وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

درباره پایگاه اینترنتی مرحوم آیت‌الله بهجت

نوار سیاه رنگی مزین به عبارت «انالله و اناالیه راجعون» بر روی لوگوی سبز رنگ سایت اینترنتی دفتر مرحوم آیت‌الله بهجت از زمان درگذشت ایشان نقش بسته است. رنگ سبز به کار رفته به عنوان نشانه‌ای از محتوای مذهبی و دینی سایت به کار گرفته شده است. این سایت در رده‌بندی موتورجستجوی گوگل Page Rank رده سه دارد.

ساختارسایت
اگرچه وب سایت مرحوم آیت‌الله بهجت به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی طراحی شده ولی تنها نسخه فارسی آن موجود است. چیدمان عناصر در این وب سایت به گونه‌ای است که بخش اخبار و اطلاعیه‌ها با درج شدن در صفحه نخستین، اولویت نخست را به خود اختصاص داده‌اند.عناوین سایت، تازه‌‌های سایت‌، منتخب استفتائات و کلمات قصار از دیگر بخش‌های سایت هستند.

تعامل
وب‌سایت آیت‌الله بهجت به لحاظ تعاملی سایتی یک سویه است و نقش تعاملی کمرنگی با مخاطب دارد. نبود نظرسنجی در سایت‌، نبودن امکان کامنت گذاشتن برای مطالب، نبود تالار گفتگو، نبود آرشیو و نبود نقشه سایت برای سهولت کار مخاطب، از دیگر مواردی است که برای آن فکری نشده است. بخش «تماس با ما»ی سایت نیز به فرم الکترونیکی و تلفکس دفتر قم محدود می‌شود و شماره تلفن و آدرس دفاتر شهرستان‌ها در این بخش وجود ندارد.

در این سایت امکان ارتباط آنلاین با کارشناسان دفتر آیت‌الله بهجت فراهم نیست و فقط بخشی تحت عنوان پرسش و پاسخ در سایت فراهم شده که به صورت آفلاین فعالیت می‌کند. از امکانات تدارک دیده شده سایت برای مخاطبان می‌توان قابلیت چاپ مطالب و امکان ارسال آن برای دیگران را نام برد.

چند رسانه‌ای
چند رسانه‌ای بودن همان خصلتی است که می‌تواند بر جذابیت بصری سایت بیفزاید و تمایل مراجعه دوباره کاربر را به پایگاه فراهم کند. دراین سایت بخشی تحت عنوان مدیریت صوتی و تصویری فراهم شده است که تنها چند کلیپ صوتی و تصویری را در بر می گیرد.کلیپ‌ها صرفا شامل چند دیدار مرحوم آیت‌الله در مراسم عید فطر و دیدارهای مشابه با مشتاقان و علاقه‌مندان است.

کتابخانه آنلاین
کتابخانه دیجیتالی سایت که در دست تکمیل است هنوز محتوای زیادی را در خود ندارد و تنها سرمایه فعلی آن توضیح المسائل است.

فیدخوان
در سایت آیت الله بهجت فید خوان فراهم نشده است به همین دلیل به اشتراک گذاشتن محتوای آن در دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی به سهولت ممکن نیست.

طراحی سایت
سایت از طراحی ساده‌ای برخوردار است که استفاده از تصاویر متحرک و پویانمایی‌ها می‌تواند بر جذابیت بصری آن بیفزاید.

به روز رسانی
نداشتن آخرین تاریخ به روزرسانی سایت و همچنین نبود تاریج درج اخبار و اطلاعیه ها یکی از ضعف‌های این سایت محسوب می‌شود که بعد تازگی و زمان را مخدوش می‌کند و مانع از تشخیص ترتیب محتوا می‌شود.

دیگر امکانات
یکی ازامکانات سایت دانلود کتاب است و در زمان بررسی سایت امکان دانلود دو کتاب جامع‌‌المسائل و اسفتائات فراهم شده بود. بخش پیوندها یکی دیگراز بخش‌هایی است که در این سایت فضایی را به خود اختصاص داده است. البته تعداد پیوندها محدود است که امکان افزایش آن وجود دارد . مثلا می‌توان به وب سایت دیگر مراجع تقلید لینک داد. ارائه خلاصه آمار سایت، سخن روز و امکان عضویت در سایت از دیگر امکانات وب سایت آیت‌الله بهجت است.

محتوا جدا از ساختار نیست
محتوای سایت شامل شرح حال، در حدیث دیگران، حکایات، دستورالعمل‌ها، بیانات، نکته‌های عارفانه ،رساله عملیه ، مناسک حج و... می‌شود.

استفتائات را می‌توان یکی از مهم‌ترین محتواهای مورد نیاز کاربران دانست. این بخش در سایت آیت‌الله بهجت از جامعیت نسبی برخوردار است که فراهم کردن امکاناتی مانند مرتب کردن استفتائات به صورت الفبایی می‌تواند جستجوی مخاطب را آسان‌تر کند.

ازدیگر بخش‌های محتوایی که در این سایت مورد غفلت قرار گرفته است، بیان اهداف راه‌اندازی سایت‌، تاریخچه و بیان اهداف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد