وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قالیباف: باید ابهامات مردم در مورد انتخابات رفع شود

شهردار تهران تاکید کرد:«جمعیتی که در 25 خرداد به سطح شهر آمدند، بخشی از مردم بودند که به درست یا غلط ابهاماتی داشتند‌ و وظیفه مسولین این است که این ابهامات را با کار کارشناسی از ذهن مردم رفع کنند.»


به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، محمدباقر قالیباف در‌گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با موضوع انتخابات پیامدها و الزامات قانونی ترتیب داده شده بود، با بیان تسلیت به کسانی که در وقایع اخیر آسیب دیده‌اند، اظهار داشت:«شهرداری تهران قبل، حین و بعد از انتخابات وظایف مهمی را برعهده داشت که در راس آن ایجاد بستر لازم برای حضور گسترده مردم بود و به اذعان مردم شهرداری تهران، توانست بدون جانبداری از نامزد خاصی این وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.»

وی با اشاره به مشکلاتی که بعد از انتخابات در کشور ایجاد شد، ادامه داد:«کارهایی که اغتشاشگران کردند، سبب ایجاد مشکلاتی برای شهرداری تهران شد. در بخشی از اتفاقات، مردم نخبگان سیاسی و احزاب وگروه‌ها فعال بودند، یعنی ولی بدون شک در این میان نیز افرادی به دنبال تخریب بودند که در این زمینه انصافا شهر آسیب جدی دید و به امکانات عمومی خسارات‌هایی وارد شد.»

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مولفه‌های تاثیر‌گذار در انتخابات به نقش مردم اشاره کرد و گفت:«مردم از دو جهت مهمترین و اساسی‌ترین مولفه هستند. از یک سو نوع انتخاب آنها برای آینده و پیشرفت کشور مهم است و و از سوی دیگر حضور آنها از نظر کمی در عرصه داخلی و بین‌المللی حایز اهمیت است.»

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، مشارکت 85 درصدی مردم بود، تصریح کرد:«در این انتخابات شاهد حضور نسل سوم و چهارم انقلاب بودیم.»

قالیباف مجریان قانون را دیگر مولفه انتخابات اخیر دانست و گفت:«بحث قانون انتخابات، شیوه تبلیغات و اطلاع رسانی از دیگر مولفه‌های انتخابات اخیر است که به نظر می‌رسد باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد.»

وی با تاکید بر اینکه بارها اعلام کردم که هیچ دل‌بستگی به گروه و جناح خاصی ندارم و سعی دارم حق را بگویم، تصریح کرد:«معتقدم در روند سیاسی کشور ما در دو دهه قبل تاکنون مخصوصا پس از جنگ همیشه دو نگاه وجود داشته، یکی نگاه حداقلی و دیگری رادیکالی به مسایل است.»

شهردار تهران با تاکید بر اینکه عدالت در عرصه اخلاق حایز اهمیت است، تاکید کرد:«در نگاه حداقلی به همه چیز سیاه و سفید نگریسته می‌شود. در این نگاه خود را حق مطلق می‌دانیم و رقیب را صددرصد باطل فرض می‌کنیم و وقتی این نگاه حاکم شد تاثیر آن در جامعه نوعی افراطی‌گری است و به جای اینکه با روش منطقی به حل و فصل مسایل بپردازیم، آنها را به خیابان‌ها می‌کشانیم.»

وی با بیان اینکه در این صورت به جای اینکه به اعتدال، عقل و ارزش‌های جامعه توجه کنیم، به روش‌های غیر‌منطقی روی می‌آوریم، ادامه داد:«ما که بر اساس مبانی و افکار امام گام بر می‌داریم، گاهی اوقات با بی‌توجهی به بی‌انصافی و بداخلاقی برخورد می‌کنیم. با احساسات مردم بازی می‌کنیم و اگر لازم شد، حتی ارزش‌ها را زیر پا می‌گذاریم و من عاجزانه به همه بزرگان سیاسی می‌گویم که در این بخش نیازمند تفاهم، گفت وگو و عقلانیت هستیم.»

قالیباف در ادامه با اشاره به پخش مناظره ها از سوی صداوسیما ادامه داد:«این مساله از ابتکارات صداوسیما بود، ولی اگر منصفانه نگاه کنیم آیا این برنامه‌ها منازعه بود یا مناظره؟ آیا نقد عقلانی به گذشته داشتیم یا اینکه بداخلاقی کردن و جنبه‌های احساسی مردم را مورد توجه قرار دادیم؟»

وی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهم بگویم که چه کسی مقصر است، چرا که وقتی نزاعی پیش می‌آید هر دو طرف مقصرند، ادامه داد:«آیا واقعا مردم در این مناظره‌ها فهمیدند که نامزدها چه برنامه‌ای مدونی دارند؟ متاسفانه در این مناظرات شاهد احساسات، تخریب‌ها و حتی زیر سوال بردن گذشته‌های دور افراد بودیم.»

وی با بیان اینکه در مولفه اطلاع رسانی و نقشی که رسانه ملی در مشارکت حداکثری ایفا کرد، شاهد طرحی جامع و کامل نبودیم، ادامه داد:«تنها مشارکت حداکثری مردم موضوع ما نیست، به نظر می‌رسد اگر در روزهای تبلیغات ابتدا نمایندگان نامزدها با هم مناظره می‌کردند، مقداری از التهابات کم می‌شد و جامعه آماده‌تر ‌بود. اگر مناظرات را بهتر مدیریت می‌کردیم، شرایط متفاوت‌تر می‌شد.»

وی خطاب به نامزدها‌ گفت:«متاسفانه در این مناظرات جنگ تبلیغاتی راه افتاد و شما می بینید پیش از شروع مناظرات، در رسانه‌های خود نامزدها نیز این بی‌اخلاقی‌ها وجود داشت و این مساله التهابات را بیشتر کرد.»

شهردار تهران با تاکید برا ینکه واقعیت این است که قانون انتخابات مشکل دارد، خاطرنشان کرد:«بنا بود این قانون اصلاح شود، ولی متاسفانه اصلاح نشد. آیا واقعا شرایط افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند، زیبنده کشور بود‌؟ متاسفانه با انعکاس ثبت نام کنندگان در رسانه‌های مکتوب و رسمی موجبات وهن کشور فراهم شد. بحث این است که قوانین انتخابات اشکال دارد ولی پرسش اینجاست که چرا اصلاح نمی‌شود.»

وی با بیان این اعتقاد که یکی از ضعف‌های عمده اطلاع رسانی پس از انتخابات بود، ادامه داد:«این مساله باعث شد مردم پس از انتخابات ابهام داشته باشد و این ایده را که انتخابات به حق یا ناحق ناسالم است، را به خورد مردم بدهد.»

قالیباف با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم براساس تحلیل‌ها حرف بزنیم و پس از انتخابات باید مستند سخن بگوییم، خاطرنشان کرد:«پس از انتخابات مردم سند می‌خواهند و دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس مستندات سخن بگوید، ولی متاسفانه بیشتر بر اساس تحلیل‌ها سخن گفته می‌شود.»

وی با تاکید بر اینکه در هر انتخابات یک نفر تنها برنده آن است، ادامه داد:«نامزدها باید این مساله را در نظر داشته باشد که هم احتمال پیروزی در انتخابات است و هم احتمال شکست. عزیزی که منتخب می‌شود و آن کسی که احتمال داشته، رای بیاورد و رای نیاورده، وظایفی برعهده دارند.»

قالیباف تصریح کرد:«فرد منتخب باید بداند که مخاطبش بعد از انتخابات 75 میلیون نفر است و باید این مساله را در بیان و عمل اثبات کند رقابت ها را کنار بگذارد. فرد پیروز باید در این زمینه پیشرو باشد و این در شان ملت ماست.»

وی ادامه داد:«فردی که شکست خورده یا باید شکست را بپذیرد و به فرد منتخب تبریک بگوید و یا اگر اعتراضی دارد از مجاری قانونی آن را پیگیری‌کندو ما حتما حق داریم که اعتراض کنیم ولی آیا حق داریم از مسیر غیر قانونی آن را پیگیری‌ کنیم؟ ممکن است انتقاداتی به یک نهاد داشته باشیم ولی آیا دلیل می شود اسناد خود را به آن نهاد ارایه ندهیم.»

قالیباف با تاکید بر اینکه همه نامزدها از زحمت کشان انقلاب بودند، ادامه داد:«آنها بر اساس همین قانون نامزد شده‌اند و اگر اعتراضی به عملکرد مجریان دارند باید روش قانونی را پیگیری کنند نه اینکه قهر کنند. همه مدعی هستیم که می‌خواهیم راه امام و شهدا را ادامه دهیم. مهمترین حرف امام این بود که حفظ نظام از نماز هم واجب‌تر است، ولی آیا واقعا این اقدامات حفظ نظام است؟ امام بارها گفتند باید از جایگاه ولایت فقیه دفاع کنیم تا به مملکت ما آسیبی نرسد، ولی آیا واقعا بعد از انتخابات این‌گونه بوده است؟»

وی ادامه داد:«وقتی می‌گوییم که یکی از اهداف جدی ما قانونگرایی است چرا به آن عمل نمی‌کنیم؟ و چگونه توقع داریم مردم به قانون عمل کنند و نتیجه این برخوردها این می‌شود که عده‌ای فرصت‌طلب و آشوب‌گر وارد عرصه می‌شود.»

شهردار تهران ادامه داد:«حوادث از وقتی اتفاق افتاد که دشمنان انقلاب وارد صحنه شدند، همه ما قبول داریم که دشمنان قسم خورده‌ای داریم که با انقلاب و نظام مخالفند و چون منافع خود را در خطر می‌بینند، سعی دارند از هر فرصتی استفاده کنند و دیدیم که آشوبگران از این موقعیت استفاده کردند.»

وی با طرح این پرسش که آیا وقتی شکست می‌خوریم، باید بازی را به هم بزنیم، ادامه داد:«از 25 خرداد به بعد اتفاقاتی که افتاد از سوی افرادی بود که اساسا با نظام مشکل داشتند که صف آنها از مردم جداست. نباید اجازه می‌دادیم امنیت ملی و منافع کشور به خطر بیفتاد و دلیل این مساله این است که معنای پیروزی و شکست را نمی‌دانیم و غیرعقلانی و غیرمنصفانه حرکاتی را انجام می‌دهیم که انقلاب و نظام را دچار مشکل می‌کنیم.»

شهردار تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه ادامه داد:«وقتی رهبری در نماز جمعه در پیشوای خدا و مردم عرض می‌کنند که من امانت‌دار رای مردم هستم و کسانی که اعتراض دارند اعتراض را به مراجع قانونی ارجاع دهند، دیگر جای ابهامی واقع نمی‌ماند، معتقدم نامزدهای معترض نباید فرصت را از دست بدهند و پیش از اعلام نتیجه، قضاوت کنند.»

قالیباف در مورد اظهارنظرهای کشورهای اروپایی در خصوص انتخابات ایران نیز گفت:«در این که ما دشمنانی داریم که اطراف ما را گرفتند که با اساس انقلاب و نظام مخالف هستند و در کمین‌اند که از فرصت‌ها استفاده کنند، تردیدی وجود ندارد. اما از آن طرف ما باید دقت کنیم تا آنها طعمه‌ای نبینند که بخواهند این فرصت را به نفع خود استفاده کنند، آنها دنبال منافع خود هستند.»

قالیباف با تاکید بر اینکه نامزدها باید نسبت به دو موضوع، مواضع خود را صریحا روشن کنند، ادامه داد:«نامزدها باید موضع خود را نسبت به اغتشاش‌گران فرصت طلب یعنی کسانی که سلاح گرم و سرد داشتند و با نیروها و مردم درگیر شدند، روشن کنند. همچنین باید مواضع خود را در مقابل دشمنان خارجی شفاف و روشن اعلام کنند و اینها از مسایلی است که نمی‌توان در مقابل آن دو پهلو رفتار‌کرد.»

وی تاکید کرد:«دشمنان ما در کمین هستند. نباید کاری‌کنیم که به کشور ما آسیب بزنند، رمز پیروزی ما در انقلاب وحدت کلمه بود و باید یقین داشته باشیم، هیچ مسوولی در نظام جمهوری اسلامی و در راس آنها مقام معظم رهبری، اجازه نمی‌دهند تقلبی صورت بگیرد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد