وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

انعکاس گسترده سخنان رهبری در رسانه های روسی زبان

رسانه های روسی زبان ضمن پوشش گسترده سخنان دیروز مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران به تحلیل آن پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس رسانه های روسی زبان بطور گسترده ای سخنان دیروز مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران را منتشر گرده و پوشش داند. علاوه بر اینکه اخبار مربوط به این سخنرانی در شبکه های تلویزیونی و رادیویی روسی زبان پخش شد و در خبرگزاریها منتشر گردید برخی رسانه ها به تحلیل آنها پرداختند.

پایگاه خبری - تحلیلی "فاینانس انلاین " ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نتایج انتخابات و عدم تقلب می نویسد که بدین ترتیب ایشان مغلوب فشارهای مخالفین و درخواست آنها مربوط به لغو نتایج انتخابات نشده است. این پایگاه خبری همچنین اشاره می کند که رهبر ایران با اشاره به اینکه نظرات رئیس جمهور منتخب ایران بیشتر نزدیک به نظرات وی است نشان داد که از احمدی نژاد و کسب اکثریت آراء توسط وی در انتخابات گذشته حمایت می‌کند.

روزنامه اینترنتی "گازیه تا " نیز با اشاره به خطبه نماز جمعه دیروز تهران به امامت مقام معظم رهبری می نویسد: "از سخنان مقام رهبری ایران می توان دریافت که وی علاوه بر تایید نتیجه انتخابات از رئیس جمهور منتخب محمود احمدی نژاد حمایت کامل می کند ". "گازیه تا " همچنین اشاره می کند که با توجه به جایگاه قوی و محبوبیت خود در جامعه ایران آیت الله خامنه ای مردم ایران را به آرامش و وحدت فراخواند. این پایگاه اینترنتی می نویسد: "همانطور که رسانه های ایران پیش بینی می کردند حضور گسترده مردم در نماز جمعه تهران نشان از وحدت بین ایرانیان دارد ".

شبکه تلویزیونی "تی وی سنتر " روسیه همچنین ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران به آن بخش از سخنان ایشان که مربوط به نتیجه انتخابات است تاکید بیشتری داشت. این شبکه اعلام کرد که "آیت الله خامنه ای در سخنان خود خاطر نشان ساخت که موارد تخلفات احتمالی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بررسی و رسیدگی خواهد شد و در عین حال امکان تقلب 11 میلیون رای را غیر ممکن دانست ".

"تی وی سنتر " همچنین در گزارش خود در خصوص خطبه دیروز نماز جمعه گفت حضور مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بسیار بی‌نظیر بود و حضور بیش از 80% از واجدین شرایط نشان از بالا بودن رقابت انتخاباتی در ایران داشت.

به عقیده این شبکه با وجود اینکه بعد از سخنان دیروز رهبر ایران از این به بعد هر گونه اقدام مخالفین در زیر سئوال بردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری غیر قانونی خواهد بود اما حکومت اقدامات شدیدی در قبال آنها اتخاذ نخواهد کرد. قرار است تمامی شکایات و اعتراضات توسط شورای نگهبان طبق روال قانونی پیگیری گردد.

هفته نامه "اکسپرت " در بخش انلاین خود نیز مقاله ای را به تحلیل سخنان دیروز مقام معظم رهبری اختصاص داده است. در این مقاله ضمن اشاره به تاکید رهبری بر غیر ممکن بودن تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به گستردگی مورد ادعای مخالفین گفته می شود که در عین حال حکومت ایران نسبت به اعتراضات موجود هم بی تفاوت نمانده است. به عقیده نویسنده تصمیم مقام رهبری مبنی بر اینکه موارد تخلفات احتمالی در مراجع قانونی رسیدگی خواهد شد نشان از آن دارد که حکومت ایران به نظرات مخالفین هم توجه دارد.

"اکسپرت " همچنین می نویسد که اینکه رهبر ایران هر دو طرف و مردم ایران را به آرامش و وحدت فراخواند نشان از این دارد که حکومت مسائل را از طرق قانونی پیگیری می کند و قصد ندارد وضعیت را متشنج کند. چرا که در صورت لزوم دولت ایران می توانست اقدامات بسیار شدیدی را اتخاذ کند در حالی که دست به چنین کاری نزده است.

پایگاه اینترنتی "زمان " نیز می نویسد: "آیت الله خامنه ای با سخنان دیروز خود ایران را آرام کرد و باعث نگرانی غرب شد. سخنان رهبر ایران تاثیر زیادی بر ادامه روند اوضاع در ایران داشت. ایشان ضمن حمایت از احمدی نژاد نسبت به موسوی با احترام خطاب کرد ".

پایگاه اینترنتی "میدایست " (MidEast) می نویسد که رهبر ایران در سخنان دیروز خود از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات حمایت کرد و از مردم خواست راه وحدت را در پیش بگیرند و معترضین نتایج انتخابات را بپذیرند. "میدایست " می نویسد: "رهبر ایران با سخنان خود در واقع امکان برگزاری مجدد انتخابات در ایران را که خواست معترضین است، بکلی رد کرد ".

این پایگاه اینترنتی در خصوص موضع امریکا در قبال انتخابات ایران می نویسد: "از این پس اتخاذ موضع برای دولت آمریکا دشوار خواهد بود. ظاهرا علی رغم اظهار آمادگی برای آغاز گفتگو با ایران این بار واشنگتن گزینه صبر را انتخاب کرده است ".

در عین حال شبکه رادیویی "اخو ماسکوی " در گزارش خود در باره خطبه نماز جمعه تهران اعلام کرد که به عقیده کارشناسان هر دو طرف در روزهای آینده از موضع خود عدول خواهند کرد تا نا آرامیها پایان یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد