وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

بایدبه دنبال افرادی مقتدر،متخصص و متعهد به ولایت برای مجلس باشیم


با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات، حضور افراد متخصص و متعهد درمجلس بسیار مهم و حائز اهمیت است و از طرفی دیگر نوع رابطه دولت و مجلس نیز جای بحث دارد که مجلس آینده با چه نوع ابزاری به تعامل دولت برود.



به این منظور خبرنگار "خبرگزاری موج" گفت و گویی را با مهندس دلاور صیامی،دبیر کل جبهه حامیان ولایت انجام داده اند:

خبرنگار موج: در نگاه اول، ارزیابی خود را از مجلس هشتم و انتخابات مجلس آتی مجلس را چگونه پیش بینی می کنید؟
دلاورصیامی: مجلس هشتم، مجلسی اصولگرا است و در مقایسه با مجلس ششم، چندان تنش جدی را شاهد نبوده ایم که مردم و مقام معظم رهبری را از مجلس ناراضی کنند.
مجلس هشتم، در فضای آرامی حرکت کرد و طرح های خوبی  را به تصویب رسانده و طرح هایی که به دنبال تصویب بوده از تنش بدور بوده است. بارزترین نقطه قوت مجلس، تبعیت از ولایت بوده است.
البته در مجلس ضعف هایی نیز به چشم می خورد که یکی از این موارد، امضاء نامه های مختلف است که گاهی نمایندگان یک روز پس از امضاء، بخاطر یک تعامل و توافق امضاء خود را پس رفته اند و ضعف دیگر مجلس، مربوط به مدارک تحصیلی است، اگر بنا بر ارائه مدرک تحصیلی لیسانس به بالا است باید این موضوع برای همه صدق کند و برای کسی استثناء قائل باشد.
اگر تبعیضی رخ دهد از اعتماد مردم و همچنین حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات را کاهش می دهد.

خبرنگار موج: نظر شما در خصوص آمدن اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس چگونه است؟
پاسخ:‌ اصلاح طلبان و کسانی که در فتنه و جریان انحرافی خط قرمز نظام را رعایت کردند، قطعاً باید در انتخابات وارد شوند و زمینه حضور آن‌ها فراهم است، طبیعی است حضور کسانی که در فتنه دست داشتند و یا خطوط قرمز را رعایت نکردند، برای نظام مفید نیست.



خبرنگار موج: ارزیابی شما از نحوه تعامل دولت و مجلس چگونه است؟
پاسخ: به هرحال حق مجلس است که استیضاح، سوال و نظارت از رئیس جمهور و عملکرد مسئولان اجرایی قانون داشته باشد و باید نمایندگان در موارد این چنینی شرکت داشته باشند.
دولت در قبال بعضی از قوانین قانون گریزی کرده؛ طبق فرموده های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که فرموده اند «مجلس در راس امور است»؛ باید یک مجلس قوی داشته باشیم و اگر مجلسی ضعیف و معاملگر داشته باشیم؛ دولت قانون گریز به وجود می آید.
باید تاکید شود که رویه کامل یک قانون اجرا شود، یعنی زمانی که قانونی مصوب شده و به تایید شورای نگهبان رسید دولت ملزم به اجرای این قانون است؛ به قوانین بسیاری از جمله یارانه برای مترو نیز می توان اشاره کرد که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده اما تاکنون رنگ اجرایی شدن را نگرفته است.

خبرنگار موج: چه راهکاری را شما برای حل این موضوع می توانید ارائه دهید؟
پاسخ: برای اینکه در آینده مجلسی مقتدر را داشته باشیم، باید به دنبال افرادی مقتدر، متخصص در حکم و متعهد به ولایت را به ملت معرفی کنیم که دغدغه اصلی این کاندیداها دغدغه اصلی نظام و ارزش های نظام باشد.
در صورت انتخاب نمایندگانی با چنین خصوصیاتی، شاهد حسن اجرا در قوانین و پیگیری آن برای اجرای درست قانون توسط دستگاه اجرایی کشور می شویم، تا بحث قانون گریزی دولت دیگر پیش کشیده نشود.

خبرنگار موج: نظرشما در خصوص کاندیداهای اصولگرا چگونه است؟
پاسخ: ممکن است فرد اصولگرایی به طور مستقل وارد انتخابات شود، اما ما سعی می‌کنیم وحدت حداکثری بین نیروهای حزب اللهی ولایی و ارزشی محقق شود تا لیست واحدی برای انتخابات آینده ارائه شود.

خبرنگار موج: فعالیت های چند ساله اخیر حذب متبوعتان چه بوده است؟
پاسخ: این جبهه از قوی ترین تشکیلات در عرصه انتخابات بوده و همواره در تحقق وحدت کوشیده است، در انتخابات آینده هم اگر مشاهده شد که اختلاف سلیقه ای به وجود آمد و یا لیست جداگانه ای ارائه شد، سعی می‌کنیم از لیست نیروهای حزب اللهی و ارزشی حمایت کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد