وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

درخواست محمدرضا شاه از موساد و پیشنهاد فرانسه برای ترور امام خمینی

رئیس اسبق موساد در تهران با پرده برداشتن از پیشنهاد رئیس جمهور وقت فرانسه به شاه ایران برای ترور امام خمینی فاش کرد، یکی از مشاوران "محمد رضا پهلوی " به درخواست وی، در اوایل دسامبر سال 1978در تماسی از او خواسته است تا موساد "امام خمینی (ره) " را ترور کند.

روزنامه فرامنطقه‌ای "الحیات " به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، نوشت، «الیعازر تسفریر» رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در تهران، با اشاره به زمانی که "امام خمینی "‌ (ره) در فرانسه بودند، فاش کرد که یکی از مشاوران "محمد رضا پهلوی " از وی خواسته است تا امام خمینی را ترور کند.
بنا بر این گزارش، یدیعوت به نقل از الیعازر نوشت: زمانی که در اوایل دسامبر سال 1978 تظاهرات و اعتصاب‌ها در ایران زندگی عادی را فلج کرده بود یکی از مشاوران شاه با وی تماس گرفته و از او درخواست کرده است که ترور خمینی را بررسی کند.
بنا بر این گزارش، مشاور شاه که به نام وی اشاره‌ای نشد، الیعازر را به دیدار با محمد رضا دعوت کرده است تا این درخواست را مستقیما از وی بشنود.
بنا بر این گزارش، در آن برهه زمانی امام خمینی هنوز در پاریس [پایتخت فرانسه] بود و الیعازر تسفریر مسئول انتقال و خارج کردن 34 اسرائیلی از ایران بود.
به گزارش یدیعوت، تسفریر همچینن اعلام کرد که در 11 فوریه سال 1979، "شاهپور بختیار " نخست وزیر وقت ایران وی را برای این موضوع به دفتر خود فراخوانده است.
الیعازر گفت "یک ساعت تمام در دفتر وی [بخیتار] نشستم و از وی خواستم تا اگر از وی درخواست کردم تا در خارج کردن اسرائیلی‌ها به من کمک کند، این امر را تضمین کند " که وی در پاسخ گفت که "امور به شکل خوبی پیش خواهد رفت ولی کاش شما می‌توانستید کاری برای خمینی بکنید ".
رئیس اسبق موساد در تهران با بیان این امر افزود که بختیار "درخواستش را به صراحت مطرح نکرد ولی ما کاملا فهمیدیم که وی از ما انتظار دارد چه کاری برای او انجام بدهیم. "
بنا بر این گزارش، "والیری ژیسکارد دیکسن " رئیس جمهوری وقت فرانسه در آن زمان که امام خمینی هنوز در پاریس بود، وزیر کشور خود را نزد شاه فرستاد و اعزام گروهی برای ترور خمینی را پیشنهاد کرد «ولی شاه از فرصت استفاده نکرد».
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد