وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

همه باید سخنان رهبر انقلاب را فصل الخطاب بدانند

دادستان کل کشور با اشاره به سخنان وحدت بخش رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته تهران، گفت که همگان با فصل الخطاب دانستن سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب باید موجب آرامش در جامعه شوند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل کشور که به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران سخن می‌گفت، در گزارشی به دستاوردها و اقدامات قوه قضائیه در 30 سال گذشته به ویژه یک دهه قبل پرداخت.

وی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار برشمرد و گفت: شهید بهشتی را باید بدون شک معمار دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی دانست که با همکاری خبرگان قانون اساسی به ساختن دستگاه قضایی نظام اسلامی همت گمارد.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه قانون اساسی کشورمان دارای ظرفیت‌های فراوانی است به بخشی از این ظرفیت‌ها اشاره و افزود: برقراری و گسترش عدالت، اداره درست جامعه، احقاق حقوق ملت، مشروعیت نظام اسلامی و ولایت فقیه جزو اصول تدوین شده در قانون مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی به اصول 156 تا 174 قانون اساسی اشاره و با بیان اینکه حدود 19 اصل از قانون اساسی به وظایف و اقدامات قوه قضائیه می‌پردازد، به مقایسه و تطبیق وظایف قوه قضائیه در قانون مشروطه و قانون اساسی جمهوری اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: در قانون اساسی مشروطه، قوه قضائیه زیر نظر وزیر دادگستری بود و از خود استقلالی نداشت اما در قانون اساسی جمهوری اسلامی قوه قضائیه کاملا مستقل است و اصل تفکیک قوا در این قانون لحاظ شده است.

این مقام عالی قضایی به گوشه‌ای از دستاوردها و اقدامات قوه قضائیه در دهه گذشته اشاره کرد و گفت: قضازدایی، مجازات زدایی، حبس زدایی، آموزش صحیح، به کارگیری از روش‌های مدرن و الکترونیکی و نیز احیای دادسراها تنها بخشی از اقدامات انجام شده در این سالیان است.

دادستان کل کشور همچنین ارائه کامل و جامع لایحه مجازات اسلامی را نیز از دیگر اقدامات ماندگار و برجسته قوه قضائیه در این سالیان برشمرد و گفت: در این مدت حدود 30 لایحه و طرح قانونی از سوی قوه قضائیه به دولت و مجلس ارائه شده و تاکنون برخی از آنها تصویب و برخی دیگر در آستانه تصویب است.

وی بحث پیشگیری از جرم را اقدام مهم همه دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: مواد مخدر که تاکنون 65 هزار پرونده را در دستگاه قضایی به خود اختصاص داده است، از این رو برای مبارزه با این معظل نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

دری نجف آبادی تولید، ترانزیت، قاچاق، توزیع خرده فروشی را از بخش‌های مهم مواد مخدر عنوان کرد که باید با همکاری همه دستگاه‌ها با آن برخورد شود.

دادستان کل کشور آموزش قضات و نیز تامین نیروی انسانی متعهد و لایق را از دیگر اقدامات قوه قضائیه برشمرد و گفت: تامین نیروی انسانی متعهد باید با همکاری دانشگاه و حوزه صورت گیرد و نیازمند حمایت مجلس و دولت است.

وی افزود: با وجود آنکه قوه قضائیه کارنامه قابل قبول داشته است، اما هنوز با آرزوهای امام و رهبری فاصله در این زمینه داریم که تحقق این امر به مجاهدت و فداکاری نیازمند است.

وی در ادامه ضمن نقل حدیثی از امام محمد باقر(ع) که ولایت را محور بسیاری از اصول برشمرده‌اند، تاکید کرد: محوری که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد؛ بی شک مقام ولایت فقیه است و امروز این اصل مهم موجب وحدت ملی، آرامش آفرینی، اقتدار و عظمت ایران اسلامی شده است.

وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته تهران و تاکید ایشان بر قانون گرایی و حفظ آرامش در جامعه، اظهار داشت: مقام عظمای ولایت در آنجا مطالب بسیار ارزشمند ایراد فرمودند که قول ایشان باید بر همگان، دوستداران و ارادتمندان به رهبری و شهدا فصل الخطاب باشد.

دری نجف آبادی در پایان با بیان اینکه آنچه امروز بیش از هر چیز برای ملت ایران مهم است، امنیت، آرامش، عدالت و تلاش برای پیشرفت است ابراز امیدواری کرد که همگان با فصل الخطاب دانستن سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب موجب آرامش در جامعه شوند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بابک یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 15:57

توجه......................................توجه

تو سایت www.whopopular.com

قسمت All Leaders & Politicians

به رهبر رای بدید!!! (VOTE)

(اطلاع رسانی شود!)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد