وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

همایش بزرگ حامیان ولایت استان مازندران

همایش پرشکوه، با عظمت و دشمن شکن حامیان ولایت در حمایت از اصل ولایت مطلقه فقیه و پیروی از مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عصر روز جمعه مورخه 89/12/20 در محل گلزار شهدای شایستگان امیرکلا با حضور حضرت آیت الله علوی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری، مهندس دلاور صیامی دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی (جبهه حامیان ولایت)، دکتر گرجی دبیر حامیان ولایت استان مازندران، روحانیت معزز و محترم منطقه، ریاست محترم شورای اسلامی شهر امیرکلا، شهردار محترم امیرکلا و نیز عموم مردم ولایت مدار و انقلابی تشکیل شد.


این مراسم با نوای دلنشین کلام‌الله مجید آغاز شد و پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی و مداحی یکی از مداحان اهل بیت، دکتر گرجی دبیر حامیان ولایت استان مازندران به تشریح عملکرد تشکل حامیان ولایت پرداخت.

وی ابتدا ضمن خوشامدگویی به میهمانان عالیقدر و شرکت کنندگان عزیز با اشاره به سابقه ولایت مداری و روحیه فداکاری مردم استان مازندران در گذشته فرمودند:

نخستین قیام شیعی که منجر به ایجاد حکومت اسلامی در ایران شد قیام علویان طبرستان و دیلمان بود که نتیجه‌ی آن تشکیل حکومت علویان در مازندران گشت و به همین دلیل مازندران محلی امن برای شیعیان علی و آل علی(ع) و فرزندان ائمه اطهار شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم ولایی مازندران در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی فرمودند:

مردم انقلابی مازندران همچون دیگر عزیزان انقلابی کشور دوشادوش سایر برادران و خواهران دینی در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی شرکت کرده و سهم به سزایی در پیروزی این انقلاب شکوهمند به رهبری قائد عظیم‌الشأن حضرت امام خمینی (ره) داشتند.

با پیروزی انقلاب دشمنان قسم خورده‌ی اسلام دست به توطئه‌های زیادی زدند که از جمله غائله‌های داخلی، قضیه کردستان، جنگ تحمیلی و ماجرای جنگل آمل را به وجود آوردند و مردم غیور مازندران، به خصوص مردم فداکار آمل در مقابل منافقین و فریب خوردگان استکبار جهانی ایستادگی کردند و با تقدیم شهدای گرانقدر، منافقین را از آمل بیرون و دشمن را مأیوس کردند که این حرکت انقلابی و ولایی مردم آمل باعث شادی دل حضرت امام (ره) شد و از این جهت حضرت امام در وصیت نامه الهی سیاسی شان فرمودند: «من از شهرستان آمل ومردم فداکار آن تشکر می کنم».

وی در ادامه به نقش رزمندگان دلیر لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دفاع مقدس پرداخت و گفت:

رزمندگان مازندرانی در لشکر ویژه و خط شکن ۲۵ کربلا حماسه‌ها آفریدند و در عملیات های زیادی خط شکن بودند به خصوص در عملیات افتخار آمیز و غرورآفرین والفجر ۸ که با عبور از رود خروشان اروند منجر به فتح شهر مهم و بندری فاو شد که جهانیان را به حیرت واداشت. همچنین مازندران در جنگ با تقدیم شهدای بسیار عزیزی به خصوص شهید حاج حسین بصیر جانشین لشکر ۲۵ کربلا انقلاب را بیمه کرده است.

وی در پایان گفت: امروز مردم مازندران همان مردم ولایی هستند که قیام علویان را رقم زدند و اکنون پس از گذشت قرن‌ها با همان روحیه اسلام خواهی و دشمن ستیزی در مقایل دشمنان اسلام و عوامل داخلی و خارجی آن خواهند ایستاد و مازندران ولایی،مازندران انقلابی، مازندران خط شکن، مازندران لاله خیز، زنده تر از همیشه و رزمنده تر از همیشه تا آخر ایستاده و از اصل ولایت فقیه و رهبری انقلاب این ولی فقیه و نایب برحق امام عصر(عج) و این علی زمان تا پای جان دفاع خواهد کرد.

در ادامه این مراسم حضرت آیت الله علوی مطالبی پیرامون اصل ولایت فقیه، سابقه این اصل در متون فقهی و دینی پرداختند و فرمودند:

اصل ولایت فقیه ریشه در متون فقهی و دینی ما دارد و در عصر ما حضرت امام(ره) با روشن بینی و دوراندیشی به این اصل عمق بخشیدند و تمامی ایعاد این اصل را برای همه روشن ساختند.

ولایت فقیه که تداوم رهبری امامان(علیهم‌السلام) در عصر غیبت و محور وحدت امت اسلامی است، از مهم‌ترین اصول «قانون اساسی» و پشتوانه نظام اسلامی در ایران به حساب می‌آید و اعتقاد آگاهانه به این مساله، ضروری است.

ولایت فقیه، از ولایت امامان معصوم(علیهم‌السلام) سرچشمه می‌گیرد. ریشه ولایت امام(ع)، در ولایت پیامبر(ص) است. ولایت پیامبر(ص) نیز ریشه در ولایت خدا دارد. به جاست که این خط سیر را از ولایت خدا شروع کنیم و به ولایت فقیه برسیم.

تبیین ولایت فقیه یکی از وظایف بسیار مهم علمای دین است  تا نسل جوان و نوجوان عزیز ما و همه‌ی مردم با این اصل بسیار مهم، که سرمایه وحدت ملی و دینی مردم و ضامن حفظ کیان اسلام و انقلاب اسلامی است، آشناتر شوند و در مقابل شبهه‌آفرینی مغرضان و دشمنان که با اصل دین مخالفند، مصونیت داشته باشند و اهمیت تبعیت از ولایت فقیه را که خوشبختانه در قانون اساس کشورمان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد (اصل پنجم و اصول ۱۰۷ تا ۱۱۲) از یاد نبرند.

در ادامه مهندس صیامی در خصوص مسائل سیاسی روز، تحولات خاورمیانه و جمعیت حامیان انقلاب اسلامی (جبهه حامیان ولایت) فرمودند.

بیداری امت‌های اسلامی منطقه به برکت انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بوده است و اکنون نیز با راهنمایی و حمایت رهبر معظم انقلاب حضرت آیه‌الله خامنه‌ای این جنبش‌های اسلامی جان تازه‌ای در آنها دمیده شده و نصرت و یاری از آن خداوند است که ان شاءالله نصیب امت اسلامی خواهد شد.

وی در ادامه راجع به تداوم فعالیت جمعیت گفتند:

جمعیت حامیان انقلاب اسلامی(جبهه حامیان ولایت) در طول سال فعالیت دارد و جزو تشکل‌ها و احزابی نیست که به صورت موردی و برای موضوع خاصی ایجاد می‌شوند و بعد از آن دیگر فعالیت ندارند. جمعیت حامیان انقلاب همیشه فعال است و جلسات آن تداوم دارد.

حامیان ولایت در پی جذب حداکثری و دفع حداقلی است و هیچ وقت در پی تخریب کسی نیست و مشی جمعیت و افراد آن جذب افرادی است که در اصول با هم اشتراک دارند ولی از نظر سلیقه با هم در تضاد هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد