وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آمریکا چاره‌ای جز گفت‌وگو با ایران ندارد

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا تاکید کرد آمریکا باید توهمات در مسائل دو جانبه در رابطه با ایران را کنار بگذارد و دولت اوباما چاره‌ای جز برقراری رابطه با تهران ندارد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی "شورای روابط خارجی آمریکا "، "ریچارد ان. هاس " در اظهارات اخیر خود بیان کرد: از آنجایی دولت ایران به زودی خواهد توانست آرامش را در کشورش برقرار سازد، لزوم انجام مذاکرات آمریکا با ایران بیش از پیش احساس می‌شود.
وی در ادامه افزود: نباید از نقش دولت ایران و تاثیر آن بر دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله عراق، افغانستان و نیز فلسطین غافل بود بنابراین آغاز مذاکرات از سوی آمریکا از اهمیتی اساسی در این برهه از زمان برخوردار است و دولت اوباما چاره‌ای جز آغاز روابط با ایران ندارد.
"هاس " همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت جدید ایران سیاست‌های دولت گذشته را ادامه خواهد داد، گفت‌وگو با سران ایران روزبه روز سخت‌تر می‌شود و علاوه بر این ایران کشوری است که روز به روز نیز توانمندتر از پیش خواهد شد بنابراین ضرورت برقراری روابط با این کشور از سوی آمریکا بیش از پیش احساس می‌شود.
وی در رابطه با اظهارات پیشین "باراک اوباما " در خصوص انجام گفت‌وگوهای مستقیم با ایران در زمان روی کارآمدنش در ماه ژانویه سال گذشته گفت: هم اکنون نیز با وجود انجام انتخابات ریاست جمهوری در ایران و بروز برخی مسائل داخلی در این کشور، آمریکا در نهایت چاره‌ای جز برقراری رابطه با ایران ندارد.
رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با افزودن این مطلب که روسیه از اولین کشورهایی بود که انتخاب مجدد "محمود احمدی نژاد " را به عنوان ریاست جمهوری ایران به رسمیت شناخته است، اشاره کرد: سفر رئیس جمهوری ایران به مسکو در تاریخ 6 ژوئیه (15 تیرماه) از آنجا که می‌تواند به افزایش قیمت نفت منجر شود، خیلی به نفع آمریکا نخواهد بود چراکه روسیه قطعا خلاف تمایلات آمریکا اقدام خواهد کرد.
هاس در ادامه تاکید کرد: اوباما اگرچه اخیرا موضع‌گیری خود را در برابر ایران شدیدتر کرده اما همچنان مایل است تا با سران این کشور گفت‌وگو داشته باشد پس باید تمام توهمات را در مسائل دوجانبه و چندجانبه در رابطه با ایران کنار گذاشته و منتظر رفتار ایران سرمیز مذاکره بماند.
وی معتقد است آمریکا پس از برقراری رابطه با ایران و انجام گفت‌وگوها باید جامعه بین‌المللی را نیز با خود همراه ساخته و حمایت کشورهای اروپایی را نیز در این خصوص بدست آورد.
ریچارد هاس با اشاره به وضعیت کنونی داخلی ایران گفت: اوباما و دولت آمریکا باید تمام تلاش خود را به کارگرفته و علیرغم انتقادهایی که می‌شود، از مداخله در امور داخلی ایران و نیز اظهار نظرهای بیش از حد در خصوص وضعیت داخلی این کشور خاورمیانه بپرهیزند. آمریکا باید شیوه‌ای معقول را در برخورد با ایران در پیش گیرد و بی گدار به آب نزد.
وی همچنین در ادامه سیاست‌های بوش را در قبال ایران غلط خواند و اعلام کرد: اشتباهات 8 سال ریاست جمهوری "جورج بوش " در قبال ایران باعث شد آمریکا هم‌اکنون هیچ‌گونه مشترکاتی حتی تبادلات فرهنگی نیز با ایران نداشته باشد که این مساله آمریکا را بسیار متضرر کرده است. به هر حال اوباما باید بداند هرچه زمان بیشتری بگذرد برقراری رابطه با ایران نیز سخت‌تر خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد