وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

علی مطهری: گزارش اصل نود یکطرفه بود

علی مطهری با حضور در وزارت کشور برای ثبت نام نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: من مستقل کاندیدا می‌شوم اما در بین لیست‌های موجود لیست 8+7 را ترجیح می‌دهم.


 علی مطهری صبح روز پنج‌شنبه با حضور در محل وزارت کشور برای ثبت نام، در جمع خبرنگاران افزود: من از تهران کاندیدا خواهم شد و با لیست خاصی صحبت نکردم. به طور مستقل کاندیدا می‌شوم و هرکس مایل باشد می‌تواند اسم من را در لیست خود قرار دهد اما به هر ترتیب در بین لیست‌های موجود فهرست 8+7 را ترجیح می‌دهم.

خبرنگاری در خصوص گزارش قرائت شده در مجلس در خصوص مسائل بعد از انتخابات از مطهری پرسید که وی پاسخ داد: به نظر من این گونه گزارش‌ها از اتقان لازم برخوردار نیست و اگر بخواهیم این گونه گزارش‌ها را بپذیریم باید گزارش احمد شهید در باره حقوق بشر در مورد ایران را بپذیریم، در حالی که ما به آن گزاش انتقاد داریم.

وی ضمن اینکه این گزارش را یک طرفه و متعصبانه خواند، خاطر نشان کرد: این گزارش بیش از آنکه کمیسیون اصل 90 باشد گزارش شخص آقای فدایی بود و من با این طور کارها مخالفم. همچنین با عملکرد هیات رییسه هم مخالفم و این سوال را دارم که چرا اجازه قرائت این گزارش را داد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص عملکرد مجلس هشتم نیز اظهار کرد: مجلس هشتم از نظر قانون گذاری متوسط و از نظر نظارت ضعیف بود.

خبرنگاری از مطهری پرسید با توجه به عملکردتان در مجلس هشتم چه نمره‌ای به خود می‌دهید که وی پاسخ داد: اگر بحث سوال از رییس جمهور انجام شود که نشانه‌های آن وجود دارد به خودم نمره 15 می‌دهم.

وی در ادامه اظهار کرد: در مجلس هشتم طرح‌هایی وجود داشت که به دلایلی انجام نشد مثلا ما طرح تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر را شروع کردیم همچنین طرح اصلاح تعطیلات رسمی کشور نیز به سرانجام نرسید. در بعد نظارتی هم نتوانستیم در مجموع دولت را در بین قانون قرار دهیم و مجلس به معنای واقعی ناظر بر دولت نبود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تا چه میزان مجلس در مقابل دولت شجاعانه عمل کرد، گفت: این موضوع دارای فراز و نشیب بوده است در برخی موارد مجلس خوب عمل کرده ولی در برخی جاها عقب نشینی کرده است. مثلا در استیضاح آقای کردان و وزیر اقتصاد خوب وارد شد اما در نهایت خوب عمل نکرد و به هرحال در مجموع عملکرد مجلس هشتم متوسط بوده است.

در ادامه خبرنگاری در خصوص بحث اشتغال پایدار و پیگیری آن از مطهری سوال کرد که وی پاسخ داد اشتغال پایدار احتیاج به طرح‌های بنیادین اقتصادی دارد. هر مقدار که بتوانیم تولید کشور را بالا ببریم نرخ رشد اقتصادی کشور بالا می‌رود و ایجاد اشتغال می‌شود و ما باید اصلا به دنبال کارهای اساسی باشیم. نباید اینطور باشد که اقدام به کارهای زودبازده کنیم که فقط در دوران خودمان افتتاح می‌شود. هم‌چنین مساله دیگر استاندارد بودن طرح‌هاست. طرح هایی که هم اکنون اجرا می‌شود استاندارد نیست و بعدا بودجه‌های بیشتری هزینه می‌شود تا اشکالات رفع شود. اگر این دو عامل را در نظر بگیریم و مسائل سیاسی را از این موارد خارج کنیم در این بحث موفق خواهیم بود.

مطهری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما که در مجلس هشتم تصمیم به استعفا گرفتید چرا می‌خواهید دوباره کاندیدا شوید؟ اظهار کرد: استعفای من در حقیقت اهرم فشاری بود تا طی آن سوال از رییس جمهور به جریان بیفتد. این مساله اختیاری است که آیین نامه داخلی مجلس به نماینده می‌دهد. ما هم از این اختیار استفاده کردیم و دیدیم که موثر بود.

وی در ادامه در خصوص اولویت‌های مجلس نهم نیز اظهار کرد: مهمترین مشکل ما قانون گریزی است و ما با دولتی مواجه هستیم که برای قانون اهمیت زیادی قائل نیست و آنچه خود تشخیص بدهد را انجام می‌دهد. مجلس باید دولت را در ذیل قانون قرار دهد و بتواند اعتدال و عقل گرایی را در کشور رواج دهد و یک فضای سیاسی معقول و معتدل را در کشور ایجاد کند و هم چنین ایجاد وحدت ملی در کشور را مورد توجه قرار دهد. در این صورت بسیاری از تحلیل‌های اقتصادی و تهدیدات نظامی از کشور ما دفع خواهد شد ولی ما اگر بخواهیم این روش‌های فعلی را ادامه دهیم و افراد و گروه‌ها را از قطار انقلاب پیاده کنیم و بگوییم ما انقلابی واقعی هستیم و بقیه منحرف هستند به بن بست می‌رسیم.

مطهری در ادامه اظهار کرد: با این وجود از مردم درخواست می‌کنم که در انتخابات به طور فعال شرکت کنند چرا که اگر مشارکت پایین باشد گروه‌های تندرو پیروز خواهند شد اما اگر مشارکت بالا باشد گروه‌های عقل گرا و قانونمدار رای بهتری می‌آورند و ما مجلس قوی تری خواهیم داشت.

وی در ادامه در خصوص رویکرد اصلاح طلبان نسبت به انتخابات مجلس نهم اظهار کرد: بهتر بود اصلاح طلبان به طور فعال حتی با تابلوی خودشان شرکت می‌کردند به این خاطر که مشارکت مردم را بالا ببرند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان نباید مطالبات خود از انتخابات گذشته را با انتخابات آینده پیوند بزنند، افزود: اصلاح طلبان اگر مطالبه‌ای دارند و معتقدند به آنها ظلمی شده باید این موضوع را از راه خودش دنبال کنند. انتخابات مجلس را هم به طور جداگانه پیگیری کنند. آنها حتی می‌توانند مطالبات خود را از مجلس نهم پیگیری کنند. با این وضعیتی که آنها انتخابات را نه تحریم کردند و نه اینکه مشارکت فعالی دارند موافق نیستم. من مایل بودم که آنها با تابلوی خودشان در انتخابات شرکت فعال داشته باشند چرا که از این راه بیشتر می‌توانند به اهداف خود برسند.

خبرنگاری پرسید آیا شما مطالبات اصلاح طلبان را به حق می‌دانید که وی در پاسخ به این سوال گفت: برخی از این مطالبات به حق است چرا که گاهی برخوردهای تندی با آنها شده بنابراین باید پیگیری شود.

خبرنگاری از مطهری پرسید به نظر شما اصول خدمت رسانی به مردم چیست؟ که وی پاسخ داد: به نظر من دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در ابتدای انقلاب آرمانهایی را مثل عدالت، آزادی بیان و استقلال فرهنگی و اخلاق و معنویت داشتیم و باید از اینها د فاع کنیم و اصلا وظیفه یک نماینده است که مراقب این موضوعات باشد.

وی در ادامه بار دیگر در مورد عملکرد مجلس هشتم گفت: کارهایی انجام شده و طی آن دولت را کنترل کردیم با اقداماتی که انجام شد همچنین با تحقیق و تفحص‌ها و گزارش‌ها از کمیسیون‌های مختلف توانستیم دولت را تا حدودی کنترل کنیم. اما به شکل ایده آل نبوده است.

وی همچنین اظهار کرد: مجلس هشتم ترکیب بدی نداشت و اگر مجلس نهم هیات رئیسه قوی تری داشته باشد می‌تواند کنترل بیشتری بر دولت داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد