وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وزیر اطلاعات از کشف چند نقشه تروریستی در ایام انتخابات خبر داد

غلامحسین محسنی اژه‌ای در پایان نشست هفتگی هیات دولت با بر شمردن برخی توطئه‌ها برای هدف قرار دادن امنیت و ثبات کشور در ایام انتخابات، از کشف و خنثی سازی چندین مورد طراحی خرابکاری تروریستی خبر داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران،غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: جریان های مختلف وابسته به رژیم صهیونیستی و غیر صهیونیستی از اوایل امسال برنامه ریزی کردند تا یک سلسه انفجارات را در جریان انتخابات در کشور پی ریزی کنند که طی دو مرحله تقریبا تمام عوامل آن دستگیر شدند و وزارت اطلاعات جزئیات آن را در اختیار مردم قرار داد.
وی با اشاره به یک عملیات تروریستی در مرقد حضرت امام (ره) تصریح کرد: این بار هم به دنبال موارد قبلی، برخی از تروریست ها قصد داشتند تا در مرقد حضرت امام نیز دست به عملیات تروریستی بزنند که خوشبختانه با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی این فرد نتوانست وارد حرم حضرت امام شود و بیرون از حرم دست به عملیات انتحاری زد و در این راستا تعدادی نیز دستگیر شدند.
وی همچنین با اشاره به عملیات گسترده برای خرابکاری در زمان انتخابات افزود: در شرق نیز گروهی قصد انجام عملیات های تروریستی مختلفی داشتند که با تلاش نیروی انتظامی و ماموران وزارت اطلاعات این افراد دستگیر شدند و محموله های زیادی از آنان کشف و ضبط شد.
اژه ای خاطر نشان کرد: در زمان تبلیغات نامزدها نیز در تبریز عده ای به دنبال اخلال و آشوبگری بودند و زمانی که یکی از کاندیداها در آنجا سخنرانی داشت، قصد عملیات های تروریستی داشتند که با هوشیاری ماموران انتظامی و امنیتی دستگیر شدند.
وی خاطر نشان کرد: برخی از این گروهک ها در ستاد یکی از نامزدها نفوذ کرده و تحت حمایت از نامزد خاص قصد ایجاد آشوب داشتند که همه عاملان آن دستگیر شدند.
وی افزود: همچنین در جنوب کشور به ویژه در اهواز گروهی از تروریست ها شناسایی و قبل از هر گونه اقدامی، دستگیر شدند.
وزیر اطلاعات در ادامه تاکید کرد: از حدود 2 سال پیش برنامه ریزی های زیادی به ویژه به صورت نرم در راستای اغتشاش و آشوب برای ایجاد انقلاب مخملی در کشور صورت گرفت که با هوشیاری وزارت اطلاعات این توطئه ها خنثی شد و از حدود 2 سال پیش وزارت اطلاعات بارها با دستگیری برخی از این عوامل و اعترافات عاملان آن جزئیاتی از آن را به مردم توضیح می داد.
وزیر اطلاعات افزود: آمریکا و برخی از کشورهای غربی در ماه های اخیر به دنبال ایجاد آشوب و اختلال در فضای انتخابات کشور بودند و از گروه های تابلودار ضد انقلاب نیز به آنان پیوستند که در آشوبهای روزهای گذشته تعداد زیادی از آنان دستگیر شدند.
خبرنگاری از وزیر اطلاعات سوال کرد: آیا برخی از گروه های تروریستی به عنوان حامیان نامزدهای انتخاباتی در ستادهای آنان نفوذ کرده بودند؟
اژه ای با تایید این موضوع اظهار داشت: کسانی از این اخلالگران به صورت سازماندهی شده وارد ستادهای انتخابات نامزدها شده بودند که این افراد شناسایی و تعدادی از آنان دستگیر شدند.
خبرنگار دیگری از وزیر اطلاعات پرسید: شنیده می شود که برخی از جاسوسان خارجی تحت عنوان خبرنگار در کشور فعالیت داشتند که دستگیر شدند.
اژه ای در جواب گفت: احیانا اگر کسی تحت هر عنوانی به جمع آوری اطلاعات در کشور باشد دستگیر خواهند شد و در این راستا تا کنون یک خبرنگار خارجی دستگیر و یک نفر دیگر وسایل آن ضبط شده و از وی بازجویی نیز به عمل آمده است.
وزیر اطلاعات در جواب به خبرنگاری که از وی در خصوص این که برخی از اخلالگران و آشوبگران در راهپیمایی های غیرقانونی روزهای اخیر خود را در میان مردم پنهان کردند، متذکر شد: وزارت اطلاعات صف مردم را از آشوبگران و گروههای تروریستی جدا می داند.
وی سپس به دستگیری های روزهای اخیر اشاره و اضافه کرد: کسانی که در روزهای اخیر دستگیر شده اند، دو دسته اند.
«یک دسته کسانی هستند که فریب خورده اند و یا اعتراضاتی داشته اند و در تجمعات غیر قانونی حضور یافته اند که این افراد در روزهای بعد از دستگیری آزاد می شوند. اما کسانی که جزء گروه های ضد انقلاب و تروریستی بوده و با هدف و سازماندهی خاصی به داخل صفوف مردم رخنه کرده اند، شناسایی و دستگیر خواهند شد و برای صدور حکم مجازات به دستگاه قضایی معرفی می شوند.»
خبرنگار دیگری از وزیر اطلاعات پرسید: گفته می شود برخی از اعضای اصلی ستادهای انتخاباتی به گروه های ضد انقلاب و تروریستی وابستگی داشته اند، آیا این خبر صحت دارد؟ اژه ای در جواب گفت: قطعا تعدادی از اعضای اصلی برخی از نامزدهای انتخاباتی در این راستا فعالیت هایی داشتند که این عوامل شناسایی و تحویل مراجع قضایی داده خواهند شد.
هنگامی که خبرنگاری از اژه ای پرسید "نقش انگلیس را در اغتشاشات و آشوب های روزهای گذشته چگونه ارزیابی می کنید؟"، وزیر اطلاعات در جواب گفت: یکی از کشورهای غربی در این زمینه تبلیغات سنگینی را علیه کشور ما سازماندهی کرده و برخلاف قوانین دیپلماتیک تحرکاتی را انجام داده است که در این راستا افرادی نیز دستگیر شدند.
از وزیر اطلاعات سوال شد: با توجه به شرایط و فضای حاکم بر کشور توصیه و انتظار وزارت اطلاعات از مردم چیست؟
اژه ای در جواب گفت: توصیه ما به مردم این است هوشیار باشند و صف خود را از تروریست ها و گروه های ضد انقلاب و وابسته جدا کنند و اجازه ندهند تا آنها وارد صفوف مردم شوند. انتظار داریم مردم آنها را شناسایی و به نیروهای انتظامی و وزارت اطلاعات معرفی کنند.
خبرنگاری از وزیر اطلاعات پرسید: با توجه به این که تعدادی از هموطنان ما در اغتشاشات روزهای گذشته کشته شده اند، مسئولیت خون آنان متوجه کیست؟
وزیر اطلاعات در پاسخ تاکید کرد: بدون تردید مسئولیت آنها بر گردن کسانی است که برخلاف قانون و بدون توجه به توصیه های موکد دلسوزان نظام مردم را دعوت می کنند که به تجمعات و راهپیمایی های غیرقانونی بیایند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد