانی و به عنوان کاندیداهای یک نظام اسلامی و مدعی رعایت موازین شرعی و اخلاقی مراقب باشند تا عملی فراتر از چارچوب قانونی در حیطه فعالیت‌های تبلیغاتی مرتکب نشوند و در انتخابات چهره اسلامی نظام را بخوبی به نمایش بگذارند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که کاندیداها باید از تخریب و توهین به یکدیگر پرهیز کنند، گفت: برگزاری انتخابات سالم و رعایت جوانب اخلاقی شرعی و انسانی از سوی کاندیداها و هواداران آنها یکی از مهم‌ترین نمادهای نظام اسلامی است که امید داریم در این انتخابات نیز بخوبی نمایان شود.

آملی لاریجانی فعالیت‌ها و نظارت شورای نگهبان در روند انتخابات را در راستای وظایف قانونی این نهاد مهم نظام دانست و تاکید کرد: شورای نگهبان و سایر دستگاه‌ها تاکنون در تمامی انتخابات‌ بخوبی عمل کرده‌اند و تمام توان خود را به کار برده‌اند و امیدواریم که در این انتخابات نیز همچون گذشته در فضایی آرام زمینه‌ انتخابات سالم و پرشور را فراهم آورند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود رزمایش دریایی جمهوری اسلامی ایران را نمایش اقتدار نظام اسلامی و پیام محکمی برای برخی کشورهای غربی که چشم طمع به منابع کشور ایران دارند، برشمرد و تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران در دفاع از حریم جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت و در این رزمایش نیز اقتدار و خودباوری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران موج می‌زند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که همچنان نیروهای مسلح موجب دلگرمی و قدرتمندی مردم کشور باشند تاکید کرد: کشورهایی که چشم طمع به منابع ایران دارند باید بدانند که اگر بخواهند امنیت این کشور را برهم بزنند گلوگاه اقتصادی آنان در منطقه نیز درخطر خواهد بود و امنیت منطقه از امنیت ایران جدا شدنی نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد