وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آرای تفکیک شده صندوق‌های انتخاباتی ‪ ۴‬استان اعلام شد

برای نخستین بار در طول ‪ ۳۰‬سال برگزاری انتخابات، آراء نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک شعب اخذ رای (صندوق ها) با اعلام آرای چهار استان، منتشر شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور پس از انتشار آراء نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک استان و شهرستان، در گام بعدی آراء نامزدها را صندوق به صندوق منتشر کرد.


این پایگاه اعلام کرد، بر اساس قانون، ستاد انتخابات کشور موظف به ارایه نتیجه نهایی انتخابات به رسانه‌های عمومی برای انعکاس در جامعه است.

این در حالی است که ستاد انتخابات کشور در جهت شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی فراتر از وظایف قانونی خود در چند روز گذشته به انتشار تعداد آراء نامزدها به تفکیک استان به استان، شهرستان به شهرستان پرداخت و اکنون نیز به اعلام آراء نامزدها به تفکیک صندوق‌های شعب اخذ رای اقدام کرده است.

پیش از این و در دوره‌های گذشته انتخابات ریاست جمهوری ارایه آمار به تفکیک صندوق به صندوق به نوعی محرمانه تلقی می‌شد و ماه‌ها پس از برگزاری انتخابات، نتایج آراء به تفکیک استان به استان و شهرستان به شهرستان در مجلدهای مخصوصی چاپ و فقط برای برخی از مسئولان ارسال می‌شد به گونه‌ای که بسیاری از پژوهشگران نیز امکان استفاده از این نتایج را نداشتند که البته آراء به تفکیک صندوق‌ها به هیچ عنوان منتشر نمی‌شد.

پس از بررسی‌های صورت گرفته از طرف هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به تفکیک شعب اخذ رای (صندوق ها) در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، اکنون نتایج آراء به تفکیک شعب اخذ رای (صندوق ها) در استان‌های ایلام، کرمانشاه، قم و یزد روی سایت وزارت کشور قرار گرفته است و دیگر استان‌ها نیز به تناوب اعلام می‌شود.

علاقمندان به مشاهده نتایج آرا نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک صندوق‌ها می‌توانند به پایگاه اینترنتی وزارت کشور به نشانی ‪ www.moi.ir‬مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد