وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

محسن رضایی: ولایت فقیه عصاره 100 سال مبارزه اخیر ملت ایران است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز عصر با حضور در نشست هفتگی جمعیت حامیان ولایت اظهار داشت: در ابتدا جا دارد بازگشت پیکرهای متبرک شهدای دفاع مقدس به ویژه پیکر سردار علی هاشمی فرمانده قرارگاه نصرت که عملیات‌های بدر و خیبر از آن صورت گرفت را تبریک بگویم و امیدوارم که ملت ایران استقبال خوبی از این پیکرها به عمل آورند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چند وقت یکبار بحث‌هایی در خصوص جمهوری اسلامی ایران پیش می‌آید که این بحث‌ها طبیعی است چرا که جمهوری اسلامی یک پدیده نو و اندیشه جدید و یک مکتب و نظام سیاسی جدید است که در عالم شکل گرفته است.
رضایی ادامه داد: قرن بیستم را قرن منسوب به برخی پدیده‌ها می‌دانند بر این اساس برخی می‌گویند این قرن، قرن شروع جهانی شدن است و برخی دیگر این قرن را قرن جنگ‌های جهانی نامگذاری می‌کنند، همچنین عده‌ای دیگر این قرن را قرن شکل‌گیری نظام‌های سیاسی می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: نظام‌های لیبرالیسم و سوسیالیسم در این قرن ظهور کرد و نظام کمونیست هم در این قرن شکل گرفت و در دو دهه پایانی این قرن نیز نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: البته از نظام‌هایی که در این قرن بوجود آمد نظام کمونیست که در ابتدای این قرن شکل گرفته بود تقریبا در انتهای آن از بین رفت ولی نظام‌های لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی هنوز وجود دارد و مهمترین مبارزه جمهوری اسلامی ایران هم با این دو نظام بوده است.
رضایی گفت: وقتی از اسرائیل و آمریکا صحبت می‌کنیم عقبه این دو به نظام لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی برمی‌گردد یعنی فلسفه سیاسی پشت سر آمریکا این دو نظام است.
رضایی در این رابطه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در انگلیس محافظه‌کاران جایگزین حزب کارگر در این کشور می‌شوند و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در مبارزه‌ای اندیشه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کسانی که حملات مختلفی را علیه کشور انجام داده‌اند در واقع پشتشان کسانی بودند که مبارزات فکری و فلسفی علیه کشور را برپا نمودند.
وی اظهار داشت:‌ امروز هم در مسئله تحریم و یا در حوادث سال گذشته و یا در سطح تهاجم فرهنگی جمهوری اسلامی چه در بعد سیاسی و چه فرهنگی و اقتصادی در مبارزه با نظام‌های سیاسی که قالب دنیا را اداره می‌کنند مشغول است.
رضایی تاکید کرد:‌ این مبارزه، مبارزه فکر و اندیشه است و زمانی که ما به این مبارزه نگاه می‌کنیم و آنرا بررسی می‌نمائیم باید تمام ابعاد آن را ببینیم چرا که این مبارزه، مبارزه گسترده‌ای است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اولین نکته‌ مهم این است که هرچند وقت یکبار باید مبانی جمهوری اسلامی ایران را برای خود مرور کنیم و اهداف آن را برای خود یادآور شویم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از دل اسلام بیرون آمده است و همان‌طور که لیبرال دموکراسی از فلسفه لیبرال گرفته شده فلسفه جمهوری اسلامی هم در اسلام و قرآن است.
رضایی گفت: درست است که در کنار اسلامیت رأی و انتخاب مردم هم مهم است اما آن فلسفه‌ای که به رای مردم شکل می‌دهد و به اسم مردم‌سالاری دینی وجود دارد آنهم از دل اسلام ناشی شده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اسلامیت و رأی مردم ارکان اساسی جمهوری اسلامی هستند و اسلامیت نظام در قالب ولایت فقیه و رای مردم هم در قالب مردم‌سالاری دینی در جامعه ساری و جاری می‌شود.
رضایی در ادامه این برنامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران را دو چشمه اسلامیت و رای مردم سیراب می‌کند و آنرا تازه نگه می‌دارد و این مسئله در صحنه اداره کشور ظهور و بروز پیدا می‌کند.
رضایی تصریح کرد: ولایت فقیه در امتداد سایر ولایت‌ها قرار دارد یعنی این ولایت در کنار ولایت الله و ولایت نبی و ولایت امامان است و بر این اساس باید گفت که ولایت فقیه از ولایت الله است.
وی در این رابطه ادامه داد: ولایت فقیه مسئله ساده‌ای نیست و این چیزی است که ملت ایران بعد از 100سال مبارزه به آن دست یافته است.
رضایی گفت: در حقیقت ولایت فقیه عصاره 100 سال مبارزه اخیر ملت ایران است که این مبارزه از دوران مشروطه شروع شده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: حکومت در ایران که قوای سه‌گانه و در رأس آن ولایت فقیه است بر اساس ولایت فقیه و اسلام شکل می‌گیرد بنابراین رفتار این قوا نیز بر اساس اسلام است.
وی ادامه داد: ولایت فقیه همان نظام سیاسی است که ما آنرا در کنار سایر نظام‌های دنیا به صحنه آورده‌ایم و ولی فقیه مصداق نظام حکومتی در کشور است.
رضایی خاطرنشان کرد: نظام ولایت فقیه مانند یک اتوبان است که در آن هم حکومت و هم جامعه حرکت می‌کنند و ولی فقیه هم در جلوی همه آنها حرکت می‌نماید. باید هم در اتوبان ولایت فقیه و هم در پشت ولی فقیه حرکت کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ولایت فقیه یعنی شرع مقدس اسلام و احکام‌الله و ایثارگری و شهادت‌طلبی و فداکاری و آرزوی ولی فقیه هم شهادت است چرا که ایشان بیش از همه تابع احکام است.
وی ادامه داد: سختی دوران ما این است که هم باید اسلام را حفظ کنیم و هم باید قوانین را در کشور اجرا کنیم.
رضایی اظهار داشت: وقتی رقابت تمام می‌شود از فردای انتخابات همه باید با هم همکاری کنند که این همکاری از دل ولایت فقیه بیرون می‌آید.
رضایی خاطرنشان کرد: هم رقابت باید قاعده‌مند باشد و هم اعتراضات باید طبق قوانین شکل بگیرد و این قوانین یعنی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و قانون اساسی.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت:‌برخی مواقع ممکن است افراطی‌گری و یا تکیه بر احساسات برخلاف اصول جمهوری اسلامی تمام شود.

محسن رضایی در ادامه اظهارات خود  حرکت در مسیر انقلاب را مستلزم داشتن چند ویژگی دانست و افزود: یکی از این ویژگی‌ها بصیرت است و ویژگی دیگر آزادمنشی است و در این راستا ممکن است برخی بصیرت داشته باشند ولی آزادمنش نباشند.
وی ادامه داد: در کنار دو صفت یادشده داشتن معرفت نیز از لازمه‌های حرکت در مسیر انقلاب است بر این اساس ما باید در قالب معرفت حرکات خود را انجام دهیم.
رضایی گفت: شاید بسیاری از مشکلات کشور مربوط به بی‌اعتقادی به معاد باشد چرا که اگر اعتقاد به معاد وجود داشته باشد و بدانیم که یک محکمه بزرگ شکل خواهد گرفت برخی موارد را بی‌پاسخ خواهیم گذاشت تا در آن محکمه به آنها رسیدگی شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: می‌توان جواب برخی تهمت‌ها را نداد چرا که ما معتقد به معاد هستیم و در آنجا پاسخ برخی مسائل را خواهیم داد.
رضایی گفت: باید با آزادمنشی در مسیر اسلام حرکت کنیم و در این راه نیز معرفت داشته باشیم.
وی در ادامه این برنامه به بیان خاطره‌ای از شهادت شهید علم‌الهدی پرداخت و گفت: وقتی که حسین علم‌الهدی در نبرد هویزه شهید شد من خدمت امام(ره) رفتم و گزارشی از آن عملیات و نحوه شهادت شهید علم‌الهدی خدمت ایشان ارائه کردم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من همچنین در خصوص خصوصیات شهید علم‌الهدی خدمت امام توضیحاتی ارائه دادم و زمانی که به امام گفتم که شهید علم‌الهدی با دانشجویان کمونیست پیرامون برتر بودن اسلام صحبت می‌کرد در این لحظه اشک از چشمان امام جاری شد.
رضایی همچنین اظهار داشت: شهید بروجردی هم در زندان با کمونیست‌ها بحث فلسفی می‌کرد و با اینکه می‌دانست ممکن است این افراد اعدام شوند می‌گفت که با این کار یک نفر را وارد بهشت می‌کنیم و به سربازان خدا یک نفر اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با مظلومیت خود یک تاریخ 1400 ساله را تحت تاثیر قرار داد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اهداف بسیار بلندتری از تشکیل حکومت دارد و آن درست کردن جامعه اسلامی است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یک جامعه اسلامی مکمل جمهوری اسلامی ایران است بنابراین باید گفت که ما هم اکنون در نیمه راه هستیم و نیمه دیگر راه ما تشکیل جامعه اسلامی است.
رضایی اظهار داشت: باید جامعه را در زمینه اقتصادی، فناوری، ادبی، اجتماعی و فرهنگی و دیگر حوزه‌ها به سوی پیشرفت حرکت دهیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمن قصد دارد ما را در نیمه راه متوقف کند و در این راستا مرتب با حمله به جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کند ما را در این سنگر نگه دارد تا ما از برداشتن گام دوم که ساخت جامعه اسلامی است باز بمانیم.
وی در پایان افزود: ما باید دفاع جانانه از جمهوری اسلامی ایران به عمل آوریم چرا که اگر دشمن در هدف خود موفق شود به یک پیروزی راهبردی دست یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد