وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

جوانترین و مسن ترین داوطلب مجلس نهم

مصطفی محمدنجار وزیر کشور که برای ارائه آخرین آمار داوطلبان انتخابات مجلس نهم در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با بیان اینکه ۵هزار و ۴۰۵ نفر در این طول این ۷ روز ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۱۰ نفر انصراف دادند که با این حساب ۵هزار و ۳۹۵ نفر ثبت نام نهایی شده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه برای هر کرسی از مجلس نهم، 19 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، از ارسال پرونده داوطلبان نمایندگی مجلس نهم به مراجع 4گانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی محمدنجار وزیر کشور که برای ارائه آخرین آمار داوطلبان انتخابات مجلس نهم در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با بیان اینکه ۵هزار و ۴۰۵ نفر در این طول این ۷ روز ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۱۰ نفر انصراف دادند که با این حساب ۵هزار و ۳۹۵ نفر ثبت نام نهایی شده‌اند.

وی در بیان بیشترین و کمترین داوطلبان در استان‌ها نیز اظهار داشت: استان تهران با هزار و ۶۶نفر و استان اصفهان با ۴۱۷ نفر بیشترین ثبت نامی‌ها و استان خراسان شمالی با ۳۷ نفر و هرمزگان با ۳۹ نفر، کمترین ثبت‌نام‌ها را داشته‌اند.
 
وزیر کشور همچنین افزود: از بین ۵هزار و ۳۹۵ نفر ثبت نامی، ۴۲۸ نفر زن و ۴هزار و ۹۶۷ نفر مرد هستند.

نجار در ادامه با بیان اینکه ۴هزار و ۵۵۷ نفر از ۵هزار و ۳۹۵ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسان و بالاتر هستند و مابقی تحصیلات حوزوی و غیره دارند، تصریح کرد: از میان داوطلبان کاندیداتوری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیشترین فراوانی سنی مربوط به سن ۴۱ تا ۴۵ سال است که هزار و ۲۴۰ نفر هستند.

وی با بیان اینکه جوانترین کاندید ۳۰سال و مسن‌ترین کاندید ۷۴سال سن دارد، خاطرنشان کرد: از میان هزار و ۳۹۵نفر ثبت نامی، ۲۶۰ نفر نماینده فعلی بودند و ۳۹۷ نفر سابقه نمایندگی ادوار مجلس را دارند.
 
وزیر کشور در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد که با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم، از همه سلایق موجود در چارچوب نظام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندید شده‌اند.

نجار همچنین ادامه داد: باتوجه به افزایش مقطع تحصیلی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳هزار و ۵۲۲نفر دارای مدرک لیسانس که در دوره قبلی ثبت نام کرده بودند، در این دوره نتوانستند شرکت کنند.

نجار با اشاره به اینکه در این دوره از ثبت‌نام انتخابات مجلس، ۱۶درصد افزایش مدرک فوق لیسانس و دکترا نسبت به دوره قبل را شاهد بودیم، اظهار داشت: باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته برای اقلیت‌های دینی سه نفر برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند و در مجموع کشور، برای هر کرسی ۱۹ نفر ثبت نام داشته‌ایم.

نجار در پایان نیز خاطرنشان کرد: پرونده‌های داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی برای استعلام به مراجع چهارگانه فرستاده شده و زمانی که جواب این استعلام‌ها دریافت شود، هیئت‌های اجرایی ده روز فرصت بررسی دارند تا نتایج را به ما اعلام کنند و اگر کسی از داوطلبان نسبت به این نتایج اعتراض داشته باشد، ۴روز فرصت دارد تا اعتراضاتش را به هیئت‌های نظارت اعلام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد