وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مواضع حکیمانه رهبری در جریان فتنه به تصویر کشیده شود

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: نشان دادن‌ حماسه‌هایی مانند 9 دی‌، قدرت کشورمان را در معرض دید جهانیان قرار می‌دهد ضمن اینکه پرداختن به موضع گیری‌های حکیمانه رهبری در جریان فتنه نیز اهمیت بالایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ‌ظهر امروز در دیدار با دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم و فجر و دیگر اعضای هیئت اجرایی این جشنواره اظهار کرد: در اسلام توجه ویژه‌ای به مسئله هنر به ویژه هنرهای تجسمی صورت گرفته است زیرا هنر در میان اجتماع نقش آفرین بوده و تاثیر زیادی بر مردم دارد.
وی با تاکید بر حساسیت بالای کار هنری افزود: چنانچه هنر و مسائلی از این دست در مسیر اسلام و انقلاب قرار گیرند تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف نظام خواهند داشت و درغیر این صورت اثرات منفی آنها بسیار زیاد است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کسانی که در عرصه هنر فعالیت می‌کنند توفیق بالایی به دست آورده‌اند زیرا با توجه به تاثیرگذاری بالای کارشان، ثواب بیشتری نیز از عملکرد مثبت خود خواهند برد.
وی معنویت را یکی از عوامل مهم پیروزی و تداوم انقلاب دانست و گفت: آنچه شما را از سایر افراد متمایز می‌کند، جنبه‌های معنوی فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهید، بنابراین باید تمام تلاش خود را در راستای نشان دادن معنویت در همه عرصه‌های جامعه به کار گیرید تا پایبندی و وفاداری خود به انقلاب را به همه جهانیان نشان دهید.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به برخی فیلم‌ها وجود دارد ابراز کرد: وجود حتی یک درصد آثار منفی در حوزه هنر تاثیر تخریبی داشته و سایر زحمات شما را به هدر می‌دهد بنابراین نارضایتی از بعضی فیلم‌ها و سریال‌ها ناشی از این حساسیت بالاست.
وی با تاکید بر رعایت حریم روابط زن و مرد در فیلم‌ها و برنامه‌های صدا و سیما افزود: دقت زیاد در امر برنامه‌سازی باید سرلوحه تمام فعالیت‌های هنری قرار گیرد زیرا در اسلام نیز ابتدا مسئله خودسازی اهمیت دارد تا پس از آن بتوان دیگران را نیز هدایت کرد.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه به مسئله گزینش افراد برای کارهای هنری و فیلم سازی اشاره کرد و گفت: انتخاب اشخاص باید با دقت بالایی صورت گرفته و از به کار گیری کسانی که ایمان و اعتقاد کاملی به اسلام و مبانی انقلاب ندارند پرهیز شود.
وی تصریح کرد: برخی افراد تنها به دنبال امرار معاش خود هستند در حالیکه امام خمینی(ره) بارها فرمودند انقلاب اسلامی بر مبنای نجات مستضعفان از چنگال مستکبران پی‌ریزی شده است بنابراین نباید به کسانی که تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند میدان داد.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب دینی و اسلامی ایران در راه مبارزه با سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم در حرکت است، خاطرنشان کرد: کار اصحاب هنر در این میان حساسیت بالایی دارد اما اولویت‌بندی در فعالیت‌ها نیز نباید فراموش شود.
وی با اشاره به تبلیغات ضد ایرانی شبکه‌های ماهواره‌ای عربی نظیر الجزیره گفت: صاحبان این رسانه‌ها و حامیان آنها با ایران و تفکرات شیعی مخالف هستند بنابراین برای مقابله با این تهدیدات باید به ساخت فیلم‌های مستند و تاثیرگذار از وقایع انقلاب مبادرت ورزید.
این مرجع تقلید خواستار توجه فیلم سازان به حماسه‌هایی چون 9 و 19 دی شد و افزود: نشان دادن اهمیت و شکوه ایام‌الله به مردم سراسر جهان تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف انقلاب دارد زیرا در جریان فتنه، بهائیان، منافقان و سلطنت طلبان با فتنه‌گران همراه شده و قصد براندازی نظام را داشتند اما مردم با بصیرت ایران با حضور خود آتش فتنه را خاموش ساختند.
وی تصریح کرد: نشان دادن چنین حماسه‌های باشکوهی در فیلم‌ها، قدرت کشورمان را در معرض دید جهانیان قرار می‌دهد ضمن اینکه پرداختن به موضع گیری‌های حکیمانه رهبری در جریان فتنه نیز اهمیت بالایی خواهد داشت.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تعالیم اسلام افزود: انجام یک کار به طور کامل برتر از صدها کار نیمه‌تمام است بنابراین فیلمسازان و اصحاب هنر نیز باید نسبت به اهداف و فعالیت‌های پیش رو اولویت بندی کرده و مهم‌ترین آنها را در شرایط کنونی به طور کامل انجام دهند.
وی هشت سال دفاع مقدس را نیز یکی دیگر از عرصه‌های مهم و حماسه آفرین ملت ایران دانست و تاکید کرد: پرداختن به مسئله جنگ و شهادت و ایثارگری‌های رزمندگان و افراد پشت جبهه می‌تواند یکی از اولویت‌های برنامه سازان باشد.
این مرجع تقلید با انتقاد از مشورت نکردن فیلم‌‌سازان با علما و روحانیون برای ساخت فیلم‌های مذهبی گفت: معمولا پس از ساخت سریال‌ها از مراجع تقلید نظرخواهی می‌شود در حالی که این کار باید پیش از تولید صورت گرفته و از نظرات حوزویان نهایت بهره برده شود زیرا آنها متخصصین امر دین بوده و در عین حال افراد هنرمندی نیز در میان حوزویان حضور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد