وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای ‌‌مجلس

مهدی خزعلی یکی از متهمان فتنه 88 صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران، خوستار داوطلبی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سومین روز از ثبت داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از روز گذشته آغاز شده، صبح امروز در 207 حوزه اصلی و 31 ستاد انتخابات کار خود را آغاز کرد.

*آغاز روز سوم ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس در سراسر کشور

به گفته جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور تا ساعت 13:45 دیروز 461 نفر برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کردند.

ثبت نام از داوطلبان تا پایان روز جمعه ادامه دارد و طبق قانون این زمان تمدید نمی‌شود.

* بازدید دادستان تهران و معاون امنیتی وزیر کشور از ستاد انتخابات

در سومین روز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دولتی جعفرآبادی دادستان تهران و علی عبدالهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و از نزدیک با فرایند ثبت‌نام داوطلبان آشنا شدند.

*نوری: ثبت‌نام 639 داوطلب در 2 روز گذشته/لیسانسه‌ها ثبت‌نام نکنند

حسنعلی نوری جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار ثبت‌نامی‌ها انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار ارسال شده تا آخرین وقت دومین روز ثبت‌نام از داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم، 639 نفر ثبت‌نام قطعی و 48 نفر هم ثبت‌نام غیرنهایی شده است.

وی همچنین تصریح کرد: از نظر سنی از این 639 نفر، 98 نفر بین 30 تا 35 سال، 108 نفر بین 36 تا 40 سال، 149 نفر بین 41 تا 45 سال، 126 نفر بین 46 تا 50 سال، 97 نفر بین 51 تا 55 سال، 37 نفر بین 56 تا 60 سال، 14 نفر بین 61 تا 65 سال، 9 نفر بین 66 تا 70 سال و 1 نفر بین 71 تا 75 سال ثبت نام کرده‌اند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور درباره درجه‌بندی تفکیک سطح تحصیلات آمار ثبت‌نامی‌ها در طول این 2 روز یادآور شد: 5 نفر دیپلم، 1 نفر فوق دیپلم، 101 نفر لیسانس، 426 نفر فوق لیسانس، 96 نفر دکتر و 10 نفر تحصیلات حوزوی در این 2 روز برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

نوری در توضیح اینکه چرا برخلاف شرط قانونی مبنی بر دارا بودن مدرک فوق لیسانس برای داوطلبین کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم برخی افراد با مدارک پایین‌تر از فوق‌لیسانس نیز ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: هرچند قانون انتخابات مدرک تحصیلی را فوق لیسانس و معادل آن قلمداد کرده اما به استناد تبصره‌ها کسانی که یک دوره نماینده باشند هر دوره معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه و برای جانبازان و ایثارگران نیز یک مقطع تحصیلی بالاتر حساب می‌شود.

وی با بیان اینکه از 639 نفر ثبت‌نامی در طول این دو روز 610 نفر مرد و 29 نفر زن بوده‌اند، تصریح کرد: با توجه به بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های صادره از سوی ستاد انتخابات کسانی که داوطلب کاندیداتوری مجلس نهم هستند و برای ثبت‌نام به فرمانداری‌ها یا ستاد انتخابات در وزارت کشور مراجعه می‌کنند حتما توجه داشته باشند که حائز شرایط قانونی باشند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با اشاره به بند 1 ماده 28 قانون انتخابات مجلس ابراز داشت: در این بند اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران قید شده اما در تبصره‌ای که در همین ماده وجود دارد داوطلبان نمایندگی مجلس اقلیت‌های دینی از التزام به اسلام مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت‌العقیده باشند.

نوری همچنین خطاب به کسانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند اما فاقد مدرک فوق‌لیسانس یا معادل آن هستند، گفت: عزیزانی که مدرکشان به سطح فوق‌لیسانس یا معادل آن نمی‌رسد از مراجعه به ستادهای انتخاباتی خودداری کنند تا هم خودشان دچار مشکل نشوند تا هم در روند کاری همکاران خللی ایجاد نشود.

وی در پایان نیز تأکید کرد: در 2 روز اول ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس نهم نسبت به دوره گذشته شاهد رشد ثبت‌نام داوطلبان بوده‌ایم که آمار مقایسه‌ای آن را فردا رئیس ستاد انتخاباتی کشور اعلام خواهد کرد.


*شجاعان:آمادگی حذف کاغذ در فرایند انتخابات/ارسال لیست حوزه‌های رایانه‌ای به شورای‌نگهبان

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات و مشاور وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سامانه جامع انتخابات اظهار داشت: در بحث برگزاری انتخابات الکترونیکی ۲۵ فرآیند مدنظر ماست که آمادگی اجرای این ۲۵ فرآیند را در وزارت کشور داریم.

وی ادامه داد: از این ۲۵ فرآیند در انتخابات الکترونیک ۱۴ فرآیند قبل از روز اخذ رأی، ۴ فرآیند روز اخذ رأی، ۳ فرآیند بعد از روز اخذ رأی، ۴فرآیند به عنوان فرآیند پشتیبان است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستادانتخابات کشور با بیان اینکه از بین این ۲۵ فرآیند یک فرآیند، فرآیند اخذ رأی الکترونیکی است خاطرنشان کرد: اخذ رای الکترونیکی در این دوره از انتخابات در ده درصد حوزه های انتخابیه عملیاتی می‌شود و مابقی فرآیندها یعنی ۲۴ فرایند دیگر، به موقع خودش هرکدام انجام می شود.

شجاعان ارسال اطلاعات و اخبار از حوزه‌های انتخابیه به وزارت کشور، پاسخگویی به سؤالات حوزه‌های انتخابیه و ارسال دستورالعمل و ابلاغیه‌ها به حوزه‌های انتخابیه را 3 فرآیند پشتیبان عنوان و تأکید کرد: تا الان ۶ فرآیند از این ۲۵ فرآیند در حال اجراست که 3 فرآیند آن اصلی و 3 فرایند آن، فرآیند پشتیبانی است.

وی افزود: از آن 3 فرآیند اصلی که اجرا شد، یکی دستور شروع انتخابات و تشکیل هیئت اجرایی توسط وزیر کشور، دیگری بحث ثبت نام و سومین فرآیند نیز بحث استعلام از مراجع چهارگانه است که الان فعال است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور همچنین استفاده از امضاء دیجیتال در سیستم جامع انتخابات را از مهمترین تحولات این دوره دانست و تأکید کرد: استفاده از امضاء دیجیتال نشان دهنده دقت و صحت در فرآیندهای الکترونیکی است.

شجاعان در ادامه سخنان خود با تشریح سیستم جامع انتخابات با بیان اینکه آمادگی کامل حذف کاغذ در کلیه فرآیندها را داریم در خصوص برگزاری ده درصد حوزه‌های انتخاباتی به صورت رایانه‌ای گفت: لیست جاهایی که قرار است به صورت رایانه‌ای برگزار شود را به شورای نگهبان ارسال کردیم و منتظریم که پاسخ را دریافت کنیم.

وی اظهار داشت: بیشتر حوزه‌های انتخاباتی که قرار است جزو این ده درصد باشند در شهرستانها است.


*نوری: ۷۰۱ نفر تا ساعت 11 امروز کاندیدای انتخابات مجلس ‌شدند


حسنعلی نوری جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار ثبت نامی‌ها در سراسر کشور گفت: تا ساعت 11 امروز، سومین روز ثبت‌نام از داوطلبین کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم، 701 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

*حضور گسترده نمایندگان مجلس هشتم برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم

از صبح امروز که سومین روز ثبت نام کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم با حضور در ستاد انتخابات کشور کاندیدا نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

رمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری، مقیمی نماینده بهشهر، ادیانی راد نماینده قائمشهر، کرمی راد نماینده کرمانشاه، سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر، محمدابراهیم نکونام نماینده مردم خوانسار و گلپایگان و غلامعلی حدادعادل از جمله مجلسی‌هایی بودند که امروز برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.

*شجاعان: سیستم ثبت‌نام داوطلبین هک‌شدنی نیست/ تشریح مراحل نام نویسی

امیر شجاعان رئیس مرکز فناوری وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، درخصوص نام نویسی که در حوزه های انتخابیه از داوطلبین صورت می‌گیرد، گفت: نام نویسی از داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شبکه اختصاصی وزارت کشور انجام می‌شود و از بیرون مجموعه این وزارتخانه کسی امکان دسترسی را ندارد تا بتواند این سیستم را هک کند یا خللی در آن ایجاد کند.

وی اظهار داشت: در صورتی که تعداد مراجعین برای ثبت نام در انتخابات مجلس نهم سنگین شود و نیاز باشد که ثبت نام از طریق اینترنت صورت گیرد آن موقع تمهیدات لازم رابه طور کامل دیده‌ایم و مشکلی هم نداریم و می‌توانیم پیش ثبت نام را به صورت اینترنتی انجام بدهیم و داوطلبان برای تکمیل ثبت نام خود به حوزه‌های انتخابیه و ستادها مراجعه کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: ثبت نامی از سوی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم به صورت قطعی پذیرفته می‌شود که مدارک خود را با حضور در ستادهای انتخابات ارائه کرده و انتهای پرسشنامه داوطلبی را شخصا امضا کنند و به نماینده ما و نماینده شورای نگهبان تحویل دهند.

شجاعان با بیان اینکه ما یک ثبت نام و یک ثبت نام نهایی داریم خاطرنشان کرد: امکان برگزاری اینترنتی پیش ثبت نام برای ما وجود دارد اما الان نیازی برای این کار ندیده‌ایم اما اگر ببینیم ازدحام ایجاد می‌شود و نیازی به این کار است بلافاصله ثبت نام را به صورت اینترنتی برگزار می‌کنیم و داوطلبان می‌توانند از طریق اینترنت پیش ثبت نام را انجام داده و کد رهگیری را بگیرند و در مرحله بعدی با مراجعه به ستاد انتخابات سراسر کشور کار ثبت نام خود را نهایی کنند.

*حدادعادل نامزد انتخابات مجلس نهم شد

غلامعلی حداد عادل که پیش از این نیز در مجالس هفتم و هشتم نمایندگی مردم تهران و ریاست مجلس و کمیسیون فرهنگی را برعهده داشته، نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

*حداد عادل: اصولگرایان با حداکثر وحدت در انتخابات حاضر می شوند

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تلاش جریان انحرافی برای شرکت در انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: بالاخره همه گروه‌ها تلاش می‌کنند و هر کسی بر حسب سلیقه و عقیده خود تلاش می‌کند اما مهم این است که مردم با بصیرت و هوشیاری در انتخابات شرکت کنند و بتوانند بهترین‌ها را انتخاب کنند.

حداد عادل همچنین در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره تغییر مواضع اصلاح طلبان که قبلا بحث تحریم را مطرح می‌کردند و الان شاهدیم که در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند، چیست، گفت: بنده حضور حداکثری اصلاح طلبان را از قبل هم پیش‌بینی کرده بودم و احتمالا هم همین طور خواهد شد و آنها در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه‌هایش برای مجلس نهم تصریح کرد: برنامه‌های ما خدمت به مردم از جهات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و باید گفت برنامه‌های بنده همان برنامه‌های اصولگرایان است که ما از مجلس ششم، هفتم و هشتم اعلام کردیم و در این دوره هم مجددا اصولگرایان همزمان با شروع کار تبلیغات انتخاباتی برنامه‌هایشان را اعلام می‌کنند و بنده به عنوان عضوی از اصولگرایان سعی در اجرای آن برنامه‌ها خواهم داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که مجلس هشتم را چگونه می‌بینید، گفت: همیشه به خبرنگاران گفته‌ام که درباره عملکرد مجلس هشتم از بنده سؤال نکنند.

حداد عادل در پاسخ به این سؤال که چرا شما می‌گویید خبرنگاران از عملکرد مجلس هشتم از شما سؤال نپرسند، تصریح کرد: این که می‌گویم از بنده سؤال نپرسند؛ یعنی سکوت می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد با تشکیل مجلس نهم سکوت شما در باره عملکرد مجلس هشتم شکسته شود و شما حرف بزنید، اظهار داشت: بنده هر چه ضرورت داشته باشد در دستور کارم قرار می‌دهم و الان فکر نمی‌کنم ضرورت داشته باشد درباره مجلس هشتم صحبت کنم. هر وقت سکوتم راشکستم بر حسب احساس ضرورت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در توصیه‌ای به افرادی که قصد دارند در انتخابات ثبت‌نام کنند،‌گفت: خدا را شکر می‌کنم که یک بار دیگر برای ملت ایران فرصت حضور در عرصه انتخابات فراهم آمده و همیشه گفته‌ایم که در طول 4 سال نمایندگان برای ملت تصمیم می‌گیرند. یک روز ملت برای نمایندگان تصمیم می‌گیرند و آن روز روز انتخابات است و در واقع آن روز ملت برای خودش تصمیم می‌گیرد و نمایندگانی را انتخاب می‌کند.

وی افزود: روز انتخابات و عصر انتخابات یک مرحله سرنوشت ساز اعمال اراده ملی در یک کشوری است که به برکت انقلاب مستقل شده است امیدواریم که همه آنهایی که خودشان را شایسته انتخاب شدن می‌دانند، قدم در صحنه انتخابات بگذارندو مردم به شایسته‌ترین فرد رای دهند تا مجلسی داشته باشیم بهتر از مجلس‌های گذشته.


وی در گفت‌وگو با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مطرح شده که قرار است تعدادی از اعضای جبهه متحد اصولگرایی به جبهه پایداری بپیوندند آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: این خبر چند روز پیش هفته نامه نهم دی از قول آقای رسایی بود و از همین رو وقتی با آقای رسایی صحبت کردم ایشان گفتند مطلبی که گفته‌ام خوب منتقل نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید، انشقاقی در جبهه متحد اصولگرایی ایجاد شود،‌خاطرنشان کرد: ما حتی جبهه پایداری را هم انشقاق در سطح اصولگرایان محسوب نمی‌کنیم و انشاءالله اصولگرایان با حداکثر وحدت در انتخابات حاضر می‌شوند.

*ثروتی: عملکرد نمایندگان مجلس هشتم در مجموع موفق بود

موسی‌الرضا ثروتی نماینده فعلی مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز دوشنبه در سومین روز از ثبت نام کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد ثبت نام انتخابات کشور نامزد انتخابات مجلس شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص عملکرد مجلس هشتم گفت: که عملکرد نمایندگان فعلی مجلس در مجموع موفق می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: مجددا از بجنورد نماینده می‌شوم.

*نکونام: تشنه ورود به مجلس نیستم/جبهه متحد و پایداری یک لیست دهند

حجت الاسلام محمدابراهیم نکونام نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس و رئیس کمیسیون اصل نود که برای ثبت نام در انتخابات مجلس نهم در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده بود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جزو کدام لیست قرار می‌گیرید گفت: بنده مستقل هستم و تابه حال از سوی جبهه مستقل اصولگرایی و پایداری با بنده صحبت نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که جبهه متحد اصولگرایی و جبهه پایداری سرانجام لیست واحد داده و به وحدت نظر برسند.

این داوطلب نمایندگی مجلس نهم همچنین بیان اینکه بنده از خوانسار و گلپایگان کاندیدا می‌شوم اظهار داشت: تشنه ورود به مجلس نبودم و آرزو دارم در خدمت به کشورم یک قدم بردارم.

نکونام در پاسخ به این سؤال که چه کار بر زمین مانده در مجلس هشتم دارید که می‌خواهید در مجلس نهم به پایان برسانید تصریح کرد: کارهای زیادی مانده است. هنوز نتوانستیم در بحث هدفمندکردن یارانه‌ها بیمه‌های همگانی را گسترش دهیم هرچند به صورت موردی در بحث بیمه کار انجام شده است اما امیدواریم که بحث بیمه همگانی را در مجلس نهم کلید بزنیم.

وی همچنین درخصوص ویژگی‌های کسانی که وارد مجلس می‌شوند، گفت: کسانی باید وارد مجلس شوند که اهداف جهانی و بین‌المللی داشته باشند چرا که هدف‌های کوچک خواسته‌های کوچک خواهند داشت.

رئیس کمیسیون اصل نود با تصریح بر اینکه مدار حرکت باید در حیطه شرع باشد، خاطرنشان کرد: باید کسانی به مجلس بیایند که با الفبای شرع آشنا باشند و بنده اعتقاد دارم که اسلام حلال همه مشکلات خواهد بود.

نکونام در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا جزو اصولگرایان هستید یا نه اظهار داشت: بنده در مجلس جزو شورای مرکزی اصولگرایان هستم و از نظر اصولگرایی خارج نیستم.

وی افزود: تا زمانی که میثاق کلی اصولگرایی بر مدار منافع ملی، اهداف نظام و اسلام باشد با آنها هستیم و اگر خدای ناکرده روزی جریان اصولگرایی برخلاف منافع کشور و شرع حرکت کند از آنها جدا می‌شوم.

نماینده مردم گلپایگان تأکید کرد: جبهه متحد اصولگرایی را افرادی تشکیل می‌دهند که قطعا با ما هم فکر و هم مسیر هستیم و حرکت ما یکی خواهد بود.

*سبحانی‌نیا: از نیشابور کاندیدا می‌شوم/ اصلاح‌طلبان انفرادی می‌آیند

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس و عضو هیئت مدیره مجلس که برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده بود، به خبرنگار فارس گفت که ‌از شهرستان نیشابور کاندید می‌شود.

وی که تا به حال چند دوره نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی بوده، در پاسخ به این سؤال در کدام لیست قرار می‌گیرید، اظهار داشت: بنده همیشه با اصولگرایان بوده‌ام و در این مرحله نیز حتماً در همین چارچوب جبهه متحد اصولگرایی خواهم بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم همچنین درباره استراتژی اصلاح‌طلبان تأکید کرد: اصلاح‌طلبان تا امروز حرف‌های پراکنده‌ای می‌زنند اما ‌مشخص ‌است که اینها به شکل منسجم و تشکیلاتی ممکن است حضور پیدا نکنند ولی به صورت انفرادی در همه حوزه‌ها روی افرادی متمرکز می‌شوند و سعی می‌کنند که کار تشکیلاتی‌شان را به صورت انفرادی انجام دهند.

سبحانی‌نیا در پاسخ به این سؤال که هدف اصلاح‌طلبان از شرکت انفرادی در انتخابات چیست، تصریح کرد: شاید احساس اصلاح‌طلبان این است که به دلیل عملکردشان در فتنه ۸۸ که تعدادی از افراد شاخص اینها نقش کلیدی داشتند و در ادامه این برنامه‌ها از سران فتنه حمایت داشتند، اقبال عمومی نداشته باشند و یا شورای نگهبان آنها را ردصلاحیت کند. ‌از همین‌رو به صورت پراکنده روی افراد خاکستری در لایه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و تلاش می‌کنند نیروی مورد نظرشان را حمایت کنند.


*مصباحی‌مقدم: نماینده جامعه روحانیت در لیست جبهه‌متحداصولگرایی هستم

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس که بعدازظهر امروز دوشنبه برای ثبت نام در انتخابات مجلس نهم به ستاد انتخاباتی کشور آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: به دلیل خستگی نمی‌خواستم که کاندیدا شوم اما به دلیل خواست دوستان در جامعه روحانیت مبارز، دعوت آنها را اجابت کردم و امروز با حضور در ستاد انتخاباتی کشور ثبت نام می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما آیا در لیست متحد اصولگرایان قرار خواهید گرفت، گفت: بنده به عنوان نماینده جامعه روحانیت مبارز در لیست جبهه متحد اصولگرایان قرار می‌گیرم.

مصباحی‌مقدم همچنین در پاسخ به این سؤال که چه کار بر زمین مانده‌ای در مجلس هشتم دارید که می‌خواهید در مجلس نهم به سرانجام برسانید، تصریح کرد: در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها که با موفقیت اجرا شد، ما چندین موضوع را در مجلس نهم دنبال خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس افزود: اصلاح نظام بانکی، نظام بهره‌وری، نظام توزیع کالا، نظام مالیاتی و بیمه از جمله موضوعاتی است که در مجلس نهم دنبال خواهم کرد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: اصلاح نظام بانکی اهمیت ویژه‌ای دارد و بسیاری از مشکلات اقتصادی ما به نظام بانکی می‌گردد چرا که اگر قانون جامع و کاملی برای بانک‌ها گذاشته شود، دیگر شاهد این معوقات سنگین و تخلفات مالی همچون تخلف ۳ هزار میلیاردی نخواهیم بود.

*محجوب: خانه کارگر برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد

علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و عضو ارشد فراکسیون اقلیت مجلس هشتم دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما از ارائه لیست خانه کارگر خبر داد و خاطرنشان کرد: از همه کارگران کشور که صاحب صلاحیت هستند، دعوت می‌کنیم برای کاندیداتوری مجلس نهم ثبت نام کنند.

*رئیس صندوق توسعه ملی داوطلب نمایندگی مجلس شد

رحیم قربانی رئیس صندوق توسعه ملی و استاندار سابق آذربایجان غربی صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

*یک داوطلب: ‌مشایی برای کشور مفید است

‌حسن خسروی فوق‌ لیسانس مدیریت که عضو انجمن روابط ایران نیز هست، به عنوان اولین ثبت‌نام کننده در فرمانداری تهران حضور یافت. وی گفت که شعارم "من همان هستم که می‌خواهید" است و می‌خواهم به وضعیت بیکاری، اعتیاد، آموزش و مسکن در جامعه بپردازم‌.
این داوطلب در عین حال گفت که یک نماینده مسئول وام دادن‌ و اشتغال و رفع بیکاری و مسکن نیست.

به گزارش فارس، ‌با اینکه 3 روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ‌مجلس می‌گذرد و اطلاع‌رسانی کافی در زمینه مدارک لازم برای داوطلبان صورت گرفته است، ‌اولین کسی که امروز به فرمانداری تهران مراجعه کرد، با مدرک لیسانس آمده بود و وقتی خارج شد، گفت که 4 سال دیگر پس از تکمیل مدارکم برای ثبت‌نام خواهم آمد.

‌محمد‌رضا کریمی وکیل رسمی دادگستری و فوق لیسانس حقوق خصوصی فرد دیگری است که به فرمانداری تهران آمده و خود را مستقل می‌نامد. وی همچنین گفت: من آمده‌ام تا کار کنم.

قادر بابایی از دیگر داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که خود را داوطلب مستقل نامید؛ وی عنوان کرد که دانشجوی دکترای حقوق تجارت بین‌الملل است و مهم‌ترین شعارش "تدوین کاربردی جهاد اقتصادی است".
بابایی معتقد است: با توجه به بیداری اسلامی در منطقه ما نیز باید به آنها کمک کنیم.
این داوطلب نمایندگی در اظهار‌نظری جالب گفت که مشایی برای کشور مفید است.

به گزارش فارس، روز گذشته ‌دو نفر از حامیان دولت نیز برای کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کردند که گفته می‌شود یکی از آنها سابقه بازداشت دارد.

*رحماندوست: معتقدان به نظام اسلامی در انتخابات مجلس نهم نامزد شوند

مجتبی رحماندوست مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران و رئیس کمیته ایثارگران جبهه متحد اصولگرایی نیز دقایقی پیش به همراه دو تن از جانبازان دوران دفاع مقدس که بر روی ویلچر قرار داشتند و پدر شهید وفایی در انتخابات نهمین دوره مجلس اسلامی ثبت نام کرد.

وی در گفت وگو با خبرنگاران و درخصوص اولویت کاری خود اظهار داشت: رسیدگی به مسائل کشور و مشکلات مردم با همان فرهنگی که در ۳۰ سال گذشته با وجود تحریم‌های خارجی بود، را دنبال می‌کنم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه استراتژی اصلاح طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید یادآور شد: کسانی که در این کشور به نظام، امام و انقلاب معتقد باشند خوب است که در میدان انتخابات و برای کار و خدمت به کشور حضور یابند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده اعضای جبهه متحد قرار است برای ثبت نام در انتخابات در ۹ دی اقدام کنند خاطرنشان کرد که برای ثبت نام اعضای جبهه متحد اصولگرایی روز خاصی تعیین نشده اما بنده شنیده ام که اعضای جبهه پایداری قرار است برای روز ۹ دی ثبت نام کنند.

رحماندوست که با دو تن از جانبازان دوران دفاع مقدس و پدر شهید وفایی برای ثبت نام حضور پیداکرده بود در این خصوص اظهار داشت: حضور این دوستان برای این است که شهادت بدهند بنده در طول سال‌های گذشته برای ایثارگران کار کرده‌ام.

بر اساس این گزارش، پدر شهید وفایی نیز طی گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار داشت: همراهی رحماندوست توسط ما به این منظور بود تا نشان دهیم در جامعه ما اتحاد وجود دارد و این حلقه‌ای از اتحاد کل جامعه است.
 
*تکاپوی محکوم فتنه ۸۸ برای ثبت‌نام خود در فهرست کاندیداهای مجلس

مهدی خزعلی از متهمان فتنه 88 صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران، خوستار داوطلبی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

مهدی خزعلی فرزند آیت‌الله ابولقاسم خزعلی از اعضای مجلس خبرگان رهبری است.

آیت‌الله خزعلی در ایام فتنه ۸۸ با صدور اطلاعیه‌ای از اقدامات و رفتارهای فرزند خود در حمایت از‌ فتنه اعلام برائت کرد.

تحلیل‌گران سیاسی می‌گویند بخشی از استراتژی اصلاح‌طلبان فتنه‌گر‌‌ برای انتخابات مجلس نهم این است که با علم به رد صلاحیت شدن، در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام می‌کنند تا پس از رد‌صلاحیت شدن، ‌نهادهای نظارتی و قانونی نظام را زیر سؤال ببرند.

*سجادی: اصلاح‌طلبان قطعا می‌آیند/ راهبرد اصولگرایان وحدت است

سید کمال‌الدین سجادی دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان و سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با بیان اینکه از تهران کاندیدا می‌شوم، اظهار داشت: طراحی که توسط جامعتین و با کمک سایر اصولگرایان صورت گرفت، طراحی بسیار خوبی است چرا که اکثر اصولگرایان رادر بر می‌گیرد و امید است سایر اصولگرایان که تا به حال به این جبهه نپیوسته‌اند به آن بپیوندند.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان در پاسخ به این سؤال که آیا شما در جبهه متحد اصولگرایان قرار می‌گیرید یا خیر، اظهار داشت: بنده در این جبهه هستم اما اینکه در این لیست قرار بگیرم فعلا معلوم نیست.

وی ادامه داد: این خط (جبهه متحد اصولگرایان) خط اصیل است که گفتمان انقلاب را دنبال می‌کند.

سجادی همچنین در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات چیست، تصریح کرد: اصلاح طلبان مطمئنا در انتخابات شرکت می‌کند اما ممکن است شکل این حضور طور خاصی باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که طی دو سه روز گذشته شاهد بودیم برخی اصلاح طلبان به صورت مستقل در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند، نظر شما در این خصوص چیست،‌ گفت: اگر اصلاح طلبان به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنند باید بدانیم آنها اتحاد نانوشته‌ای دارند.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری با تاکید بر لزوم وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: ‌اگر اصولگرایان با یک لیست حضور پیدا کنند، تجربه نشان داده که اکثریت مجلس را از آن خود می‌کنند.

سجادی در پایان تاکید کرد: ‌راهبرد اصولگرایان وحدت با محوریت روحانیت است

*سومین عضو جبهه حامیان دولت هم داوطلب شد

‌وحید احدنژاد که دارای ۳7 سال سن است و دکترای زمین‌شناسی از دانشگاه تهران دارد، از داوطلبین انتخابات آینده مجلس بود و گفت که عضو جبهه حامیان دولت احمدی‌نژاد است.
‌روز گذشته ‌دو نفر از حامیان دولت نیز برای کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کردند که گفته می‌شود یکی از آنها سابقه بازداشت دارد.

دیگر داوطلب انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی امیرعباس سیاهپوش نام داشت و گفت که پس از وقایع سال ۸۸ دشمنان انقلاب احساس می‌کنند که انقلاب در بین مردم وجهه خود را از دست داده، از این رو افزایش تعداد کاندیداها نشان می‌دهد که انقلاب در دل مردم جا دارد، همچنین موجب می‌شود که حضور مردم نیز در انتخابات افزایش یابد.

وی همچنین گفت که پیرو ولایت فقیه است و بعنوان کاندیدای مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.

سید محمدصادق دریاباری ۴۷ ساله و دارای کارشناسی ارشد بهداشت است که برای شرکت در انتخابات آینده مجلس به فرمانداری تهران مراجعه کرده است. وی هدف خود را از نمایندگی پیگیری مطالبات مردم به نفع مشکلات آنها عنوان می‌کند.
‌دریاباری خاطرنشان کرد:‌ بنده مستقل عمل می‌کنم اما دوست دارم با جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و یا حزب مؤتلفه اسلامی در انتخابات آینده همکاری داشته باشم.

تنها خانم شرکت‌کننده در سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان در فرمانداری تهران بهاره فارسی نام دارد. وی که متولد سال ۵۷ است، خود را فرزند انقلاب می‌داند و دانشجوی دکترای مدیریت است.
وی تصریح کرد: کاندیدای مستقل هستم و می‌خواهم مشکلات جوانان را حل کنم و از شعارهای احمدی‌نژاد نیز حمایت می‌کنم.

*برادر مدحی: به صورت مستقل از "گرمی"‌ می‌آیم

عباس مدحی برادر محمدرضا مدحی عصر امروز برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و در پاسخ به این سؤال که شما از کجا نامزد می‌شوید، اظهار داشت: بنده از شهرستان گرمی کاندیدا می‌شوم.

مدحی همچنین یادآور شد که تا الان هیچ مذاکره‌ای ازسوی اصولگرایان با وی برای حضور در لیست اصولگرایان صورت نگرفته و به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.

*بازدید استاندار تهران از فرایند ثبت‌نام داوطلبین مجلس در فرمانداری تهران

مرتضی تمدن استاندار تهران بعدازظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران از نزدیک با فرایند ثبت نام داوطلبین نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آشنا شد.

*شهرکی: بیشتر داوطلبان بعد از ظهر‌ها مراجعه می‌کنند/نامزدها روزهای اول ثبت‌نام کنند

سعید احمدی شهرکی رئیس ستاد انتخابات تهران در گفت‌وگو خبرنگاران حوزه دولت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ثبت نام‌کنندگان برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیشتر بعدازظهر‌ها به فرمانداری تهران مراجعه می‌کنند اظهار داشت: بیشتر ثبت نام کنندگان پس از ساعت اداری و از ساعت 14 به بعد برای نام نویسی در فرمانداری حضور می‌یابند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: به دلیل اینکه مراجعه کنندگان تا پایان وقت اداری در محل کار خود حضور دارند و سپس برای ثبت نام به ما مراجعه می‌کنند همکاران ما برخی موارد تا بعد از ساعت 17 نیز در فرمانداری تهران حضور داشته و مراحل ثبت نام داوطلبان را تکمیل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام کنندگان در همین روزهای ابتدایی برای نام نویسی به فرمانداری تهران مراجعه کنند خاطرنشان کرد: فرمانداری تهران تا ساعت 17 عصر تا روز نهم دی ماه از داوطلبین مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر نام نویسی به عمل می‌آورد.
 
*بازید وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات از فرمانداری تهران

مصطفی محمد نجار وزیر کشور به همراه سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشو با حضور در فرمانداری تهران از نزدیک با فرایند ثبت نام داوطلبین نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آشنا شدند.

مصطفی محمد نجار وزیر کشور که بعدازظهر امروز به همراه سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در فرمانداری تهران از این ستاد بازدید کرده بود، بعد از ظهر نیز از فرآیند ثبت‌نام داوطلبین نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

*نجار: تعداد داوطلبین انتخابات مجلس نهم در سراسر کشور از 1000 نفر گذشت

مصطفی محمد نجار وزیر کشور در حاشیه بازید از فرایند ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم به خبرنگاران گفت که تا ساعت15:45دقیقه 1020 نفر برای کاندیداتوری مجلس نهم در سراسر کشور ثبت نام کردند.

مصطفی محمد نجار وزیر کشور ضمن بازدید از ستاد انتخابات شهرستان تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در فرمانداری تهران از ستاد انتخابات استان تهران بازدید کردیم تا از فعالیت مجریان مطلع شویم و باید گفت که کارها به خوبی پیش می‌رود.

وزیر کشور ضمن تشکر از فرمانداری شهرستان تهران و هیئت اجرایی تهران تصریح کرد: این فرمانداری نمونه‌ای از شعبات سراسر کشور است؛ هزار شعبه اصلی و فرعی در کشور وجود دارد که 207 شعبه اصلی است.

وی یادآور شد: با نظام جامع انتخابات که در وزارت کشور تهیه شد از یک سال گذشته تمهیداتی خوبی اندیشیده شده و در حال حاضر نظام جامع انتخابات به نحوی است که مراجعه کنندگان در سراسر کشور به محض ورود اطلاعاتشان در فضای مجازی منتقل شده و این امکان وجود دارد که اطلاعات آنان برای استفاده به مراجع 4 گانه برسد.

محمد نجار همچنین گفت که تا ساعت 3:45 امروز یک هزار و بیست نفر داوطلب نمایندگی نمایندگانی انتخابات آتی مجلس داشته‌ایم که از میان آنها 50 نفر از بانوان هستند و 970 نفر دیگر از آقایان بوده‌اند.

وزیر کشور بر همین اساس انتخابات را یک مانور ملی به ویژه در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در هیئت‌های اجرایی 8 نفر از معتمدان و نماینده شورای فرماندار و ثبت احوال حضور دارند در واقع از بین خود مردم انتخاب می‌شوند همچنین مجموعه 850 هزار نفری مجریان و ناظران مردمی و کسانی که می‌خواهند رای دهند و کاندایدها همه از ملت هستند. از این رو انتخابات یک امر مردمی است.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربیات انتخابات گذشته در این دوره کار را خیلی سهل و آسان کردیم و با روش‌های علمی مراحل انتخابات را انجام می‌دهیم؛ پس از استعلام مراجع چهارگانه به فرمانداری و مراجع اجرایی ارجاع می‌شود تا بر اساس قانون انتخابات نتیجه را به ناظران اعلام کند و پس از 10 روز به کاندیداها اعلام می‌شود و اگر آنها اعتراضی داشتند می‌توانند تا 4 روز به هیئت نظارت استان اعلام کنند.

محمد نجار در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قرار دادن سیستم انتخابات در مجلس نوعی تبعیض نیست اظهار داشت: ما سیستمی را در مجلس نگذاشته‌ایم بلکه آنها خود ثبت نام می‌کنند ولی همه کاندیداها موظف‌اند مراجعه حضوری داشته و مدارک خود را تحویل دهند.

وزیر کشور همچنین در خصوص رایانه‌ای شدن انتخابات و همچنین برگزاری انتخابات در 10 درصد از حوزه‌ها به این شکل است گفت: هنوز این موضوع انجام نشده ولی رایزنی‌های صورت گرفته و مراکزی که قرار است در آنها رایانه‌ای شود، هماهنگی لازم را انجام خواهیم داد.

نجار همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بیشترین تعداد مراجعه کنندگان مربوط به کدام استان بوده است، گفت: بیشترین مراجعه کنندگان از استان تهران بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم با رعایت تقوای سیاسی در انتخابات حضور پیدا کنند گفت: داوطلبان ثبت نام خود را به روزهای پایانی نگذارند و هر چه سریعتر برای نام نویسی به حوزه‌های انتخابیه مراجعه کنند.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: حضور بانوان برای ثبت نام در انتخابات رو به افزایش است.


*شهرکی: جلسه معتمدین تهرانی ساعت 18 برگزار می‌شود

سعید احمدی شهرکی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران عصر امروز دوشنبه در سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا محدودیتی برای ثبت‌نام افراد، گروه‌ها و احزاب وجود دارد، اظهار داشت: کسانی که برای ثبت‌نام در محل فرمانداری حاضر می‌شوند، هیچ تفاوتی برای ما ندارند بلکه همه باید تابعیت نظام جمهوری اسلامی و سایر شرایط ثبت‌نام را دارا باشند از این رو ما هیچ گزینش خاصی نسبت به ورود کاندیداها نداریم به طوری که کاندیداهای اقلیت‌‌ها نیز در فرمانداری‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بر همین اساس به جلسه معتمدین شهرستان تهران اشاره و تصریح کرد: امروز ساعت 18 جلسه معتمدین شهرستان تهران برگزار خواهد شد؛ 30 نفر از معتمدین شهرستان تهران که مورد تأیید هیئت نظارت شهرستان و شورای نگهبان هستند که 8 نفر را از بین خود انتخاب می‌کنند که با نماینده شورای شهر، فرماندار و رئیس ثبت احوال تعداد آنها 11 نفر است و در شهرستان‌ها نیز به همین صورت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام کاندیدا و ارسال مدارک به وزارت کشور اعضای هیئت اجرایی نسبت به رأی یا تأیید صلاحیت یا عدم صلاحیت نسبت به کاندیداها اظهار نظر می‌کنند؛ طبق قانون در زمان مشخص کاندیداها می‌توانند اعتراض خود را انجام دهند و این خود دارای 3 مرحله است.

احمدی شهرکی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه شرایط خوبی برای پذیرش کاندیداها داریم اما یک سایت دیگر نیز در حال آماده شدن است تا ثبت‌نام کننندگان معطل نشوند.

*تمدن: ثبت‌نام 150 داوطلب در تهران/ از نظر ما چهره شاخص نداریم

مرتضی تمدن استاندار تهران در سومین روز از ثبت نام داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در فرمانداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با احتساب کسانی که به ستاد وزارت کشور مراجعه کرده‌اند، 150 نفر در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمریانات و اسلام شهر ثبت نام کردند که از میان 140 نفر ثبت نام نهایی داشتند و 10 نفر در حال تکمیل مراحل ثبت نام هستند.

استاندار تهران تصریح کرد: از این تعداد 59 نفر در فرمانداری تهران ثبت نام کرده‌اند که 56 نفر و 3 زن بوده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تعداد چهره شاخص در میان داوطلبان بوده است تصریح کرد: ما در این خصوص صحبت نمی‌کنیم و چهره‌ شاخص از نظر ما هیچ کس نیست و هیچ فردی نسبت به دیگری تمایل و برتری ندارد.

تمدن در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا افزایش سطح مدرک تحصیلی تاثیری بر شرکت داوطلبان داشته است یا خیر یادآور شد: آمار نشان می‌دهد که تعداد شرکت کنندگان افزایش داشته و در مقایسه همزمان با دور گذشته انتخابات رشد داشته است.

استاندار تهران همچنین گفت در طول این 3 روز 11 کاندیدای زن در حوزه تهران ری، شمیرانات و اسلام شهر نام نویسی کرده‌اند.

*محدوده سنی و مدرک تحصیلی داوطلبان تهرانی از زبان نایبی

محسن نایبی فرماندار شهرستان تهران پس از پایان سومین روز از ثبت نام داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 16 مراجعه کننده به فرمانداری تهران داشته‌ایم که از این میان 15 نفر آقا و یک نفر خانم است.

فرماندار تهران تصریح کرد: در مجموع آنچه در فرمانداری تهران و ستاد وزارت کشور در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر ثبت نام کرده‌اند 141 نفر هستند که از این میان 125 نفر آقا و 16 نفر خانم است.

وی بر همین اساس یادآور شد: از میان 141 نفر ثبت نام کننده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر 12 نفر مدرک لیسانس که به دلیل جانبازی و ایثارگری و یا داشتن سابقه نمایندگی معادل فوق لیسانس است. 102 نفر کارشناسی ارشد، 26 نفر دکترای و یک نفر تحصیلات حوزوی داشته است.

نایبی همچنین در خصوص رنج سنی داوطلبان انتخابات آینده مجلس یادآور شد: از 30 تا 40 سال 55 نفر، از 41 تا 60 سال 44 نفر و 61 تا 70 سال 42 نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند و در فرمانداری تهران بین سن 70 تا 75 مراجعه کننده نداشته‌ایم. 

نجار: ارتباط آنلاین با همه حوزه‌های انتخابیه/به خون شهدا و ارزش‌های امام وفاداریم

مصطفی محمد نجار وزیر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران روند کار ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس نهم را عالی دانست و گفت: در این سه روزی که ثبت‌نام از کاندیداها آغاز شده، دوستان ما کارشان را به خوبی انجام دادند و من از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهم که مجریان انتخابات در سراسر کشور کارشان را به نحو احسن به پیش می‌برند.

وزیر کشور با بیان اینکه تا ساعت 15:45 امروز هزار و 20 نفر در کل کشور ثبت نام کرده‌اند تصریح کرد: از این تعداد 147 نفر در حوزه تهران ثبت‌نام داشته‌اند.

نجار با اشاره به طراحی سیستم جامع انتخابات ابراز داشت: این سیستم برای اولین بار بعد از برگزاری 29 انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است که ما می‌توانیم به صورت آنلاین با همه حوزه‌های انتخابیه ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: اطلاعات ثبت‌نامی از داوطلبان انتخابات مجلس نهم بعد از پردازش برای استعلام به مراجع چهارگانه ارسال می‌شود و این اطلاعات دوباره به ما بازگردانده می‌شود و ما به فرمانداری‌ها و هیئت‌های اجرایی ارسال می‌کنیم. هیئت‌های اجرای 10 روز مهلت دارند این اطلاعات را به ما برگردانند.

وزیر کشور انتخابات را یک امر ملی و بزرگ خواند و خاطرنشان کرد: انتخابات یک مانور ملی است که همه‌اش به دست مردم انجام می‌شود و دشمنان از اینکه مردم خود سرنوشت خود را رقم می‌زنند ناراحتند. از همین رو همیشه در تلاشند تا به کشور ما لطمه بزنند.

نجاردر ادامه استقبال داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم را خوب دانست و اظهار داشت: ملت ایران بدانند که ما در وزارت کشور بنا داریم یک بستر مناسبی را برای مشارکت حداکثری انجام و مر قانون را اجرا کنیم. بنابراین مردم مطمئن باشند ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

وی خطاب به مردم و کسانی که قصد ثبت نام در انتخابات را دارند توصیه کرد: همه باید به ارزش‌های امام و شهدا وفادار باشیم.

*پایان روز سوم ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات با حضور چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب

و بالاخره سومین روز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز دوشنبه با ثبت‌نام گسترده دواطلبین از اقشار مختلف مردم در سراسر کشور آغاز و ساعت 17 به کار خود پایان داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهره‌های شاخص سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب از جمله ثبت‌نام‌کنندگان امروز بودند.

به گفته جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور تا ساعت 11 امروز، 701 نفر برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد