وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

راهپیمایی هواداران میرحسین در تهران

هزاران تن از هواداران میرحسین موسوی عصر امروز دوشنبه در تهران دست به راهپیمایی زدند. این راهپیمایی در حالی برگزار شد که وزارت کشور با درخواست موسوی در این زمینه مخالفت کرده و تجمع را غیرقانونی خوانده است

.

خش خبری ساعت 20 و 30 شبکه سوم سیما با پخش تصاویری از این راهپیمایی، میزان شرکت کنندگان را "انبوه" توصیف کرد و گفت که آنان در جریان این راهپیمایی به نتایج اعلام شده در باره دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، موسوی بخشی از مسیر را سوار بر خودرو در میان جمعیت پیمود و در سخنانی، با انتقاد از نحوه اعلام نتایج گفت:" من پیگیری خواهم کرد تا مردم به حق خود برسند."

موسوی که روز گذشته با رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه دیدار کرده بود، شکایتی از وضعیت شمارش آرا به شورای نگهبان ارسال کرده و این شورا وعده داده است ظرف ده روز آینده بطور دقیق به آن رسیدگی کند .

میرحسین موسوی که امروز برای اولین بار از روز انتخابات تاکنون در میان مردم ظاهر شده بود، از روی سقف یک خودرو با بلندگوی دستی برای راهپیمایان سخنرانی کرد و ضمن دعوت هوادارانش به آرامش، آمادگی خود را برای برگزاری مجدد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اعلام داشت.

ایلنا در این زمینه گزارش داد: میرحسین موسوی در این راهپیمایی آرام و اعتراض آمیز در حالی که با یک بلندگوی دستی با شرکت کنندگان در راهپیمایی سخن می گفت از حامیانش خواست آرامش را حفظ کرده و اعتراضات خود را فقط از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند .

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این راهپیمایی، شعارهایی در حمایت از میرحسین موسوی سر دادند. آنان همچنین پارچه و پرچمهای سبز رنگ و پلاکاردهایی را در دست دارند که روی آن نوشته شده است: "ما اغتشاشگر نیستیم" و "ما اغتشاش نمی خواهیم".

بنا به گزارشها، راهپیمایی یادشده از میدان انقلاب به سوی میدان آزادی تا لحظه مخابره خبر همچنان ادامه دارد و علاوه بر موسوی، سیدمحمد خاتمی و مهدی کروبی نیز در جمع هواداران حضور یافته اند.

به گزارش ایلنا، این شخصیتها گفته اند که به این دلیل در راهپیمایی شرکت می کنند که می دانند با وجود عدم صدور مجوز  راهپیمایی از سوی وزارت کشور، در این زمینه اطلاع رسانی کافی به مردم نشده است. در نتیجه، برای ادای احترام به آن دسته از حامیانی که در راهپیمایی میدان انقلاب تا میدان آزادی حضور پیدا کرده اند، به این اجتماع آمده اند تا مردم را به آرامش دعوت کنند.

بر اساس این گزارش، میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی در بیانیه های جداگانه ای از مردم خواسته بودند با توجه عدم صدور مجوز راهپیمایی امروز، در این برنامه شرکت نکنند اما به دلیل ایجاد محدودیتهای گسترده رسانه ای و عدم امکان اطلاع رسانی به موقع به مردم، جمع کثیری از هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی از این بیانیه ها اطلاع نیافته و راهی محل راهپیمایی شدند و حضور این دو کاندیدا به همراه سید محمد خاتمی برای آرامش بخشی و جلوگیری از انحراف حضور مردم است.

بنا به برخی گزارشها، علاوه بر چهره های یادشده، افراد دیگری نظیر محمدرضا خاتمی ، غلامحسین کرباسچی و زهرا رهنورد نیز در جمع راهپیمایان حضور یافته اند.

برخی خبرگزاریهای خارجی، شمار راهپیمایان را "صدها هزار نفر" و برگزارکنندگان آن را "یک میلیون نفر" برآورد کرده اند.

نظرات 2 + ارسال نظر
افسانه سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:25

متاسفم که اقای موسوی بدون توجه به ارای اکثریت مردم کشور فقط ملاک خود را رای تهرانیها قرار داده وبا احساسات مردم وامنیت در جامعه بازی بدی را شروع کرده است .

رها سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:19

با سلام
ای کاش آقای موسوی آقای احمدی نژاد وهمه کسانی که راحت بر مسند خود تکیه زده وفقط ناظر این ماجرا هستند یک لحظه خود را جای مردم می گذاشتند
مگر ملت ایران چه گناهی کرده اند که بازیچه دست افرادی شده اند که فقط منافع خود را در نظر میگیرند
در تمام شهر ها آشوب وبلوا برپاست.چوب ندانم کاریهای دولت را ملت بیچاره باید بخورند
ای کاش اقا امام زمان ظهور می کردند وبا امدنشان عدالت واقعی را برپا میداشتند.
جوانانی که باید سرمایه ملت باشند امروز بازیچه دست دولتی شده اند که هیچ اهمیتی به ملت نمیدهد
ای کاش کمی عاقلانه تر فکر کنیم وجوانان خود را قربانی خواسته های افراد نالایق وپست نکنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد