وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

جزییات چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان مجلس

چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که تا بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) بیش از 1600 نفر در سراسر کشور و 250 نفر در تهران کار ثبت‌نام خود را انجام دادند.

تعداد داوطلبان نمایندگی از تهران به 250 نفر رسید

محسن نایبی ـ فرماندار تهران ـ نیز در ساعات پایانی ثبت‌نام‌ها در روز چهارم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی این چهار روز، 250 نفر در وزارت کشور و فرمانداری تهران ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 218 نفر آقا و 32 نفر خانم بوده‌اند و هم‌اکنون 14 نفر نیز در حال ثبت‌نام هستند.

وی افزود: از این تعداد دو نفر دارای مدرک لیسانس، 181 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 44 نفر دکترا و 3 نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

نایبی همچنین اظهار کرد: در فرمانداری تهران 49 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 44 نفر مرد و 5 نفر زن هستند. در وزارت کشور نیز 49 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آن‌ها 38 نفر آقا و 11 نفر خانم هستند.

اعضای هیات اجرایی اقلیت کلیمی در انتخابات مجلس نهم مشخص شدند

فرماندار تهران همچنین از برگزاری جلسه‌ای برای مشخص شدن معتمدین اقلیت کلدانی خبر داد و گفت: در این جلسه اعضای هیات اجرایی اقلیت کلدانی مشخص شدند. در سایت فرمانداری تهران نیز دو کاربر جداگانه برای اقلیت‌های مذهبی اختصاص داده شده است.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز اعضای هیات اجرایی زرتشتیان و ارامنه مشخص شده بودند.

از امروز مراجع چهارگانه نتیجه استعلامات را ارسال می‌کنند

امروز رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران از آغاز کار ارسال نتیجه استعلامات به این ستاد خبر داد و گفت: مراجع چهارگانه از امروز نتیجه استعلامات را به صورت محرمانه برای ما ارسال می‌کنند و ما این استعلامات را از روز نهم به بعد برای بررسی به هیات‌های اجرایی ارسال خواهیم کرد.

سعید احمدی شهرکی صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که "آیا هیات‌های اجرایی می‌توانند کسی را رد صلاحیت کنند یا خیر؟" اظهار کرد: بعد از روز جمعه (پایان زمان ثبت‌نام‌ها) هیات‌های اجرایی 10 روز برای بررسی زمان دارند. پس از آن نظراتشان را به ما اعلام می‌کنند و ما نیز این نظرات را به داوطلب اعلام خواهیم کرد. پس از آن، همه این نظرات به هیات‌های نظارت ارجاع داده می‌شود که هیات نظارت کل شکایت‌ها همچنین شکایت‌های واصله از هیات‌های اجرایی را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی درباره کار بررسی صلاحیت کاندیداها نیز خاطرنشان کرد: دلایل ردصلاحیت، به طور کامل و مستند به داوطلبان ردصلاحیت شده اعلام می‌شود و ما طبق قانون موظفیم ظرف زمان مشخص شده، تایید یا عدم تایید شخص را برای او ارسال کنیم.

ثبت‌نام برخی شخصیت‌های شناخته شده برای کاندیداتوری

در چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس نیز برخی چهره‌های شناخته شده کار ثبت‌نام خود را انجام دادند که یکی از آنها حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود.

ترقی صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد و پس از آن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ان‌شاءالله مشارکت مردم در انتخابات پرشور خواهد بود و با اقبالی که از سوی چهره‌های سیاسی برای نامزدی در انتخابات شده است می‌توان پیش‌بینی کرد که رقابت بسیار جدی باشد.

ترقی در ادامه، یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس نهم را نظارت بر عملکرد دولت و تقویت بعد نظارت راهبردی مجلس عنوان کرد.

احمد ناطق‌نوری، نماینده فعلی مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز سه‌شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز خود را در داخل هیچ گروهی محدود نکرده‌ام و در گروه مردم هستم، اما اگر گروه‌هایی که به فکر خدمت به مردم هستند و ولایت برای آن‌ها فصل‌الخطاب است بخواهند، با آن‌ها همکاری می‌کنم.

این نماینده مجلس درباره اولویت‌هایش برای مجلس نهم نیز گفت: مردم دغدغه اقتصاد و اشتغال دارند و کسانی که نماینده می‌شوند باید با همکاری دولت درصدد حل این مشکل برآیند.

عباس‌زاده مشکینی ـ دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب ـ نیز صبح امروز در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و برای کاندیداتوری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

عباس‌زاده مشکینی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه‌های انتخابیه مختلفی از جمله تهران، کرج و مشکین‌شهر از من برای کاندیداتوری دعوت شده بود اما من قصد دارم از حوزه تهران شرکت کنم.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در پایان اعلام کرد: به عنوان یک اصولگرا به طور حتم در لیست تمام جریان‌هایی که در چارچوب ارزش‌های انقلاب و منافع ملی حرکت می‌کنند حضور خواهم داشت.

امروز صبح همچنین، حجت‌الاسلام محسن غرویان ـ استاد حوزه و دانشگاه ـ با حضور در ستاد انتخاباتی کشور برای نامزدی در هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد و سپس در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برای هر دو انتخابات از حوزه انتخابیه مشهد ثبت‌نام خواهد کرد.

غلامرضا عبدالوند ـ نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس‌های پنجم و ششم ـ نیز یکی دیگر از شخصیت‌هایی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرد و پس از آن در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که یک کاندیدای مستقل و غیرسیاسی است.

یکی دیر از نمایندگان مجلس هشتم که امروز برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرد، علاء‌الدین بروجردی ـ رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ـ بود که اعلام کرد برای حوزه نمایندگی بروجرد ثبت‌نام می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شرکت گسترده مردم در انتخابات گفت: این انتخابات در شرایط فعلی برای نظام ما اهمیت دارد و باید تلاش کنیم که هرچه بیشتر مشارکت مردم بالا برود و در این زمینه تبلیغات می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. سیاست راهبردی ما باید حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد و باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک ـ سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ـ نیز امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه اصفهان ثبت‌نام کرد.

سالک پس از ثبت‌نام، در پاسخ به این پرسش که "شما در کدام گروه اصولگرایان قرار خواهید گرفت؟" گفت: آیت‌الله مهدی کنی را از هر جهت قبول داریم و حضور ایشان موجب آرامش و هدایت است، امیدوارم این انتخابات به خوبی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه "در آستانه انتخابات باید به چهار موضوع مشارکت گسترده مردم، رقابت سالم، سلامت انتخابات و امنیت انتخابات توجه بیشتری شود"، اعلام کرد که جامعه روحانیت مبارزه به تنهایی در انتخابات آتی لیست نخواهد داد.

حجت‌الاسلام شاهی‌عربلو نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی نیز امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام و اعلام کرد که در لیست ائتلاف جدیدی قرار دارد که در جنوب غرب تهران تاسیس شده و نام آن "ائتلاف بزرگ مردم" است.

یکی دیگر از چهره‌های شناخته شده که امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، داوطلب کاندیداتوری برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد، حجت‌الاسلام امیری‌فر بود.

امیری‌فر پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده است و جهت انجام تکلیف شرعی این کار را انجام می‌دهد، چراکه به فرموده مقام معظم رهبری باید انتخابات پرشور برگزار شود.

وی همچنین اعلام کرد که به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کند و حضورش در لیست طرفداران دولت را تایید نکرد.

محمدکریم عابدی ـ نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی ـ نیز امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام و اعلام کرد که از همان حوزه قبلی خود (فردوس و طبس) ثبت‌نام می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که "عضو کدام جریان هستید؟" گفت: من با تمام دوستان اصولگرا همراه هستم و البته خودشان می‌دانند که نام من را در لیست قرار دهند یا نه.

حسین مظفر ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ هم از جمله چهره‌های شاخصی بود که امروز با حضور در فرمانداری تهران، برای نامزدی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

مظفر پس از ثبت‌نام، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لیست جبهه متحد اصولگرایان قطعی نشده است ولی احتمال دارد که از طریق لیست جبهه متحد اصولگرایان وارد شوم و دوستان به من توصیه کردند که ثبت‌نام کنم.

امروز همچنین، اقبال محمدی ـ نماینده مردم مریوان در مجلس هشتم ـ با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی درانتخابات مجلس نهم ثبت نام کرد و گفت: حق هر فردی است که در صورت داشتن شرایط، کاندیدای انتخابات شود و کسی نباید بدون دلیل او را رد صلاحیت کند.

حاشیه‌هایی از چهارمین روز ثبت‌نام

در چهارمین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران، فردی برای ثبت‌نام به این محل مراجعه و خود را مسوول نهضت‌های آزادی‌بخش جهان در ایران معرفی کرد.

وی که اصغر جمالی نام داشت و دارای مدرک لیسانس بود، گفت: من در تمامی دوره‌ها در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌ام. وظیفه ما شرکت کردن در انتخابات است. من قبل از انقلاب در آلمان با شاه مبارزه می‌کردم و بعد از آن هم در بیروت در کنار شهید چمران بوده‌ام. همچنین در زفار مبارزه می‌کردم و وظیفه داشتم از مردم مسلمان زفار حمایت کنم.

این فرد با بیان این‌که من دبیر جمعیت بدهکاران انقلاب اسلامی هستم، اظهار کرد: شهید رجایی گفتند آن‌هایی که حزب‌اللهی هستند همواره خود را بدهکار به انقلاب می‌دانند و ما هم به همین دلیل چنین اسمی را برای جمعیت خود انتخاب کرده‌ایم.

همچنین، سیدمحمود میرزمانی که خود را استاد دانشگاه در رشته‌ روانشناسی معرفی کرد، معتقد بود هر کس که شرایط لازم را دارد باید تنور انتخابات را گرم کند.

این فرد گفت: من فکر می‌کنم که باید در مورد بحث آسیب‌های اجتماعی کنترل جرایم و اعتیاد فعالیت‌های خاصی انجام داد و به دنبال این هستم که از راه مجلس این فعالیت‌ها را دنبال کنم.

امروز خبرنگاران شاهد بودند که سه نفر با هم برای ثبت‌نام به محل فرمانداری مراجعه کردند و به خبرنگاران گفتند که ما سه نفر ائتلاف استادان دانشگاه اسلام‌شهر هستیم.

سیدمحمود میرزمانی، علیرضا خزایی و علیرضا عراقیه که دارای مدارک فوق‌لیسانس روان‌شناسی، تربیت بدنی و دکترای برنامه‌ریزی درسی بودند، گفتند: شعار ما ورزش همگانی، تعلیم و تربیت مطلوب برای همه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

همچنین، رضا مرادی که خود را پزشک متخصص داخلی معرفی کرد، در برابر پرسش خبرنگاران گفت: من باید زود بروم بیمارهایم منتظرم هستند.

وی در پاسخ به اصرار خبرنگاران، اظهار کرد: می‌خواهم در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فعالیت کنم.

سعید بهشتی نیز که دارای مدرک فوق‌لیسانس کشاورزی بود، گفت: هر کس که شرایط لازم را دارد باید ثبت‌نام کند و این کار واجب کفایی است. اگر واقع‌بینانه نگاه کنم بعید است که رای بیاورم؛ البته مشکل تایید صلاحیت ندارم بلکه مشکل من هزینه‌ انتخابات است.

به گزارش ایسنا، همچنین جمیله فدوی که دانشجوی دکترای روانشناسی بود با بیان اینکه "من علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستم"، در پاسخ به این پرسش که آیا درباره فعالیت‌های مجلس و کمیسیون‌های آن مطالعاتی داشتید؟، گفت: به هر حال مطالعه می‌کنم. نمایندگانی که هم اکنون در مجلس هستند همگی از اول مطالعه نداشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد