وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کدورت‌های قبل از انتخابات را کنار بگذاریم و برادرانه رفتار کنیم

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت:« دو هدف اساسی برای قوه قضاییه بیان شده؛ یکی از آنها زمینه سازی برای حقوق اجتماعی و سیاسی و دیگری فراهم کردن زمینه‌هایی برای تحقق عدالت است.قوه قضاییه در حقیقت روح هر نظام حساب می‌شود و اقتدار، قاطعیت و قانون‌مداری قوه قضاییه از اساسی‌ترین زمینه‌سازان سلامت جامعه است امیدواریم عزیزان قوه قضاییه این گروه فراوان خدمتگذار، بتوانند در این عرصه نقشی را که قانون اساسی به آقایان سپرده است ایفا کنند.»

آیت‌الله سیداحمد خاتمی اظهار کرد:«هفته‌ای که در آن هستیم از جهت تاریخی هفته پرحادثه‌ای است ششم تیر سالروز ترور مقام معظم رهبری توسط منافقین بود که ناکام ماند و خداوند ایشان را به عنوان ذخیره برای انقلاب سلامی نگه داشت و امیدواریم ایشان علم اسلام را به دست حجت ابن‌الحسن برساند. هفتم تیر ماه نیز داغ جانگدار 72 گل خدمتگذار این کشور و در راس آن شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی معمار قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی بود. 11 تیر شهادت خدمتگذاری متعهد، فقیهی فداکار آیت‌الله صدوقی است. حرف گفتنی زیاد است که چه شد منافقین کور دل به این وادی جهنمی افتادند.»

وی افزود:« ‌منافقین سابقه ننگینی در سال 54 در ماجرای ارتداد داشتند. بعد از پیروزی انقلاب نظام با بزرگواری و سماحت با منافین برخورد و آن پرونده سیاه را فراموش کرد، اما آنها خباثت خود را نشان دادند و رفتار وحشیانهی آنها باعث تصفیه آنها شد.نشناختن اسلام ، تعبد ناپذیری در برابر آن ، بی‌بصیرتی و بازی خوردن از بیگانگان جزو این عوامل بود اما اساسی ترین عوامل سقوط آنها ولایت ستیزی بود. آنها با امام بزرگی درافتدند که بعد از معصومین چهره‌ای مثل ایشان را بسیار کم داریم و و به دام فردی منحرف افتادند.»

سید احمد خاتمی تاکید کرد:« در نگاه ما ولی فقیه تنها رهبر سیاسی نیست، حجت شرعی است یعنی نایب امام زمان است و مخالفت با نایت امام زمان(عج) مخالفت با خود امام زمان(عج) است. در روایت هست که کسی که دستور ولی فقیه را زیر پا بگذارد دستور امام معصوم را زیر پا گذاشته و کسی که دستور امام معصوم را زیرپا بگذارد رد بر خدا گفته است.سربسته می‌گویم عبرت بگیرید ببینید آخر و عاقبت آنها که با ولایت در افتادند چه شد و دیگر کسی این تجربه تلخ را تکرار نکند.»

عضو هیات رییسه‌ مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته اظهار کرد:« الحمدالله خطبه‌های هفته‌ گذشته ایشان بسیار کامل و جامع بود. ایشان همه‌ ابعاد مساله را شکافتند و به حق این فرمایشات فصل‌الخطاب بود. در راستای این فرمایشات می‌خواهم بگویم واقعا حماسه‌ حضور چهل میلیونی حماسه بسیار بزرگی بود، سرمایه اقتدار و عظمت نظام و بالاترین نماد مردم‌سالاری دینی بود که تحقق یافت گرچه استکبار جهانی با برنامه‌ریزی از پیش با برخی رفتارهای نادرست این شیرینی را به کام مردم ما تلخ کردند، اما نمی‌شود این حماسه را نادیده گرفت.»

وی در ادامه اظهار کرد:«‌ این کار خدا بود که بعد از بمباران‌هایی که درباره عدم شرکت شد این تعداد پای صندوق‌های رای آمدند و به نظام جمهوری اسلامی ایران آری مجدد گفتند. شکر این نعمت این است که کدورت‌های قبل از انتخابات را کنار بگذاریم و برادرانه رفتار کنیم. ما یک ملت و یک کشور هستیم. بیاییم کینه‌ها را نهادینه نکنیم، برادری‌ها و صفا را نهادینه کنیم، در برابر بیگانگان موضع واحدی داشته باشیم که آنها دندان‌های تیز شیطانی‌شان را آماده کردند که میراث شهیدان شما را غارت کنند که نمی‌توانند و نخواهند توانست. همه‌ شما برادر دینی هستید پس برادر باشیم.»

امام جمعه‌ موقت افزود:« به عنوان خطیب جمعه که وظیفه‌اش موعظه و نصیحت است عرض می‌کنم هم کاندیدای پیروز و هم کاندیدای غیرپیروز اخلاق را رعایت کنند. کاندیدای پیروز جانش را کانون محبت همه قرار دهد چه کسانی که به او رای داده‌اند و چه کسانی که به او رای نداده‌اند. کاندیداهایی که موفق به کسب رای اکثریت نشده‌اند هم حلم و بردباری پیشه کنند، برخورد منطقی داشته باشند مگر شما در چارچوب این نظام نیامده‌اید؟ مگر شما نیامدید تا به خیال خودتان به این نظام خدمت کنید؟ دوستانه می‌گویم رفتار بعضی از شما آب به آسیاب دشمن می‌ریزد. ببینید دشمنان چقدر از وضعیتی که پیش آمده شادی می‌کنند؟ دوستان انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان رنجیده می‌شوند. اخلاق را رعایت کنید. معنای انتخابات همین است و کسی که مردم‌سالاری را می‌پذیرد باید لوازم آن را نیز بپذیرد.»

آیت‌الله سیداحمد خاتمی تصریح کرد:« ایران اسلامی نشان داد که طلایه‌دار مردم‌سالاری دینی است. بیش از 30 انتخابات در طول سی سال یعنی اوج مردم‌سالاری دینی.»

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای نگهبان نشان داده آغوش بازی برای تحویل گرفتن اعتراضات دارد گفت:« البته اعتراض هم از لوازم مردم سالاری است. در طول این سی سال هر انتخاباتی که صورت گرفته در پی آن اعتراضاتی هم بوده و این اعتراضات را از مجرای قانونی دنبال کردند. بنابراین ما اعتراض را حق قانونی می‌دانیم و همچنین می‌گوییم از مجرای خود پیگیری شود. شورای نگهبان حتی پنج روز مهلتش را برای گرفتن اعتراضات تمدید کرده تا دیگر شبهه‌ای برای کسی باقی نماند. بنابراین هیچ‌کس به حق اعتراض اشکالی ندارد.»

وی خاطرنشان کرد:« از مطالبی که مقام معظم رهبری در خطبه‌ی قبل روی آن تاکید کردند و روز چهارشنبه هم در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند تکیه بر قانون‌مداری است.بپذیریم که کشور بی‌قانون جنگل است و اگر کشور بخواهد سامان پیدا کند راهش عمل به قانون است. همه باید به قانون تمکین کنند.»

امام جمعه‌ موقت تهران یادآور شد:« امام راحل فرمایشی را در شش خرداد سال 1360 داشتند که انسان احساس می‌کند انگار امام (ره) امروز این مطالب را بیان کردند: " نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم . نباید از مردم ویا کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم نمی‌توانی قبول نداشته باشی مردم رای داده‌اند به اینها. مردم 16 میلیون تقریبا و یا قدری بیشتر رای دادند به قانون اساسی مردمی که به قانون اساسی رای دادند منتظرند تا قانون اساسی اجرا شود. نه هر کسی از هر کجا صبح بلند می‌شود بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم. من قانون اساسی را قبول ندارم من مجلس را قبول ندارم،‌من رییس‌جمهور را قبول ندارم، من دولت را قبول ندارم. نه همه باید مقید به این باشیم که قانون را بپذیریم ولو خلاف رای شما باشد باید بپذیرید. برای اینکه میزان اکثریت است اصل 99 قانون اساسی مرجع رسیدگی به شکایات را شورای نگهبان معرفی کرده اگر قرار باشد به قانون عمل نشود مطمئن باشید ایستادگی در مقابل قانون یعنی دیکتاتوری" جمله‌ی دیگری از امام هست " اگر یک جایی عمل به قانون شد و یک گروهی در خیابان‌ها بر ضد این عمل بخواهند عرض اندام کنند این همان معنای دیکتاتوری است."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد