وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حاشیه‏های خواندنی از انتخابات در غرب تهران

غرب تهران امروز مانند دیگر بخش های پایتخت در انتظار تولد سرآغازی برای سازندگی بیشتر ایران اسلامی است و صف های طولانی رای دهندگان شاهدی بر این انتظار شیرین است.



*به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اگر چه بافت شهرسازی نسبتا جدید شمال غرب تهران و خیابان های وسیع آن باعث خلوتی معابر در روزهای تعطیل هفته است، تردد در خیابان های سعادت آباد، میدان کاج، سازمان آب، فلکه دوم صادقیه، بلوار دریا و خیابان آزادی نسبت به دیگر روزهای تعطیل کاملا مشهود است.
* رای دهندگان در مسجد دانشگاه صنعتی شریف به محض ورود به حیاط مسجد و پیش از رفتن پای صندوق های اخذ رای، به زیارت قبور شهدای گمنام در این مسجد می رفتند.
*روی در ورودی دانشگاه امام صادق(ع) تابلویی با این مضمون نصب شده است: " ورود فقط با حجاب کامل اسلامی" اما در روز انتخابات و به حرمت آرای مردم همیشه در صحنه، این دانشگاه پذیرای همه شهروندان از جمله خانم های بدون چادر بود.
* در مسجد امام صادق (ع)‌ واقع در فلکه دوم صادقیه خانم مسنی که سواد خواندن و نوشتن نداشت، از خانم دیگری برای نوشتن برگه رای کمک گرفت. وقتی موافقت وی را جلب کرد، خطاب به او گفت: "بیا مادر! با خودکار خودم بنویس. می گن که خودکار تقلبی، آرا را غیب می کنه!"
* کامیار، دانشجوی جوان 25 ساله در شعبه اخذ رای در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) در سعادت آباد به خبرنگار ایرنا گفت: به مسئولان بگویید زمان تبلیغات انتخاباتی را طولانی تر کنند، چون خیلی خوش گذشت!
*صف های انتخابات شاید تنها صفی باشد که برخی از مردم از انتظار بیشتر در آن لذت می برند. اما چرا این گونه است؟ ربابه علی بیگی در مسجد دانشگاه صنعتی شریف گفت: ایستادن در این صف ها ، به مفهوم اعلام نظرات سیاسی ما است. پس هر چه بیشتر بایستیم، بهتر است.
*در شعبه دیگر اخذ رای آزاده متوکلی، دانشجوی 22 ساله ساکن لندن که صبح امروز وارد تهران شد، گفت:‌ همه اشتیاق من برای ورود به تهران این بود که بتوانم در کنار هموطنان خود در انتخابات شرکت و نظر سیاسی خود برای تعیین دولت دهم را اعلام کنم.
*شعبه اخذ رای دانشگاه امام صادق (ص) به گفته بسیاری از رای دهندگان، به علت وجود سایه درختان قدیمی مورد توجه قرار گرفته است و یکی از بازرسان حاضر در محل پیشنهاد می کند صندوق های اخذ رای را متناسب با فصلی از سال که در آن برگزار می شود در محل هایی که نیازهای چند ساعته و نیز آسایش مردم را تامین کند، قرار دهند.
* در این میان، جوانی که مواد بازیافتی جمع آوری می کرد، کیسه و گاری دستی حاوی پلاستیک های دور ریز را به خبرنگار ایرنا سپرد و به منظور رای دادن وارد شعبه اخذ رای واقع در مسجد دانشگاه صنعتی شریف شد.
این پسر جوان پس از بازگشت در پاسخ به سوال خبرنگار ما، انتظار خود از رییس جمهوری آینده را ساختن مدرسه برای برای فرزندان خانواده ای که او در آینده تشکیل می دهد، عنوان کرد.
* بانوی سالمندی در ازدحام جمعیت در ورودی مسجد حضرت رسول اکرم (ص) در میدان کاج خطاب به مردم گفت: "مواظب استخوان های پوسیده و پوک من باشید!"
وی که سعی داشت با تکیه بر عصا تعادل خود را حفظ کند، گفت: به خیال اینکه اول وقت خلوت است برای رای دادن آمدم که میان جمعیت گیر نیافتم چون با بیماری های پوکی شدید استخوان و آرتروز در صورت زمین خوردن معلوم نیست دیگر بتوانم هرگز راه بروم.
*پیرمردی نیز با تکیه بر نوه جوان خود به شعبه اخذ رای واقع در مسجد امام صادق(ع) وارد شد و با رضایت مردم بدون انتظار در صف، رای خود را به صندوق انداخت.
وی که اهل شهر میانه و در تهران میهمان دختر خود است، گفت: در همه انتخابات بعد از انقلاب شرکت کرده ام. زمان رای گیری هرجا که باشم خودم را به یک صندوق رای می رسانم، فقط یک بار که در اتاق عمل بودم نتوانستم رای بدهم.
* دختر دانشجویی نیز در صف انتظار با ماشین حساب و قلم و کاغذ در حال حل تمرین های درس آمار می باشد.
پرسیدم نتیجه انتخابات چیست و او پاسخ داد: نتیجه هر چه باشد پیام آن را دوستان و دشمنان نظام همین امروز دریافت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد