وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تحلیل یزدی از نامه هاشمی به رهبری

آقای هاشمی روحانی محترم، شناخته شده و سابقه‌داری هستند، متاسفانه در ایام انتخابات چه صحبت‌های مطرح شده در مناظرات و چه نامه به رهبری وضعیت خوبی را پیش نیاورد، البته مقام معظم رهبری حیثیت ایشان را حفظ کردند.

فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگرچه نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر فرزانه انقلاب‌ وضعیت خوبی را پیش نیاورد، اما مقام معظم رهبری حیثیت ایشان را حفظ کردند.

آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برخی تجمعات و اجتماعات از سوی طلاب حوزه علمیه اظهار داشت: هر تجمع و اجتماعی که رنگ حوزوی داشته باشد، باید علاوه بر اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی نظیر فرمانداری‌ها به تایید شورای عالی حوزه برسد و در این خصوص تذکرات لازم ارائه شده است.

وی در ادامه با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات در کشور گفت: عدم تمکین از قانون فقط به ضرر خود این افراد است و نظام امروز به قدری مقتدر است که اگر کسی بخواهد در برابر نظام ایستادگی کند، نظام او را به عقب می‌راند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در این خطبه‌های رهبر مقام و موقعیت ولایت فقیه در سیستم حکومت مردم سالاری دینی به خوبی مشخص شد و ما باید این جمله امام را به یاد بیاوریم که فرمودند تا وقتی از ولایت فقیه اطاعت کنید به کشور آسیبی نمی‌رسد.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب تکلیف افراد فریب خورده و کسانی که علیه اصل نظام موضع‌گیری می‌کنند را مشخص کردند، نظام مقتدر است و مردم نیز پشتیبان این نظام بوده و هستند.

وی در خصوص موضع‌گیری‌های مردم در قبال اغتشاشات و آشوب‌ها گفت: تا نظام اجازه ندهد، عامه مردم در صحنه‌های قهری نباید وارد شوند، بلکه مردم باید احساسات خود را کنترل کرده و طبق دستوراتی که نظام خواهد داد، عمل کنند.

وی با اشاره به حادثه روز گذشته در شهر تهران و آتش‌زدن یک مسجد گفت: در جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست کسی بخواهد مسجدی را آتش بزند، قطعا این کار به وسیله کسانی که به دنبال سوء استفاده از موقعیت ایجاد شده هستند، صورت گرفته است، مردم باید در نهایت آرامش امنیت کشور را حفظ کنند.

دشمنان می‌خواهند جامعه ما را متفرق کنند اما مردم اجازه چنین کاری را به آنان نخواهند داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکایات مطرح شده از سوی کاندیداها گفت: برخی از این شکایات به صورت مشترک و برخی هم به صورت اختصاصی بوده است؛ به طور مثال اتمام برگ تعرفه رای شکایت مشترکی بوده است که با بررسی دقیق و کارشناسی انجام شده از سوی شورای نگهبان به همه شکایات به صورت مستند پاسخ داده می‌شود.

آیت‌الله یزدی شایعه خودکار، بیرون کردن نمایندگان کاندیداها از شعب اخذ رای و غیره را از دیگر موارد مطرح شده عنوان کرد و افزود: این مسائل نیز هیچ کدام صحت نداشته و شورای نگهبان به صورت مستند پاسخ‌های لازم را آماده ارائه کرده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص موضع‌گیری میرحسین موسوی و اقدامات وی پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات اظهار داشت: میرحسین موسوی دارد جوهره خود را معرفی می‌کند و مردم ما به اجبار به کسی رای نداده و رای همه مردم اختیاری بوده است.

وی با اشاره به مطرح شدن تبلیغات از سوی شخصیت‌ها در هنگام رای‌ریزی گفت: یکی از شخصیت‌های نزدیک به آقای موسوی هنگام انداختن رای خود به تبلیغ پرداخته و اعلام کرده بود که اگر آقای موسوی رای نیاورد، انتخابات دچار مشکل است، خود آقای موسوی نیز زمانی که هنوز صندوق‌ها باز نشده بود، اعلام پیروزی کرده و در صورتی که این کار خلاف قوانین است.

وی نظارت شورای نگهبان بر‌ انتخابات را یک نظارت کامل و دقیق عنوان کرد و افزود: از زمانی که کار نام‌نویسی نامزدها آغاز می‌شود تا پایان شمارش آرا شورای نگهبان در همه امور انتخابات نظارت دقیقی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع‌گیری میرحسین موسوی پس از مشخص شدن نتیجه آرا گفت: موسوی باید به احمدی‌نژاد تبریک می‌گفت و دوره‌های بعد را حفظ می‌کرد، اینکه 24 میلیون نفر در انتخابات اشتباه کردند، هیچ عاقل و غیرعاقلی این حرف را نمی‌پذیرد، منشاء شبهه‌های ایجاد شده نادانی برخی از افراد است و شورای نگهبان شبهه‌ها را تا آخر رفع می‌کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی روحانی محترم، شناخته شده و سابقه‌داری هستند، متاسفانه در ایام انتخابات چه صحبت‌های مطرح شده در مناظرات و چه نامه به رهبری وضعیت خوبی را پیش نیاورد، البته مقام معظم رهبری حیثیت ایشان را حفظ کردند.

وی گفت: من و آقای هاشمی سال‌هاست که در نهادهای مختلف همکاری نزدیک داشته‌ام، برخی اوقات اختلاف سلیقه‌هایی نیز وجود داشته که این اختلاف سلیقه‌ها از امتیازات نظام اسلامی و روحانیت است و البته در مبانی اولیه اشتراکات اصلی وجود دارد.

وی در پایان گفت: تصمیم نهایی انتخابات با شورای نگهبان است و نیازی نیست که در این شرایط مقام معظم رهبری بخواهد از بالای سر قانون وارد شوند، اگر کسی نمی‌خواهد تن به قانون دهد نظام با او برخورد قانونی خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد