وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تدوین طرح تشکیل «مجلس مطبوعات»

مدیرعامل خانه مطبوعات ایران از تهیه و تدوین طرحی برای تشکیل "مجلس مطبوعات" خبر داد.

امید حلالی‌زاده در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: خانه مطبوعات ایران با توجه به گستردگی مخاطبان خود در سراسر کشور که بخش عمده آن را نشریات محلی تشکیل می‌دهند به صورت رسمی از یک سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رسمی افتتاح شد.



وی خاطر‌نشان کرد: خانه مطبوعات ایران در طول یک سال گذشته توانسته اهداف و رسالت‌های خود را به درستی شناسایی کند و برای اجرایی شدن آن طرح‌ها و برنامه‌های لازم را تدوین کند.

مدیرعامل خانه مطبوعات ایران با بیان اینکه در حوزه نشریات محلی با مطالبات گسترده‌ای مواجه هستیم که از نوعی نگاه درجه دوم در نظام رسانه‌ای کشور سرچشمه می‌گیرد، تصریح کرد: دست‌اندرکاران و مسئولان مرتبط با حوزه رسانه‌ها باید به‌صورت دلسوزانه برای رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر خانه مطبوعات ایران گام بردارند و این خانه را تقویت کنند تا این تشکل جایگاه واقعی خود را بیابد.

تشکیل تیم‌های جهادگر رسانه‌ای

حلالی‌زاده در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات و پیگیری‌هایی که خانه مطبوعات ایران در حوزه کاری مطبوعات و رسانه‌ها به انجام رسانده است، اظهار داشت: راه‌اندازی تیم‌های جهادگر خبری یکی از اقدامات خانه بوده که این تیم‌ها به تازگی تشکیل شده و بر اساس آن با دعوت از رسانه‌های گروهی مختلف و اعزام آنها به مناطق محروم، روستاهای دورافتاده کشور، ظرفیت‌‌ها، محدودیت‌ها و آمال مردم محروم این مناطق را منعکس خواهند کرد.

توزیع نشریات محلی در خطوط هوایی

مدیرعامل خانه مطبوعات ایران تدارک برای اسکان اهالی رسانه و اهل قلم در مشهد مقدس را یکی دیگر از این اقدامات برشمرد و گفت: توزیع نشریات محلی در ایرلاین‌ها و خطوط هوایی که از تهران به مقصد مراکز استان‌ها پرواز می‌کنند نیز از جمله این برنامه‌ها است که توقع داریم خطوط هوایی برای تحقق این امر مساعدت لازم را داشته باشند.

تدوین طرح تشکیل "مجلس مطبوعات"

وی یکی دیگر از اقدامات خانه مطبوعات ایران را تدوین طرح تشکیل "مجلس مطبوعات" عنوان و خاطر‌نشان کرد: به منظور تحقق و عینیت بخشیدن به رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی، طرحی در دست تدوین است که بر اساس آن 9 عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران هر استان اعضای مجلس مطبوعات در آن استان را تشکیل خواهند داد و مجموع این اعضا، مجلس مطبوعات کشور را تشکیل می‌دهند.

تشکیل سازمانی مستقل در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها

حلالی‌زاده عمده‌ترین وظیفه مجلس مطبوعات را سیاست‌گذاری در حوزه رسانه‌ها و مطبوعات دانست و متذکر شد: با توجه به طیف بسیار متنوع و گسترده وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از سینما، تئاتر، موسیقی، کتاب و ... را در برمی‌گیرد لذا بهتر است که بخش مطبوعات و رسانه‌ها به صورت مستقل تحت عنوان یک سازمان زیر‌نظر ریاست جمهوری قرار گیرد و رئیس آن با انتخاب رئیس‌جمهور و با کسب رأی اعتماد از مجلس مطبوعات انتخاب شود و البته باید در مقابل این مجلس نیز پاسخگو باشد.

درخواست نمایندگان مجلس از وزیر ارشاد برای حمایت از خانه مطبوعات

مدیرعامل خانه مطبوعات ایران در خاتمه اظهار داشت: اخیرا تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم و امضا کرده‌اند که بر این اساس نمایندگان مجلس از سید محمد حسینی خواستار حمایت بیشتر از خانه مطبوعات ایران شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد