وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

چه کسانی انتخابات را تحریم کرده‌اند؛ اصلاح‌طلبان یا ضدانقلاب؟

با توجه به اظهارات مطرح شده درباره چگونگی ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات می‌توان نتیجه گرفت که اصلاح‌طلبان در برهه فعلی با رد استراتژی فتنه‌‌گران داخلی و خارجی و عناصر آمریکا و اسرائیل، حیات سیاسی خود را در حضور فعال در انتخابات می‌دانند.

از اولین روزهایی‌ که زمزمه‌ انتخابات مجلس نهم به گوش‌می‌رسید، رسانه‌های انگلیسی‌-آمریکایی-صهیونیستی از جمله بی‌بی‌سی-صدای آمریکا- العربیه(العبریه)-صدای آزادی-.... بر طبل تحریم می‌کوبیدند تا با حداقلی کردن مشارکت مردم در انتخابات آتی مجلس، القای فضایی بی‌اعتمادی بین مردم و حاکمیت را رقم بزنند.

اما به دنبال جریان‌سازی‌های رسانه‌های دولتی ضدانقلاب، عوامل آنها در داخل کشور برای اعلام دریافت پیام از سوی رسانه‌های بیگانه و انتقال آنها به فتنه‌گران دست به کار شدند. میرحسین موسوی و مهدی‌کروبی در دیدارهایی که با خانواده ‌خود داشتند، در اولین واکنش به انتخابات، گفتند: جایی برای شرکت در انتخابات اسفندماه نیست.

در ادامه موسوی‌خوئینی‌ها که به مرد خاکستری جریان اصلاحات مشهور است، طی سخنانی با فرافکنی سیاسی، بدون اشاره به واژه تحریم واژه‌ها را به‌طوری در کنار یکدیگر استعمال کرد که نتیجه‌ آن همان تحریم بود، وی گفت: طبیعی است که ما لیست انتخاباتی نخواهیم داشت و نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم.

از طرفی رجبعلی مزروعی و داریوش امیرارجمند که برخی رسانه‌ها از اسناد مستند درباره رابطه وی با سازمان‌های جاسوسی آمریکا خبر داده بودند، نیز طی بیانیه‌ای اعلام کردند که باید اصلاح‌طلبان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را تحریم کنند.

در همین زمینه، برخی تحلیل‌گران و کارشناسان در گفت‌وگوهایی که با رسانه‌های داخلی انجام داده‌اند، با تاکید بر اینکه تحریم‌کنندگان انتخابات ضدانقلاب هستند، تاکید می‌کنند که کسانی دم از تحریم انتخابات آتی مجلس می‌زنند، در دستگاه قضایی پرونده قضایی دارند و به طور طبیعی دستگاه‌های نظارتی حضور آنها را در فرصت‌های سیاسی کشور تحریم کرده است.

پس از چند روز از اظهارات عناصر ضدانقلاب از جمله، محمدرضا خاتمی، علی شکوری راد، محمد نعیمی پور، محسن آرمین برای تحریم انتخابات، احزاب غیرقانونی سازمان مجاهدین و جبهه منحله مشارکت نیز طی بیانیه‌ای همراه با برخی از زندانیان امنیتی انتخابات را زعم خودشان تحریم کردند.
 
گروهی با عنوان نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی(بخوانید خارج‌نشین مجلس ششم) نیز در بیانیه‌ای که روز جمعه2 دی‌، در رسانه‌های فتنه‌گر داخلی منتشر شد با فرمایشی خواندن انتخابات در ایران! از حامیان خود خواستند انتخابات را تحریم کنند. 

و اما این تمام ماجرا نبود، چرا که یک جریان سیاسی در داخل کشور که خود را خط امامی یا اصلاح‌طلب می‌خواند، واکنشی متفاوت با عناصر ضدانقلاب دارد؛ در همین باره علی‌محمد غریبانی رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت که واژه تحریم زشت و زیبنده اصلاح‌طلبان نیست.

مصطفی کواکبیان که در یک نشست خبری از حضور گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس خبر داده بود، نیز اعلام می‌کند که هیچ اصلاح‌طلبی تحریم انتخابات را مطرح نکرده است.

این جمله که" هیچ ‌اصلاح‌طلبی واژه تحریم را برای انتخابات آتی مجلس مطرح نکرده است" را اصلاح‌طلبانی چون، محمدرضا خباز، مسعودپزشکیان، سید فاضل موسوی، امیرطاهرخانی، جمشید انصاری، موسو‌ی‌لاری، احمد خرم و حجت‌الاسلام هاشمیان و .. به خبرنگاران فارس گفتند که با یک تحلیل بدیهی می‌توان نتیجه گرفت که این افراد تحریم‌کنندگان انتخابات را اصلاح‌طلب نمی‌دانند و بین خودشان و آنها تفکیک قائل هستند.

در همین زمینه، حجت‌الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: مردم حضور جریانی که انتخابات را تحریم‌ کرده، در انتخابات آتی مجلس، تحریم کرده‌اند و فرافکنی‌ فتنه‌گران فرار به جلوست. وی همچنین حساب جریانی را که در چارچوب قانون اساسی فعالیت ‌می‌کند با براندازان تفکیک کرده و می‌گوید: اصلاح‌طلبانی که از فتنه‌گران اعلام برائت کرده‌اند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در خصوص اظهارات اخیر خاتمی مبنی بر عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌گوید: جریان اصلاحات طیف گسترده‌ای است و لزوماً همه اصلاح‌طلبان از خاتمی حرف‌شنوی ندارند که رفتار سیاسی خود را با وی تنظیم کنند.

توکلی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ادعای تحریم ‌انتخابات، گفت که فتنه‌گران نباید جایی در مجلس داشته باشند.

محمد کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بیان اینکه اصلاح‌طلبان بنا دارند به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند، گفت که تحریم‌کنندگان انتخابات عناصر ضدانقلاب هستند که هیچ تردیدی در اقدامات ضدایرانی و ضداسلامی آنها وجود ندارد و حساب این افراد از اصلاح‌طلبانی که بر قانون تاکید دارند، جداست.

محسن یحیوی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین نیز با تبلیغاتی خواندن عدم شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی، از شکاف بین اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران سخن گفت و افزود: اصلاح‌طلبان برخلاف نظر فتنه‌گران قصد دارند در انتخابات شرکت کنند.

  آخرین اخبار حاکی از آن است که اصلاح‌طلبان با ارائه لیست‌های مشخص با عناوین مختلف در انتخابات مجلس نهم حضوری فعال خواهند داشت. در همین زمینه برخی اخبار تأیید نشده از ارائه چندین لیست از سوی این جریان حکایت دارد که از آن جمله می‌توان به لیست کارگزاران با سرلیستی محسن هاشمی، مردمسالاری با ائتلاف چند گروه اصلاح‌طلب دیگر به سرلیستی کواکبیان و لیست‌های دیگر اشاره کرد.

منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد