وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

رویترز: شبکه‌های ماهواره‌ای به بروز اغتشاش در ایران کمک می‌کنند

: یک خبرگزاری انگلیسی درگزارشی درباره نقش رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در بروز آشوب‌ها در ایران از کمک این رسانه‌ها به‌ تشدید ناآرامی در ایران پرده برداشت.این رسانه‌ها طی چند سال گذشته از دولت آمریکا 75 میلیون دلار کمک دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره ناآرامی‌ها در ایران و نقش شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای در بروز این حوادث اعلام کرد که رسانه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای که تظاهرات خیابانی در ایران را پوشش می‌دهند، پوشش خبری زیادی را به اصطلاحا "انقلاب توییتر " و نقشی که پایگاه های اجتماعی شبکه‌ای مانند "فیس‌بوک " در انتشار عکس‌ها و فیلم‌های ویدئویی تهیه شده از جانب تظاهرات‌کنندگان با استفاده از تلفن های همراه دارد، اختصاص داده اند.
بر اساس این گزارش بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای و ایستگاه‌های رادیویی فارسی زبان واقع در کالیفرنیای جنوبی با جمعیت بالغ بر 500 هزار ایرانی نیز به حامی مخالفان "محمود احمدی نژاد " مبدل شده‌اند.
این خبرگزاری می‌افزاید یکی از این شبکه‌ها واقع در لس آنجلس که توسط ایرانیان مقیم آمریکا اداره می‌شود کمک‌هایی را در این زمینه انجام داده است به طوری که رئیس این شبکه ماهواره‌ای گفت که پیش از تظاهرات با اینکه برای آنچه دقیقا اتفاق خواهد افتاد آمادگی نداشتند، اما هزاران قلم‌ دوربین‌دار برای شهروندان ایرانی ارسال کرده تا به آنها در ثبت حوادثی که دولت ایران می‌خواهد علنی نشود، کمک کند.
این قلم‌ها از هم جدا شده و حاوی یک فلش برای اتصال به کامپیوتر و ارسال فایل مربوط به فیلم ویدئویی بود.
مقامات این شبکه ماهواره ای گفتند که نمی‌دانند گستردگی استفاده از این نوع قلم‌های جاسوسی (معروف به جیمز باندی) درتظاهرات اخیر در ایران تا چه حد بوده است.
مقامات این شبکه ماهواره‌ای اعلام کردند که این شبکه با 40کارمند با بودجه‌ای حدود 2 میلیون دلار در سال اداره می شود.
این گزارش حاکی است که در سال 2006 "جرج دبلیو بوش " رئیس جمهور پیشین آمریکا 75 میلیون دلار به " بهبود دموکراسی " در ایران تا حدودی از طریق تامین منابع مالی برای برنامه‌های ماهوارهای اختصاص داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد