وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نامزدی حامیان دولت و اصلاح‌طلبان در روز داغ ثبت‌نام‌ها

حضور برخی اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده در مجلس هفتم و عناصر جریان انحرافی یکی از نکات قابل توجه بود که خبر از استراتژی حامیان دولت و دوم خردادی‌ها می‌داد.

دومین روز از ثبت داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از روز گذشته آغاز شده، صبح امروز در 207 حوزه اصلی و 31 ستاد انتخابات کار خود را آغاز کرد.

*آغاز دومین روز ثبت نام از داوطلبین نامزدی مجلس در 207 حوزه اصلی و 31 ستاد انتخابات

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور روز گذشته 254 نفر در سراسر کشور ثبت نام کردند که از بین 245 نفر آقا و 9 نفر دیگر خانم بودند.

همچنین جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که تکمیل پرسشنامه اینترنتی توسط نامزدهای انتخابات به منزله ثبت‌نام قطعی آنان نیست.

*میراشرفی: همکاری خوب بین هیئت‌های نظارت و اجرایی/داوطلبان مدارک کامل داشته باشند

سیدعبدالوهاب میراشرفی رئیس هیئت نظارت حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر صبح امروز  در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که برای ثبت نام مراجعه می‌کنند عمدتا با مدارک کامل حاضر می‌شوند و کار نظارت تاکنون روند خوبی را داشته است.

رئیس هیئت نظارت شهرستان تهران با تاکید بر اینکه همکاری خوبی بین هیئت‌های نظارت اجرایی برقرار است تصریح کرد: تاکنون مورد خاصی در حوزه انتخابات تهران، ری و شمیرات دیده نشده و از روند کار راضی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقاضامندیم افرادی که برای ثبت نام مراجعه می‌کنند با مدارک کامل حاضر شوند تا زمان زیادی صرف نشده و کار به کندی پیش نرود.

*براتلو: دواطلبین تهرانی در روزهای اول ثبت‌نام کنند/سرکشی دوره‌ای از حوزه‌های انتخابیه

صفرعلی براتلو رئیس ستاد انتخابات استان تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به بازدید دوره‌ای مسئولین کمیته‌های ستاد انتخابات استان تهران از حوزه انتخابیه تهران گفت: مسئولین کمیته‌های ستاد انتخابات تهران روز دوشنبه در حوزه انتخابیه ورامین و پاکدشت حضور پیدا کرده و از نزدیک با اقدامات این حوزه‌های انتخابیه در رابطه با بحث انتخابات بازدید می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه از حوزه‌های انتخابیه دماوند و رباط کریم و تهران در هفته‌های آتی بازدید خواهیم داشت، خطاب به نامزدهای انتخابات گفت: کسانی که قصد ثبت نام در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، کار ثبت‌نام را به روزهای آخر نگذارند.

براتلو افزود: اگر کار نامزدهای انتخابات مجلس نهم برای روزهای آخر بماند، کار سنگین می‌شود، هر چند پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است اما بهتر است آقایان و خانم‌های داوطلب در روزهای اول اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی درخصوص تلاش دشمنان برای ایجاد چالش در انتخابات مجلس نهم خاطرنشان کرد: طبعا دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دست از خباثت برنمی‌دارند اما با توجه به اطلاع رسانی لازم در مورد ساختار انتخابات و بصیرت مردم، دشمنان در ایجاد چالش در تهران قطعا به اهداف پلید خود نخواهند رسید.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، که دارند، دشمن در اطراف خود نمی‌تواند، کاری از پیش ببرد، تصریح کرد: مردم حامی نظام جمهوری اسلامی هستند و علاوه بر آن ما در استان تهران تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم.

*ثبت‌نام 15نفر در تهران/ عضو جبهه حامیان دولت هم کاندیدا شد

به گفته مسئولان فرمانداری شهرستان تهران حضور داوطلبان انتخابات مجلس امروز نسبت به روز گذشته بیشتر بوده.

بر اساس این گزارش، با وجود اطلاع‌رسانی کافی امروز هم عده‌ای از داوطلبان مدارک لازم را جهت ارائه همراه خود ندارند. از این رو اعلام شده که داوطلبان به سایت وزارت کشور جهت ثبت نام کامل مراجعه کنند.

* یک روزنامه‌ایی، داوطلب نمایندگی مجلس


اولین داوطلب ثبت نامی امروز فرمانداری تهران، حسن گل‌احمدی نام داشت که خود را ۳۲ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری معرفی‌ و دلیل حضور در انتخابات را احساس مسئولیت عنوان کرد و گفت: بنده می‌خواهم در حوزه فرهنگی وارد کار شوم و کاندیدایی مستقل هستم.

وی همچنین گفت که سابقه فعالیت در روزنامه ایران را دارد.


* داوطلب حامی دولت: دولت مردمی است، مجلس نه!

داوطلبی دیگری که از بردن نامش خودداری می‌کرد، ۶۳ ساله بود و می‌گوید که مجلس باید ماهیت مردمی پیدا کند تا به خواسته‌های مردم بیشتر رسیدگی شود؛ در حال حاضر دولت مردمی است، ولی مجلس مردمی نیست.

وی درخصوص اینکه به چه دلیل در انتخابات شرکت کرده است گفت: بنده از طرف جبهه حامیان احمدی‌نژاد و دولت، برای شرکت در انتخابات دعوت شده‌ام و در زمینه اقتصادی و سیاسی نیز می‌خواهم فعالیت کنم.

این داوطلب نمایندگی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از وضعیت اقتصادی فعلی راضی هستید یا خیر گفت‌ که بله از وضعیت اقتصادی راضی هستم.

محمود صابر همیشگی نماینده دور چهارم مجلس و عضو جمعیت ایثارگران نیز با حضور در فرمانداری تهران برای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب شد.

*رئیس شورای‌عالی جبهه ایستادگی نامزد مجلس شد

حجت الاسلام سید محمود علوی رئیس شورای‌عالی جبهه ایستادگی صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران برای نمایندگی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی در ابتدای ورود خود به فرمانداری تهران در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت که ان‌شاءالله برای انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام خواهم کرد.

*جبهه ایستادگی جدا از جبهه متحد لیست نمی‌دهد

وی پس از ثبت‌نام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعید می‌دانم جبهه ایستادگی جدا از جبهه متحد لیستی را ارائه کند و نظرم این است تا می‌توانیم از ارائه لیست‌های پراکنده اجتناب کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اهداف خود برای شرکت در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: نظام عرصه‌ای را برای خدمت ما فراهم کرده و وقتی که عرصه‌هایی برای خدمت فراهم می‌شود باید از آنها به عنوان فرصت استفاده کرد.

وی بر همین اساس به حضور خود در مجلس اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم اشاره کرد و افزود: طی سالهایی هم که کاندیدا نشدم به دلیل این بود که بنابر دستور رهبری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مشغول به کار بودم و امکان شرکت در مجلس هفتم و هشتم را نداشتم. علی‌رغم اینکه در لیست تهران هم نام من پیش‌بینی شده بود.

علوی ادامه داد: با توجه به سابقه نمایندگی و داشتن فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اصرار مجموعه‌ها و اصناف و اقوام مختلف تصمیم گرفتم که در انتخابات آینده حضور پیدا کنم و در این سنگر به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید از اختلاف و دودستگی پرهیز شود؛ همه مردم بویژه نخبگان سیاسی نباید به این دلیل که افراد مد نظر خود رای بیاورند دیگران را تهدید کنند. چرا که ویژگی جامعه اسلامی این است که از بی‌اخلاقی کناره‌گیری کند تا جامعه دچار آسیب نشود.

وی همچنین در خصوص جریان فتنه و انحرافی که به عنوان دشمن واحد اصولگرایان معرفی می‌شوند، اظهار داشت: البته همیشه وحدت زمانی اتفاق نمی‌افتد که خطری ما را تهدید کند بلکه اگر هیچ دشمنی هم نداشته باشیم باید دارای وحدت بود؛ هر چند اگر زمانی ضرورت وحدت جدی‌‌تر شود باید به آن به عنوان یک تاکتیک نگریست. اما هنوز شرایط به خوبی خود را نشان نداده است.

علوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تلاش جریان انحرافی برای حضور افراد خود در مجلس یادآور شد: اینکه پولهایی به برخی داده می‌شود تاکنون در انتخابات سابقه نداشته است اما هنوز آرایش‌ها کاملاً خود را نشان نداده است و هیچ کدام موضع‌گیری شفافی نداشته‌اند.

وی همچنین در خصوص ارائه نکردن لیست از سوی اصلا‌ح‌طلبان افزود: ندادن لیست به معنای شرکت نکردن در انتخابات نیست. از این رو باید هر کس با هر فکر و اندیشه و مرزبندی سیاسی که دلش برای ایران اسلامی می‌سوزد در انتخابات شرکت کند.

علوی همچنین در خصوص صحبت‌های ضدونقیض اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده نیز یادآور شد: تمام اقشار مردم باید در انتخابات حضور پیدا کنند چرا که این حضور نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و بیانگر این است که ملت ایران همیشه در صحنه حضور دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص جبهه پایداری و ارائه لیست جداگانه از سوی آنها چیست؟ اظهار داشت: اینکه ما در اردوگاه اصولگرایان یک لیست واحد داشته باشیم قطعا به نفع ماست اما اگر لیست واحدی هم برای انتخابات مجلس ارائه نشود دلیل بر انشقاق نیست و ممکن است هر سلیقه‌ای بخواهد یک لیست ارائه بدهد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آقای بیادی گفته است که عملکرد جبهه متحد اصولگرایان را قبول ندارد، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم اما وی به عنوان سخنگو از طرف جبهه ایستادگی صحبت نکرده و چنین تصمیمی نیز گرفته نشده است.

علوی برهمین اساس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه ایستادگی زیر پرچم جبهه متحد اصولگرایان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد:‌ در این خصوص هنوز تصمیمی گرفته نشده اما آقای روح‌الامینی به عنوان رابط به جبهه متحد اصولگرایان معرفی شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود در خصوص اینکه آیا رایزنی‌هایی از سوی جبهه متحد اصولگرایان با وی شده است یا نه، پاسخی نداد.


*ثبت‌نام با مدرک معاملات ملکی‌/ مشارکتی دیروز ،اصولگرای اصلاح‌طلب امروز


غلام‌عباس رحمانی دارای مدرک لیسانس و جانباز ۷۰ درصدی که یک پای خود را در راه آرمان‌های انقلاب و دفاع از کشورمان تقدیم کرده بود، اولین نفری بود که در دومین روز ثبت‌نام داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و در گفت‌وگوی با خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که شما وابسته به کدام جناح هستید تصریح کرد: بنده حزب‌اللهی هستم و هدف‌ام از ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم فقط خدمت به کشورم است.بنده در لیست هیچ گروه و حزبی نیستم.

یکی از نکاتی که با حضور این جانباز ۷۰ درصدی توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد پایین آمدن این جانباز از پله‌ها با ویلچر اما بدون کمک بود. البته نکته قابل تأمل عدم تدبیر اتخاذ شده برای تردد جانبازان در این مکان بود.

غربت‌علی رضایی متولد 1328 دیگر داوطلب دیگری بود که برای ثبت‌نام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

وی که دارای مدرک ششم ابتدایی بود شغل خود را مشاور املاک عنوان کرد و گفت: هر چند بنده مدرک فوق لیسانس از دانشگاه خاصی را ندارم اما تجارب بنده در حوزه مسکن و املاک معادل فوق‌لیسانس است.

براساس این گزارش، حسن حسین‌زاده متولد سال 58 و دانشجوی دکتری رشته علوم سیاسی نیز دیگر فردی بود که برای ثبت‌نام کاندیداتوری خود در انتخابات نهم دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

وی با بیان اینکه بنده می‌خواهم از شاهرود کاندید شوم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما جزو کدام حزب و جبهه هستید اظهار داشت: با مطالعه در فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری و قرآن و احادیث به این نتیجه رسیده‌ام که افراد با این گستردگی نظرات در موضوعات، نمی‌توانند به یک تشکل خاص محصور شوند و تجربه بعد از انقلاب نیز نشان داده که چنین گروه‌ها و جریاناتی نتوانسته‌اند اغنای حداکثری جامعه و حتی مخاطبان را رقم بزنند.
بنابر این از آنجایی که احزاب و گروه‌ها را محدود می‌دانند وابسته به هیچ کدام نیستم.

این دانشجوی دکتری علوم سیاسی خاطرنشان کرد: اما اگر منظور این باشد که از گروه‌ها و جریان‌های فعال فعلی به کدام یک علاقه بیشتری دارم باید بگویم که بنده تقریبا در همه، جبهه پایداری اسلامی را اصلح‌تر، برای قرارگرفتن افراد در معرض انتخاب مردم می‌دانم.

وی یادآور شد: ضمن اینکه باید بگویم جبهه پایداری حزب و گروه نیست و گفتمانی است که ارزش‌های اصیل انقلابی را مدنظر قرار داده و بر آن تاکید می‌کند.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام محمدباقر ذاکری دیگر داوطلب کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم بود که از شهرستان قوچان قصد حضور در انتخابات را داشت.
وی که عضو ارشد حزب اعتماد ملی است  در گفت‌و گو با خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که از کدام حوزه انتخابیه می‌خواهید حضور پیدا کنید اظهار داشت: بنده می‌خواهم از شهرستان شهید پرور قوچان شرکت کنم.

حجت‌الاسلام ذاکری در ادامه به ذکر خاطره‌ای از برادر شهیدش می‌پردازد و می‌گوید: برادرم مهدی ذاکری فرمانده گردان فضل‌الله استان خراسان بود.ایشان یک شب قبل از یک عملیات در جمعی از فرماندهان همچون محسن‌رضایی و محمد‌باقر قالیباف وقتی می‌خواهد خود را معرفی کند می‌گوید از شهرستان شهید پرور قوچان هستم. فردای همان شب زمانی که عملیات آغاز می‌شود به محسن رضایی خبر می‌رسد که یک گردان از خط عبور کرده. او می‌پرسد که این همان گردان شهید پرور است و قالیباف هم می‌گوید: همان گردان شهرستان شهید پرور قوچان است. از همین رو بنده نیز در تبعیت از برادرم می‌گویم شهرستان شهید پرورقوچان.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص انگیزه‌اش برای حضور در انتخابات گفت: انگیزه اصلی بنده برای حضور در انتخابات مخالفت با تحریم انتخابات است.

حجت‌الاسلام ذاکری که خود را اصلاح‌طلب اصولگرا می‌نامید در پاسخ به این سؤال که اینکه شما چندی پیش علیه محمد خاتمی مباحثی مطرح کرده بود آیا این موضوع صحت دارد؟ اظهار داشت: بله بنده یکسری موارد را مطرح کردم اما بخشی را خبرنگار شیطنت کرده بود و زمانی که بنده بعد از آن جریان پیش خاتمی رفته‌ام گفت همه حرف‌هایت را قبول دارم.

وی که در کارنامه خود نمایندگی مجالس سوم، پنجم و ششم را دارد در پاسخ به این سوال که استراتژی اصلاح‌طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: بنده که در دوره مجلس ششم جزء اکثریت بودم ولی به عملکرد اصلاح‌طلبان اعتراض داشتم و الان نیز اعتراض دارم چرا که اگر اصلاح‌طلبان یک لیدر داشتند به این وضعیت دچار نمی‌شدند. چرا که بعضی از اصلاح‌طلبان می‌گویند انتخابات را تحریم می‌کنیم و عده‌ای دیگر می‌گویند تحریم نمی‌کنیم و لیست هم نمی‌دهیم.

حجت‌الاسلام ذاکری همچنین با بیان اینکه مشکل اصلاح‌طلبان این است که معلوم نیست بزرگ و کوچکشان چه کسی خاطر نشان کرد: بنده در دوره مجلس ششم عضو حزب مشارکت بودند ولی در همان دوران از این حزب جدا شدم.

به گزاش فارس، حضور برخی اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده در مجلس هفتم یکی از نکات قابل توجه بود که خبر از استراتژی جدید اصلاح‌طلبان می‌داد.

غلامعلی عابدی نماینده مجلس ششم یکی از این چهره‌ها بود که برای ثبت‌نام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا شما اصلاح‌طلب هستید یا نه اظهار داشت: بنده قانونمند هستم.

عابدی همچنین در پاسخ به این سؤال که شما در مجلس ششم عضو فراکسیون اقلیت بودید یا اکثریت اظهار داشت: بنده در آن دوره مستقل بودم.

وی همچنین گفت: من از حوزه انتخابیه مهربندان و سربیشه شرکت خواهم کرد.

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس هشتم نیز از جمله کسانی بود که برای ثبت‌نام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

وی طی گفت‌وگوی گفت بنده از تهران کاندیدا می‌شوم.

جهانبخش کریمی هم دیگر جانباز 70 درصدی بود که در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

وی گفت: بنده اصولگرای مستقل هستم و از کرمانشاه شرکت می‌کنم.


*مصائب داوطلب زیست شناسی که ثبت‌نام نشد


از بین داوطلبین کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی که برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور آمده بودند، حضور فردی به نام شجاع‌الدین خاتمی نظر خبرنگاران را به خود جلب کرد.

وی که متولد 1316 از زنجان است در گفت‌‌وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور می‌گوید: همین که اسمم خاتمی است همیشه مشکلاتی برای من ایجاد کرده است.

شجاع‌الدین خاتمی با بیان اینکه بنده لیسانس زیست شناسی و زمین‌شناسی دارم اظهار داشت: من سال 1340 از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شدم و امروز پس از 30 سال سابقه فرهنگی داشتن، قصد دارم در انتخابات شرکت کنم.

براساس این گزارش، با توجه به مصوبه قانونی مبنی بر لزوم دارا بودن مدرک فوق‌لیسانس برای داوطلبین کاندیداتوری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از ثبت‌نامه شجاع‌الدین خاتمی در انتخابات خودداری شد.

*طالب‌‌زاده داوطلب نمایندگی مجلس شد

نادر طالب‌زاده مستندساز و مجری برنامه راز نیز امروز با حضور در فرمانداری تهران حضور یافت و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت که می‌خواهم برای انتخابات آینده مجلس کاندیدا شوم.

*یک عضو دیگر جبهه حامیان دولت برای انتخابات مجلس کاندیدا شد

حنیف حسین ستاریان در دقایق پایانی دومین روز از ثبت نام کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرد.

ستاریان از جمله افرادی است که در سایت‌هایی که گفته می‌شد متعلق به جریان انحرافی است، فعالیت می‌کرد و در برهه‌ای برخی شنیده‌ها از بازداشت‌ وی حکایت داشت.

سایت همت‌آنلاین از جمله سایت‌هایی بود که گفته می‌شد ستاریان در آن به فعالیت مشغول بود.


*نوری: امروز ‌461 نفر برای کاندیداتوری ثبت‌نام کردند/ نامزدی 440 مرد و 21 زن


حسنعلی نوری جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان دومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آمار ثبت‌نام شده تا ساعت 13:45 امروز در کل کشور 461 نفر بودند که توانستند ثبت‌نام نهایی کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد ثبت‌نامی‌ها در استان تهران با 61 نفر و ‌خراسان رضوی با 31 نفر است.

جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با بیان اینکه از میان استان‌ها کمترین تعداد ثبت‌نامی متعلق به استان‌های خراسان جنوبی، قم و هرمزگان است که هر کدام سه نفر ثبت‌نامی داشتند، اظهار داشت: تعداد نامزدهای مرد ثبت‌نام شده 440 نفر و تعداد زنان 21 نفر است که بیشترین محدوده سنی بین 41 تا 45 سال است.

نوری همچنین با اشاره به اینکه 111 نفر در محدوده سنی 41 تا 45 سال ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: افراد ثبت‌نام شده با مدرک دکتری 68 نفر، فوق لیسانس 311 نفر، لیسانس 69 نفر و تحصیلات حوزوی 7 نفر هستند.

*نایبی: 90 داوطلب تهرانی در 2 روز ثبت‌نام انتخابات مجلس/قدردانی از اصحاب رسانه

محسن نایبی فرماندار شهرستان تهران پس از پایان دومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز 4 دی ماه 27 نفر در فرمانداری تهران و ۳۷ نفر در ورزارت کشور ثبت نام کردند. یعنی جمعا 64 نفر برای انتخابات آینده مجلس ثبت نام کردند که البته یک نفر اقلیت دینی نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

فرماندار شهرستان تهران با بیان اینکه در روز اول و دوم ثبت نام از داوطلبان در وزارت کشور و فرمانداری 90 نفر در حوزه انتخابیه تهران،ری، شمریرانات و اسلام شهر برای انتخابات نام نویسی کرده‌اند، گفت: از این تعداد یک نفر اقلیت است؛ از تمام کسانی که احساس می‌کنند واجد شرایط ثبت نام هستند تقاضامندیم در روزهای اول به فرمانداری و وزارت کشور مراجعه کنند.

وی بر همین اساس تاکید کرد که داوطلبان مدارک خود را به صورت کامل همراه داشته باشند تا ثبت نام آنها قطعی شده و به روزهای آخر ثبت نام خود را موکل نکنند.

نایبی با بیان اینکه 8 نفر از خانم‌ها برای انتخابات آینده مجلس ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: ساعت کار ستاد از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است و همکاران ما بدون وقفه از داوطلبان ثبت نام به عمل می‌آورند؛ تعدادی از افراد که هنوز ثبت نام‌شان انجام نشده به علت ناقص بودن مدارک‌شان است و اگر کسی مدارک کامل باشد بدون معطلی ثبت نام‌اش انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان تهران همچنین گفت که فارغ التحصیلان کشورهای خارجی اگر مدرک تحصیلی‌شان بر اساس قوانین جمهوری اسلامی گواهی شده باشد، هیچ مشکلی برای شرکت در انتخابات ندارند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 10 نفر از مراجعه کنندگان مدارک‌شان ناقص بوده و قرار شد در روزهای آینده مدارک خود را تکمیل کنند.

نایبی همچنین از اصحاب رسانه به دلیل پوشش کامل و دقیق اخبار تشکر کرد.

*پایان دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس در سراسر کشور

در نهایت دومین روز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز یکشنبه چهارم دی‌ماه و از ۲۰۷ حوزه اصلی در فرمانداری‌ها و ۳۱ ستاد انتخابات آغاز شد با ثبت‌نام ۴۶۱ نفر تا ساعت 13:۴۵دقیقه،  در روز دوم به کار خود پایان داد.

به گفته جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور از بین این ۴۶۱ نفر که تا ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه در کل کشور ثبت‌نام نهایی کرده‌اند، ۴۴۰ نفر مرد و ۲۱ نفر زن هستند که ۱۱۱ نفر نیز در محدوده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال هستند.

منبع : فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد