وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ترکیه موشک‌های خود را در مرز سوریه مستقر کرد

روزنامه «ملیت» ترکیه اعلام کرده است که همزمان با انتشار خبر ورود قریب‌الوقوع ناو هواپیمابر روسیه به آب‌های سوریه، این کشور سیستم دفاع موشکی خود، موشک‌های نوع «هاوک» را در نزدیکی روستای قلعه در شهر «هاتای» واقع در مرز این کشور با سوریه مستقر کرده است

در حالی که هنوز ناو هواپیمابر روسیه، وارد آب‌های سوریه نشده و احتمالا در روز‌های آینده به آب‌های این کشور وارد خواهد، ترکیه در مرز سوریه آرایش نظامی به خود گرفته است.

هرچند ترکیه رسما دلیل استقرار این موشک‌ها در مرز سوریه را اعلام نکرده، ولی منابع آگاه بر این باورند که این کار ترکیه در واکنش به استقرار موشک‌های «اسکاد» سوریه در مناطق مرزی این کشور با ترکیه انجام گرفته است.

در همین باره، روزنامه «ملیت» چاپ ترکیه نیز گزارش داده است: این کشور در راستای تکمیل سیستم دفاع موشکی خود، موشک‌های نوع «هاوک» را در نزدیکی روستای قلعه در شهر «‌هاتای» واقع در مرز این کشور با سوریه مستقر کرده است.

صبح چهارشنبه نیز روزنامه سوری «الوطن» و خبرگزاری «سانا» اعلام کردند، همزمان با تحرکات نظامی ترکیه، ناو هواپیمابر روسیه نیز در چند روز آینده، وارد آب‌های منطقه‌ای سوریه خواهد شد و شش روز در این آب‌ها لنگر می‌اندازد.

این رسانه‌ها نوشتند که این ناو هواپیمابر، هواپیماهایی از نوع سوخوی 33 و میگ 29 و نیز انواع بالگردهای جنگی روی عرشه خود دارد و چندین کشتی و قایق جنگی دیگر نیز آن را همراهی می‌کنند.

در چندین ماه آشوب در سوریه، از یک سو، ترکیه خود را به عنوان یکی از مخالفان بشار اسد نشان داده و با تحریم و گفت‌وگوی بین‌المللی، خواستار ایجاد محدودیت و سرانجام سقوط بشار اسد شده است، در حالی که همزمان، روسیه با حمایت از نظام سوریه، مانع از اعمال فشار‌های گسترده جهانی به این کشور شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد