وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

استقبال گسترده از کاندیداتوری مجلس نهم علیرغم شرط جدید نامزدی

با وجود مشروط شدن کاندیداتوری مجلس به دارا بودن مدرک فوق‌لیسانس و با در نظر داشتن نسبت فارغ‌التحصیلات کارشناسی ارشد به کارشناسی(یک پنجم)، استقبال از کاندیداتوری مجلس نهم بسیار گسترده بود.

ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از سوم دی ماه آغاز شده بود، روز گذشته به کار خود پایان داد و مصطفی محمدنجار وزیر کشور امروز در جمع خبرنگاران آمار نهایی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان را 5395 نفر اعلام کرد.

آمار بالای ثبت‌نام‌کنندگان از سلایق و گروه‌های سیاسی مختلف اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب برای کاندیداتوری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی صورت می‌گیرد که برخی گروه‌های ضدانقلاب داخلی و خارجی همچون اغلب انتخابات‌های گذشته بر طبل تحریم بر انتخابات می‌کوبیدند!
 

از طرف دیگر پس از مصوبه مجلس هشتم شورای اسلامی مبنی بر مشروط شدن کاندیداتوری انتخابات مجلس به داشتن مدرک فوق‌لیسانس، همگان کمان می‌کردند که تعداد نامزدهای انتخابات مجلس نهم نسبت به انتخابات مجلس هشتم کاهش بسیار قابل توجهی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه طبق آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت علوم، تعداد فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌ارشد در کشور یک پنجم فارغ‌‌التحصلان مقطع کارشناسی است، همگان تصور می‌کردند، میزان کاندیداهای انتخابات مجلس پیش‌رو باید در بهترین شرایط نصف تعداد کاندیداهای مجلس هشتم باشد.

با این وجود، نگاهی به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان کاندیداتوری مجلس نهم(5395 نفر) و مقایسه آن با تعداد ثبت‌نام‌کنندگان کاندیداتوری مجلس هشتم(7500) نفر و با در نظر گرفتن نسبت فارغ‌التحصلان کارشناسی ارشد به فارغ‌التحصیلات کارشناسی(یک پنجم) نشان از استقبال گسترده از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد.

این در حالی است که طی ماه‌های گذشته، تمامی رسانه‌های غربی با همراهی رسانه‌های فتنه‌گر داخلی در تلاش هستند بر طبل تحریم انتخابات کوبیده و میزان ثبت‌نام‌ها برای کاندیداتوری و متعاقب آن میزان مشارکت در انتخابات را کاهش دهند.

همچنین، رسانه‌های ضدانقلاب در حجم گسترده اعلام می‌کردند که هیچکدام از اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس نهم کاندیدا نخواهند شد و این در حالی است که طی روزهای ثبت‌نام کاندیداها، تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان من‌جمله اکثریت فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم برای انتخابات آتی اعلام کاندیداتوری کردند.

در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که سال ۸۶ برگزار شد، اصلاح‌طلبان با تمام توان خود، با مهره‌های بسیار سرشناس و با لیستی تحت عنوان "یاران خاتمی" در انتخابات شرکت کردند و محمد خاتمی رئیس بنیاد باران نیز با همه توان خود از این لیست حمایت کرد و سرانجام از بین این لیست، تعدادی با رأی مردم به مجلس راه یافتند که هم‌اینک این افراد در فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم حضور دارند. و همچنان که در پاراگراف قبل ذکر شد اکثریت این فراکسیون برای کاندیداتوری در مجلس نهم نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

ضمن اینکه اخبار موثق حاکی از آن است که اصلاح‌طلبان این بار بیش از آنکه به مهره‌های شناخته شده خود امیدوار باشند، به دنبال ورود دادن مهره‌های ناشناخته معروف به "مهره‌های سفید" به مجلس هستند و در این باره کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند جریان اصلاحات و حلقه انحرافی در این باره به یک ائتلاف نانوشته دست پیدا کرده‌ و هر دو به دنبال ورود به مجلس از این طریق هستند.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام چهره‌های شاخص فرهنگی و اجتماعی برای کاندیداتوری در این دوره است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد